LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon colporteurs agressief en irritant

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Shine »

maar om respect te krijgen moet je eerst iets doen dat respectvol is. Colporteur spelen is precies het tegenovergestelde daarvan!
Nounou, dat vind ik ook weer te kort door de bocht.
Als een colporteur zich aan de geldende spelregels houdt dan heb ik totaal geen moeite met dit beroep en respecteer de persoon die dit beroep uitoefent. Ook wanneer hij/zij voor mijn deurtje staat.

Wat me opvalt is dat er hier constant stevige discussies zijn inzake colportage alsmede de vele klachten hieromtrent. Maar naar mijn idee neemt niemand, of in iedergeval te weinig personen, de daadwerkelijke moeite om zijn/haar klacht bij de betreffende leverancier alsóók bij de consuwijzer te deponeren.
Als iedereen die naast het geklaag hier en elders dat nou ook eens zou doen, kan het niet anders dan dat de wetgeving uiteindelijk inzake colportage aangescherpt zal gaan worden.

Kortom, maak gebruik van het formulier en de mogelijkheid van het indienen van een een klacht bij de overheidsinstelling genaamd Consuwijzer.
Blijf niet roepen en klagen in de woestijn.

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=26140

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Henri42 »

walthanas schreef:
misti schreef:mocht afnemen.

Ik vind het wel grappig om te zien dat jullie beiden voor een bedijf hebben gewerkt met een bedenkelijke reputatie en dat jullie beiden hier lopen te verkondigen dat anderen zich milder tegenover de medewerkers van dergelijke bedrijven zoudennor moeten opstellen. Maar goed, daar trapt natuurlijk geen normaal denkend mens meer in.
Wallyhannis, waar staat dat ik deurslijter ben geweest, laat staan dat ik bij een bedrijf met een bedenkelijke reputatie heb gewerkt, war weet wallyhannis van levensloopbaan af ?? wederom geklets in het luchtledige :mrgreen:

laat hij/zij zich maar als een denkend personage beschouwen, mij best :) :) :lol: ik zou ook niet aan zijn bewaakte deur willen komen,wie wel ???? :wink:

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

Henri42 schreef:Ridiaoune van mij hoef je niets te lezen, net zomin als ik van Walhannis nog iets lees
Henri42 schreef: Wallyhannis, waar staat dat ik deurslijter ben geweest, laat staan dat ik bij een bedrijf met een bedenkelijke reputatie heb gewerkt, war weet wallyhannis van levensloopbaan af ?? wederom geklets in het luchtledige :mrgreen:

laat hij/zij zich maar als een denkend personage beschouwen, mij best :) :) :lol: ik zou ook niet aan zijn bewaakte deur willen komen,wie wel ???? :wink:
Herrie, loop je nou weer van alles bij elkaar te verzinnen?
Waar zeg ik dat jij deurslijter bent geweest? :-)

Je hebt bij UPC gewerkt, wat toch echt wel een bedenkelijke reputatie heeft, gezien alle negatieve threads er over hier op het forum. Ondanks al je vergeefse pogingen op het forum om te doen alsof er niks aan de hand is hebben er toch wel erg veel mensen problemen met dat bedrijf, om over de manier waarop ze klanten proberen te werven nog maar te zwijgen. Ik ben dan ook blij dat ik er weg ben.

Verder verkondigde je dat je niks meer van mij zult lezen, en nu lees je het niet alleen maar reageer je er nota bene ook nog op! Lekker consequent ben jij!
Ik geloofde al niet dat er veel waarde aan je uitspraken gehecht moest worden. maar dit bevestigt dat alleen nog maar eens.... :-)

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

terechte opmerking van bovestaande.. maar goed dat had ook uit zijn.haar zinsbouw anders kunnen blijken nu waren en van de mensen met wie ik werkten meer vrouwen als mannen.. Ik vraag me een beetje af waar iedereen vandaag komt want ik heb altijd in het zonnige zuiden gewerkt en daar was er geen afkeer tegen colportanten.. Zeker niet in de mate waarin mensen hier over colportanten praten

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

misti schreef:Ik vraag me een beetje af waar iedereen vandaag komt want ik heb altijd in het zonnige zuiden gewerkt en daar was er geen afkeer tegen colportanten.. Zeker niet in de mate waarin mensen hier over colportanten praten
Ik kom ook uit het "zonnige zuiden", en de afkeer van colporteurs is geenszins beperkt tot mij alleen. Als ik me bedenk hoe er in de studentenhuizen waar is indertijd heb gewoond met colporteurs omgegaan werd dan vallen de reacties hier me nog 100% mee. Daar werden leurders soms wel binnen gelaten, maar alleen om ze flink voor de gek te houden, of om met het debatclubje een beetje vermaak te hebben.:-)

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door witte angora »

ik geloof niet dat ik ooit mensen heb misleid en bedrogen!
Maar je bent er wel voor getraind om mensen te bedriegen, dat schreef je toch zelf? Of legde jij dat naast je neer dan? Hoe ging je met die training om? En wat deed je met het geleerde als je ergens aan de deur stond?

