LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wicher2
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:14

Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door wicher2 »

Graag wil ik wat ervaringen positief of negtiev over dit bedrijf.
Heb het zelf al sinds 2002 en ben zeer tevreden lekker overzichtelijk en goedkoop.Maar ik lees ook een paar negatieve verhaaltjes dus ik wacht het af. :lol:

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door Anastasia »

Bij Radar en Kassa meer klachten dan goede reactie's,
dus reageer eens als het positief is, klachten genoeg, en
Energie Direct is wel de goedkoopste en voor mij ook interessant indien
ze niet teveel klachten hebben en die ook oplossen.

Ook de laagste prijsgarantie is wel leuk, maar....

Alleen ervaren klanten met positief of goed opgeloste problemen graag....
Laatst gewijzigd door Anastasia op 24 feb 2007 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

chvanunnik
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2006 15:45

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door chvanunnik »

Wat dacht je van INTERGAS!! Overstappen ,van ESSENT naar INTERGAS
was helemaal geen probleem.Contrakt afgesloten 3jaar geleden .
Het voordeel controleer de prijs ,is dat hij laag is leg dan vast ,je hebt 3 jaar geen last van prijsverhoging.Gaat hij ondertussen omlaag (wat
onwaarschijnlijk is) dan heb je pech!
Kees

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door anjella »

ik ben ZEER tevreden over ED, tis alleen niet goedkoper maar als ik hun hulp nodig heb stuur ik een emailtje en krijg binnen 24u ( werkdagen wel weekend duur het ietsjes langer maarr das normaal) gegarandeerd antwoord terug. dus ik kan zeggen dak heeeeeeeeel tevreden over hun ben. maar op dit soort forums lees je echt alleen maar klachten over ieder bedrijf goede dingen hoor of lees je heel erg weinig idd.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Gelukkig te horen dat er ook tevreden klanten van ED zijn, ik peins er niet over om over te stappen (naar ED of Oxxio etc.) van mijn huidige leverancier waar ik al jaren bij zit.

kiiwii
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2008 14:48

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door kiiwii »

Goed om te zien dat er toch ook wat genuanceerde berichten over Energie Direct te vinden zijn.

Ik zit er ook aan te denken om over te stappen, maar je vindt eigenlijk alleen maar negatieve berichten als je zoekt op energiebedrijven.
(overigens ook voor gas- en internetbedrijven)

We blijven blijkbaar toch een volk van klagers :)

Heb wel het idee dat de meeste Energie Direct klachten uit een redelijk ver verleden zijn.
Zijn er ook mensen met recente positieve/negatieve ervaringen die niet goed opgelost zijn?

Ik weet uit ervaring dat er altijd wel iets mis kan gaan, het gaat mij met name over de manier waarop deze problemen opgelost worden.

Babylonisch
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2008 13:47

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door Babylonisch »

Ik ben per ongeluk klant van Energie: Direct geworden. Was op vakantie en degene die op mijn huis paste kan geen Nederlands, alleen Engels. Toen er iemand v ED langskwam meldde hij dat ook en zei dat hij niet de bewoner was. De ED vertegenwoordiger vroeg om zijn e-mail adres en zijn handtekening, als teken dat hij langs was geweest :?
Toen was mijn huisoppasser al klant op mijn adres :? en toen ik terugkwam en verzocht om terug aangemeld te worden bij Nuon kon dat, maar dat is tot heden niet gebeurd, ben al 3 mnd bezig.

ED is prima als je klant bent, maar ze laten je niet graag los :lol:

Ik ben erom blijven lachen, maar toen ik afgesloten werd omdat er niks betaald was, terwijl ik om alle gegevens gevraagd had en niks ontvangen beweerde ED dat Nuon mij niet terugwilde, toen is het lachen me wel vergaan :lol: . Ik heb zelf Nuon gebeld en kreeg het volgende te horen: we zijn blij om u terug te krijgen als klant en ED is een stel @#$%^#...

Nu alleen de rekening van ED betalen en dan laten ze me hopelijk met rust :)

Alkmaar313
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:15

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door Alkmaar313 »

Ik ben al een aantal jaren bij Energie Direct.
Prima, altijd snel bericht op e-mail vragen.
En echt ze zijn het goedkoopst met elektriciteit en het scheelt echt met het NUON. Met gas is het verschil niet zo groot met NUON maar toch goedkoper.
Ik kreeg een keer een geweldige terugkom actie voordeel van de NUON.
Ik vertelde de telefoniste van het NUON dat ondanks de actieprijs het NUON nog steeds duurder was als ED. Ik zei hoe veel ik per kilowatt betaalde en zij kon niets anders mij gelijk geven dat ED het goedkoopste was.
Verder overzichtelijke rekeningen.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Wist niet dat medewerkers van Energie Direct onder werktijd mochten internetten.............

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door Shine »

Tevreden zijn met een energieleverancier wil niet meteen zeggen dat iemand daar dan ook werkzaam is. Dergelijke opmerkingen naar een positief schrijven vind ik iedere keer weer kinderachtig en nogal irritant.

Tevredenheid mag ook geventileerd worden. En wat on- en tevredenheid betreft:
Ieder heeft zo zijn/haar ervaringen met leveranciers. Over het algemeen gaat het best goed maar spannen enkele leveranciers (vooral Oxxio en NEM/NL energie) helaas wel de kroon wat betreft problemen en klachten.

