LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Colportage

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cosdhas
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:51

Colportage

Ongelezen bericht door cosdhas »

Deze week had ik zo'n "verkoper" van e.on aan de deur. Ik wees hem vervolgens keurig op de "geen colportage" sticker (naast de deurbel) oh niet gezien lachte hij :evil: ......., maar mag ik u toch een aantal vragen stellen.... NEE zei ik vervolgens, dat vond hij erg vreemd zei hij. Dit is gewoon asociaal gedrag. Heb er ook melding van gemaakt bij e.on.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Shine »

Naast de melding bij EON dan ook nog even op onderstaand link melden!

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=26140

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Henri42 »

cosdhas schreef:Deze week had ik zo'n "verkoper" van e.on aan de deur. Ik wees hem vervolgens keurig op de "geen colportage" sticker (naast de deurbel) oh niet gezien lachte hij :evil: ......., maar mag ik u toch een aantal vragen stellen.... NEE zei ik vervolgens, dat vond hij erg vreemd zei hij. Dit is gewoon asociaal gedrag. Heb er ook melding van gemaakt bij e.on.
Stoer gedrag :mrgreen:

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Zilverspar »

cosdhas schreef:Deze week had ik zo'n "verkoper" van e.on aan de deur. Ik wees hem vervolgens keurig op de "geen colportage" sticker (naast de deurbel) oh niet gezien lachte hij :evil: ......., maar mag ik u toch een aantal vragen stellen.... NEE zei ik vervolgens, dat vond hij erg vreemd zei hij. Dit is gewoon asociaal gedrag. Heb er ook melding van gemaakt bij e.on.
Heb je niet gevraagd welk deel van de nee hij niet had begrepen? :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Henri42 »

Zilverspar schreef:
cosdhas schreef:Deze week had ik zo'n "verkoper" van e.on aan de deur. Ik wees hem vervolgens keurig op de "geen colportage" sticker (naast de deurbel) oh niet gezien lachte hij :evil: ......., maar mag ik u toch een aantal vragen stellen.... NEE zei ik vervolgens, dat vond hij erg vreemd zei hij. Dit is gewoon asociaal gedrag. Heb er ook melding van gemaakt bij e.on.
Heb je niet gevraagd welk deel van de nee hij niet had begrepen? :lol:
Wat een agressie tegen deurverkopers :(

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Zilverspar »

@Henri42,
Volgens mij is dat niet aan de orde hier. Er hant een sticker bij deze persoon, naast de bel notabene. Die kun je dan neem ik aan niet over het hoofd zien.
Dan vind ik de verkoper agressief, hij negeert een duidelijke wens van de bewoner. Opdringerig en agressief wel te verstaan maar door de verkoper.

En volgens mij is de bewoner gewoon mondig! :D

Inge

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Colportage

Ongelezen bericht door cliff »

Henri42 zal wel zo'n persoon zijn die voor een of andere erergiemaatschappij werkt.
Hier zijn ze al 3 keer van nuon aan de deur geweest en luisteren willen deze mensen niet.
Ben alle 3 de keren netjes geweest,bij de vierde keer gaan we maar rammen want wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Zilverspar schreef:@Henri42,
Volgens mij is dat niet aan de orde hier. Er hant een sticker bij deze persoon, naast de bel notabene. Die kun je dan neem ik aan niet over het hoofd zien.
Dan vind ik de verkoper agressief, hij negeert een duidelijke wens van de bewoner. Opdringerig en agressief wel te verstaan maar door de verkoper.

En volgens mij is de bewoner gewoon mondig! :D

Inge

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Shine »

Ben alle 3 de keren netjes geweest,bij de vierde keer gaan we maar rammen want wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Door het belmenietregister zullen de telefonische verkopen afnemen en het werkterein zich logischerwijs -gaan- verplaatsen naar het gebied van colportage. Dit betekent meer en vaker colporteurs aan je deur.
Indien je niet duidelijk vooraf kenbaar maakt geen colportage te willen vind ik dat je deze personen gewoon fatsoenlijk 'nee' kunt zeggen.
Termen als hierboven gebrukt 'de volgende keer dan maar rammen" slaan als een tang op een varken.
Als ik geen sticker op mijn brievenbus plak met "geen reklame", weet ik dat ik reklame door mijn brievenbus geschoven krijg.

Collega consumentenprogramma Kassa heeft een mooie sticker ontwikkeld die je gratis kunt bestellen en op je deur kunt plakken. Ik zou zeggen, bestel dat ding, plak hem duidelijk zichtbaar op je deur, dan heb je vooraf duidelijk kenbaar gemaakt niet lastig te worden gevallen met allerlei colportage. Ik weet zeker dat dit al de nodige gewenste vruchten zal afwerpen.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... 1/speel/1/

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Colportage

Ongelezen bericht door elmo43 »

Zoals eerder aangegeven door iemand zelfs daar hebben ze maling, dus die sticker heeft dus absoluut geen zin.
En om nou 10 keer beleefd te blijven vind ik wel heel erg ver gaan, rammen daar en tegen is ook weer niet goed maar hoe moet je zulke personen dan iets wijs maken.
Bij een kop koffie ofzo.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Colportage

Ongelezen bericht door cliff »

En jij denk zeker dat een sticker zal helpen bij dat soort gasten :? not....
Bij de laatste 2 keren ben ik aardig beleefd geweest,alleen deze mensen zijn zwaar onbeschoft en aggressief.
Ze hebben ook nog het lef om hub voet tussen de deur te doen,ze zijn nog erger dan de johova's hier.
En dan moet ik me nog verdedigen waarom ik het niet wil enz.
En wat ik zeg bij de volgende keer als ze weer zo agressief bij m'n deur staan RAMMEN.
@SHINE
Deze mensen weten niet wat nee betekend dus welkom in de echte wereld.
Shine schreef:
Ben alle 3 de keren netjes geweest,bij de vierde keer gaan we maar rammen want wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Door het belmenietregister zullen de telefonische verkopen afnemen en het werkterein zich logischerwijs -gaan- verplaatsen naar het gebied van colportage. Dit betekent meer en vaker colporteurs aan je deur.
Indien je niet duidelijk vooraf kenbaar maakt geen colportage te willen vind ik dat je deze personen gewoon fatsoenlijk 'nee' kunt zeggen.
Termen als hierboven gebrukt 'de volgende keer dan maar rammen" slaan als een tang op een varken.
Als ik geen sticker op mijn brievenbus plak met "geen reklame", weet ik dat ik reklame door mijn brievenbus geschoven krijg.

