LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Binnenkort maken we ook de ronde in de buurt van Veldhoven ik weet je te vinden hoor Henri :wink:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja dat is niet zo moeilijk, sticker, geen deurbel, en als je klopt krijg je een straal water in je gezicht... :lol:

Daar zullen er niet veel van zijn denk ik. :lol:

Waterkonyn
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2010 00:36
Locatie: Boekarest

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Waterkonyn »

witte angora schreef:
niets is makkelijker dan meelullen met de grote menigte omdat 1 persoontje het gigantisch verkloot.
Tot nu toe heb je 4 berichten, Waterkonyn? Laat ik het zo stellen, aan je post kan ik (en de anderen ook) zien dat je nog niet zo lang meeloopt op dit forum, anders zou je wel anders reageren. Je zult er te zijner tijd wel achter komen hoe er over de energiebedrijven gedacht wordt op dit forum... :wink:

Idd.. sinds gisteren zit ik hier, maar moet ik dan meteen de mening van de menigte overnemen?? een forum is er juist om te discussieren en dus om verschillende meningen en standpunten te ventileren. Ik weet heel goed hoe de energiemarkt werkt en dat er dus meestal verkeerde info wordt gegeven, maar dat is niet zo bij elke verkoper. En jullie scheren alles over 1 kam en is dat dan wel juist?

Mbt de sticker: Er is er 1 rechtsgeldig en dat is het mannetje met de koffer. Als je dan een colporteur hebt, mag je de politie bellen. De rest heeft totaal geen wettelijke waarde en er is geen verkoper die daar op let. De meesten gaan juist extra door ivm de sticker.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

Idd.. sinds gisteren zit ik hier, maar moet ik dan meteen de mening van de menigte overnemen??
Nee hoor, je hoeft geen meningen van anderen over te nemen, en je mag alle feiten negeren als je onzin wilt verkondigen. Niks mis mee. :mrgreen:

Het is alleen de vraag in hoeverre je serieus genomen gaat worden op dit forum. :P

Waar het om ging is jouw opmerking dat je geen conclusies kunt trekken op basis van één liegende colporteur in een Trosradar-programma. Helaas voor jou blijkt in de diverse topics dat diverse bedrijven voortdurend liegen. Ik ging ervan uit dat je dat niet wist, maar blijkbaar kies je ervoor dit te negeren. :roll:

Nogmaals, moet je zelf weten. Je merkt vanzelf wel hoe de andere posters op je zullen gaan reageren. :mrgreen:
Mbt de sticker: Er is er 1 rechtsgeldig en dat is het mannetje met de koffer.
Iedere boodschap is rechtsgeldig, of het nu door een of ander ministerie, de anwb, tantje sjaan, andré van Duin of mezelf is geschreven. Of die boodschap op een stickertje staat, een plaatstalen bord, een houten plank of een krabbeltje op een afgescheurd velletje uit een Agaatha Christie doet niet ter zake. Hoe je aan die informatie komt mbt rechtsgeldigheid is me een compleet raadsel.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door jor »

Waterkonyn schreef: Mbt de sticker: Er is er 1 rechtsgeldig en dat is het mannetje met de koffer. Als je dan een colporteur hebt, mag je de politie bellen. De rest heeft totaal geen wettelijke waarde en er is geen verkoper die daar op let. De meesten gaan juist extra door ivm de sticker.
Zou ik de colporteurs toch niet aanraden, wettelijke waarde of niet. Je meld dat de verkopers nu juist extra ertegen aan gaan als er een sticker hangt, nu dat kan dan een leuke ontmoeting worden.Niet iedereen heeft angst voor een paar snotneuzen hoor.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door renegade66 »

@waterkonyn,

ik plak morgen een papier op mijn raam waar een mannetje met een koffer staat met daaronder, ik wens geen colporteur aan mijn deur.

kom dan maar eens aan mijn deur en probeer mij iets aan te smeren, moet jij eens kijken wat er gebeurd!!!! je naam heb je al een gedeelte mee :lol: :lol:

please geloof ons nou, ga eerst hier op het forum ervaring op doen voor je commentaar gaat geven, je word op deze manier echt niet serieus genomen.

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Ik ben een colporteur van 73 jaar als mensen geen andere energie leverancier willen dan bied ik ze een Telegraaf- of een internetprovider abonnement aan en zo heb ik nog veel meer aanbiedingen voor mijn klanten.

Alleen als er niemand thuis is verkoop ik niets maar de mensen die de deur opendoen kopen altijd wel iets van me.

Ik werk 15 uur per week en verdien ongeveer zo'n 800 euro aan provisie per week. Ik was altijd loodgieter maar dit had ik jaren geleden moeten doen. Mijn vriendin is 51 jaar en we hebben ......dank zij onze tevreden klanten en opdrachtgevers een mooi leven samen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door renegade66 »

maar ik neem aan dat u niet aanbeld bij mensen die een sticker o.i.d bij de deur hebben waarop staat dat colporteurs niet wenselijk zijn? en ik neem ook aan dat als mensen aangeven dat ze niets willen hebben u ook niet gaat aandringen?

