LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

je contract met een MLM bedrijf is altijd eenzijdig

ja
4
67%
nee
2
33%
 
Totaal aantal stemmen: 6

badip
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:42

Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door badip »

Op een ander forum is een discusiie opgang gekomen betrefende je rechten als lid van een MLM bedrijf .

Deze discusie is op gang gekomen nadat iemand een hele nare ervaring heeft opgedaan Binnen het bedrijf Vemma .
Ze zijn zelfs zo vergegaan dat zijn email adres werd vervalst zodat deze persoon niet tegen de uitspraak in appeal kon gaan .

Heeft iemand ervaring hiermee aangezien ik ook met dit bedrijf nare ervaringen heb.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door jor »

Bij mlm is je enige recht de aanrecht!. het zit vol met plichten, je mag dit niet en dat niet enz. je hebt eigenlijk geen contract omdat je zogenaamd eigen baas bent en daardoor loop je dus enorme risico's als je er geen vast werk bij hebt. Je bent dan verplicht alles zelf te regelen en dient je in te schrijven bij de KVK. NOOIT aan beginnen is het motto.

Mvg Jor.

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door Wellness »

@badip

Er bestaan heel veel mlm bedrijven op de wereld. goede en slechte.
Als je wordt aangesproken door iemand die met een goed mlm bedrijf werkt zal hij nooit op de eerste afspraak een poging doen om je in te schrijven.
Bij een mlm bedrijf teken je nooit geen contract maar je tekent een licentie. Het verschil hiertussen is dat je met een contract aan bepaalde verplichtingen vast zit terwijl je met een licentie alleen maar rechten hebt.
Bij uw werkgever teken je een contract, hierin worden allemaal regeltjes opgesteld waaraan je je moet houden, doe je dit niet dan heb je een probleem.

Er zijn natuurlijk wel ethische regels waar je jezelf aan moet houden maar deze zijn gemaakt om de naam van het bedrijf niet te schaden.

Hoe zou jij het vinden als je aan het hoofd stond van een mlm bedrijf en je distributeur maken er een zooitje van, waarschijnlijk gaat u snel een aantal regeltjes opstellen.

Je kunt tegenwoordig van elk mlm bedrijf info opzoeken via google.

Ik werk al vele jaren met succes in mlm bedrijven en er zijn toch wel een paar zaken waar je op moet letten.
- er moet een product worden afgezet van hoge kwaliteit.
- het beste is een verbruiksproduct.
- service moet hoog in het vaandel staan.
- minimaal 5 jaar op de markt.
- continue groei kunnen laten zien.
- eventueel beursgenoteerd zijn.
- lage opstartkosten en geen aankoop verplichting.


Met mlm bepaal jezelf hoeveel je wilt verdienen, je verdienste wordt opgebouwd met commissies die worden berekend door omzet volume.
De regel is dat wanneer je niks doet, je ook niks verdiend
Als men hard werkt kun je veel verdienen.
Indien men veel verdiend moet je je laten inschrijven bij KVK want hoe ga je het verantwoorden bij de fiscus als men veel geld zwart vediend.
Trouwens iedere zelfstandige is ingeschreven bij de KVK, en indien je zelfstandig werkt kun je veel inbrengen als onkostenpost.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door mlmangel »

Voor kritische informatie over MLM kan je terecht op deze pagina http://mlmpage.blogspot.com/

badip
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:42

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door badip »

Daar heb je wel gelijk in welness , maar er zijn bedrijven daar registreer je jezelf online dus in feiten kan je iedereen zijn zelfs een kind van 12 .

Dat vind ik een slechte zaak .

I

k werk al vele jaren met succes in mlm bedrijven en er zijn toch wel een paar zaken waar je op moet letten.
- er moet een product worden afgezet van hoge kwaliteit.
- het beste is een verbruiksproduct.
- service moet hoog in het vaandel staan.
- minimaal 5 jaar op de markt.
- continue groei kunnen laten zien.
- eventueel beursgenoteerd zijn.
- lage opstartkosten en geen aankoop verplichting.

