LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-on

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
henri.roelofs
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009 16:37

E-on

Ongelezen bericht door henri.roelofs »

graag wil ik ook een klacht indienen tegen e-on. Ook mijn vader is telefonisch benaderd door een medewerker van E-on. Mijn vader heeft gezegd dat hij niet met E-on in zee wilde gaan. Ongevraagd kreeg hij toch alle papieren thuis en E-on zou zijn huidige energie leverancier benaderen om dit contract op te zeggen.

Verschillende malen getracht te bellen, dit lukt niet. Krijgt op geen enkele manier contact. Op mailtjes wordt niet gereageerd.

Moet mijn vader nu maar zien hoe of wat????

jovu
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009 20:22

Re: E-on

Ongelezen bericht door jovu »

14 januari s'avonds gebeld door E-On callcenter. Alles afgehouden behalve het toezenden van informatie waaruit prijsverschil zou blijken. Vijf minuten later contract binnen per email!? Per direct email terug gestuurd aan afzender (callcenter) met kopie aan klantenservice E-ON. Daarnaast tevens mail aan E-ON klantenservice direct.
Volgende dag aangetekende brief verstuurd (7 euro verder) en nog geen reaktie op gehad.
Volgende dag gebeld met E-On klantenservice: 'u wordt teruggebeld door ons callcenter'. Tot op heden geen reaktie op gehad.
Volgende dag opnieuw gebeld en boos geworden. 'Uw klacht wordt behandeld door onze afdeling anuleringen'. Op mijn vraag of hierover een bevestiging kon worden gestuurd:'Dit is niet mogelijk'. Dit terwijl de beste mijnheer wél de mails kon terugvinden die ik in voorgaande dagen gestuurd had.
Overigens is één van beide mails gelezen gezien de ontvangstbevestiging die ik retour heb gekregen.

Morgen nog maar eens bellen. Inmiddels de welkomstbrief van E-On in de bus gekregen. Deze brief hebben we gemarkeerd met 'retour afzender' ongeopend teruggezonden.

Al met al zijn we inclusief kosten telefoon Euro 15 verder waarbij ik niet eens de tijd reken die er inmiddels inzit. Daarnaast zijn zowel mijn vrouw als ik verbijsterd dat dit mogelijk is in Nederland. Het voelt als een inbraak in je woning.

Morgen ga ik opnieuw bellen en afwachten, waarbij ik niet weet of dit zin heeft. We hopen nog dat onze aangetekende brief e.e.a. gaat oplossen.

Inmiddels hebben we ook de Eneco (huidige leverancier) op de hoogte gebracht. Zij hebben notitie gemaakt zodat ik gewaarschuwd wordt in het geval de aanvraag hen bereikt. In het geval de aanvraag hen bereikt kunnen zij dit overigens niet tegenhouden, zo zijn de regels :(

Is er bij Tros Radar al eens aandacht besteed aan E-ON?

fredjansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:21

Re: E-on

Ongelezen bericht door fredjansen »

Ik ben ook meerdere keren gebeld door "nummer onbekend" Ik had een keer een op een E-on site een paar vragen beantwoord en kon daar een prijs mee winnen.
Ik vroeg of iets gewonnen had maar zei de dame, dan moest ik eerst klant worden. Maar ik had geen tijd voor haar en zei bel later maar terug.
Ik heb de site opnieuw opgezocht en daar stond niets over te vinden. Een leugen dus.
Later had ik een meneer aan de telefoon en vroeg hem, heb ik wat gewonnen? Deze zei "eind van de maand worden de prijzen getrokken".
Ben benieuwd maar dit vertrouw ik al niet.

De meneer aan de telefoon stak een heel anti Nuon verhaal af. Ik vroeg wat levert het me op, stuur vrijblijvend eens wat info. Als ik iets duurzaams ga kopen krijg ik ook eerst een folder om me in te verdiepen. Dat kon wel maar als ik het opstuur had ik 7 dagen de tijd om te cancellen werd zo even tussen neus en lippen gezegd. Waarop ik heb gezegd dat dit de omgekeerde wereld is en niets van hem wenste te ontvangen. "maar dan betaald u wel te veel" wist hij regelmatig te herhalen. En ik hoop dat ik inderdaad geen pakketje in de bus krijg.
Ik hou niet van deze verkooppraktijken en zoals ik lees velen met mij.

Maar los van dit, wat ik me afvraag? Als je wel overstapt, is dit dan echt goedkoper dan de andere aanbieders ? En gaat de overgang, energielevering en administratieve afhandeling wel correct?
Heeft iemand hier ervaring mee?

kymz
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2009 11:49

Re: E-on

Ongelezen bericht door kymz »

Eind november kreeg ik een welkomstbrief van E-on, direct hierbij zat een rekening van 275 euro. Direct gebeld dat ik nooit iets heb aangevraagd. Zij zeggen van wel. Ik blijf rekeningen en aanmaningen ontvangen en nu nog een boete er bovenop voor het ontbinden van het contract, hetgeen ik dus nooit ben aangegaan!

Weet iemand wat ik hiermee kan doen?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: E-on

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ze bellen, gelijk Nee zeggen en ophangen!

