LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Rob.Beelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2007 16:08

Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door Rob.Beelen »

Ik heb een nieuw model LCD tv gekocht van philips de 37plf7662D/12. deze heeft soms vertraging tussen beeld en geluid (tot 1 sec)

10% is geen probleem, 80% een beetje vertraging, 10% zeer veel vertraging (onacceptabel)

De monteur van Technorep (philips) heeft de klacht geconstateerd en gegrond verklaard. Hij zegt echter dat er met het toestel niets mis is. Vanuit philips wordt ik nu van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb de leverancier al doorgeven dat ik het toestel terug wil geven.

Zijn er meer mensen die een (37 inch) LCD scherm hebben. en die vertraging tussen beeld en geluid hebben?

Radar, kunnen jullie wat voor mij betekenen?

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Welke kabelmaatschappij heb je? UPC toevallig want daar zijn meer problemen met LCD en vertraging.

Rob.Beelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2007 16:08

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door Rob.Beelen »

Ik zit bij @Home, maar ook bij DVD's heb ik zo'n vertraging.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Geluid via de tv speaker of via een audio systeem?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

De monteur van Technorep (philips) heeft de klacht geconstateerd en gegrond verklaard. Hij zegt echter dat er met het toestel niets mis is.
Daar gaat toch echt iets mis, lijkt me.
Ik zou het aankaarten bij de winkel, in plaats van bij Philips. Leg uit dat een monteur (=EXPERT!) de klacht ook heeft geconstateerd en dat je daarom het ding wil omruilen voor een nieuwe.

Ik hoop voor je dat het een winkel in de buurt is en niet een of andere vage webshop.

Rob.Beelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2007 16:08

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door Rob.Beelen »

Na een brief naar philips, wil technorep toch proberen de module die het beeld verzorgt te vervangen. Het duurt alleen even voor ze de onderdelen hebben.

De leverancier (pick2pay) geeft aan dat teruggeven geen probleem is, mits de TV nog onbeschadigd is. (voorlopig is dat inderdaad nog zo:-)

Ik hou jullie op de hoogte.

Overigens is het geluid van de tv en het geluid via het audi systeem gelijk.

Toolboy

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door Toolboy »

Topicstarter.

Ik heb dit wel eens mee gemaakt.
In dat geval was het tv beeld digitaal en de audioinstalatie analoog aangesloten.
Als de audio rechtstreeks vanuit de digi box is aangesloten mag het beeld/geluid verschil niet voorkomen

Groet T

Rob.Beelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2007 16:08

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door Rob.Beelen »

De monteur is langs geweest en heeft het ssb vervangen. Hierdoor was het probleem echter niet opgelost.

Dit nieuwe model heeft een chassy type LC7.2. De monteur adviseerd een chassy van het type FQ528. (Deze bevat betere onderdelen, maar is dan ook wat duurder)

Ik heb Philips gevraagd wat ik bij moet betalen voor een 37PFL9632 (met ambilight)

Wordt vervolgd

Groet R

Rob.Beelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2007 16:08

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door Rob.Beelen »

Philips (technorep) heeft de 37pfl7662 vervangen door een andere 37pfl7662. Deze heeft geen hinderlijke vertraging (Jippie). Wel in het begin af en toe een beetje vertraging, maar dat is na enkele seconde weg.

Het lag klaar blijkelijk toch aan het toestel.

Groet Rob.

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door cvp »

Foutje zie volgende
Laatst gewijzigd door cvp op 02 dec 2007 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door cvp »

Van de week hoorde ik toch een raar verhaal.
Mensen hadden een Philips Ambilight 81cm gekocht.
Even bij Philips gekeken en dan moet het de 32PFL9632D/10 of de 32PFL7962D/12 zijn.
Maar nu het verhaal :
De leverancier van deze TV moest bij de buren van deze mensen zijn en toevallig spraken zij elkaar.
De leverancier vertelde hen dat ze hun TV beter op stand-by konden laten staan ipv uit te zetten anders zouden ze binnenkort tegen een reparatie van 250 Euro oplopen.
Wat er precies kapot zou gaan weet ik niet maar ik vind het zo'n raar verhaal temeer omdat men steeds waarschuwt om de TV uit te zetten ivm brandgevaar.
Heeft iemand hier wel eens van gehoord of is dit een bekend gegeven van Philips?

cvp :?:

speert
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2007 18:40

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door speert »

nou, hier precies hetzelfde probleem met de 37pfl9632d.
Helpdesk van Philips zegt dat elke nieuwe tv dat heeft, omdat het langer duurt om beeld te verwerken dat geluid en daarom loopt het ongelijk. Heb dus aangegeven dat het geen kijken is met deze vertraging. Moet nu de software van de TV updaten en mocht het daarna niet verholpen zijn, dan dient er weer een afspraak te worden gemaakt met een monteur die dan eens gaat bekijken of de lengte van de vertraging normaal is..

Heb er weinig vertrouwen in allemaal.. :roll:

R Beckers
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2007 20:12

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door R Beckers »

ik heb zelf ook een 37 inch lcd tv van philips en na verloop van tijd had ik wel geluid maar geen beeld,soms ook vertraging van het beeld.
ik had leverancier gebeld en ze hebben een monteur gestuurd.
ik heb nu een nieuwe beeldbuis gekregen omdat het een fout van philips is(philips erkende het productiefout volgens monteur),dus laat je niet afschepen met verhaaltjes.
Mijn beeld is nu goed,superscherp, Nu alleen mijn dvd recorder nog :(.

Consunemer
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2007 14:59

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door Consunemer »

Toch knap dat Philips een beeldbuis in een LCD scherm weet te vervangen!! :wink:
Zijn daar ook foto's van.....?? :P

R Beckers
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2007 20:12

Re: Vertraging beeld/geluid bij nieuwe LCD tv van Philips

Ongelezen bericht door R Beckers »

nieuw scherm dan ;)

Gesloten