Ja wat zijn lage opstart kosten en helaas de meeste MLM bedrijven nemen het niet zo nauw met die regels groot voorbeeld Vemma

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ik werk al vele jaren met succes in mlm bedrijven ...
En hoe omschrjf je succes?

badip
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:42

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door badip »

Na vele weken verder nog steeds geen antwoorden van Vemma Europe geeft toch aan dat ze de regels misbruiken in hun voordeel.
Dus rechten heb je absoluut niet.

Ik kreef zelfs te horen dat een van de Top mensen in Vemma Europe in het buitenland zit omdat ie hier belastingschulden heeft en schulden bij andere mensen en ondertussen de grote jongen uit hangen liegen kan ie als de beste maar ja komt tijd komt raad.

Ja zo,n persoon kan een bedrijf als Vemma Europe gewoon goed schaden . maar ja ze werken hier ook zelf aan mee.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 22 Mei 2008 07:53 door mlmangel

Quote:
Ik werk al vele jaren met succes in mlm bedrijven ...
En hoe omschrjf je succes?
Fijn dat je tot die conclusie komt ( het ligt aan een persoon en niet aan vemma zelf ), maar je geeft geen antwoord op de aan jou gestelde vraag.Probeer het eens.
Ja zo,n persoon kan een bedrijf als Vemma Europe gewoon goed schaden

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door Wellness »

@badip

De Lage opstartkosten waar ik over spreek is ongeveer 108 euro.

Bij een goede distributeur die volgens de regels werkt die het bedrijf heeft opgesteld zal je nooit gepushed worden tot aanschaf van zo'n pakket.

Voor sommige mensen is 108 euro veel geld maar daar hebben wijzelf een methode voor ontworpen zodat ook mensen die het niet zo breed hebben ook kunnen starten met dezelde voorwaarden.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

@baddip
En weer start je iets over Vemma, slechte ervaring. Nu ben je toch bezig met een ander vitaminedrankje via MLM? Volgens jou zeiden zelfs de artsen dat dit veel beter is dan Vemma?

Jij bent een van die mensen die losers worden genoemd in MLM. Je doet je best maar je wordt gexaaid waar je bijstaat. En rechten? Er zijn geen rechten, en dat is gewoon het hele probleem met MLM. Lees eens de verhalen van hen die de top bereiken en gewoon ge-exit worden omdat zij teveel verdienen. Het hele concept MLM is oplichterij. Het is en blijft een piramide, de top zit op hun kont, verzint een onzinproduct en het geld stroomt binnen. Ja, niet voor jou maar voor de top.

Het eeuwige argument dat gewone zaken, zoals een supermarkt, kosten heeft voor logistiek. Ben ik helemaal met je eens, maar een product wordt in Nederland gemaakt, gaat naar een groothandel en vervolgens naar de winkel (2 schakels). Volgens het MLM-concept kost dit, bij de huur van verkoopruimte, zeer veel geld. (Men vergeet even dat binnen een reguliere supermarkt behalve b.v. schoonmaakartikelen ook nog een heel scala aan producten wordt verkocht met een reusachtige omloop). Bij MLM (thuisverkoop, misschien ben jij de 13e schakel) wordt in het algemeen één product gemaakt in Amerika. Wordt vervolgens naar Nederland verplaatst naar de top van enig MLM-product. En dan begint het...

Als jij heel realistisch kijkt naar de piramide, het argument dat de koper goedkoper af is, is dit een utopie. De uiteindelijke koper betaald over de hele piramide alle premies voor de zgn verkopers die zich hoog in de piramide hebben gevestigd.

Maar jouw vraag: Heb je enige rechten? Nee hoor, je hebt geen contract, geen leveringscontract, noppes nada. En is misschien is er een moment dat je echt goed draait, neemt jouw top het over. Ze zitten zelf op de centjes en niet op jou te wachten.