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Als mensen niets willen kopen dan dring ik niet aan ik word vaak binnen gevraagd voor een kop koffie en als mensen dan interesse hebben dan vraag ik of ze nog meer vrienden en kennissen hebben, die iets willen hebben en dat lukt me heel goed. Gewoon jezelf blijven soms repareer ik nog wel eens iets voor de klanten zoals een lekkende kraan enz. ik verkoop mezelf en de rest gaat vanzelf.

Als ik zo'n sticker zie dan zeg ik gewoon dat ik slechtziend ben etc.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kopermoleen schreef:Als ik zo'n sticker zie dan zeg ik gewoon dat ik slechtziend ben etc.
Dus lieg je ook.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

VioletPrue schreef:
kopermoleen schreef:Als ik zo'n sticker zie dan zeg ik gewoon dat ik slechtziend ben etc.
Dus lieg je ook.
En daarmee wordt dan de rest van Koopermolens verhalen ook ongeloofwaardig, inclusief het verhaal dat hij bij iedereen wel iets weet te verkopen en dat echt iedereen tevreden is.

Leuke borrelpraat, maar de werkelijkheid zal heel anders zijn.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door renegade66 »

:lol: die is dus ook mooi door de mand gevallen, op leeftijd of niet ze liegen allemaal. ik wist het :D

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Zo lang de Rijksoverheid het niet zo nauw neemt met de waarheid dan is een zakenleugentje om bestwil wel te begrijpen toch? Anders verkoop je alleen maar neen.

Ik moet toch wat om de kost te verdienen, heb geen pensioenopbouw en wil toch een aardig leventje hebben. Ik vind beschuldigingen niet erg meer hoor op mijn leeftijd. Trouwens in het voorjaar neem ik er ook een krantenwijk bij.

Wist u dat mensen met een sticker aan de deur als eerste overstappen naar een andere energieleverancier, gewoon een kwestie van een goede babbel hebben :wink:

Iedereen verder een mooie dag gewenst ik ga het stoepje van de buren nog even schoonmaken. En verder al die jonge mensen die dag en nacht op dit forum verblijven, adviseer ik ga eens iets nuttigs doen met je leven.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

Iedereen verder een mooie dag gewenst ik ga het stoepje van de buren nog even schoonmaken
En wat verdient dat nou, dat stoepje schoonmaken? :P

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Een man van 47 die dag en nacht dwaze dingen neerkalkt op dit forum over zijn ex etc. zal minder voldoening hebben dan een man van 73 die gratis het stoepje van zijn buren schoonmaakt :wink:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

Je mag denken wat je wilt...

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door renegade66 »

Als ik zo'n sticker zie dan zeg ik gewoon dat ik slechtziend ben etc,
sorry dan maak je misbruik van mensen vanwege je leeftijd. die sticker zit er niet voor niets. je bent al net zo eigenwijs als die zogenaamde broekies. je moest je schamen, mensen van jou leeftijd hebben toch respect meegekregen vroeger?
En verder al die jonge mensen die dag en nacht op dit forum verblijven, adviseer ik ga eens iets nuttigs doen met je leven
wie zegt er dat wij niks nuttigs doen? ohja, de oudjes zijn niet gewend aan de moderne tijd, dat alles via computers gaat, en dat je vaak tijdens je werk ook gebruik kan maken van internet.

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door kopermoleen »

ohja, de oudjes zijn niet gewend aan de moderne tijd, dat alles via computers gaat, en dat je vaak tijdens je werk ook gebruik kan maken van internet.
Gebruik maken van een computer in de tijd van de baas is stelen. Onze generatie heeft dit land er weer bovenop geholpen, zodat mensen zoals jij kunnen genieten van de welvaart van dit land. Verder heb ik in één oog nog 25% licht door een netvlies loslating en aan het andere oog heb ik het begin van staar....hoe zo niet slechtziend.

Via seniorenweb heb ik allerlei lessen gevolgd om de PC te beheersen en verder heb ik veel verkoopcursussen gevolgd en verkoopboeken gelezen.

Verder reageer ik niet meer in dit topic :roll:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Guardian72 »

[quote="kopermoleen]Gebruik maken van een computer in de tijd van de baas is stelen.[/quote]

Herstel - alleen indien dit niet MAG van de baas.

Laten sommige werkgevers nu kwaliteitseisen aan het werk stellen - en als dat voldoende is, mag je best prive surfen (binnen grenzen).

Daarnaast, wisseldiensten, nachtdiensten etc. maken ook dat werkende mensen nu op de PC zitten, en straks gewoon werken.

Door iedereen maar direct van diefstal te beschuldigen gaat te ver.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door renegade66 »

Onze generatie heeft dit land er weer bovenop geholpen, zodat mensen zoals jij kunnen genieten van de welvaart van dit land.
:lol: :lol: welke welvaart???? misleiding is welvaart???? :lol:

ik lig helemaal blauw. en wij moeten respect hebben??? respect moet je afdwingen heb ik altijd geleerd van mijn oma.

Gesloten