LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [email protected]

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
achterdochtig

[email protected]

Ongelezen bericht door achterdochtig »

heb gereageerd op [email protected] en de introduktie cd gekregen.
gaandeweg kreeg ik het gevoel dat er iets niet klopt.
je werkt op het internet in de voedingsmiddelenbranche. het is verder nogal onduidelijk welke voedingsmiddelen ze bedoelen, maar ze beloven gouden bergen. Er worden een aantal mensen getoond als voorbeeld en ook daar is alles goud wat er blinkt.
Nu hebben ze a.s. donderdag een meeting waar ik ook voor uitgenodigd kan worden, maar ik heb zo mijn twijfels.
Ik heb het idee dat dit een pyramide systeem is.

wie heeft hier ervaringen mee of wat gehoord van iemand anders :roll:

Gast

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Gast »

Gouden bergen beloven staat in verhouding omgekeerd evenredig met het waarmaken ervan.

Laat me raden: ze hebben die CDROM vast niet gratis opgestuurd, he?

Voor werk moet je naar het CWI gaan, het vroegere arbeidsbureau. Of desnoods naar een groot en bekend uitzendbureau. Maar niet naar een firma die dit op internet aanbiedt. Tel je vingers nog maar eens na, dat soort firma's mag je gerust met een korreltje zout nemen.

Annefleur

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Annefleur »

Ik heb het idee dat dit een pyramide systeem is.
Wat is een piramidesysteem ??

wantrouwig

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door wantrouwig »

nee de cdrom werd zonder kosten gestuurd.
Ik ben zelf werkzaam, maar kwam deze toevallig tegen toen ik op de site van jobs.nl keek

werkzoekend

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door werkzoekend »

Behalve work@home zijn er nog meer die hetzelfde systeem toepassen
Work@home leidt naar Herbalife producten voorzover ik heb kunnen herleiden de hieronderstaande voorbeelden naar Forever Living Products.
Zo leiden de volgende URL's :
www.meerzekerheid.nl van dhr. spies en
www.forever-marketing.nl van Jannie Dekken
www.salesconcept.nl van Bert Kroessen
allen naar hetzelfde filmpje en nadat ik gereageerd heb op een van die dingen werd ik na een telefoongesprek, uitgenodigd voor een bijeenkomst.
Een management functie daar gaat het om. Geen verkoop, maar werving, selectie, training dat waren de trefwoorden
Gouden bergen, geen investering, niets verkopen, geen risico maar wel 50, 500 of 5.000 euro per maand verdienen met maar 10 tot 15 uur per week werken.

Met de nodige achterdocht, maar toch niets anders te doen de bijeenkomst bijgewoond.
Zelfs om dat moment wordt je nog onkundig gehouden waar het om gaat, om welk product, om welke firma totdat je, na een half uurtje koffie met de nodige enthousiaste managers in het zaaltje wordt uitgenodigd.
Alles bijelkaar zijn er zo'n 50 personen, waarvan de helft al betrokken is in dit concept.

Waar gaat het om
Forever Living Products, smeerseltjes en drankjes op basis van aloe vera, geweldig natuurlijk voor allerlei soorten kwaaltjes en klachten.
Van vermoeidheid tot psoriasis (echt waar !!!!)
Maar het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat ik (nieuwe manager in de dop) deze producten ga verkopen. Neen ik moet andere distributeurs werven die voor mij gaan verkopen, of liever nog die ook distributeurs gaan zoeken.
ik vind er 5, die vinden er ieder 5, die vinden er ieder 5, snapt U.
Ikzelf krijg 30% korting op de producten en krijg voor elke nieuwe laag die ik opstart 2% of 3 % gemiddeld wel 18% van de omzet van de door mij opgezetten distibutielijn/groep??
Zelfs als ik t.z.t. stop met actief werven en opjutten van mijn distributiegroepen dan verdien ik nog door, als ik ziek wordt, of met vakantie ga, het gaat zelfs nog door als ik dood ben??????????????????
Mijn ergenamen nemen mijn plek dan in. Ja is dit niet fantastisch.

Men noemt dit network marketing en ja er zitten zeker 5 mensen in de zaal die claimen 6.000 tot 10.000 euro per maand hiermee te verdienen

Alles wat ik nu moet doen is voor 200 euro een koffertje kopen met diverse van hun producten zodat ik weet waarover ik praat als ik anderen ga werven. 3 maanden mag ik het uitproberen Niet goed/ geld terug.
Nou dat doet niemand natuurlijk, want als je het terugstuurd, dan verlies je dus je kans om een eigen distributiegroep op te zetten.

