LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als je op trustpilot de "niet gekochte" reviews selecteert (1,2 en 3 sterren) dan zie je met grote regelmaat de melding dat het niet een benelux model is, of een buitenlands model, model niet geschikt voor de nederlandse markt en hongaars model.

Dit is alleen van de mensen die ontdekt hebben dat het model niet klopt. Als je de TV aansluit op een STBox en niet de app's gebruikt heb je veelal niet in de gaten dat je een Hongaars model hebt ontvangen. Dus een groot deel van de kopers hebben niet door dat hun TV niet is wat ze gekocht hebben.

Op tweakers worden de modellen tegenwoordig zelfs apart vernoemd omdat er zoveel "niet nederland geschikte modellen" worden verkocht.

Ik laat hier maar één van de talloze modellen als voorbeeld zien.
Tweakers moet nu zelfs de "buitenlandse modellen" naast de echt NL modellen zetten om te kunnen aangeven dat ze NIET voor de nederlandse markt geschikt zijn. Het zijn er dus niet maar een paar of enkele. Heel veel modellen hebben deze "niet NL" modellen.

Kijk bij deze maar eens naar de kenmerken >> Tuner >> Landinfo (en zo zijn veel modellen)
https://tweakers.net/pricewatch/1625476 ... ificaties/

En deze LIJKT exact hetzelfde, maar is wel voor de NL markt.
https://tweakers.net/pricewatch/1546898 ... ificaties/
Kijk bij deze link maar eens wie het NL model zegt te verkopen.
(en een aantal kunnen deze NL uitvoering niet verkopen omdat ze geen Samsung Dealer zijn)


Deze Hongaarse TV's werken alleen goed als monitor.. De TV tuner functie en apps zijn gewoon niet voor NL gemaakt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als je even wil zien hoe groot de omvang van onze "buitenlandse modellen" is:

Schrik niet....
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/ ... ands+model

Ongeveer 1000 modellen waarvan Tweakers de info op de website heeft en ze hebben nog niet eens alle TV modellen op de site staan.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom kun je pas aangifte doen van oplichting/fraude , nadat je een civiele zaak hebt gevoerd? Ik krijg sterk de indruk dat de justitiele macht liever de andere kant op kijkt, en daarom een zelfverzonnen drempel opwerpt.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan wel aangifte doen, alleen moet je dan weten wat je moet zeggen. De politie mag alleen in zeer uitzonderlijke omstandigheden aangifte weigeren. Het moet dan echt kristal helder zijn dat er geen strafbaar feit is gepleegd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Mij was verteld, ondanks mijn gehele uitleg, dat het een civiele zaak was. Maar als een rechter uitspraak had gedaan in een civiele zaak, dat aangifte dan wel mogelijk zou zijn.

Natuurlijk verwachte de Politie niet dat ik dat ook zou doen en ook nog terug zou komen. Meeste haken daar wel af, denken ze.

Ze hadden echt (heb ik op mail staan) de verwachting dat ze wel eens heel snel aan de 600 aangiftes konden komen. En dat kon de politie niet verwerken. ( dit vond de N.O. ook een heel bijzondere uitspraak)

Ook het LMIO wilde er niets mee doen, want dat was veel te veel werk. Dan weet je dus dat het probleem groot is, lijkt mij.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
16 nov 2020 22:54
Als je op trustpilot de "niet gekochte" reviews selecteert (1,2 en 3 sterren) dan zie je met grote regelmaat de melding dat het niet een benelux model is, of een buitenlands model, model niet geschikt voor de nederlandse markt en hongaars model.
Op de eerste pagina 2 stuks, maar enkel de vermelding. Niet dat de tv onbruikbaar was. Op pagina 2 iemand die klaagt over de niet Nederlandse tv ivm met een aktie van Samsung. Echter geeft Samsung zelf aan welke verkopers er mee doen. En dat zijn altijd verkopers die hun spullen verkopen. Elke andere verkoper valt daar dus buiten. Uw reactie staat ook op pagina 2.
Ik kan nu niet bepaald zeggen dat uw klacht met grote regelmaat voorbij komt. Niet of laat leveren, die komt met grote regelmaat voorbij.
hebra98 schreef:
16 nov 2020 22:54
Dit is alleen van de mensen die ontdekt hebben dat het model niet klopt. Als je de TV aansluit op een STBox en niet de app's gebruikt heb je veelal niet in de gaten dat je een Hongaars model hebt ontvangen. Dus een groot deel van de kopers hebben niet door dat hun TV niet is wat ze gekocht hebben.
Wat is dan het probleem? Als het werkt werkt het. Mijn telefoon bleek uit Italië te komen. Ik kan er alles mee wat ik wil en hij was goedkoper. Geen reden om te klagen dus.
hebra98 schreef:
16 nov 2020 22:54
Op tweakers worden de modellen tegenwoordig zelfs apart vernoemd omdat er zoveel "niet nederland geschikte modellen" worden verkocht.
U hebt het over Hongaarse tv's die wel gewoon werken en niet Nederland geschikte modellen. Als al die tv's die verkocht werden door TVReus niet geschikt zouden zijn, dan zou iedereen zijn tv terug sturen.

