LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energie:direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nixie_
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 12:26

energie:direct

Ongelezen bericht door nixie_ »

Hallo iedereen,
ik heb een hoop klachten gehoord over energie:direct.
Wij zijn sinds vorig jaar april bij energie:direct, nog nooit problemen mee gehad. Hoe kan het dat de 1 zoveel problemen heeft met dit bedrijf en dat wij nog nooit gezeur of extra betalen of wat dan ook?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoe kan het dat de 1 zoveel problemen heeft met dit bedrijf en dat wij nog nooit gezeur of extra betalen of wat dan ook
Omdat u toevallig hoort bij degenen waar het gewoon goed gaat :-)

De problemen ontstaan pas als er iets fout loopt en men er achter komt dat een klantenservice niets kan/wil oplossen.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door wicher »

Hoe kan het dat de 1 zoveel problemen heeft met dit bedrijf en dat wij nog nooit gezeur of extra betalen of wat dan ook?
Dat noemen ze in goed Hollands: "mazzel hebben" :wink:
Afkloppen op massief hout, zou ik zeggen.......

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door elynasedai »

Ik heb precies hetzelfde met Oxxio. Zit er al een paar jaar bij, alles gaat perfect (ook doorgeven wijzigingen + verhuizing)

Misschien heb ik gewoon geluk :)

ridder80

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door ridder80 »

of jij werkt bij oxxio en loop jij het hier te promoten

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Ron58 »

of jij werkt bij oxxio en loop jij het hier te promoten
Onzin, al gaat er bij een bedrijf veel fout, er zijn natuurlijk ook klanten waar alles gewoon goed gaat. En zolang alles goed gaat is er ook niets aan de hand, pas als er iets fout gaat en het bedrijf moet het oplossen, dan pas merk je of je goed zit of niet.

dikido
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2007 16:02

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door dikido »

er zijn natuurlijk ook klanten waar alles gewoon goed gaat.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Leten we duimen dat alles goed blijft verlopen.

juliaxx
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2007 10:44

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door juliaxx »

bij mij lijkt ook alles goed te gaan maar moest wel 700 euro bijdokken en ik snap geen reet van die energieafrekening.Ze kunnen mij van alles wijsmaken dus :cry: .we zijn wel 2 jaar geleden verhuist dus mss dat wij gewoon meer verbruiken dan de eerdere bewoners?

Acheliah
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:14

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Acheliah »

Ik heb net een eindafrekening gekregen van niet schrikken 1608,51 euro ze hadden mij te laag ingeschat nu willen ze dat ik 229,78 per maand terug betaal :cry: Ik ben nu maar overgestapt op oxxio ik hoop dat dat goed blijft gaan.

Liefs Acheliah

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Controleer en vergelijk de meterstanden op de eindafrekening met je eigen bevindingen. Wij kregen een naheffing van 1600 euro. Dit is uiteindelijk een teruggaaf van 900 euro geworden omdat geen enkele meterstand klopte.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik heb net een eindafrekening gekregen van niet schrikken 1608,51 euro ze hadden mij te laag ingeschat nu willen ze dat ik 229,78 per maand terug betaal Ik ben nu maar overgestapt op oxxio ik hoop dat dat goed blijft gaan
Denk je dat dat goed gaat ? Waarom ging je niet terug naar een normaal energiebedrijf dat niet voortdurend in dit forum wordt genoemd ? Wij zijn nu zelf weer klant van Eneco, niet dat het perfekt gaat, maar beter dan bij ED.

Acheliah
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:14

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Acheliah »

Ik wist dit niet tot ik deze site las toen was het kwaad al geschiet

Acheliah

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Briks »

ook ik heb niet door gezet bij ED, en terug gegaan bij ENECO, :cry: :cry:
en over een chaotiche adm. te spreken, daar weet ENECO ook alles van, elke week krijg ik 2 brieven tegelijk [ook zo lekker onzin]

en steeds een ander bedrag, dan weer dat het verrekend is dan weer een nieuw termijnbedrag.

de stapels brieven is al opgelopen tot een boekwerk, en ENECO aan de lijn [bellen naar een 0900 nr :cry: ] krijgen is er niet bij, als je dan eindelijk word doorgeschakkeld naar een medewerker/ster word je na 1 zin afgebroken, tel.verbinding verbroken. daar zit je dan dik een uur voor aan de lijn. :twisted: :twisted: :twisted:

hoe ziek kan je worden bij zulke klant onvriendelijke bedrijven en/of medewerkers.

ik heb door hun nu hulp gezocht bij BAC [Budget Advies Centrum], ook dat vind ik niets maar ik moet wat als ik niet op een normale manier met mijn leverancier kan praten. [en wel betaal]
door hun ben ik nu ook volledig ingestort, en ook via CMD een andere hulpdienst toegewezen gekregen.

omdat ENECO al jaren heel veel brieven stuurde wilde ik al graag weg bij ze, maar ED is/was dus ook geen oplossing. nu hang ik dus weer bij ENECO maar ik kan ze wel schieten.

vroeger voor ze fusieerde van REMU naar ENECO nooit geen problemen gehad, sinds ze ENECO geworden zijn :twisted: :twisted: echt laaiend kan ik er om worden en ze denken dat ze ook altijd gelijk hebben.

geef mij dan maar de REMU terug. maar dat gaat jammer genoeg niet meer, maar ooit ga ik bij ENECO weg. het is een papier verslindende fabriek die blijkbaar niets liever doet dan elke week 2 brieven sturen naar de zelfde klant.

groet yunwiya

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Briks »

bedankt polderboy,

ik probeer "gewoon" te blijven ademen.