De omzet van deze al 27 jaar opererende multinational is in de afgelopen jaren explosief gestegen en bedraagt nu 2.1 miljard dollar (of euro.) Dit blijkt uit de prsentatie die wordt gegeven.
Eenmaal thuis ben ik eerste maar eens gaan zoeken naar een site van Forever Living Products. Daar wordt geclaimed dat ze inmiddels al 7,5 miljoen distributeuts hebben in 110 landen.

Mijn rekensom 2,1 miljard / 7,5 miljoen = 280 dollar (of euro?) omzet per distributeur per jaar.

Maar goed dat ik mijn 200 euro in mijn portemonnaie heb gehouden

Er zullen in deze constructie vast mensen zijn die duizenden euro per maand verdienen, maar op basis van bovenstaande berekening zijn er heel veel die na hun ingeleverde 200 euro nooit meer een cent zien.

Geen pyramidespel in de zin van het woord, maar wel degelijk een pyramide constructie. javascript:emoticon (':evil:')
Evil or Very Mad

Annefleur

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Annefleur »

pyramide constructie
Wat is nu precies een piramide constructie ?

Gast

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Annefleur,

Een kleine poging uit te leggen wat MLM is, Netwerkmarketing, of Multi-LevelMarketing.
Je vraag gaat echter over een piramide spel. Stel ik vraag aan jou om mij 1000 EURO te geven. Als jij anderen vind die jou 1000 EURO geven dan krijg jij daar een gedeelte van. De rest gaat naar mij en degene boven mij. Als degene die jij 100 euro hebt gevraagd ook weer mensen vragen om geld te geven, dan krijgen zij er geld voor en jij ook weer. Zo ontstaat een piramide vorm waarbij voornamelijk degene die bovenin de piramide staan geld verdienen en het de mensen onderin geld kost. Maar je hebt ook MLM

De volgende site verteld er wat over:
http://www.helppagina.com/modules.php?n ... e&artid=65

Met als belangrijkste deel:
Is het een piramideverkoop ?
Piramideverkoop is illegaal en bij wet verboden. Bij piramideverkoop verkoop je een product aan elkaar, waardoor het telkens iets duurder wordt. Daardoor komt er uiteindelijk iemand met producten te zitten die onbetaalbaar zijn. Bij MLM koopt iedereen rechtstreeks van het bedrijf en NOOIT van elkaar. Iedereen betaalt ook dezelfde prijs aan het bedrijf, ongeacht of je kort of lang bezig bent bij dat bedrijf
Daarnaast is hier veel over MLM te vinden:
http://mlm.pagina.nl/

Misschien heb je er wat aan.

Gegroet

Gast

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Gast »

Werkzoekende.....

Wat ik niet begrijp is dat jij gewoon een job zoekt die bij je past!
Waarom ga je ergens op in als je niet weet waar het over gaat? Omdat het toch wel leuk klonk ..: weinig werken, veel verdienen?

Als je werk zoekt, zoek dan binnen de perken van je kunnen en wat je leukt lijkt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet nog een hoop leren in het leven.

Gast

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Gast »

Het wordt hoe langer hoe gekker met dat MLM.

Hoe word je schatrijk met het niet verkopen van een produkt. Daar komt het op neer. Wat is het nut van die distributeurs, als het niet de bedoeling is om daadwerkelijk produkten te verkopen>

Dat is nou net wat ik tegen dit klotesysteem heb. Dan mag je herbalife heten, dan mag je haraheten, of kleeneze. Het maakt allemaal geen achterwerk (!!!!) uit, het stinkt allemaal.

Hoezo, goudeerlijke handel?


MLM=misselijke, Laagbijdegrondse Misleiding

Gast

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe word je schatrijk met het niet verkopen van een produkt.

Waar in je leven is het precies misgegaan, als je dit soort onzin uitkraamt?

Met inschrijven van een distributeur verdien 0,00, nix nadda.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@achterdochtig, ik kan je dit vertellen, datgene wat jij in de post hebt gekregen is oplichting. Misschien dat de wet het nog niet verbied, maar dat zal dan wel komen als de heren van justitie wakker worden.

En de gast die je vertelde wat het verschil tussen mlm is en piramidespelen mist een essentieel punt. Hij gaat niet in op jouw post. Dat zijn nu de zogenaamd "eerlijke" mlm-ers. Ook zo rot als en mispel.
Of je het nu mlm noemt of piramidespelen, het blijft bagge, troep, rotzoi en leugens. Nooit intrappen of aan meedoen.

Gast

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Gast »

Nooit intrappen of aan meedoen.

Wat Maarschalk wel heeft gedaan. Ik ken hem, hij zat in mijn downline, maar deed werkelijk niets om iets te verkopen.
En nu loopt ie te zeuren dat het niet werkt! MLM werkt wel, maar Maarschalk niet!
Typisch het gedrag van een loser. Niks doen en maar janken dat hij niks verdient. Tsssss......vreemde verkenner is het.

eengast

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door eengast »

computer,
magnetron,
mc donalds,
burger king,
mobiele telefoon,
internet,
video,
dvd spelers,
niemand moest er wat van hebben en zie nu, ze kunnen niet meer zonder.pfffffffffffffff
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dat ik ooit heb meegedaan aan mlm is een leugen.
Typisch dat weer een lafe anonieme gast dit post.
En tekenend voor mlm uiteraard.