Ik lees nog steeds nergens uw onderbouwing waar hier de oplichting zit? Van iets grootschalig en vele gedupeerde heeft u nog steeds geen bewijs. U roept alleen dat TV reus oplichters zijn en dat vele webwinkels buitenlandse tv's verkopen die niet/half/wel/misschien werken in Nederland. Dus van de wijzende vinger naar 1 partij naar iets algemeens wat ook nog niet eens aantoonbaar is dat het problemen geeft.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door moederslink »

hebra98 schreef:
16 nov 2020 23:11
Als je even wil zien hoe groot de omvang van onze "buitenlandse modellen" is:
Schrik niet....
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/ ... ands+model
Ongeveer 1000 modellen waarvan Tweakers de info op de website heeft en ze hebben nog niet eens alle TV modellen op de site staan.
Hoe dan ook , dit weten we nu en ik vind het fijn om dit te weten. :D

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door 16again »

hebra98 schreef:
16 nov 2020 23:35
Mij was verteld, ondanks mijn gehele uitleg, dat het een civiele zaak was. Maar als een rechter uitspraak had gedaan in een civiele zaak, dat aangifte dan wel mogelijk zou zijn.
Onzin. Dan is het nog steeds een civiele zaak
hebra98 schreef:
16 nov 2020 23:35
Natuurlijk verwachte de Politie niet dat ik dat ook zou doen en ook nog terug zou komen. Meeste haken daar wel af, denken ze.

Ze hadden echt (heb ik op mail staan) de verwachting dat ze wel eens heel snel aan de 600 aangiftes konden komen. En dat kon de politie niet verwerken. ( dit vond de N.O. ook een heel bijzondere uitspraak)

Ook het LMIO wilde er niets mee doen, want dat was veel te veel werk. Dan weet je dus dat het probleem groot is, lijkt mij.
De politie wordt zelf afgerekend op het aantal zaken die ze oplossen. Het rapportcijfer heet ophelderingspercentage.
Door aangiftes te weigeren voor zaken die sowieso door tijdgebrek zouden blijven wordt dat cijfer kunstmatig opgepoetst.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Mark1992 »

NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 23:38
Wat is dan het probleem? Als het werkt werkt het. Mijn telefoon bleek uit Italië te komen. Ik kan er alles mee wat ik wil en hij was goedkoper. Geen reden om te klagen dus.

U hebt het over Hongaarse tv's die wel gewoon werken en niet Nederland geschikte modellen. Als al die tv's die verkocht werden door TVReus niet geschikt zouden zijn, dan zou iedereen zijn tv terug sturen.

Ik lees nog steeds nergens uw onderbouwing waar hier de oplichting zit? Van iets grootschalig en vele gedupeerde heeft u nog steeds geen bewijs. U roept alleen dat TV reus oplichters zijn en dat vele webwinkels buitenlandse tv's verkopen die niet/half/wel/misschien werken in Nederland. Dus van de wijzende vinger naar 1 partij naar iets algemeens wat ook nog niet eens aantoonbaar is dat het problemen geeft.
Het probleem is dat TVReus niet communiceert over de modellen. Ze verkopen het bewust als modellen ''geschikt voor de Benelux''. ik heb expliciet gevraagd destijds of het een Benelux model betrof, niet of het in de Benelux zou werken. Er werd gezegd dat het een Benelux model betrof. Dit is dus niet waar.

