LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is hier een Audiofiel?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
jiping

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door jiping »

Tis volgens mij ook maar wat je gewend bent of je verwachtingen zijn.

Toen ik als student zonder luidsprekers zat en dus zonder muziek én zonder geld kon ik net 1 of ander masterblaster2000 setje voor 10 euro kopen.

Wat was ik daar blij mee, en de geluidskwaliteit was zoveel beter als stilte... :P

Het was alles wat je kon verwachten voor 10 euro....

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat de cinemasets aangaat is een all in one slecht qua geluid. Het beste is dan alles los, de dolby surround versterker dvd speler en uiteraard de boxen. Een goede dealer heeft nog wel eens de service om een en ander bij u thuis te demonstreren.

Ronald.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door G7 »

Hey luitjes, bedankt alvast voor de reactie's voor zover.

Ronald, die set die ik bedoel, heeft ook losse compenenten, zoals een receiver en een losse dvd speler. Op de subwoofer zijn de bassen apart te regelen en dat maakte het juist zo mooi, naar mijn mening.

Natuurlijk begrijp ik ook wel, als je niet zoveel te besteden hebt, dat je met alles blij bent, maar dat is nu even niet aan de orde. Ik heb dat setje van Harman Kardon met die BLS boxjes gezien en gehoord en ben er weg van, maar ik wou eigenlijk jullie mening lezen of dat merk wat is. Zoals ik al eerder zei, het zei mij niets.

Zeg er ook bij, ik ben daar ook niet zo mee op de hoogte. Ik ken alleen de bekende merken, maar weet daar ook niet van, of het wel of niet wat is. Heb er nu een goedkoop eltax setje staan, maar dat is gewoon een blikken geluid, wat iemand anders misschien wel mooi vind.

:wink:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door ronald g »

De losse harman kardon set is kwaliteit als bovenste segment .Maar wat in de winkel heel mooi klinkt vanwege de accoustiek kan thuis een stuk minder zijn. Er zijn veel dingen om te zeggen. De boxen maken het werkelijke geluid. Als er in uw huiskamer tapijt ligt en er veel meubels staan is het geluid zowiezo beter en komt warmer over dan als er een houten vloer o.id. ligt, dit i.v.m. galm. Daarom is het zo moeilijk om iets goeds te vinden. De set kan alles wel aan maar de boxen moeten het doen.
Succes Ronald.

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door oxazepam »

Ik weet best dat mp3 ver doorgecomprimeerd is, maar wat ik zeg is dat de ruimtebesparing mij meer waard is.

Als ik op vakantie ga neem ik mijn complete muziekbibliotheek mee, als ik in bad zit, heb ik via airtunes beschikking over al mijn muziek.

In de auto heb ik toegang to al mijn muzak.

En dat is wat ik prettiger vind dan een perfect geluid.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door vanish »

Soms denk ik koop maar niks;-)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door G7 »

Hey.

Ik ben op het internet nog even verder op zoek geweest naar die homecinema-set van Harman Kardon. Die bijgeleverde boxen zijn van het merk JBL en dat schijnt een goed merk te zijn.

Bedankt in ieder geval voor de reacties. Ik denk, dat ik nu genoeg weet.

:wink:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi G7,Harman Kardon behoorde tot een paar jaar terug nog tot de Hi End klasse.Om de verkoop te stimuleren is men afgezakt naar de "hogere middenklasse".Op zich is daar niets mis mee,maar het merk is niet meer wat het geweest is.Voor de prijs die je er voor betaalt is het wel heel goede apparatuur.De prijs/kwaliteit verhouding is dus dik in orde.
Over de boxjes kan ik alleen maar zeggen;"luister naar wat je hoort"
Ik bedoel daarmee dat jij de enige bent die kan bepalen of het qua klank naar jouw zin is.Wat jij bij het beluisteren beleeft is wat bepalend is voor de vraag of het goede luidsprekers zijn.Als JIJ de klank mooi vindt zijn het goede luidsprekers.Zo simpel is het. :wink:
JBL is een zeer bekend en goed merk luidspreker.Of je de klank ook mooi vindt is zeer persoonlijk.(Ik hoor liever Mission of b.v.Kef of Tannoy)

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door vanish »

