LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Baseline
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 09:57

Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door Baseline »

:( Zijn er meer consumenten die problemen hebben met Loewe breedbeeld televisies?

Ik en meerdere gebruikers (in mijn naaste kenissenkring al 3) van Loewe televisies (systems) hebben binnen 5 jaar problemen met hun apparaat gekregen. Het zijn meestal dezelfde problemen, zoals de "eindtrap" na ca. 3 a 4 jaar vervangen of in mijn geval ook nog eens een gehele beeldbuis. Het frustrerende is dat dit geen goedkope apparaten zijn ik heb in 1999 voor mijn televisie type Loewe systems Credo ruim 7500 gulden betaald en binnen 6 jaar al reparatiekosten van ruim 645 euro gehad en natuurlijk het ongemak. Het gehele bedrag van de reparatie van de beeldbuis had aanzienlijk hoger kunnen zijn als ik niet rechtstreeks met Loewe Nederland had gebeld voor een coulanceregeling, mijn regionale winkelier wilde mij in eerste instantie de brutoprijs laten betalen, men wist niets van een coulanceregeling. Men keek ook raar op dat we met deze mededeling kwamen, het bespaarde ons toch 40% aan reparatiekosten!! Mijn winkelier heeft wel altijd een Loewe leentoestel ter beschikking gesteld. "maar is dit het recht van de consument? als we niet alert waren geweest dan was er iemand met een leuke bonus naar huis gegaan" Nog steeds ben ik verliefd op het merk Loewe (design) maar je betaald er wel een "dubbele" prijs voor.
Graag jullie reactie. :?:

Sporty
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 13:38

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door Sporty »

Wij beschikken over 2 Loewe's van resp. 5 en 3 jaar oud. De 5 jaar oude heeft inmiddels ook een beeldbuis vervanging (na 3 jr.) nodig gehad. Het andere apparaat werkt tot nog toe feilloos.
De beeldkwaliteit van Loewe is onovertroffen evenals de prijs. Helaas de kwaliteit niet altijd. En toch.......eens een Loewe altijd een Loewe!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Loewe TV's zijn kwalitatief erg goed. Dat jij er problemen mee hebt gehad zegt niets over de rest, die dingen gaan gewoon het minst stuk van allemaal. Voor elke Loewe die terugkomt repareer je 200 Sony's en 400 JVC's. De hoogwaardige electronica en beeldbuis zorgt inderdaad voor een erg goede beeldkwaltiteit, maar er zijn onderhand meer TV's die dat kunnen, zoals de Panasonic 32PX30 of 32PD50. Die zijn ook nog eens goedkoper en mooier, Loewe vind ik echt spuuglelijk.

7500 gulden voor een TV is trouwens ook niet helemaal fris, het is en blijft een TV dammit. Prijssuggestie doet een hoop: gooi ergens 1000 euro bovenop en het verkoopt ineens veel meer omdat het het duurste is wat er te krijgen is. Mensen vinden dat cool. Zo ken ik een kunstenaar die niets verkocht totdat hij de prijzen van een aantal kunstwerken vertienvoudigde, en het liep als een trein...

jcwammes
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2005 11:17

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door jcwammes »

Een kennis van mij heeft bij LOEWE gewerkt op de reparatieafdeling van NL en inderdaad gingen er soms hele series kort na elkaar kapot, dit kwam bijvoorbeeld bij de duurdere series door slechte beeldbuizen (PHILIPS) die dan geheel moesten worden vervangen etc.
geen onbekende problemen dus........, hoewel ik niet weet hoe het de afgelopen jaren met de beeldbuizen etc bij loewe is gesteld dit verhaal is van een jaar of 4-5 terug

TheoRoozendaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2004 20:40

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door TheoRoozendaal »

Mijn Louwe breedbeeld is inmiddels 5 jaar en we hebben er een keer een kleine reparatie aan gehad. Inmiddels gaa die bak beesten voor 100 tot 150 euro door de handel en worden door diverse kleine witgoed bedrijven voor 150 tot 200 euro verkocht. Maar voor mij nog geen flat vind de kwaliteit nog niet wat het zou moeten zijn.

Erkie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:15

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door Erkie »

Bij elk apparaat moet gekeken worden naar de prijs, de kwaliteit en je eigen gevoel. De reacties hier geven daar voldoen de bewijs van.