En je hebt gelijk, als het werkt, dan werkt het. Geen probleem, toch? Onjuist. Het zit hem er namelijk in dat wanneer zich problemen voordoen: TVReus is niet meer thuis, helpt niet, zijn ineens onbereikbaar. Bij wie moet je je dan melden? Daarnaast heb je kans, bij bepaalde leveranciers, dat zij moeilijk doen over fabrieksgarantie, omdat het een ''grijs'' geïmporteerd model is. Hier is al eens aandacht aan besteed door Radar, en daarin werd aangegeven dat fabrikanten het wel degelijk zullen herstellen, maar dat was in het verleden zonder de aandacht van Radar wel anders.

Ik heb zelf eind 2018 een OLED gekocht van TVReus, werkt nog steeds prima (gelukkig). Maar sinds ik de opmars zie van mensen die wél problemen krijgen en geen reactie krijgen, ben ik er wel bang voor... (zij geven namelijk 3 jaar garantie).

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

@Mark1992 (welk model oled heb jij?)
Heb ji wel gekeken of jij echt een NL model hebt en niet een H model?
Want als je alleen b.v. een Ziggo Next box (STB) hebt aangesloten merk je niet veel van nadelen.

Maar als je de smartcard van Ziggo gebruikt dan komen de problemen pas echt naar boven.
Nog buiten de App's die niet geschikt kunnen zijn voor NL specifiek. Dat zit hem vaak in details.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Radar »

Beste leden,

Ik laat dit topic staan omdat TS aangifte heeft gedaan.
Wel ben ik genoodzaakt een aantal reacties te verwijderen vanwege het geruzie.
Een fijne dag verder! ^TR

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 nov 2020 06:44
hebra98 schreef:
16 nov 2020 23:35
Mij was verteld, ondanks mijn gehele uitleg, dat het een civiele zaak was. Maar als een rechter uitspraak had gedaan in een civiele zaak, dat aangifte dan wel mogelijk zou zijn.
Onzin. Dan is het nog steeds een civiele zaak
Klopt, de drempel die de politie opwerpt is onjuist. Er is geen enkele rechtsgrond voor de stelling dat er eerst civiel geprocedeerd moet worden alvorens aangifte gedaan kan worden. En dat is ook logisch, want beide procedures zien op totaal verschillende zaken:

- de civiele procedure stelt slechts was of er sprake is van wanprestatie;
- de strafrechtelijke procedure (die het gevolg is van de aangifte) stelt slechts vast dat er sprake is van oplichting.

In het kader van de strafrechtelijke vraag of er sprake is van oplichting doet de civiele vaststelling van wanprestatie totaal niet terzake. Uiteraard komt de onderliggende argumentatie soms wel deels overeen (ze worden immers beiden op hetzelfde feitencomplex gebaseerd), maar er is geen sprake van een verplichte procesvolgorde of iets dergelijks.

De reactie van de politie is dan ook evident onjuist en in strijd met de grondbeginselen van de politie.
Mark1992 schreef:
17 nov 2020 07:41
Het probleem is dat TVReus niet communiceert over de modellen. Ze verkopen het bewust als modellen ''geschikt voor de Benelux''. ik heb expliciet gevraagd destijds of het een Benelux model betrof, niet of het in de Benelux zou werken. Er werd gezegd dat het een Benelux model betrof. Dit is dus niet waar.

En je hebt gelijk, als het werkt, dan werkt het. Geen probleem, toch? Onjuist. Het zit hem er namelijk in dat wanneer zich problemen voordoen: TVReus is niet meer thuis, helpt niet, zijn ineens onbereikbaar. Bij wie moet je je dan melden? Daarnaast heb je kans, bij bepaalde leveranciers, dat zij moeilijk doen over fabrieksgarantie, omdat het een ''grijs'' geïmporteerd model is. Hier is al eens aandacht aan besteed door Radar, en daarin werd aangegeven dat fabrikanten het wel degelijk zullen herstellen, maar dat was in het verleden zonder de aandacht van Radar wel anders.
Dat is exact waar het om gaat. Iedereen die ook maar een klein beetje moeite doet om met open vizier naar de handelswijze van TV-Reus te kijken, kan niet ontkennen dat er hier sprake is van structurele, bewuste misleiding en van oplichting.

Niet voor niets schreef ik eerder al:
Moneyman schreef:
16 nov 2020 19:02
Het evidente ontkennen dient geen enkel doel.
en
Moneyman schreef:
16 nov 2020 20:16
Zeggen dat TV-Reus niet zou misleiden of oplichten is net zoiets als zeggen dat vuur niet warm is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Voor alle duidelijkheid, wat het verhaal ook moeilijk maakt..