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

ten eerste was 1 nee bij mij nee. Verder vertelde ik wie ik was en waar ik voor kwam. En ja dan zijn er ook mensen met interesse. Ik heb me bij de training netjes gehouden omdat ik simpelweg niet wist wat het product inhield en hoe het benaderen van klanten in zijn werk ging. Ik voelde me niet prettig bij het opdringen aan mensen dus ging ik gewoon mensen zoeken die wel interesse hadden in een andere leverancier. Zo kom je ook aan je resultaten en als mensen de deur opende met Nee ik heb geen interesse dan werden ze bedankt voor hun tijd en wenste ik ze een hele fijn avond toe. Maar ik heb nooit gelogen over het product en ook niet over de reden waarvoor ik voor de deur stond.

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

misti schreef: Maar ik heb nooit gelogen over het product en ook niet over de reden waarvoor ik voor de deur stond.
Ach, je werkte voor een organisatie die het niet zo nauw nam met de regels, die er zelfs op uit leek te zijn om mensen te bedriegen. Dan kun je wel stellen dat je nooit gelogen hebt over het product of waarvoor je aan de deur kwam, maar je bent nog steeds voor die erg foute organisatie aan het werk geweest.
misti schreef:kunt U niet lezen er staat nadrukkelijk dat het MIJN mening is.. Dat hoeft dus op geen enkele wijze op de waarheid te berusten. Ook hoeft het niet overeen te komen met de visie van u of andere lezers van dit forum
Dat is onzin, je verwijst naar mijn "schofterige gedrag". Dat je er toevallig "het is mijn mening" voor zet maakt mijn gedrag dat je beschijft niet anders. Je lijkt nogal vaak je mening op zaken te baseren die je verkeerd leest of die niet kloppen, en dit is wederom geen uitzondering op die regel. Ik heb natuurlijk wel een vermoeden waar deze "mening" op gebaseerd is, en daar sla je de plank dus wederom mis. Wat mijn huisgenoten deden zegt niks over wat ik doe of deed.

Jij noemt mijn gedrag "schofterig", maar je bent wederom niet in staat om je "mening" met feiten of argumenten te onderbouwen. Je hebt het over niet liegen, maar iemand anders onterecht (en ononderbouwd) van allerlei dingen beschuldigen vind je blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Sterker nog, je slaat de plank keer op keer mis en dan biedt je niet eens je excuses aan voor de beschuldigingen die je onterecht hebt geuit maar kom je met nog grovere aantijgingen.

Dat geeft me ook te denken over de manier waarop jij je als colporteur beweert te hebben gedragen. Als je hier al de hele boel bij elkaar loopt te verzinnen en zovaak de waarheid geweld aan doet, dan zal dat in je werk wel niet anders zijn geweest, nietwaar?
Laatst gewijzigd door walthanas op 16 feb 2010 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

rienenik
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2009 17:58

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door rienenik »

Bij ons waren ze ook aan de deur.Ik kwam net aan gefietst en vertelde hun dat hier mijn ouders woonden en ouder dan 76 waren.Toen hadden ze opeens geen belangstelling meer.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Ridouan »

rienenik schreef:Bij ons waren ze ook aan de deur.Ik kwam net aan gefietst en vertelde hun dat hier mijn ouders woonden en ouder dan 76 waren.Toen hadden ze opeens geen belangstelling meer.
Dan komen ze zeker terug, want ouderen zijn juist een ideale doelwit voor ze.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

alleen mogen ze niemand inschrijven ouder dan 74 dus dan zullen ze niet terugkomen anders zijn ze wss meteen weer weg

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ze mogen volgens mij ook niet liegen, aan personen die minderjarig zijn verkopen of zonder ID rondlopen.
Maar dat gebeurd ook.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

Volgens mij mag je wel rondlopen zonder werkpas (niet zeker maar ik meen dat hier ergens gelezen te hebben) alhoewel het van nuon wel een regel is dat je je pas bij hebt. Als je mensen een contract aangeboden hebt moet je de gegevens doorbellen de klant krijgt meteen een medewerker van nuon aan de lijn en ook zijn of haar geboortedatum word gevraagd. Als het dan iemand is onder de 18 of onder de 74 worden de contracten gereject. Dan is er dus helemaal geen nieuw energiecontract.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Radar »

Uit dit topic is een reeks berichten verwijderd omdat ze off topic waren. Gelieve de discussie on topic voort te zetten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door VioletPrue »

misti schreef:Volgens mij mag je wel rondlopen zonder werkpas (niet zeker maar ik meen dat hier ergens gelezen te hebben) alhoewel het van nuon wel een regel is dat je je pas bij hebt. Als je mensen een contract aangeboden hebt moet je de gegevens doorbellen de klant krijgt meteen een medewerker van nuon aan de lijn en ook zijn of haar geboortedatum word gevraagd. Als het dan iemand is onder de 18 of onder de 74 worden de contracten gereject. Dan is er dus helemaal geen nieuw energiecontract.
Heb jij dezelfde aflevering van Kassa gezien als ik?

