LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarafrekening Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
florijn4
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:31

Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door florijn4 »

Op de jaarafrekening nuon kom ik wat vreemde zaken tegen:

Ik betaal onder het kopje energielevering door nuon Belastingen en Heffingen.
Vervolgens kijk ik onder het kopje Kostenoverzicht, en daar zie ik tot mijn verbazing dat ik over de Energielevering door nuon (inclusief energiebelasting !) nog eens 19% BTW ga betalen.

He betaal ik dan nu 2 keer belasting ?? 1 keer Belastingen en Heffingen en dan hierover nog een keer 19% BTW ???

Ik vind dit zeer vreemd. Dit is toch belasting over belasting ?

Als ik nu alle belastingen uit mijn rekening splits dan kom ik op een extra heffing van ruim 48% over mijn energierekening. Dit is nog meer dan de inkomsten belasting. Is dit wel goed bekend bij de politiek ??

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

Dit is toch belasting over belasting ?
Klopt; is al meerdere malen (ook hier) over gepost. Misschien is het zo dat het in Nederland toegestaan is, in sommige andere europese landen i.i.g. niet! Volgens mij is het ook niet in lijn met de EU-regelgeving.
.....heffing van ruim 48% over mijn energierekening. Dit is nog meer dan de inkomsten belasting. Is dit wel goed bekend bij de politiek ??
Lijkt mij wel, ze zullen niet allemaal blind en doof zijn!

wicher2
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:14

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door wicher2 »

Of invaliden?

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door jsp »

Lees hier wat het Ministerie van Financiën vindt van belasting over belasting. In Frankrijk schijnen ze geen BTW over energiebelasting te berekenen. Hoezo eenduidigheid in de Europese wetgeving?


Aanvulling 10-3-2007 00:46 De link wordt geacht te verwijzen naar punt 12, over belasting over accijns, en niet naar het artikel onder punt 5 over hondenbelasting. De webmaster vindt het blijkbaar leuk om deze punten soms van plaats te laten verwisselen.
Laatst gewijzigd door jsp op 10 mar 2007 00:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Ron58 »

Is dit wel goed bekend bij de politiek ??
Nooit nagedacht waarom minister Zalm zo vaak liep te schaterlachen? :lol:
heffing van ruim 48% over mijn energierekening
Dat is nog niet alles, waar denk je dat een groot deel van de aardgasprijs naar toe gaat?
En dan heeft de overheid nog het lef om te zeggen dat de prijs omlaag kan als energiebedrijven meer concurreren.

Helaas kun je niet wisselen van overheid. (behalve dan eens in de vier jaar je stem uitbrengen en weer bedrogen uitkomen)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wel een beetje absurd! Belasting over belasting maar in Nederland gebeuren wel meer zaken welke volstrekt onbegrijpelijk zijn maar zoals Zalm de vergelijking omschrijft klopt het niet.
Accijzen zijn er voor om het product de economische waarde te doen behouden. Dit zijn product gerelateerde heffingen.
Btw over energiebelasting daarin tegen niet dus volkomen loos en onrechtmatig.
Zodra zich daartoe de gelenheid aandient zal ik dit punt onderstreept aanvoeren bij onze regering.
En dat doe ik, reken daar maar op.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Henri42 »

Chanboy ben je de kluit weer aan hetv opdraaien ?????

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wanneer u niets anders te melden heeft ga dan een ander zitten te vervelen.

Dank u

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik weet niet waar u hier dan mee bezig bent! Sorry hoor maar wanneer u mij niet serieus neemt is dat uw verantwoording, ik ben dood serieus!

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door tinne »

@ Chanmaster :
Zodra zich daartoe de gelenheid aandient zal ik dit punt onderstreept aanvoeren bij onze regering.
En dat doe ik, reken daar maar op.
Tjee, je hebt ook overal verstand van en schijnbaar ook overal de juridische kennis over... maar even tussendoor: de 'GELENHEID' ?? misschien is leren spellen een optie? BIJ ONZE REGERING IETS AANKAARTEN?????????

Sorry, heb ik iets verkeerd begrepen? zit jij in de Eerste Kamer of zo?

Sowieso niet in de Tweede Kamer, noch in het Kabinet..

mvr groet, Tinne

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik raak bij het schrijven sommige toetsen niet lang genoeg en dan kan het zomaar gebeuren. Excusses!! Wordt gewijzigd. Nixs mis mee hoor!
Dus ik meen wat ik zeg. Ja dus AANKAARTEN BIJ DE REGERING! Daar kennen ze mij ook!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Jonjo »

Van 5 december zeker?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hij denkt zeker dat ze bij de regering dit forum ook lezen?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Soms zijn er kamerlieden die hier wel eens lezen heb ik vernomen.
Nee ik breng dit soort aspecten direct in via mijn kanalen. Dat heb ik dus al gedaan. Wacht af!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Doe ik al m,eer dan 10 jaar en nog steeds die btw over... Juist ja.
En Mr. C zal dit eventjes aangepast krijgen. En al die andere voorgangers niet.

Sorrie maar,......... ik kan mijn lachen nu echt even niet bedwingen. Je leeft wel in een héél erg groot sprookjesboek.
Trouwens: ik wacht nog steeds op een antwoord van je aangaande heractiveren van inactieve contracten. Dat zou je ook even uitzoeken en terugkoppelen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Ron58 »

ik wacht nog steeds op een antwoord van je aangaande heractiveren van inactieve contracten. Dat zou je ook even uitzoeken en terugkoppelen.
Dan kun je lang wachten, deze man is Oost-Indisch doof (kritiek of goede tegenargumenten hoort hij niet) en hij lijdt aan Oost-Indische Alzheimer (wat hem niet uitkomt vergeet hij)
In zijn sprookjeswereld komen deze zaken goed van pas denk ik.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Oké Ron, wacht af!

Uitgelicht in samenspraak met leden der 2e kamer.

12-12-2004
Ik ben het met de stelling oneens! De basis van de kinderbijslag wordt betaald uit de belastingen en is in de opbouw daarvan op elke persoon afgestemd. Iedereen betaalt gedurende z'n leven de kinderbijslag in de vorm van belasting terug! Dat stelsel zal dan ook moeten worden aangepast! De stelling op zich is acceptabel maar dan moeten die "rijke" burgers minder belasting betalen dus is het lood om oud ijzer!

Chanmaster.

Not the first time!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

Ja ja chanmaster,

Een babbeltje met Agnes Kant wil niet zeggen dat je ingangen hebt in de tweede kamer die een ander niet heeft.

Die zelfde ingangn kan ik ook gebruiken, elk Tweede Kamerlid heeft een publiekelijk e-mailadres waar iedereen hem/haar kan mailen.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door jsp »

@ Chanmaster:
Zodra zich daartoe de gelenheid aandient zal ik dit punt onderstreept aanvoeren bij onze regering.
En dat doe ik, reken daar maar op.
Een zinnetje op de website van een oppositiepartij, in een discussie uit 2004, noem ik geen voorbeeld van directe ingangen bij onze regering.

Kom met wat beters. Een initiatiefwetsvoorstel bijvoorbeeld?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Zo was het ook niet bedoeld hoor :)

Gesloten