De goedkoopste, de duurste...... ach, ieder maakt zo zijn keuzes. Voor een paar 0,001111ste eurocentjes winst voel ik niet de behoefte om een switch op mijn hals te gaan halen. Een ander daarentegen weer wel.
Je kunt het vergelijken met de aankoop van andere producten:
Mag het elders goedkoper zijn, je kijkt ook naar de service. Als de service van bedrijf a beter is, maar de prijs is ietsje meer, en voor jou is de service ook belangrijk, kies je voor A. Vind je de service niet/minder belangrijk kies je voor B.
Kortom, persoonlijke prioriteiten spelen mee binnen dit hele keuzeverhaal. Zo ook mbt de keuze van je energieleverancier.

emigrant
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2008 11:45

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door emigrant »

"Wist niet dat medewerkers van Energie Direct onder werktijd mochten internetten............."

Terechte opmerking. Er zijn veruit meer problematische (soms zelfs dramatische) relaties met Energiedirect dan positieve ervaringen.

Het is nu eenmaal een bekend gegeven dat dergelijke malafide bedrijven (een andere titel verdienen ze niet) zelfs mensen inhuren om fora als deze af te struinen om discussies te ontkrachten.

Het is NERGENS goedkoper voor een normaal huishouden, pas als je enorme bulks aan kilowatt-uren afneemt (zoals grote productiebedrijven) kan er iets aan de prijs gedaan worden. Doorgaans ben je het beste af bij de partij waar je vroeger zat, dus voordat de flauwekul van de liberalisering werd ingevoerd. Deze mensen hebben meestal nog fatsoenlijk verstand van hoe energie te leveren zonder er struikrover-achtige methodes erop na te houden.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door wicher »

Helemaal met je eens emigrant!
Ik zag het al helemaal voor me: iemand is tevreden met e.d. (wat ik mij nauwelijks kan voorstellen, maar misschien bestaan er een paar klanten...) en dan denkt hij/ zij: goh, waar zal ik mijn tevredenheid nu eens droppen? Weet je wat, laat ik dit forum daar eens voor gebruiken.
Heb over het algemeen een ruime fantasie, maar hier kon ik mij toch echt niks bij voorstellen.....

wicher2
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:14

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door wicher2 »

Hier nog een tevreden vrouwtje :o

karinsradar
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2008 10:43

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door karinsradar »

Al bijna 2 jaar een tevreden gebruiker. Een keer informatie opgevraagd, kreeg keurig binnen een dag een mailtje terug. Ook nog steeds voor ons de goedkoopste. (zelfs in vergelijking met de zelfbenoemde goedkoopste, de NEM Huh. NEP, zul je bedoelen). Zie het andere forum.

flafwaf
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2011 15:12

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door flafwaf »

Via via ook over deze maatschappij gehoord.
Zijn ze beter dan Nuon ?
Thanks.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kreeg mijn jaarnota, of ik ff 2000 wil bijbetalen en mijn maandbedrag gaat van 170 naar 350 :shock: :shock:

Logisch als de beginstand niet klopt.

Dit doorgegeven per mail, zit nu na 1,5 week nog steeds op antwoord te wachten.

Ook had ik toen ik mij aanmeldde de aanmelding binnen 7 dagen ongedaan gemaakt via de telefoon, alles was in orde. Nou mooi niet, ze wisten van geen afmelding en hebben mij dus ongewild vast gezet voor een jaar.

Ja, ik ben heeeeel tevreden over ED :twisted: ........NOT :roll:

wackyweazle
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2008 09:38

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door wackyweazle »

Logisch als de beginstand niet klopt.
Wij zijn in juni/juli 2010 overgestapt naar Energie:Direct vanwege de lage tarieven. En ik moet zeggen, de service en website zijn veel beter als die van Eneco en E-On waarbij wij hiervoor zaten.

Ook onze beginstand klopte niet. Althans, in eerste instantie wel omdat wij deze zelf hadden aangeleverd, maar Eneco heeft later "per ongeluk" de verkeerde stand (even een jaartje vergeten) doorgegeven aan het meetbedrijf en zonder dat wij het wisten was dus de beginstand veranderd. Onaangenaam verrast moesten wij dus in juli 2011 2x zoveel betalen voor de energie. We hebben toen wat heen en weer gemaild met ED en uiteindelijk is alles naar tevredenheid opgelost.
ED reageert altijd netjes binnen 3 werkdagen en soms zelfs op zaterdag, dus niets te klagen. Eneco liet ons veel langer wachten en pas nadat wij weer contact hadden opgenomen kregen we een reactie.
Al met al dus tevreden met ED en ik verwacht in de toekomst geen problemen.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door tufima »

Ik zit ook sinds een paar maanden bij ED. Tot nu toe geen klachten. Opzegvergoedingen van de vorige leverancier worden netjes vergoed en afgetrokken van de eerste termijn.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

wackyweazle schreef:Ook onze beginstand klopte niet. Althans, in eerste instantie wel omdat wij deze zelf hadden aangeleverd, maar Eneco heeft later "per ongeluk" de verkeerde stand (even een jaartje vergeten) doorgegeven aan het meetbedrijf en zonder dat wij het wisten was dus de beginstand veranderd. Onaangenaam verrast moesten wij dus in juli 2011 2x zoveel betalen voor de energie. We hebben toen wat heen en weer gemaild met ED en uiteindelijk is alles naar tevredenheid opgelost.
Dat soort geintjes dus. Per ongeluk expres de beginstand verschuiven en hopen dat de klant het niet doorheeft of kan traceren en laat 'm maar dubbel betalen!!

Die georganiseerde chaos wordt opzettelijk toegepast om te proberen zoveel mogelijk uit de klant te zuigen.

Nou, dank u: voor dat soort praktijken pas ik. Dan betaal ik liever een cent of twee per kuub meer om van dat soort gezeik af te zijn.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Zeer TEVREDEN over ENERGIE DIRECT

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ook hier geen problemen. Zit reeds 2 jaar bij ED vanwege een aktie met 325,- euro bonus. Daarvoor bij NUON en ook nooit problemen gehad, maar 325 euri was lekker.

Gesloten