LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog een Oxxio gedupeerde

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bianca ;)
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:04

Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door bianca ;) »

Ook wij hebben gedonder met Oxxio...
Dit is ons verhaal:

16 februari 2007 kreeg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Direct uiteraard één en ander m.b.t. energieleverancier geregeld.
26 februari 2007 krijg ik de welkomstbevestiging van Oxxio. Met de daarbij behorende papieren, meterstanden ingevuld etc…
20 april 2007, 2 maanden later krijg ik eindelijk mijn overzicht van levering van Oxxio.
Het contract ging in op 4 april 2007.
Zoals jullie begrijpen was ik op dat moment al uiterst ontevreden over de langzame werkwijze van Oxxio.
Derhalve heb ik vrij snel mijn overeenkomst met Oxxio ontbonden, dit kon gelukkig i.v.m. de actie die Oxxio op dat moment had.
1 juni 2007 was de overstap naar de Nuon gereed, dacht ik…

Nuon meldde aan mij dat er problemen waren met het gas.
Na wat telefoontjes her en der, kwam ik tot de conclusie dat de aanvraag voor het gas 4 maanden later nog niet gereed was en dat terwijl de overeenkomst met Oxxio al ontbonden was.
Hierdoor is er dus blijkt achteraf ook het één en ander niet goed gelopen bij de Nuon, waar Oxxio voor verantwoordelijk is.

In augustus 2007 werd er gezegd, voor eind 2007 is alles geregeld….

NIET DUS!!!!

De elektra wel daar kreeg ik op 8 november 2007 de eindafrekening eindelijk van. Maar niet van het gas. Weer gebeld, het wordt geregeld.
Het vertrouwen in Oxxio daalde inmiddels tot ver onder het minpunt.

9 januari 2008, wederom contact gezocht, ditmaal via een contactformulier via de website. Ik zou de factuur voor maart 2008 ontvangen….

Half februari 2008, weer contact gezocht, iets minder vriendelijk en warempel een reactie dat de klacht is doorgegeven aan het desbetreffende team en ik op korte termijn iets van Oxxio zou horen.

20 februari 2008 ben ik gebeld door één van de medewerkers. Er is een probleem bij het opmaken van de factuur. Er is mij verteld dat dit 2-7 weken zal gaan duren voordat de eindafrekening opgemaakt is. Gelijk laten weten dat ik hier erg ontevreden over ben. Als goedmakertje een bos bloemen ontvangen. Is een stap in de goede richting maar het had nooit zover mogen komen.

Contact gehad met Consuwijzer en die vertelde dat de energieleverancier verplicht is om binnen 2 maanden na beëindiging van een overeenkomst de eindafrekening op te maken en het eventuele teveel betaalde geld te retourneren.


Nu krijg ik zojuist een mail van Oxxio op mijn laatste brief aan hun en daar staat het volgende in:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij kunnen u informeren dat wij uw brief op 11-03-2008 hebben ontvangen. De afhandeltijd van uw zaak bedraag 10 weken. Graag informeren wij u dat Oxxio alles in werking stelt om de vragen en verzoeken van haar klanten op de juiste manier af te handelen.

Wij begrijpen uw ongenoegen over deze afhandeltijd. Wij hebben deze tijd nodig om te zorgen voor een goede afwikkeling van uw zaak. Wij verzoeken u vriendelijk geduld te hebben.


Heeft u nog vragen hierover, dan kunt u reageren door deze e-mail te beantwoorden. Indien u andere vragen heeft over onze producten en diensten, kunt u gebruik maken van onze website: http://www.oxxio.nl

Met vriendelijke groet,

Oxxio Klantenservice
Oxxio Nederland BV


Nou hier gaan we dus niet mee akkoord.
Ik ga dus naar de geschillencommissie..

Zijn er hier mensen die ook naar de geschillencommissie zijn gestapt inzake Oxxio??

Ontevredenklant
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2006 18:10

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

Echt typisch Oxxio-stijl. 10 weken is echt absurd!!
Dit getuigd of van onderbezetting of van de stapels klachten die nog af te handelen zijn.
Wordt echt tijd dat DTE eens heel serieus bij dit bedrijf onderzoek gaat doen want dat wanbeleid duurt al jaren!!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door Henri42 »

Oxxio doet het niet minder slecht dan Essent met z,n bonus directieleden :(

P.Haeren
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2008 19:57

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door P.Haeren »

Zal de reactie van Oxxio afwachten.
Laatst gewijzigd door P.Haeren op 16 mar 2008 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Helaas ben ik toen met jullie in zee gegaan.Helaas ben ik toen met jullie in zee gegaan.
Het is natuurlijk niet tactisch om, wanneer men een positief resultaat aan de doelstelling wil verbinden, om een negatieve brief te schrijven.
U kunt in dit geval van Oxxio geen of een eveneens negatief antwoord terug verwachten. Oxxio is door en door in het negatieve nieuws en dat is niet van de laatste tijd. Daarom begrijp ik de mensen dan ook niet. Je gaat toch niet in zee met een leverachier welke, zeg maar gerust dubieus, bekendheid geniet? Maar hoe dan ook, altijd positief reageren hoe negatief de geadresseerde ook mag zijn, dan houdt u een streepje voor. Komt het tot een rechtzaak dan heeft u altijd behoorlijk gereageerd.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door Ronnio »