Als je over wilt stappen is online uitzoeken beter en zelf beslissen, vraag de website en lees alles rustig zelf na.

Laat nooit vrijblijvende info toesturen... die je binnen 7 dagen moet ontbinden!

Als je niets tekende en ook geen Ja Ja en nog een Ja op een bandje insprak is er geen overeenkomst en betaal je gewoon niets!

De huidige leverancier opdracht geven U terug te zetten mag.
De boete voor vroegtijdig weg lopen hoef je niet te betalen.

Verder is het verbruik over deze periode gratis!
De oude mag dan geen boete rekenen.... als zij wegens deze Actie U overzette.

Uw oude leverancier kan U verder helpen.
Bel geen dure 0900 nummers die U alleen maar geld kosten maar stuur een gratis E mail, gratis en je hebt bewijs wat je stuurde en welke antwoorden je kreeg!

Zo pak je dit soort hufters aan.

Het verbruik over de tijdelijk bij deze firma hoef je niet te betalen,
dus dat is hun straf.

In deze koude maanden kan dat leuk oplopen en een rechtszaak zult U gezien de berichten op dit forum eerder in Uw voordeel dan nadeel uitvallen.
De vrije dag voor rechtszaak, de reiskosten en verdere gemaakte kosten kunt U als tegen claim indienen, dus ook de 0900 kosten en aangetekende brieven, maar liever gratis mail.

Zij beweren dat U klant bent geworden dus moeten dit bewijzen, en zonder Ja Ja bandje of handtekening is dit dus onmogelijk!

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: E-on

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Lees dit nu pas en dank eigenlijk mezelf dat ik hier niet mee in zee ben gegaan.

Werd gebeld afgelopen vrijdag, want het kon (zoals altijd) allemaal goedkoper... Ik luisteren naar die man, hij begon inderdaad over een prijs... Geloof ik ondertussen al weinig van. Maar hij had ook een mooie "actie" namelijk, of een spaarlampenset (waardeloos volgens hem), of een korting van 150 euro of een digitale camera (geloof ik). Heb hem laten praten... Ik luister wel. Toen kwamen de voorwaarden, door eerdere ervaringen (RKN) begon ik eigenlijk tegengas te geven bij de 7 dagen bedenktijd.

Het gesprek werd opgenomen, daarvoor heb ik ook toestemming gegeven. Ik zei hem dus vriendelijk dat ik geen 7 werkdagen na dagtekening van de brief wil hebben. Als de TNT langzaam is, heb ik straks nog 24 uur met een beetje pech, vertraging daar, zij ze ook zeker, want het gaat op dagtekening. Ik was het daar niet mee eens, vooral niet het feit dat ik moest tekenen om het te annuleren, ik wil het andersom, ik wil tekenen om iets te activeren. Of ik even geduld had. Prompt gelijk het teamhoofd aan de telefoon, voelde me te kijk gezet. Wat mijn probleem was? Nu vond ik niet dat ik een probleem had eigenlijk... Maar goed, verteld wat mij dwars zat. Nu bellen ze terug, ze doen maar, ik hoef, na dit te lezen, hun energie duidelijk niet meer!

Heb overigens (nog) geen mail of post ontvangen...

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: E-on

Ongelezen bericht door D1RK »

U kunt het beste vragen wat hun website is en via vergelijking site als www.gaslicht.com een berekening maken of het echt goedkoper is.

Meestal is de stroom en gas goedkoper maar de vaste kosten zijn hoger zodat grote gebruikers wel voordeel hebben maar zuinige mensen niet of nadeel.

Zeg gewoon na afloop als zij het bandje willen starten dat je liever zelf aanmeld via hun website.
U kunt dan rustig nalezen en ook hier via de knop ZOEKEN, hier boven aan de pagina verder zoeken of er veel of weinig klachten zijn.

Zo voorkom je problemen en als iedereen dit doet zal de telefoon verkoop ook afnemen, dus nooit iets via telefoon nemen, want je weet dan niet alle voorwaarden nog!

debbietimo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 11:22

Re: E-on

Ongelezen bericht door debbietimo »

Wij hebben precies dezelfde ervaring als "Jovu" hierboven beschreef (bericht van 19 januari). Ook wij ontvingen ten onrechte hun welkomstbrief. Ook hier middels verschillende mails op gereageerd.

En inderdaad, als je belt met de klantenservice om te annuleren, wordt er omheen gedraaid. Ze melden je niet af. Zelfs als je hier heel dringend om vraagt. Nee hoor, 'mijn collega gaat u terugbellen hierover'.
Wijzelf hebben er een aangetekende brief achteraan gestuurd en toch ook nog maar eens opnieuw gebeld.
Tijdens het 2e telefoongesprek heb ik zeer duidelijk te kennen gegeven, dat het nu afgelopen moest zijn. Dat ik niet op hun telefoontje ging wachten (want die komt toch niet) en dat ik die zogenaamde collega dan nu meteen wilde spreken. En ja hoor.....dan komt het verlossende woord. Dan kun je opeens wel worden afgemeld.

Het is twee keer bedrog.
De eerste keer als je het contract krijgt opgestuurd waar je nooit toestemming voor hebt gegeven.
De tweede keer als je je wilt afmelden. Dan proberen ze je af te poeieren.

Gesloten