Collega consumentenprogramma Kassa heeft een mooie sticker ontwikkeld die je gratis kunt bestellen en op je deur kunt plakken. Ik zou zeggen, bestel dat ding, plak hem duidelijk zichtbaar op je deur, dan heb je vooraf duidelijk kenbaar gemaakt niet lastig te worden gevallen met allerlei colportage. Ik weet zeker dat dit al de nodige gewenste vruchten zal afwerpen.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... 1/speel/1/

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Shine »

@ Cliff en Elmo

Dus wat sommigen hier ventileren dat de sticker bij voorbaat niet zou werken, daarom plakken jullie hem ook maar niet op de deur maar geven de voorkeur aan rammen!? Kom nou toch zeg.
Als jullie colportage ervaringen van dien aard zijn dat ze niet door de beugel kunnen en de colporteur niet 'no for an answer' neemt, is de aangewezen klaagweg het formulier op Consuwijzer in te vullen.
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=26140

Als dit niet gebeurd, weet je dat er nooit iets veranderd.
Dus hup, in de digitale beentjes en invullen dat ding.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Colportage

Ongelezen bericht door cliff »

Volgens mij snap jij het niet helemaal?
Ik vul niets in,staat ze tot nu toe altijd netjes te woord.
Als ze zelf weer onbeschoft worden dan zullen ze zelf de gevolgen in acht moeten nemen.
En een sticker plak ik al helemaal niet ,ziet er niet uit op onze gezamelijke bel.
Shine schreef:@ Cliff en Elmo

Dus wat sommigen hier ventileren dat de sticker bij voorbaat niet zou werken, daarom plakken jullie hem ook maar niet op de deur maar geven de voorkeur aan rammen!? Kom nou toch zeg.
Als jullie colportage ervaringen van dien aard zijn dat ze niet door de beugel kunnen en de colporteur niet 'no for an answer' neemt, is de aangewezen klaagweg het formulier op Consuwijzer in te vullen.
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=26140

Als dit niet gebeurd, weet je dat er nooit iets veranderd.
Dus hup, in de digitale beentjes en invullen dat ding.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Colportage

Ongelezen bericht door VioletPrue »

cliff schreef: En een sticker plak ik al helemaal niet ,ziet er niet uit op onze gezamelijke bel.
Dan kun je het ze ook niet kwalijk nemen dat ze aanbellen.
Als de colporteurs immers niet weten dat u er niet van gediend bent, kunnen ze er ook niet naar handelen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Henri42 »

Gisteren bezoek gehad van een E.ON verkoper, een beleefd persoon, na 5 minuten een offerte gemaakt ter interne bestudering, wij nemen nu af bij Essent, de E.ON prijs scheelt all inn zo,n 20 %, komende week hierover brainstromen:), zo kan colportage toch z,n nut hebben.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Colportage

Ongelezen bericht door elmo43 »

Je kan het ook op zoeken op internet, heb je geen colportage voor nodig hoor.

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Colportage

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Altijd open doen met een flink glas koud water in de hand. Voet tussen de deur = natte verrassing :)

Ik vind het bijna jammer dat wij hier geen last hebben van colporteurs.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Colportage

Ongelezen bericht door cliff »

Het gaat ook niet om het aanbellen maar om hun onbeschofte houding.
Erg intimiderend en daar zijn ze bij mij aan het verkeerde adres.
Eerst goed lezen he VP, vind het niet erg als ze wat proberen te verkopen maar als ik netjes en beleefd nee zeg moeten ze dat maar accepteren en niet aan blijven drammen.
VioletPrue schreef:
cliff schreef: En een sticker plak ik al helemaal niet ,ziet er niet uit op onze gezamelijke bel.
Dan kun je het ze ook niet kwalijk nemen dat ze aanbellen.
Als de colporteurs immers niet weten dat u er niet van gediend bent, kunnen ze er ook niet naar handelen.

drawde
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2009 23:54

Re: Colportage

Ongelezen bericht door drawde »

colporteurs? wat is dat :lol:

http://www.geengeleuraanmijndeur.nl

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Colportage

Ongelezen bericht door Henri42 »

drawde schreef:colporteurs? wat is dat :lol:

http://www.geengeleuraanmijndeur.nl
Wat een gemier allemaal, hoe vaak komt er bij de zifters een colporteur aan de deur?, veel gebrei om niets :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Colportage

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Henri42 schreef:
drawde schreef:colporteurs? wat is dat :lol:

http://www.geengeleuraanmijndeur.nl
Wat een gemier allemaal, hoe vaak komt er bij de zifters een colporteur aan de deur?, veel gebrei om niets :wink:
Bij mij komen ze geregeld, maar ik heb ook geen sticker.
Die gaat er binnenkort wel komen, want het wordt nu wel irritant.
Dat jij ze verwelkomt met koffie is je goed recht, maar als iemand er niet van gediend is, moeten ze wegblijven.

Gesloten