Jbl vind ik bij stereo apparatuur echt slechte klank hebben, bij receiver met dvd vond ik het niet slecht, geluid met cd blijft echt ondermaats.
Ik las berichten van mensen die het echt fantastisch vonden bij stereo-installatie, toen ik het hoorde vond ik het niet om aan te horen,brrrrrrrrrr
Kef heeft wel mijn hart gestolen 8)

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door vanish »

Nog een tip doe de gordijnen eens dicht als je muziek gaat luisteren!
En bij een houten vloer leg een kleed op de grond!
Je hoort het verschil :)

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door vanish »

B&W ofwel Bower en Wilkonson vond ik mooier klinken met name de hoge tonen, maar die kwamen boven mijn budget, de Kefs klonken erg strak, mooie bas, mooie klank en geschikt voor diverse soorten muziek.
Heb er nooit spijt van gehad.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door vanish »

Ipod is niet verkeerd, mijne met 20 gb zit al vol, heb vandaag de hifidelio gehoort met 160 gb klonk niet verkeerd, maar 1099 euro veel te duur en daar koop je toch heel wat leuke cd's voor :lol:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door G7 »

Hey luitjes.

Nogmaals bedankt voor jullie uitleg en morgen gaan we 'm kopen.

Het wordt dus toch de home-cinemaset van Harman Kardon met de JBL boxje van de aanbieding.

:wink:

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door vanish »

We zijn benieuwd of het setje je goed bevalt G7 :?:

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door oxazepam »

Soms denk ik koop maar niks;-)
Ik denk soms ik lastig al die betweters[/quote]

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door G7 »

Vanish: Grandioos geluid! Echt waar. Als je in de buurt bent, moet je maar eens komen luisteren.

Harman/ Kardon cinemotion 2 met JBL-SCS 200.5 boxen. :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door S. »

Audiofielen,

Nou, zit nu te luisteren naar muziekclips via youtube met van die kleine, plastic Medion boxjes die nu eenmaal bij mijn PC horen.

Klinkt enigzins blikkerig, maar een plezier dat ik ervan heb. :D

Johan19
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2006 18:33

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door Johan19 »

Audiofiel ben je denk ik als je zeer regelmatig (dagelijks) voor je audio set muziek gaat zitten luisteren en van je muziek geniet maar je je ook realiseert dat hoe mooier het klinkt hoe genietbaarder de muziek wordt. Het is wel verstandig om niet naar systemen buiten je budget te gaan luisteren want dan kom je er achter wat er op je eigen set in de weergave allemaal ontbreekt of fout weergegeven wordt. :cry:

Audiofielen zullen niet zo snel een subwoofer gebruiken en ook geen toonregeling, een neutrale toonbalans is meestal het uitgangspunt. Luidsprekers met een gesloten kast, transmissielijn luidsprekers, hoornluidsprekers en electrostaten hebben de voorkeur boven een basreflex systeem welke veelal een ééntonige, slappe en overdreven bas produceren. Kenmerken waar op beoordeeld wordt zijn o.a. het stereobeeld, dynamiek, tonale balans, stemweergave, snelheid, details, versmering, basdefinitie, etc. :shock:

Verder denken ze allemaal, inclusief mijzelf, het mooiste systeem samengesteld te hebben, maar ja het is dan ook een hobby vol subjectiviteit. 8)

Ook is de draaitafel nog steeds favoriet bij de meeste, ook bij mij. Omdat helaas :evil: lang niet alles meer op vinyl leverbaar is heeft een audiofiel tevens een high end cd speler maar dat is toch een stuk saaier als het tunen van een draaitafel/arm/element/voorversterker.

jiping

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door jiping »

Omdat helaas lang niet alles meer op vinyl leverbaar is heeft een audiofiel tevens een high end cd speler
veel nieuwe muziek is juist meestal niet op cd leverbaar en komt eerst op vinyl uit,
althans degenen die ik zoek........

Roberto01
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:48

Re: Wie is hier een Audiofiel?

Ongelezen bericht door Roberto01 »

Ik heb zelf sinds een jaar de homecinema set van Harmon Kardon en wel de HKTS 11 surround. De 11 heeft een 120 W subwoofer en grotere surroundspeakers. Ga hier maar eens een dvd mee kijken en voelen. Ook een goede digitale muziekdvd is super.

Gesloten