LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Harman Kardon HK3490

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Kik56
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2018 14:00

Harman Kardon HK3490

Ongelezen bericht door Kik56 »

Hallo,
Ik heb op 19−05−2015
deze Receiver gekocht nieuw in doos voor 303,00 was 599,00 maar omdat er alweer een nieuwe op komst was koste deze maar 300,00.
Eind vorig jaar September/Augustus begon de Linkerkant(kanaal) te kraken.
Heb toen Harman Kardon gebeld uitgelegd dat ie pas een maan over de Garantie was dus kreeg ik een Coulance regeling(reparatie).
3 keer naar Cerepair(te Mijdrecht) gebracht en nog stuk.
Terwijl zij beweren dat ze hem 4 weken hebben laten proef draaien,eenmaal thuis begon hij na een paar uur te ratelen.

Wat nu.
Heb geen geld voor een nieuwe,en omdat ik nogal zware 400 Watt Speaker heb moet ik een soortgelijk product hebben,dus 100 tot 150 Watt per Kanaal)
stereo.
Degene die ik nu heb is ook 120 Watt per Kanaal,als ik hier een minder Wattage Receiver op doe dan gaat deze stuk omdat de Speakers meer dan 100 Watt per Kanaal eisen.

P.S
Heb de Speakers omgewisseld en beide Speakers zijn goed,JBL Studio L880 Imp 4tot 8Ohm aanbevolen versterker 100 tot 150 Watt per Kanaal.

Graag enig advies wat ik nu met dat Cerepair moet doen ze hebben hem 3 keer gerepareerd en het probleem is er nog steeds,waar heb ik recht op.

Vriendelijke groeten en bij voorbaat dank,
C Kramer

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Harman Kardon HK3490

Ongelezen bericht door sjohie »

Kik56 schreef:Hallo,
Ik heb op 19−05−2015
deze Receiver gekocht nieuw in doos voor 303,00 was 599,00 maar omdat er alweer een nieuwe op komst was koste deze maar 300,00.
Eind vorig jaar September/Augustus begon de Linkerkant(kanaal) te kraken.
Heb toen Harman Kardon gebeld uitgelegd dat ie pas een maan over de Garantie was dus kreeg ik een Coulance regeling(reparatie).
3 keer naar Cerepair(te Mijdrecht) gebracht en nog stuk.
Terwijl zij beweren dat ze hem 4 weken hebben laten proef draaien,eenmaal thuis begon hij na een paar uur te ratelen.

Wat nu.
Heb geen geld voor een nieuwe,en omdat ik nogal zware 400 Watt Speaker heb moet ik een soortgelijk product hebben,dus 100 tot 150 Watt per Kanaal)
stereo.
Degene die ik nu heb is ook 120 Watt per Kanaal,als ik hier een minder Wattage Receiver op doe dan gaat deze stuk omdat de Speakers meer dan 100 Watt per Kanaal eisen.

P.S
Heb de Speakers omgewisseld en beide Speakers zijn goed,JBL Studio L880 Imp 4tot 8Ohm aanbevolen versterker 100 tot 150 Watt per Kanaal.

Graag enig advies wat ik nu met dat Cerepair moet doen ze hebben hem 3 keer gerepareerd en het probleem is er nog steeds,waar heb ik recht op.

Vriendelijke groeten en bij voorbaat dank,
C Kramer
Kraken kan heel goed wat stof in de potmeter van de volumeknop zijn, even de kap er af, en voorzichtig met een busje perslucht (om pc's te reinigen) overal bij langs wil nog wel es helpen.

Overigens is dat een model uit 2009, dus bij de koop in 2015 was het al een 6 jaar oud model.

Kik56
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2018 14:00

Re: Harman Kardon HK3490

Ongelezen bericht door Kik56 »

Heb hem al 2 keer laten repareren,eerst goed lezen dan reageren.
vr gr
Kik56

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Harman Kardon HK3490

Ongelezen bericht door Brahms »

Kik56 schreef:Heb hem al 2 keer laten repareren,eerst goed lezen dan reageren.
vr gr
Kik56
Vriendelijkheid kost niets alhier op het forum !
Sjohie geeft goede tip, of ie nu wel of niet zgn. gerepareerd is.

Ik had ook nog een tip, maar met jou reactie ben ik al klaar met je probleem...

Verwijderd

Re: Harman Kardon HK3490

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Brahms schreef:
Kik56 schreef:Heb hem al 2 keer laten repareren,eerst goed lezen dan reageren.
vr gr
Kik56
Vriendelijkheid kost niets alhier op het forum !
Sjohie geeft goede tip, of ie nu wel of niet zgn. gerepareerd is.

Ik had ook nog een tip, maar met jou reactie ben ik al klaar met je probleem...
Het moge duidelijk zijn dat TS bedoelt dat wanneer de oplossing van het probleem zó simpel was geweest, ze dat bij het reparatiecentrum ook wel hadden gezien. TS heeft gewoon een punt. Hoe moet hij nu verder?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Harman Kardon HK3490

Ongelezen bericht door 16again »

Kik56 schreef:omdat ik nogal zware 400 Watt Speaker heb moet ik een soortgelijk product hebben,dus 100 tot 150 Watt per Kanaal)
stereo.
Degene die ik nu heb is ook 120 Watt per Kanaal,als ik hier een minder Wattage Receiver op doe dan gaat deze stuk omdat de Speakers meer dan 100 Watt per Kanaal eisen.
Dat lijkt me onzin, ik denk dat de buren eerder stilte eisen.

Is de potmeter niet geheel te vervangen?

Hybride modules als in onderstaande afbeelding gingen ook wel eens stuk, met flink kraken tot gevolg
http://www.canuckaudiomart.com/details/ ... es/150363/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Harman Kardon HK3490

Ongelezen bericht door sjohie »

Die speakers hebben een gevoeligheid van 91dB, dat is nou niet echt laag ofzo, en de impedantie drop tot ~3.81 ohm is ook niet echt krankzinnig. Die zijn met een goede instapversterker, zeg ~250 euro, dus een Marantz PM5005 of Denon PMA-720AE. ook wel aan te sturen.

Overigens klets ik niet zomaar wat, een beetje stof in de potmeter was precies wat mijn Harman/Kardon AP2500 voorversterker deed kraken, een busje perslucht was alles wat nodig was om 'm weer kraakvrij te laten spelen. Gelukkig was het niet de dure ALPS potmeter, of nog erger, een van de torren van mijn Harman/Kardon PA2200 eindversterker.

Gesloten