Als je de TV aansluit op een z.g. STB als een Ziggo Horizon of Next Box dan werkt je TV als monitor.
Dat DEEL werkt prima. Je TV is dan niets meer dan (hetzelfde als) het scherm van je Computer.
Een monitor.

Als je de TV echt gaat gebruiken met zijn eigen (digitale) tuner(s) dan komen problemen als zender afstelling en zender updates.
Maar ook met specifieke (NL) functies van bv je CI+ module die dan net niet lekker werken, of helemaal niet. Bewijs jij dan maar eens dat het aan je tv ligt en niet aan Ziggo. Ik denk dat Ziggo zo wel aan veel klachten komt, die eigenlijk te wijten zijn aan "niet geschikte" tv's. Evenals de App's van je smart TV deel die niet 100% geschikt zijn voor NL maar specifiek voor de Hongaarse markt zijn ingesteld.

Maar omdat vele mensen wel (ST) boxen gebruiken via HDMI aangesloten, hebben ze nooit in de gaten dat ze niet de Tv hebben gekregen die ze denken gekocht te hebben.
Laat iedereen gewoon kijken of hun model bij Tweakers staat vermeld als een "niet benelux" geschikt model of als "buitenlands model". Dan moet men wel kijken achterop de TV zelf, want meestal staat op de factuur een ander model.

Als je een sticker van Coca Cola op een goedkoop merk cola plakt en verkoopt. Misschien proef je het verschil niet, maar het is nog steeds goedkope cola met een sticker van een ander merk en andere kwaliteit.
Als je dat met opzet zo doet ben je een fraudeur.

En de verkopers van deze TV's gaan zelfs zover dat ze de sticker van de doos verwijderen en ik heb zelfs vernomen, uit betrouwbare bron, dat ze stickers namaken en op de doos plakken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

@Moneyman.
Ik was op het politie bureau om mijn aangifte te doen, maar deze weigerde in alle talen mijn aangifte op te nemen.
Het enige wat deze, nogal arrogante agent, mij vertelde dat ik aangifte kon doen na een civiele zaak. Natuurlijk dacht hij, die zien we nooit meer terug. Maar mijn rechtszaak was toch al in voorbereiding, dus betekende voor mij alleen iets langer wachten met aangifte doen. Met de toezegging dat ik de aangifte KON doen. Daarom kon ik ARAG overtuigen van de noodzaak van de rechtszaak.
Toen ik terug ging na mijn rechtszaak, wilde ze geen aangifte opnemen omdat het "letterlijke tekst" kon leiden tot wel 600 aangiftes in korte tijd en daar was de politie niet op ingericht om dit te verwerken. Dus wilde deze agent, die overigens wel open en eerlijk was, ook niet mijn aangifte opnemen. Daarom heb ik contact opgenomen met de Nationale Ombudsman.
Deze was verbaasd en geschokt en heeft zelf ook de TV nagekeken die kortgeleden was gekocht. Ook gaf deze aan dat er een veel groter, onderliggend, probleem mee is aangestipt.
Vervolgens kon ik opeens wel aangifte doen en heb dat ook gedaan. Deze agent heeft overigens wel heel netjes, ook alle weigeringen van de politie en het ingrijpen van de NO in het proces verbaal gezet.

Nogmaals, ik ga nu niet zo ver voor mijzelf. Mijn probleem is opgelost, maar de problemen van vele medelanders is niet opgelost en ze maken er dagelijks onwetende slachtoffers bij.
En dat frustreert mij het meeste. Waarom komen ze er al zolang mee weg, dat zelfs Tweakers vermelding maakt van alle "buitenlandse modellen" die op de NL markt komen. En dat zijn er al ong 1000 die bekend zijn bij Tweakers.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Mark1992 »

hebra98 schreef:
17 nov 2020 08:23
@Mark1992 (welk model oled heb jij?)
Heb ji wel gekeken of jij echt een NL model hebt en niet een H model?
Want als je alleen b.v. een Ziggo Next box (STB) hebt aangesloten merk je niet veel van nadelen.

Maar als je de smartcard van Ziggo gebruikt dan komen de problemen pas echt naar boven.
Nog buiten de App's die niet geschikt kunnen zijn voor NL specifiek. Dat zit hem vaak in details.
Ik gebruik eigenlijk alleen het TV kastje van KPN en een Nvidia Shield (OLED C8).

