LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
fammark
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2007 09:53

Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door fammark »

Hallo allemaal.

Even het volgende.

In januari 2005 kocht ik een LCD tv bij het Kruidvat.
Deze tv koste 1007,= euro incl verw bijdrage.
Ik had hier 2 jaar fabrieksgarantie op.

Januari 2008 gaf de LCD tv de pijp aan maarten.
Ik heb contact opgenomen met het Kruidvat.
Ik heb het Kruidvat erop gewezen wat de verwachte levensduur is op een LCD tv.
Ik heb hen ook uitgelegd dat ik drie jaar wel heel kort vond.
Ook heb ik te kennen gegeven dat ik (gezien de levensduur van een lcd 5jr is) nog 2jr kijkplezier te goed zou hebben.

Ik vroeg het Kruidvat om een oplossing in de vorm van een reparatie of anders. Ik kreeg het antwoord, jammer voor u, we doen er niks aan.

Dat werd natuurlijk netter omschreven maar het kwam op het zelfde neer.

Wat kan ik ondernemen?

M.v.g. R van der Mark

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Een LCD TV kopen bij Kruitvat en Tampons bij Expert?

:?: :?: :?: :?: :?:

Wanneer gaan onze ogen toch eens open en kopen we bij de winkel die A produkten verkoopt en geen bijprodukten aktiematig. Dat is vragen om problemen na de garantieperiode. Want die dames en heren van Kruitvat hebben geen TD en kennis van dit soort zaken.

Goedkoper is ook in dit geval weer duurkoper.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door BBCS »

Want die dames en heren van Kruitvat hebben geen TD en kennis van dit soort zaken.
Je hebt toch gewoon je rechten als consument. Dan maakt het toch niet uit waar je het product koopt? :shock:

Jaja, en ze geloven het ook nog!

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kijk een of de winkel is aangesloten bij een geschillencommissie, anders moet je naar de rechter.

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door edv »

Rechter helpt ook niet(gelukkig)....je hebt gewoon 2 jaar garantie en dan houdt het op...dit wist je op het moment van kopen. STOP toch eens met dat zeuren over garantie als je die niet meer hebt.

docoweb
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2006 19:11

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door docoweb »

Kijk gewoon eens bij Consuwijzer,voorbeeldbrieven genoeg,en hang het via Internet eens a.d. grote klok met naam en toenaam,moet je eens kijken hoe het Kruidvat dan gaat piepen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door BBCS »

Bij een drogist koop je geen tv en dergelijke apparatuur.

Je gaat toch ook niet bij de slager tampons en maandverband kopen?

Dus bij Het Kruidvat kun je niet dezelfde service en nazorg verwachten als bij een tv-speciaalzaak.

Leer dat toch eens een keer mensen.

En ga er toch niet steeds vanuit dat je bij het kruidvat de dezelfde service en nazorg krijgt als bij de vakman.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door BasO »

Bel gewoon Consuwijzer:

088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door hpb »

ook als je een lcd-tv bij Kruidvat koopt heb je rechten, ook nadat de garantietermijn is verstreken. Kijk eens op www.consuwijzer.nl voor de te nemen stappen. Laat u vooral niets wijs maken door het personeel dat bij Kruidvat werkt en al helemaal niet door mensen (bijvoorbeeld op dit forum) die vinden dat dit een gevalletje pech is. Het is wel reeel dat u voor een gedeelte van bijvoorbeeld de reparatiekosten opdraait; het toestel heeft ca. 3 jaar wel goed gewerkt. Suc6

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door BBCS »

Dus bij Het Kruidvat kun je niet dezelfde service en nazorg verwachten als bij een tv-speciaalzaak.

Leer dat toch eens een keer mensen.

En ga er toch niet steeds vanuit dat je bij het kruidvat de dezelfde service en nazorg krijgt als bij de vakman.

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door hpb »

beste lezers: of je nou bij Kruidvat of bij die zogenaamde vakman een lcd-tv koopt: als consument heb je ook na het verstrijken van de bijgeleverde garantie nog rechten. Zie oa www.consuwijzer.nl

Wat ik niet begrijp is dat veel mensen het normaal vinden dat als een apparaat bijvoorbeeld 3 weken na het verstrijken van de garantieperiode kapot gaat, de consument dan pech heeft en voor de kosten van reparatie of vervanging opdraait. Dat is nog eens wat anders dan wat diverse merken en winkels u in wervelende reclamefolders en catalogi beloven.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door Big-V »

Dus bij Het Kruidvat kun je niet dezelfde service en nazorg verwachten als bij een tv-speciaalzaak.

