LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energienoto EON: In 2 maanden 10.000 kwh gebruikt????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nathalie Hinlopen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2009 15:14

Energienoto EON: In 2 maanden 10.000 kwh gebruikt????

Ongelezen bericht door Nathalie Hinlopen »

Na jarenlang tevreden klant te zijn geweest bij Eneco (nv Enexis), heb ik me helaas door een opdringerige caalcenter medewerk van E.O.N> laten overhalen om over te stappen. Jaren;ang heb ik bij Eneco een verburik gehad van ca 11.500 kwh per jaar. Dit kwam geheel in overeenstemming met de door mij uitgerekende aantallen. Gisteren kreeg ik de "eindafrekenng" van gebruiksperiode 7 april 2009 t/m 10 juni 2009. Dus een periode van 63 dagen, waarin we ook nog een weekje weg zijn geweest. Het resultaat: Een verbuik van bijna 10.000 kwh op 2 maanden!!! Dit is toch vrwijwel onmogelijk!!!! De beginmeterstanden wat Eneco doorgegeven heeft aan E.O.N. kloppen exact en de eindstand heb ikzelf doorgegeven. Maar zoveel energie hebben we nooit verbruikt!!! Wie weet wat we nu verder kunnen en moeten doen? Detail: Als ik dit probleem Goggle ben ik dus niet de enige bij EON met dit geval....

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Energienoto EON: In 2 maanden 10.000 kwh gebruikt????

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

de eindstand heb ikzelf doorgegeven
Is die stand ook correct op de rekening terecht gekomen!?

Nathalie Hinlopen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2009 15:14

Re: Energienoto EON: In 2 maanden 10.000 kwh gebruikt????

Ongelezen bericht door Nathalie Hinlopen »

Ja, de stand staat correct geregistreerd. Ik hield hem bij Eneco voorheen globaal bij en dit klopte altijd. Bij EON de 1ste 2 maanden heb ik hem echt niet dagelijks bijgehouden. Ik heb door het hele huis al mijn apparaten bij elkaar opgeteld die veel geburiken zoals de wasmachine, droogtrommel, oven, vaatwasser, airco (max 10 kwh per dag) en mijn zwembadpomp (max 30 kwh per dag), maar dan nog kom ik nog niet op de helt van de teller.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Energienoto EON: In 2 maanden 10.000 kwh gebruikt????

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Een verbruik van bijna 10.000 kwh op 2 maanden!!! Dit is toch vrijwel onmogelijk!!!!
Als je een normale 25ampere aansluiting hebt zou je maximaal in 63 dagen:
P=U*I
230V*25A=5750wh= 5.75kwh*24uur*63dagen=
8694kwh kunnen verbruiken.

Voor het opnemen uit het net van 10.000kwh zou je dus een ruime 72 dagen nodig hebben zonder dat de thermische beveiliging aanspreekt.

De periode die E.On afrekent betreft - volgens mij - 65 dagen dus 10.000kwh verbruik in deze periode is theoretisch gezien technisch een onmogelijkheid met een 25 ampere 1-fase aansluiting.......
Met 10.000kwh in 65 dagen heb je het over een continue overbelasting van ongeveer 10%; je zou dus 10% meer afnemen dan je aansluiting/ thermische beveiliging aan kan (die overigens onder Enexis valt want voor de meter).

Als de begin- en eindmeterstand op je rekening correct zijn - en je hebt geen krachtstroom/3-fase aansluiting - dan is er dus waarschijnlijk wat loos met je meter.

Heb je een 3 fase krachtstroom (35A of hoger) aansluiting dan is dit verbruik technisch gezien niet uitgesloten. Je zou dan dit vermogen in een dag of 40 uit het net op kunnen nemen.

Gesloten