Als hobby reparateur heb ik veel kapotte televisies langs gehad en dan zie je vaak hetzelfde. Mensen die roken hebben het meeste kans op een storing, vooral dat de voedig (of de hoogspanning) het begeeft. Mensen die veel kaarsen branden of waxine lichtjes vallen ook in een risico groep, maar minder dan rokers. Wat ook echt helpt voor een korte levensduur is wonen langs een weg waar veel dieselvoertuigen langs rijden, waar de ramen dus ook elke week gedaan moeten worden . . .

Televisies met een beeldbuis zijn gevoelig voor de luchtkwaliteit en het ene merk blijkt er gevoeliger voor dan het andere. Loewe mag hier dan verkocht worden als iets bijzonders, dat is het net zo min als een B&O. Ieder zijn gevoel zal ik maar zeggen. Exclusiviteit kost ook wat!

horbach
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2006 10:12

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door horbach »

Ook ik beschik over een Loewe en heb met name gekozen voor dit merk omdat het een kwaliteitsproduct zou zijn. Na 2 jaar vloog de hoogspanning eruit en kreeg te horen: nu pas?
Het bleek een standaard en bekend probleem te zijn volgens de leverancier. Overigens is mijn leverancier De Gouden Snaar in Soest daar zeer klantvriendelijk mee omgegaan en heeft de reparatie doorgevoerd voor 95 euro.
Feit blijft echter, dat je dit niet verwacht van een dergelijk product. Ik heb n.l ook een SHARP TV, die ruim 20 jaar dienst doet zonder enige storing.

mvg
Hans Horbach

gorpie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2006 10:14

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door gorpie »

Bij mij is mijn Loewe Credo breedbeeld-tv dus (weer) kapot. Ditmaal is het de beeldbuis van Philips. Heb inmiddels ook al 2 maal de lijntrafo moeten laten vervangen. Laten we dit pech noemen. Toen de tv nog speelde gaf hij een perfect beeld. Heb via de dealer een prijsopgave bij Loewe laten doen van wat het zou gaan kosten als ik er een nieuwe beeldbuis in laat zetten. € 598,00!! Hierbij zou dus een coulance-regeling zijn toegepast. Heb echter ook eens navraag gedaan bij een onafhankelijk reparatiebedrijf. Die kon de beeldbuis (originele Loewe)leveren voor € 474,00, het inzetten zou € 40,00 kosten. Maakt € 514,00. Het wordt nog interessanter, want voor € 374,00 kon hij er exact dezelfde beeldbuis, maar dan niet via Loewe maar gewoon direkt via Philips, leveren. Maakt € 414,00. Is dit misschien iets voor een ander TROS-programma?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Er is een verschil tussen de 'officiële dealer' en de reparateur om de hoek. De eerste zal het doen via het merk zelf, of door een door het merk aangewezen reparateur in Nederland. Dit is per definitie duurder.

Als je geen garantie meer hebt op de TV ben je beter af bij een de plaatselijke electroboer, want die is altijd goedkoper. Dat is gewoon een gegeven en niet echt iets om je over op te winden.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door honda98 »

ik ben niet zo voor loewe opta breedbeeld tvs om dat ze velen malen duurder zijn als philips ! ! ook de modellen zijn niet mooi ! ! dit geld ook voor B&O ! ! alles wat duur is hoeft niet beter tewezen ! ! philips maakt voor diverzen merken beeldbuizen maar in hun eigen tvs geven ze wel een mooier beeld ! !

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dat is niet waar, maar goed.

Alleen Pixelplus technologie is voorbehouden aan Philips modellen. De 'standaard' beeldbuizen, worden veelal door Philips gemaakt. Dat de beeldbuis van Philips komt zegt echter nog niets over de kwaliteit van het beeld (in positieve of negatieve zin), dit is afhankelijk van de electronica die de fabrikant verder in de TV verwerkt. Loewe en B&O staan erom bekend om hierbij uitsluitend voor de meest hoogwaardige onderdelen te kiezen. Op zich niets prachtig natuurlijk, maar dat ze er vervolgens van die maffe kasten omheen timmeren is wel jammer.

MichelT
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2006 10:46

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door MichelT »

Ook ik heb destijds een Loewe gekocht om de mooie beeldkwaliteit (en heb daar nooit spijt van gehad). Wel heb ik de laaste tijd last van "gekraak" alsof ieder moment het beeld weg kan vallen. Het valt me op dat dit vooral gebeurt als de TV net aan staat. Kent iemand dit probleem? Mijn TV is nu ruim 4 jaar oud.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Gewoon het toestel een keer laten nakijken en daar niet te lang mee wachten anders kunnen de problemen alleen maar groter worden. Er zijn een aantal standaard punten die in het toestel moeten worden nagelopen.

