LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sattaliet

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
689

sattaliet

Ongelezen bericht door 689 »

als ik op astra zet dan ontvang ik alleen een paar duitse zenders en de kanalen bvn,ned2,rtl4.canal+ enzo nie meer
hoe komt dat

danny1977

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door danny1977 »

er is een kaartwissel geweest
kijk op kaarrwissel.nl

Gast

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door Gast »

ey krijg je die kaart gratis thuisgestuurd ofzo

Gast

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is eigenlijk een SATTALIET?

Is dat een nieuw ijsje?

en wat is een KAARR?? Kun je dat ook eten?

Gast

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door Gast »

689. Hoe dat komt dat jij alleen die paar zenders krijgt?

Je moet de schotel wel richten op de satelliet waar je je apparatuur (schotel en ontvanger) voor hebt aangeschaft. Let erop dat je RNG, dat is dat kleine ding in het midden van je schotel, goed is afgesteld. Sommige schotels hebben er twee. Je moet het ding na installatie eerst resetten, dan gaat je ontvanger zelf aan de slag.

Doe eens wat in de handleiding staat, en je ontvangt ineens 800 tot 1200 zenders. Of denk jij dat het voldoende is om de stekker in het stopcontact te steken.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door inxsnl »

Het beste kun u bij een prof info inwinnen .
Of koop het blad sattelite in elke boekwinkel verkrijgbaar

Gast

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer een satelliet-ontvanger ingesteld wordt, dan is het simpelweg zo, dat ALLE beschikbare kanalen ontvangen en geprogrammeerd worden, OF er wordt helemaal niets geprogrammeerd, dan kan het dus ook niet dat die 6 kanalen WEL kunnen worden ontvangen.

Is het misschien niet zo dat je heel per ongeluk, gelokt door de lage prijs, een analoge ontvanger op een schotel probeert aan te sluiten?

Gast

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap sowieso niet dat mensen een satelliet-ontvanger willen hebben, tenzij het allochtonen zijn, die op die manier zenders uit hun voormalige vaderland willen ontvangen.

Ik kom vaak bij mensen thuis, die een schotelantenne op hun balkon hebben staan of aan hun gevel hebben hangen, en als je de tv aanzet, staat die doorgaans aan op RTL-4. We kijken nergens anders naar, maar we willen vrij zijn in onze keuze. Ja, zo lust ik er nog wel een paar, daar zal ik geen schotelantenne voor aanschaffen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door inxsnl »

Een sateliet ontvanger wordt op het moment veel aangekocht omdat de tarrieven van de kabelmaatschappijen zo absurd hoog zijn.

Tosbaga

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door Tosbaga »

een schotel kost eenmalig 300euro en vervolgens 20 euro per jaar voor de nederlandse zenders

een kabelaansluiting kost je iedere maand 16 euro, das een kleine 200 euro per jaar, tel uit je winst, het beeld is ook veel scherper dan de kabel en als je wil zijn er receivers met veel mogelijkheden, waardoor je videorecorder/dvd recorder zelfs kan wegdoen...

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door klaasvd »

Ik snap sowieso niet dat mensen een satelliet-ontvanger willen hebben
Omdat wij hier anders niks kunnen ontvangen, is namelijk geen kabel nog

Gast

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door Gast »

Klaasvd, DAT vind ik nou een goede reden. Maatschappijen leggen geen onrendabele kabels aan, dat is het probleem. Maar ik woon in een flat met 170 huishoudens, daar hebben ze een rendement dat de onrendabele aanleg elders zou kunnen compenseren, er zijn hier in de buurt drie van die flats.

Ik durf te wedden, dat een kabel die moet lopen tussen een centraal punt en een woning ''in the middle of nowhere'' even duur is als de aanleg van een kabel voor mijn flat. Die overweging om een satellietontvanger te nemen, kan ik me dus wel voorstellen, het argument van de kabelmaatschappijen dat het te duur is, gaat dus niet op.

Een schotel is tegenwoordig veel goedkoper, ik ken mensen die hebben een digitale ontvanger plus schotel gekocht voor 89 euro. Beeld en geluid perfect, en 2300 zenders erop, inclusief de nederlandse, waar helemaal geen kaart voor nodig is. Alleen: 2250 zenders bekijk je niet of nauwelijks.

Maar zelfs als ik zou WILLEN: ik kan de schotel hier niet eens plaatsen, ik mag ze niet aan de galerij bevestigen, en aan de balkonkant heb ik niet de zenders die ik wil zien. Op het dak van de flat mag evenmin.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door klaasvd »

Je geeft zelf al een goed voor argument, schotel is goedkoper, je krijgt er veel meer voor, en kwaliteit van beeld en geluid is veel beter.

Kabel zit veel ruis op, dus waarom geen schotel dan als dat beter en goedkoper is. En het is idd onmogelijk 2300 zenders te bekijken, maar dan kijk je die je wel wilt zien tenminste scherp

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: sattaliet

Ongelezen bericht door rojo »

een rng in het midden van de sattelietschotel tja wat is dat weer .
Heb toch altijd begrepen dat het, zo noemen ze het, in de winkel, en in de tecnische lectuur over satteliet ontvangers een, LNB, is en geen rng ,wil je ook interessant doen zeg dan wat je wilt en verzin geen woorden .
Heb zelf een schotel met 2 lnb gericht op astra en een andere sateliet dus .
Oja voor de leek onder ons een lnb is het tonnetje in het midden van een schotel ,het satteliet signaal komt op de schotel en kaatst dan op de lnb zo ontvang je dan satteliet tv in digittalle kwaliteit en bepaal je zelf wat je wil zien en niet de kabel maatschappijen .
Oja 2 lnb noem je ook wel twin lnb

Gesloten