Jawel, ik heb mijn conflict met Oxxio bij de geschillencommissie ingebracht. Ik wacht op een datum van behandeling. Tot die tijd ben ik bezig om alle vorderingen en rekeningen die nog steeds binnenkomen, toe te voegen aan het dossier bij de geschillencommissie.
Zie ook mijn website: http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door jsp »

Zijn er hier mensen die ook naar de geschillencommissie zijn gestapt inzake Oxxio??
Ook ik had wegens een te hoog voorschotbedrag en aftrek van heffingskorting een flink bedrag te goed van OXXIO. Ik heb bijna een jaar herhaaldelijk aangedrongen op een afrekening: telefonisch, per mail en per (aangetekende) brief. Vanzelfsprekend kwam de afrekening niet want OXXIO betaalt nooit vrijwillig teveel betaalde bedragen terug (daar bestaat dit bedrijf namelijk van). Ik kreeg alleen de bekende smoezen en loze beloften te horen. Vervolgens conform de leveringsvoorwaarden de overeenkomst opgezegd en teruggegaan naar Eneco. Toen OXXIO na de vastgestelde termijn van 8 weken nog geen afrekening had gezonden (zoals verwacht) heb ik een officiele klacht ingediend bij de SGC. Binnen een maand had ik mijn geld (€ 330 + € 25 bemiddelingskosten SGC) terug.

bianca ;)
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:04

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door bianca ;) »

Quote:
Zijn er hier mensen die ook naar de geschillencommissie zijn gestapt inzake Oxxio??

Ook ik had wegens een te hoog voorschotbedrag en aftrek van heffingskorting een flink bedrag te goed van OXXIO. Ik heb bijna een jaar herhaaldelijk aangedrongen op een afrekening: telefonisch, per mail en per (aangetekende) brief. Vanzelfsprekend kwam de afrekening niet want OXXIO betaalt nooit vrijwillig teveel betaalde bedragen terug (daar bestaat dit bedrijf namelijk van). Ik kreeg alleen de bekende smoezen en loze beloften te horen. Vervolgens conform de leveringsvoorwaarden de overeenkomst opgezegd en teruggegaan naar Eneco. Toen OXXIO na de vastgestelde termijn van 8 weken nog geen afrekening had gezonden (zoals verwacht) heb ik een officiele klacht ingediend bij de SGC. Binnen een maand had ik mijn geld (€ 330 + € 25 bemiddelingskosten SGC) terug.
Ik heb inmiddels het ook bij de geschillencommissie neergelegd.
Ik ben benieuwd naar de afhandeling.

bianca ;)
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:04

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door bianca ;) »


BerichtGeplaatst op: 18 Mrt 2008 08:56 Onderwerp: Oxxio en Incasso

Jawel, ik heb mijn conflict met Oxxio bij de geschillencommissie ingebracht. Ik wacht op een datum van behandeling. Tot die tijd ben ik bezig om alle vorderingen en rekeningen die nog steeds binnenkomen, toe te voegen aan het dossier bij de geschillencommissie.
Zie ook mijn website: http://home.wanadoo.nl/ronbeket/
Hoe staat het er bij jou voor?

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door Ronnio »

Er blijven incasso's, aanmaningen, en bedreigingen met gerechtelijke stappen binnenkomen van Intrum Justitia. Ondanks mijn mededelingen aan Intrum dat alle betalingen v.w.b. Oxxio lopen via de SGC.

De SGC heeft mijn dossier al een tijdje in bezit, Oxxio is op de hoogte. De geschillencommissie heeft mij een brief geschreven waarin wordt aangegeven dat Oxxio niet reageert op de geschillencommissie. De commissie zet de procedure wel door, dus ik wacht op een behandeldatum.

Totdusver nog geen resultaat dus. Niet met redelijkheid, niet met dit forum en nog niet met de geschillencommissie. Ik wacht maar gewoon af, en doe niets. Net als Oxxio.

Oxxio maakt wel weer reclame op de tv, dus er is nog leven!

bianca ;)
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:04

Re: Nog een Oxxio gedupeerde

Ongelezen bericht door bianca ;) »

Eindelijk een oplossing !!
Oxxio is met een voorstel gekomen.
Ze hebben een berekening gemaakt van de verbruikskosten en we krijgen in totaal € 375,- retour.

Dit is gebaseerd op het teveel betaalde geld afgerond naar boven, vergoeding van € 50,- voor het ongemak en de inleg voor de geschillencommissie € 25,-

Helaas doen ze wederom niet wat in de brief staat...
Binnen twee weken zouden we ons geld krijgen en jullie raden het al de twee weken zijn voorbij en we hebben het geld niet retour.

Inmiddels hebben ook een brief van de geschillencommissie gekregen met het verzoek of we kunnen laten weten of we tot een schikking zijn gekomen met de tegenpartij, die is uiteraard nog niet op de bus, eerst mn geld terug en dan pas de zaak terughalen bij de geschillencommissie.

AARgh...

Gesloten