Vr. Gr. Hans.

gkvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2006 19:22

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door gkvk »

Wij hebben een loewe aventos net nog geen drie jaar oud en sinds anderhalf jaar dikke problemen. Op tweede kerstdag is voor de tweede keer de voeding eruit geklapt nadat we hem net weer terug hadden na 4 weken reparatie.
De loewe die we als leentoestel kregen vloog in brand en de dealer was niet eens verbaasd , ach zal de voeding wel wezen.
Stinken als de hel , dat wel.
Gisteren ging de tv voor de derde keer met een klap uit en Maandag zijn we de eerste , dan word ie weer opgehaald.
Gelukkig nog steeds garantie , maar hou mijn hart vast voor de komende tijd als in Februari de garantie stopt.
Nooit meer een loewe dat is zeker , want naast de voedingen hebben we ook problemen gehad met scheef beeld wat niet recht te krijgen was en een irritante brom in het geluid wat na 3 bezoekjes aan de dealer pas verholpen was :cry:
Het knetteren wat hierboven beschreven is hebben wij ook gehad en was een eerste teken dat er iets met de voeding was

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door resp00112469 »

`Dan zal het niet goed gerepareerd zijn, men heeft alleen de kwaal bestreden en de oorzaak laten zitten!
Oorzaak is waarschijnlijk de lijntrafo die overslag geeft en daarmee de componenten in de voeding beschadigt waardoor de voeding is uitgeklapt.
Repareert men dan alleen de voeding, komt het toestel terug, daar kan je op wachten.

Vr. Gr. Hans.

jaapt
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2007 19:39

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door jaapt »

Ik las hier een bericht over een Loewe TV die in brand was gevlogen.
Ik heb vandaag een zeer nare ervaring hiermee gehad en zou graag horen of dit meer voorkomt. Mijn Loewe Calida TV in volledig uitgebrand en alleen door snel optreden van mijn vrouw en dochter is voorkomen dat wij, buiten de roet en stank en water schade die we nu hebben, geen ernstige dingen zijn gebeurd. De TV is ong 5 jaar oud en de laatste tijd gaf hij af en toe en vervormd beeld. Dit kwam echter weinig voor en ging meestal snel over.
Ik ben verder zeer tevreden over de TV, maar als blijkt dat dit meer voorkomt zou ik er toch graag de fabrikant op aanspreken.

Jaap

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door hharteman »

Tv's kunnen practisch niet meer in brand vliegen.
Printplaten zijn behandeld met chroombromyde en daardoor vrij brandveilig.
Roken en smeulen komt nog wel voor en dat lijkt erger dan het meestal is.
Wat wel kan branden is het stof in deze apparaten.
Meestal is verwaarlozing van een storing de oorzaak.
De tv doet bvb even wat vreemde sprongen in beeld of een andere storing.
Op dat moment is het verstandig er even naar te laten kijken om ernstiger te voorkomen.

Just my 2 cents

jaapt
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2007 19:39

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door jaapt »

U zegt dat TV's praktisch niet meer in brand kunnen vliegen. Hier kwamen echter vlammen van 1 meter hoog uit en is de tv volledig weggesmolten. Even later en het huis was volledig uitgebrand. Ik vraag mij toch af hoe dit kon gebeuren.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door hharteman »

Dat zou onderzocht moeten worden.
In mijn ruim 25 jarige loopbaan in deze branche heb ik het eigenlijk maar 2x gezien dat een tv uitbrande.
1 toestel was van 1965 met een beruchte ontstoringscondensator, en 1x een toestel rond 1985 met een lang uitgestelde reparatie.
Het is dus vrij zeldzaam.
Verder wel veel rokende en smeulende toestellen gezien.
Het meeste werd echter veroorzaakt door uitgesteld onderhoud.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door vdW »

Ik heb nu al meer dan 6 jaar een Loewe Aconda. Nog geen reparatie gehad (afkloppen!) maar heb wel vreemde dingen meegemaakt. Soms valt het beeld zonder tikken of knallen of ploffen uit.Dan moet ik hem gewoon weer opstarten en dan is alles weer OK. Ik moet alleen de geluidsinstellingen weer opnieuw instellen omdat ik de lage tonen wat heb verminderd en de hoge juist wat meer heb ingesteld. Die zijn dan na het uitvallen ook weggevallen. Verder begint de geluidsweergave soms te kraken. Niet altijd, maar wel enkele keren p/w. Dan schakel ik maar over op de HiFi speakers via de Voorversterker en eindbak.
Weet iem,and uit ervaring waar dit op kan duiden?
Mvg, vdW

Gesloten