Ik werk gewoon voor een heel goed salaris voor een ordinaire baas. Mijn verzekeringen worden betaald, ik werk van 9-5 uur. Bevalt mij prima, iedere maand wordt mijn salaris + 2000 gestort en ik heb er geen zorgen over, ik hoef niet langs deuren te leuren, niets te verkopen, ik doe gewoon relaxet mijn werk.

En nu mag jij mij vertellen wat het voordeel is van MLM: leuren met goederen, je vrienden familie proberen te interesseren voor te duren producten (nr 13 in een piramide, de supermarkt nr. 2), zelf je verzekeringen betalen, voorraad aanschaffen die je niet kunt verkopen... etc. Wat is nu echt het voordeel van het mooie woord: Eigen bussiness... De grap is dat juist hen die onder in de maatschappij staan hierin trappen. Er wordt het een voorbeeld gegeven dat zij directeur worden, eigen manager.

Ik hoop dat op enige wijze de regering hier een halt aan stelt omdat het niet realistisch is.

badip
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:42

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door badip »

Cyntia ,

Je hebt helemaal gelijk het hele MLM dus ook Vemma is er opgericht om geld uit mensen hun zakken te kloppen .
Mensen aan de Top vullen hun zakken en houden mooie praatjes steken een veer in de kont van mensen met pinnetjes om ze belangrijk te laten lijken 99,9% zal nooit iets verdienen daar ben ik nu ook achter gekomen.

En hou me dus hier ook echt niet meer mee bezig na het avontuur bij vemma europe heb ik mijn neus er van vol, voel me dan ook letterlijk en figuurlijk opgelicht door deze mensen.

Snap niet dat het zo maar kan je email adres vervalsen , inbreuk op de privacy . mensen dwingen iets te ondertekenen om je zo weg te werken.

Mijn spot was gedelete en die is gewoon weer aktief niet eerlijk voor al die gewone mensen die onder aan komen.


dit zijn maar een paar kleine voorbeelden dike gebeuren binnen Vemma Europe .


Dus je begrijpt nu wel dat ik net als jouw gewoon lekker werk mijn inkomsten heb .

En voor het eerst verdien ik wat aan mlm namelijk door niet die dure troep te kopen van Vemma kan ik toch eens per jaar leuk van op vakantie gaan.



Dus je hebt gewoon gelijk.

fektief
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2008 17:35

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door fektief »

Je hebt bij MLM totaal geen rechten, zelfs niet als criticus van MLM, want ben je al te kritisch dan sturen ze gewoon iemand langs je deur om je in elkaar te slaan. Wellness bedreigt eerst schriftelijk. Dat daarna twee keer de spiegels van mijn auto zijn afgeslagen zal wel toeval zijn geweest.
Het vreemde is dat niemand ingrijpt. Want de macht die de MLM baronnen uitoefenen op hun sectariers is erger dan de meest asociale werkgever van Nederland. En dan is er een gezagsverhouding en is er dus sprake van een arbeidsovereenkomst met recht op loon!
Maar ja, dat is het andere deel van het verhaal. MLM is voor de onwetenden, de mensen die geen verstand hebben van zakendoen en zeker niet van het product dat ze verkopen.
Met MLM verkoop je namelijk inferieure produkten voor een veel te hoge prijs. Als je echte productkennis hebt dan zie je dat wel. Daarom zie je geen Herbalife bij een drogist of Welness spul bij het Kruidvat.

badip
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:42

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door badip »

Komt me bekend voor bij Vemma halen ze ook van die rare streken uit . gaan zelfs zover dat ze je email adressen vervalsen , en dan doen of hun neus bloed een lachertje schijnen ook dat sommige so called leiders zich in het buitenland bevinden om dat de fiscus hun hier in nederland zoekt en dat zijn dan de mensen die op het podium staan auto,s op ander mans naam schrijven maar er wel in rijden gewoon weg zielig . Maar ja er zijn sommige mensen die dat niet vergeten dat ze bedrogen en genaait zijn door zo,n gasten . Fiscus zal blij zijn als ze weten waar ze zitten want tegen woordig komen ze je ook in het buitenland halen.

