LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

Hoi,

Er zit nu enkele dagen een vliegje achter het scherm van mijn Samsung televisie, de vlieg is dood. Met een zachte doek heb ik getracht het ‘vlekje’ te verwijderen, maar helaas.... Hij zit echt achter het scherm en is dan ook niet voelbaar.

Deze televisie heb ik 7 maanden geleden nieuw gekocht bij Coolblue, en heb inmiddels contact gehad met de service afdeling van Samsung. Samsung geeft aan dat het vliegje door een servicemonteur moet worden verwijderd. En dat het beestje door een luchtgat naar binnen moet zijn gekomen.

De kosten van deze ongewone ‘reparatie’ worden niet gedekt onder fabrieksgarantie aangezien zij dit classificeren als gebruikersschade. Zij stellen dat dit dan een verzekeringskwestie van onze eigen verzekering zal worden.

Is dit correct en terecht beredeneerd vanuit Samsung?

John

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is of het feit dat dat vliegje op die plek kan komen een gebrek is dat aan de leverancier te wijten is. Lijkt me alles behalve een gelopen race. Mara niets belet je om dat standpunt in te nemen, het gesprek te zoeken en desnoods Coolblue in gebreke te stellen en te kijken wat er gebeurt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik denk dat opsturen naar importeur je weken zonder zit.

Liever op eigen kosten, jou huis en jou vliegjes probleem.... een plaatselijke TV monteur dit laten openen en Vliegje verwijderen.
Dan minder kosten en binnen uurtje klaar hoop ik , weet niet welke type TV en hoe deze gemonteerd is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef: en desnoods Coolblue in gebreke te stellen en te kijken wat er gebeurt.
Huh? En wat zou dan de reden moeten zijn? Die vlieg zat er niet bij levering, is ook geen defect en zorgt ook niet voor een defect.
Wat zou dan de verplichting zijn waaraan Coolblue zich aan zou onttrekken?
Kan ik mijn auto dan ook terugbrengen als er een vlieg in opgesloten zit, en het alarm laat afgaan?
Volgens mij kan zelfs Alfatrion niets hiertegen uit z'n grote teen zuigen.
**** happens, deal with it...yourself

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat zo’n probleem is ontstaan.zo’n scherm is toch letterlijk helemaal afgeschermd?

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

Revoked schreef:
05 jan 2020 19:25
Moneyman schreef: en desnoods Coolblue in gebreke te stellen en te kijken wat er gebeurt.
Huh? En wat zou dan de reden moeten zijn? Die vlieg zat er niet bij levering, is ook geen defect en zorgt ook niet voor een defect.
Wat zou dan de verplichting zijn waaraan Coolblue zich aan zou onttrekken?
Kan ik mijn auto dan ook terugbrengen als er een vlieg in opgesloten zit, en het alarm laat afgaan?
Volgens mij kan zelfs Alfatrion niets hiertegen uit z'n grote teen zuigen.
**** happens, deal with it...yourself
Zou jij niet denken dat de ruimte direct achter de glasplaat van een scherm ontoegankelijk hoort te zijn voor bijvoorbeeld insecten?

Stoere reactie overigens, maar je vergelijking met je auto slaat natuurlijk nergens op 😩

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

Lady1234 schreef:
05 jan 2020 19:27
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat zo’n probleem is ontstaan.zo’n scherm is toch letterlijk helemaal afgeschermd?
Dat is inderdaad waar mijn vraag over gaat, mijns inziens hoort dat gedeelte van een televisie compleet afgesloten te zijn.... Ook tegen stof, haren etc.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is bijna ondenkbaar, maar niet onwaarschijnlijk dat zo.n vlieg aan de achterkant door de gaatjes binnen gekomen is.
Niemand kán hiervoor verantwoordelijk worden gehouden, noch CB noch Samsung noch uzelf.
Vraag eens bij de plaatselijke electronica zaak of zij u kunnen helpen tegen een schappelijk prijsje.
Vraag van te voren een prijsopgave.
Bovendien hoeft dan de TV niet opgestuurd te worden en zit u dus niet zonder TV.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
05 jan 2020 19:27
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat zo’n probleem is ontstaan.zo’n scherm is toch letterlijk helemaal afgeschermd?
Dat zou ik verwachten en daarom is dit geen gelopen race. TS kan de verkoper ingebrekestellen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik zou bijna zeggen dat die al bij de montage daar terecht is gekomen maar niet eerder is opgemerkt?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
05 jan 2020 19:25
Moneyman schreef: en desnoods Coolblue in gebreke te stellen en te kijken wat er gebeurt.
Huh? En wat zou dan de reden moeten zijn? Die vlieg zat er niet bij levering, is ook geen defect en zorgt ook niet voor een defect.
Wat zou dan de verplichting zijn waaraan Coolblue zich aan zou onttrekken?
Dat er geen sprake is van een defect of gebrek is een niet-onderbouwde mening, geen feit.