Leer dat toch eens een keer mensen.

En ga er toch niet steeds vanuit dat je bij het kruidvat de dezelfde service en nazorg krijgt als bij de vakman.
Je hoeft dit niet drie keer te posten BBCS. Het was de eerste keer onzin en dat is het de derde keer nog. Je hebt rechten en die heb je ongeacht waar je het product koopt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door BBCS »

Met alle respect Big-V, maar ik ben bang dat je niet goed leest.

Ik heb het niet over de rechten, maar over de service en nazorg. Dat is iets heel anders.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door Big-V »

TS Wil vergoeding van reparatiekosten en daar heeft hij recht op. Of je dat nu service, garantie of nazorg noemt; hij hoort het gewoon te krijgen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door BBCS »

Of je dat nu service, garantie of nazorg noemt
Service is niet iets waar je recht op hebt, maar service is iets wat je extra krijgt buiten de regels om.

En de nazorg, heeft in principe ook weer minder met de regels te maken.

Veel mensen denken dat goede afwikkeling van de garantie dus onder service valt, maar dat is niet zo.
TS Wil vergoeding van reparatiekosten en daar heeft hij recht op.
Klopt, de TS dient zelf 3/5 van de reparatiekosten zelf te betalen, de overige 2/5 komt voor rekening van Kruidvat.

Toolboy

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wie bepaald de te verwachten levensduur,de consumentenbond .ed. :lol:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door BBCS »

Wie bepaald de te verwachten levensduur,de consumentenbond .ed.
Mis, de fabrikanten.

En de uitspraken van de fabrikanten zijn in het overzicht opgenomen van de Uneto-VNI.

Die lijst is de leidraad.

De economische levensduur is bijvoorbeeld van een product 3 jaar.
De consumentenbond is van mening 5 jaar, dan moet er niet van die 5 jaar worden uitgegaan maar van die 3 jaar. :wink: :lol:

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door Big-V »

Klopt, de TS dient zelf 3/5 van de reparatiekosten zelf te betalen, de overige 2/5 komt voor rekening van Kruidvat.
Dan zijn we het in elk geval over de uitkomst eens.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door BBCS »

Er zijn mensen die zich beroepen op de non-conformiteit en daardoor gratis reparatie of vervanging eisen.

Echter is de wetgever van mening dat dit niet helemaal juist is.

Kijk, de tv van de TS is na 3 jaar kapot. Zeer vervelend tuurlijk.

Maar de reden dat de consument wel een gedeelte mee moet betalen aan de reparatie is dat de wetgever van mening is dat de TS wel de afgelopen 3 jaar wel van de goede werking van de tv heeft genoten.

Dit wordt ook wel het gebruiksdeel genoemd.

Voor zover ik het weet is deze regel niet in de Europese richtlijn opgenomen. Als dat wel zo is, hoor ik het uiteraard graag! :lol:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Kruidvat LCD tv (na de fabrieksgarantie heb je pech)

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Help, mijn condooms zijn lek, kan ik deze bij de Media Markt weer terug brengen?
Je hoeft dit niet drie keer te posten BBCS. Het was de eerste keer onzin en dat is het de derde keer nog. Je hebt rechten en die heb je ongeacht waar je het product koopt.
Het gaat er niet om dat er geen nazorg wordt verleend en die reparatie zal best wel worden uitgevoerd.
Waar het hier om gaat is, dat deze producten worden verkocht en dat meestal daarvoor speciale service centra zijn die dikwijls ver weg zitten en vaak ook nog in het buitenland.
Dat betekent dat een product moet worden ingepakt, verstuurd en dat de kans daarbij op beschadigingen eveneens zeer groot kan zijn.
Vaak duren die reparaties daarbij ook nog erg lang en zit men lange tijd zonder TV.
De vakman met eigen TD zal zoiets meestal veel sneller kunnen oplossen, daarbij minder kans hebben op beschadiging en als een onderdeel zal moeten worden besteld wat iets langer kan duren, dan zal meestal ook nog een bruikleen apparaat beschikbaar zijn en dat maakt het verschil.
Dus nooit zeggen dat BBCS onzin verkoopt, want hij heeft wel gelijk!

Vr. Gr. Hans.

Gesloten