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
17 nov 2020 09:38
Vervolgens kon ik opeens wel aangifte doen en heb dat ook gedaan. Deze agent heeft overigens wel heel netjes, ook alle weigeringen van de politie en het ingrijpen van de NO in het proces verbaal gezet.
Je kunt nog overwegen om hiermee de klachtenprocedure bij de politie in te gaan. Niet om de betrokken medewerkers aan de schandpaal te nagelen, maar vooral om de organisatie ervan te doordringen dat dit handelen ongewenst en onjuist is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Mark1992 schreef:
17 nov 2020 09:44
hebra98 schreef:
17 nov 2020 08:23
@Mark1992 (welk model oled heb jij?)
Heb ji wel gekeken of jij echt een NL model hebt en niet een H model?
Want als je alleen b.v. een Ziggo Next box (STB) hebt aangesloten merk je niet veel van nadelen.

Maar als je de smartcard van Ziggo gebruikt dan komen de problemen pas echt naar boven.
Nog buiten de App's die niet geschikt kunnen zijn voor NL specifiek. Dat zit hem vaak in details.
Ik gebruik eigenlijk alleen het TV kastje van KPN en een Nvidia Shield (OLED C8).
>>
Dan kan het goed zijn dat jouw (nu monitor) ook geen NL model is. Je gebruikt je TV niet als TV maar als monitor.
Natuurlijk is dat alleen te controleren op de achterkant van jouw TV. Het Typenummer kan een andere zijn dan jij denkt.
Natuurlijk zijn niet alle TV's nu opeens Hongaarse TV's. Maar jij hebt toch een Nederlands model gekocht?
Was jouw handleiding ook in het Nederlands?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
17 nov 2020 09:48
hebra98 schreef:
17 nov 2020 09:38
Vervolgens kon ik opeens wel aangifte doen en heb dat ook gedaan. Deze agent heeft overigens wel heel netjes, ook alle weigeringen van de politie en het ingrijpen van de NO in het proces verbaal gezet.
Je kunt nog overwegen om hiermee de klachtenprocedure bij de politie in te gaan. Niet om de betrokken medewerkers aan de schandpaal te nagelen, maar vooral om de organisatie ervan te doordringen dat dit handelen ongewenst en onjuist is.
>>
Helaas is de huidige tegenwerking aan vele kanten zo groot dat ik zo iets er niet ook nog bij ga doen. Al is het wel een goed voorstel, uiteraard. De Nationale Ombudsman heeft wel aangegeven om al deze voorvallen, intern, te bespreken. En hier was men zeer stellig over. Dit was zeker onderdeel van een veel en veel groter probleem.

En, oja... Ik kan je wel vertellen dat de twee andere namen ook zijn voorbij gekomen in het TV item over Bol.com en tv-online

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Voor iedereen.
Als u uw TV model, wat op de sticker achterop je tv staat, opzoekt op Tweakers en u ziet onderstaande vermelding bij het tunerdeel in de kenmerken, dan heeft u een "niet BENELUX geschikt" model gekregen. Dan de vraag, had u dit ook gekocht?

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/ ... ands+model

2020-11-16.png
(92.72 KiB) 87 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Mark1992 »

hebra98 schreef:
17 nov 2020 09:49
Mark1992 schreef:
17 nov 2020 09:44
hebra98 schreef:
17 nov 2020 08:23
@Mark1992 (welk model oled heb jij?)
Heb ji wel gekeken of jij echt een NL model hebt en niet een H model?
Want als je alleen b.v. een Ziggo Next box (STB) hebt aangesloten merk je niet veel van nadelen.

Maar als je de smartcard van Ziggo gebruikt dan komen de problemen pas echt naar boven.
Nog buiten de App's die niet geschikt kunnen zijn voor NL specifiek. Dat zit hem vaak in details.
Ik gebruik eigenlijk alleen het TV kastje van KPN en een Nvidia Shield (OLED C8).
>>
Dan kan het goed zijn dat jouw (nu monitor) ook geen NL model is. Je gebruikt je TV niet als TV maar als monitor.
Natuurlijk is dat alleen te controleren op de achterkant van jouw TV. Het Typenummer kan een andere zijn dan jij denkt.
Natuurlijk zijn niet alle TV's nu opeens Hongaarse TV's. Maar jij hebt toch een Nederlands model gekocht?
Was jouw handleiding ook in het Nederlands?
Ik heb een geïmporteerd model. Heb gebeld met LG en het serienummer doorgegeven. De TV is geen Benelux model.

Gesloten