Het is een prima verdedigbare stelling dat er geen vlieg op een dergelijke plaats mag kunnen komen.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 05 jan 2020 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

Theotrucker schreef:
05 jan 2020 20:04
Ik zou bijna zeggen dat die al bij de montage daar terecht is gekomen maar niet eerder is opgemerkt?
Daar heb ik me ook suf over gepiekerd, maar indien dat het geval was kan ik me niet voorstellen dat het me niet eerder is opgevallen.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door BL2 »

Boyke123 schreef:
05 jan 2020 19:56
mijns inziens hoort dat gedeelte van een televisie compleet afgesloten te zijn.... Ook tegen stof, haren etc.
Dat zou erg in je voordeel zijn, maar of jou idee hierover ook juist is, is even de vraag. Dat gaan ze bij Coolblue natuurlijk niet zomaar aangeven. Daar zou je evt via via achter moeten zien te komen.
Zoals aangeven is Coolblue het aanspreekpunt, niet Samsung.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
05 jan 2020 18:19
Ik denk dat opsturen naar importeur je weken zonder zit.
Bij mijn LG TV via Coolblue was de monteur er binnen 1 dag, helaas moest de TV meegenomen worden. 5 dagen later was hij retour dus weken is een beetje overdreven. Veelal komt er gewoon een monteur langs thuis en ik weet niet hoe eenvoudig je de glasplaat verwijderd. Bij mij moest de gehele backlight vervangen worden.

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Soms kun je gewoon domme pech hebben en is er geen sprake van echt defect.
Ik heb zo ooit een spinnetje gehad in de kilometerteller van mijn motor, die besloten had daar een nestje aan te leggen zodat er op een dag 200 kleine spinnetjes over wijzerplaat wandelden.

Als geen partij zich geroepen voelt om de verantwoording of garantie op zich te nemen, wat houdt de dan tegen om de TV zelf open te schroeven om het lijkje te verwijderen. De TV werkt gewoon dus er is geen defect. Deken op de vloer en knutselen maar. Even met je telefoon af en toe een foto maken als je denkt dat er een situatie is die moeilijk te onthouden valt.
Per level of locatie de schroefjes apart houden valt aan te bevelen.
Een electronica-monteur is ook maar een mens en geen halfgod.
Ik heb zo ook diverse zaken "niet gestoord door enige kennis van zaken" tot het laatste miniscule schroefje uit elkaar gehad als ik geen zin had om een dure reparateur in te schakelen.
Wij noemen dat "keukentafelprojekten".
Soms kom je ook tot de conclusie dat dingen achteraf minder complex zijn dan je denkt.

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

LectoriSalutem schreef:
05 jan 2020 20:41
Soms kun je gewoon domme pech hebben en is er geen sprake van echt defect.
Ik heb zo ooit een spinnetje gehad in de kilometerteller van mijn motor, die besloten had daar een nestje aan te leggen zodat er op een dag 200 kleine spinnetjes over wijzerplaat wandelden.

Als geen partij zich geroepen voelt om de verantwoording of garantie op zich te nemen, wat houdt de dan tegen om de TV zelf open te schroeven om het lijkje te verwijderen. De TV werkt gewoon dus er is geen defect. Deken op de vloer en knutselen maar. Even met je telefoon af en toe een foto maken als je denkt dat er een situatie is die moeilijk te onthouden valt.
Per level of locatie de schroefjes apart houden valt aan te bevelen.
Een electronica-monteur is ook maar een mens en geen halfgod.
Ik heb zo ook diverse zaken "niet gestoord door enige kennis van zaken" tot het laatste miniscule schroefje uit elkaar gehad als ik geen zin had om een dure reparateur in te schakelen.
Wij noemen dat "keukentafelprojekten".
Soms kom je ook tot de conclusie dat dingen achteraf minder complex zijn dan je denkt.
Mocht zowel Coolblue als Samsung me niet tegemoet willen komen dan schakel ik wel degelijk een monteur in. Ik kan de televisie net aan en uitzetten, en dan houdt voor wat betreft mijn kennis van tv’s echt op!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Cool Bleu?

Die verkoopt zoveel merken en producten en elk jaar anders, die weten van niets, behalve winstmarge!

Alleen Samsung hoorde te weten hoe het in elkaar zit en hoeveel tijd dit kosten gaat.
Ik heb allen van Glasbak tot Led TV en geen Q Led ooit gehad, dus durf ook geen uitspraak te doen.
Ooit vele Tablet hersteld tot ze gingen lijmen en met plakband monteren, van schroefjes naar plak in elkaar en dan loop je wel het risico met een door jezelf geopende maar hoe krijg je hem weer netjes dicht?

Daarom zou ik zelf doen niet zomaar voor dit soort dingen adviseren, dure TV met maar 1 klein vlekje?
Mijn laptop heeft vaak meer smurrie die eraf moet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door tttlocke »

Revoked schreef:
05 jan 2020 20:49
Moneyman schreef: Het is een prima verdedigbare stelling dat er geen vlieg op een dergelijke plaats mag kunnen komen.
Oh? Want? Staatsgevaarlijk? Levensgevaarlijk? Iemand die in staat is moeder Natuur aan regels te binden?
Ik denk niet dat Moneyman doelt op het overtreden van wetten of andere regels door de vlieg in kwestie.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Revoked »

Dat begrijp ik. Maar een tv is geen waterdicht apparaat. Dus er kan stof in, en lucht, en dus ook beestjes.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tussen de lagen/platen van het scherm, zodat je een vlek(je) in beeld hebt? Dat is toch iets anders dan stof of dooie beesjes onder in de kast, voor zover je daar bij een moderne televisie nog van kunt spreken.

Gesloten