KMG

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door KMG »

Typisch dat weer een lafe anonieme gast dit post.
En tekenend voor mlm uiteraard.

Het is 'laffe'met 2 keer een F, oen!

Tekend voor verkennertje die niet in de gaten heeft dat ook niet-mlmers een hekel hebben aan zijn manier van posten. Alles wat deze simpele ziel leest wat niet in zijn straatje past vindt hiij een mlm-er.

Ooit in de gaten gehad dat dit forum nep is en er een hoop dwazen rondlopen hier? Ik heb niets met mlm en om dat te bewijzen mag je dat met eigen ogen komen aanschouwen. Dat je dat niet doet, weet ik nu al.
Typisch maarschalk : overal bewijs van willen, maar als je dat wilt laten zien, sluit hij zijn ogen. En dat noemt zich verkenner!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door student26 »

Het is 'laffe'met 2 keer een F, oen!
Tekend voor verkennertje die niet in de gaten heeft dat ook niet-mlmers een hekel hebben aan zijn manier van posten. Alles wat deze simpele ziel leest wat niet in zijn straatje past vindt hiij een mlm-er.
Ja hoor, ze zijn er weer...
Ooit in de gaten gehad dat dit forum nep is en er een hoop dwazen rondlopen hier?
Deze snap ik niet. Dit roepen MLM'ers hier ook altijd. Maar hoezo is het dan nep?

I.R.Dutch

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door I.R.Dutch »

Met verbazing lees ik altijd de verhalen over pyramidespelen/MLM/NWM op dit forum. Iemand start een discussie over dit onderwerp. De voorstanders van deze verkooptechniek schetsen vervolgens een beeld waarbij je het idee krijgt dat je met MLM heel rijk kunt worden. Student26, Maarschalk en enkele anderen leggen dan uit dat alleen een kleine bovenlaag er rijk van wordt en vervolgens gaan de voorstander van deze verkooptechniek (meestal onder anonieme namen) op de man spelen met valse beschuldigingen en flauwe opmerkingen.

En denk je dat de discussie dan is beëindigd, nou vergeet het maar :( . De voorstanders van pyramidespelen/MLM/NWM of een onwetend persoon start een nieuwe discussie en de allang weerlegde theorieën over deze verkooptechniek worden weer als een grammafoonplaat door onze weledele voorstanders afgedraaid. De meeste forumlezers lezen immers toch niet de oudere topics :roll:

Illstah
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2006 23:08

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Illstah »

dit onderwerp is genaamd: work@home. de(/een) site daarvan is: www.lifestyle4ever.nl

onlangs een cd-rom (gratis) ontvangen en ik ben geïnteresseerd geraakt.

zelf zie ik niets als goed of slecht, want elk voordeel heeft ook zijn nadeel zeg maar. eerlijkheid, openheid, positieve energie, enz. is fijn wel (om te geven en ontvangen) hoewel je dus van negatieve energie kan leren enz.

iemand een goede reden waarom ik niet in zou moeten gaan op wat work@home te beiden heeft.
(reageer a.u.b. alleen als u weet waar u het over heeft. en scheer a.u.b. niet alles over een kam)

[Overzicht forums/Piramidespelen/MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?] heb ik trouwens helemaal gelezen, wel interessant..

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door joopataa »

Opnieuw iemand die zijn eerste keer op dit forum misbruikt om spam neer te kalken onder het mom van,, (weten jullie of dit goed is ?) en dan eigenlijk tevens zeggen dat je niet zit te wachten op negatieve reactie's van mensen die niet weten waar ze over praten. Als jij het nu zo oke vind doe het dan gewoon en dan vind je vanzelf uit of al die mooie woorden waarde hebben. Voor de mensen die nu willen weten waar de meeste van dit soort mlm bedrijven eindigt nog even dit
http://merchantsofdeception.com/dutch.html Dat is de andere zijde van dit soort zaken ook al willen de voorstanders er niet aan.

Joopataa :idea: :arrow:

Illstah
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2006 23:08

Re: [email protected]

Ongelezen bericht door Illstah »

@ joopata
1. spam = ...
2. niet iedereen + alles over 1 kam scheren aub!!
3. het klinkt idd oke, maar ik wil weten of iemand nog ervaring of goede argumenten over wel/niet WORK@HOME zeg maar?

iemand nog ervaring of goede argumenten over wel/niet WORK@HOME zeg maar?[/quote]

Gesloten