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

Ja. En ik ontken zeker niet dat het gebeurt. Liegen is daar meer regel als uitzondering. Maar mensen van onder de 18 en boven de 74 kun je gewoon niet inschrijven.

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

misti schreef:Ja. En ik ontken zeker niet dat het gebeurt. Liegen is daar meer regel als uitzondering. Maar mensen van onder de 18 en boven de 74 kun je gewoon niet inschrijven.
Bekijk die Kassa aflevering dan nog maar eens... Of het volgens jou kan of niet, feit is dat het wel gebeurt!

Zowel Nuon, Oxxio als de NEM liegen, bedriegen en houden zich niet aan hun eigen "richtlijnen". Een minderjarige zonder kennis van zaken wordt over gehaald haar handtekening onder een contract te zetten, en zelfs met iemand die nota bene handelingsonbekwaam is wordt geprobeerd een contract af te sluiten.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

ik heb die aflevering ook gezien en het klopt MAAR alle contracten worden door nuon zelf gecheckt.. Feit is dat ze aan de deur onbeschoft en niet eerlijk worden afgesloten aan mensen die daar gevoelig voor zijn. Zodra iemand te oud, jong, niet nederlands sprekend, schuldsanering e.d. die worden gecanceld. daarvan weet ik zeker dat het klopt omdat je dan simpelweg je geld niet krijgt. Ik heb ooit iemand ingeschreven die in de schuldsanering zat. Ik vroeg het aan die persoon en die zei dattie geen bewindvoering had. Ik schreef hem in en 2 weken later kreeg ik een briefje dat het contract niet doorging. dus het word uiteindelijk geen nieuw energiecontract.

alexei1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:35

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door alexei1977 »

Grappig om dit allemaal zo te lezen...

Ik kom hier bij toeval terecht omdat ik gistermiddag een Nuon colporteur aan de deur had, die ik vriendelijk (echt waar) had verteld dat ik geen enkele interesse had.... Case closed zou je denken...

Maar toen ik vandaag terug kwam van het rondje hond uitlaten, vertelde mijn vrouw dat iemand van Nuon langs was geweest... Haar omschrijving van de tweede colporteur week zodanig af dat het niet dezelfde had kunnen zijn. Mijn vrouw heeft gezegd dat hij morgen maar moest terugkomen, want dan zou haar man (ik dus) wel weer thuis zijn.

Tot dusverre dus 2x raak in 2 dagen.... hier nog meer "gelukkigen"?

RubenGeert
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2013 22:21

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door RubenGeert »

Mijn buurvrouw en ik zijn vandaag lastiggevallen door een zeer opdringerige, agressieve verkoper. In eerste instantie heb ik de deur niet opengedaan en gezegd dat ik geen klant van Nuon ben en ook niet wil worden. Daarop belde hij opnieuw aan (terwijl ik met een gast aan het avondeten zat) en deed alsof het iets met meterstanden te maken had. Tja, die kun je toch niet buiten laten staan toch?

Toen ik zag dat de verkoper niet voor meterstanden kwam, heb ik onmiddelijk gezegd dat ik aan het eten was en dat ik geen enkele interesse had. Op dat moment had hij moeten weggaan. Maar in plaats daarvan probeerde hij het verkoopgesprek voort te zetten. Ik heb hem toen gezegd "ik heb geen interesse. Ik wil graag dat u weggaat". Dat was aan dovemansoren want uw verkoper bleef aandringen. Daarmee overschrijdt hij een grens. Toen ben ik boos geworden en heb ik herhaaldelijk gezegd "ik wil dat u NU dit pand verlaat". Daarop opperde hij dat ik niet agressief moest worden.

Welnu, als iemand ongevraagd en ongewenst mijn woning binnendringt en weigert -ondanks herhaaldelijke en glasheldere verzoeken deze te verlaten- ja, dan kan ik inderdaad agressief worden. Kijk, als je op straat wordt lastiggevallen kun je weglopen. Maar als een onbekende in je woning is binnengedrongen kun je dat niet. En als zo iemand je vervolgens gaat lopen uitdagen -in je eigen woning nota bene!- dan kunnen er gekke dingen gebeuren. Als mijn buurvrouw niet zou hebben ingegrepen, zou waarschijnlijk een vechtpartij ontstaan zijn.

Uiteindelijk is de verkoper vertrokken en heeft daarbij demonstratief onze buitendeur laten openstaan.

Ik vind dit zeer ernstig. Als het mij (brede sportschoolman, assertief en hoogopgeleid) al zo'n moeite kost zo'n agressieve verkoper uit mijn woning te verwijderen, dan zullen mijn minder weerbare buurtgenoten misschien wel zwichten onder de psychologische terreur waarmee ze door Nuon verkopers worden aangevallen. Nuon overschrijdt hiermee echt alle grenzen van wat fatsoenlijk of zelfs nog acceptabel is.

Ik zal in ieder geval aangifte bij de politie doen wegens huisvredebreuk en ik zal onderzoeken of ik iets kan doen om mijn buurtgenoten tegen dit misselijkmakende wangedrag te beschermen.

Gesloten