dat is tenminste nog gratis :wink:

adriana48
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2007 14:06

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door adriana48 »

:evil: Hallo ook ik ben de dupe van Energie direct!ik kreeg vanmorgen een mailje van hun dat ik een achterstand heb van de maand maart daar snap ik niks van want Energie direct heeft de volmacht om het van mijn rekening te schrijven ,dus ik kijken op mijn rekening hebben ze wel geld afgehaald maar veels te weining ik betaal 161,22 per maand en nu hebben ze 16,22 afgehouden,de vorige keer was het nog gekker
kreeg ook ik te maken met Intrum Justia of ik even 225,22 over wilde maken,dat heb ik met mijn gekke kop ook gedaan,met als resultaat dat Energie Direct de prijs van April terwijl men met dit weer minder energie gebruikt,met twintig euro heeft verhoogt,dus nu betaal ik veeeeeeeeeeel meer als bij mijn oude leveracier 220,00
intotaal met netwerkleverancie erbij dus over goodkoop breek me de bek niet open,eigelijk moesten alle mensen die met hun problemen hebben zich verenigen mischien gebeurd er dan iets,en die vreselijke mensen van Inrum Justia moeten ook aangepakt worden.
gr Jannie

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Ribo »

zucht........... weer een slachtoffer van ED en IJ. En de DTe doet niets...
Ja, koffie drinken tussen 9.00 en 17.00. !
Sterkte !

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Fout! DTe doet weldegelijk wat.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Chanmaster,

Zou jij kunnen aangeven wat de DTe hier aan doet?

Barbapappa
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2007 16:08

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door Barbapappa »

hey mensen,
graag wil ik jullie advies omtrent het volgende.
28 februari heb ik een colporteur aan de deur gehad, met de vraag of ik geinteresseerd was in een offerte van een nieuwe energieleverancier, ED. korting ligt tussen 11 en 20%. ED kon voor mij een offerte opmaken en mij die per email versturen, en aan de hand daarvan kon ik het vergelijken met mn huidige leverancier en besluiten of ik het wel of niet zal doen. wel hadden ze mn verbruikgegevens nodig bij mn huidige leverancier, aan de hand daarvan kon ED een offerte opmaken en mij die toedoen.
voor het opvragen van mijn gegevens moest ik wel tekenen dus ik heb getekend en hem mn hotmail adres gegeven.
ik wachten op die email, nix ontvangen. nou werd ik 5 april gebeld met de vraag of ik mn meterstanden door wilde geven omdat ik per 28 april een nieuwe energieleverancier heb. dat heb ik natuurlijk niet gegeven, maar ik vond het een zeer maar dan ook een zeer lage streek wat mij geflikt was :evil: . ik heb gelijk post opengemaakt die ik van hun eerder ontvangen heb(6 maart getekend), en daarin zat een overeenkomst, een welkomsbevestiging en een tarievenblad. in het overeenkomst staat dat ED het verzoek zal indienen om de levering te starten op 28-03-2007.
ik heb 6 april mn huidige leverancier gebeld om te kijken hoe en wat, en zij wisten nog van nix, er was nog geen aanvraag van een andere leverancier binnengekomen. daarna ED gebeld om te vragen hoe en wat. ik heb de situatie uitgelegd, ik vind dat de colporteur mij misleid heeft. daar was geen sprake van vond zei.(later in het gesprek gaf ze wel toen dat ED niet het enige bedrijf is waar dit soort praktijken voorkomen :roll: :roll: ). de reden dat ik geen email heb ontvangen, is omdat ik een hotmailaccount gebruik en het bericht wordt door hotmail als ongewenst bestempeld en komt zo niet in mijn inbox. en om dit soort situaties te voorkomen sturen ze de offerte ook per post. ik heb getekend dus ik zit eraan vast. dit kreeg ik te horen van ED.

zou ik de procedure nog kunnen afbreken? ik ga zoiezo wat ze van mij afschrijven terugstorten en blokkeren, aanmaningen gaan ongeopend retour. ik heb ze gisteren een aangetekende brief verstuurd met mn bezwaren, dat ik geen energie van hun wil ontvangen en ik het contract van 1 jaar wil verbreken. ook stuur ik ze dinsdag een bezwaarbrief zoals die op consuwijzer staat. wat ik ik nog meer doen? heb ik een kans bij de geschillencommisie??
ik vind dat de colporteur mij had moeten vertellen dat mijn email waarschijnlijk niet aan zou komen toen ik hem mijn email adres opgaf. dat was het eerste wat die mevrouw van ED mij aan de telefoon vertelde toen ik haar mijn emailadres gaf. daarnaast heeft ie nooit verteld dat ik ook een offerte per post zou krijgen, ook niet toen ik hem mijn hotmailaccount doorgaf, we hebben alleen over email gesproken.
maar de grootste misleiding vind ik de 'offerte'. het is helemaal geen offerte, het gaat om een overeenkomst, een welkomstbevestiging en een tarievenblad. ik heb in het verleden weleens een offerte aangevraad voor mijn autoverzekering, en dat is toch heel wat anders.
ik ben het er dus volstrekt niet mee eens, en ben bereid om het aan te vechten, maar heeft het wel zin????

ik heb mn lesje wel geleerd :(

wicher2
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:14

Re: energie:direct

Ongelezen bericht door wicher2 »

Getekend=Getekend.

(Tip lees voortaan de kleine lettertjes)als het om een OVEREENKOMST gaat.Je was erg dom.Maar je kunt je contract afkopen.Ca.100,-

Gesloten