Als zulke mensen het gezicht van Vemma zijn dan zegt dat al genoeg mensen blijf er weg van ze zijn niet te vertrouwen en dat zijn heel wat mensen die dat zeggen -

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door Wellness »

@fektief

Wellness bedreigt eerst schriftelijk. Dat daarna twee keer de spiegels van mijn auto zijn afgeslagen zal wel toeval zijn geweest.

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat jij hiermee bedoeld?
Wie heb ik bedreigt? En ik weet niet eens wie jij bent of waar jij woont en denk je nu echt dat ik me bezig houdt met het afslaan van spiegels? ik ben geen klein kind hoor.

Ik ben zeer benieuwd naar je reactie


Met MLM verkoop je namelijk inferieure produkten voor een veel te hoge prijs. Als je echte productkennis hebt dan zie je dat wel. Daarom zie je geen Herbalife bij een drogist of Welness spul bij het Kruidvat.

Jij snapt niet waarom herbalife niet bij een drogistery te koop is??
Omdat dit wordt verdeeld via distributeurs die in het netwerk marketing systeem werken of anders gezegd mlm.
als je iets in de winkel koopt kun je er nooit geld mee verdienen, geen enkel mlm bedrijf zet zijn product in de winkel.

fektief
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2008 17:35

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door fektief »

Beste Wellness,

Ik zie wel dat je uitstekend op de hoogte bent van de economische principes en ook de MLM wereld goed kent.
Wellness is een MLM bedrijf, dat jij die naam om wat voor reden dan ook gebruikt op dit forum, zal wel toeval zijn.
Ik heb het dus over het "bedrijf" WIN, waar nog een aantal dubieuze organisaties zoals FLP deel van uit maken.
Toch leuk dat je mijn vraag waarom bijvoorbeeld HBL verkocht wordt via MLM weet te beantwoorden met "omdat het via MLM wordt verkocht". Duidelijk.
Via MLM worden alleen maar dingen verkocht die in het normale circuit, de detailhandel, onverkoopbaar zijn omdat de detailisten, die vaak echte warenkennis hebben, wel gek zijn om dergelijk inferieure rommel te verkopen. Alleen de mensen die zo dom zijn om in MLM te trappen, en daarom ook totaal geen warenkennis hebben, willen met die rommel gaan zeulen.
Dat is het geheim van MLM, naieve ondeskundige mensen bewerken om goedkope rommel voor veel geld te verkopen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 10 Jun 2008 23:04 door Wellness


Met MLM verkoop je namelijk inferieure produkten voor een veel te hoge prijs. Als je echte productkennis hebt dan zie je dat wel. Daarom zie je geen Herbalife bij een drogist of Welness spul bij het Kruidvat.

Wel grappig dat welness door gebrek aan kennis over het maken van een behoorlijke Quote tot deze uitspraak ( lijkt ) te komen.

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door Wellness »

@fektief

Wellness bedreigt eerst schriftelijk. Dat daarna twee keer de spiegels van mijn auto zijn afgeslagen zal wel toeval zijn geweest.

Ik zou hierover toch ook wel een antwoord willen.



Wellness is een MLM bedrijf, Neen niet waar, ik ben een distributeur.


En mijn naam is wellness omdat ik daar heel toevallig mee bezig ben, ik heb me suf gepiekerd maar ik kon toch echt geen betere vinden.
sorry hoor

---------------------------------------------------------------------------------
Dat is het geheim van MLM, naieve ondeskundige mensen bewerken om goedkope rommel voor veel geld te verkopen.
Is dat jou gedachte van mlm, sorry zegt heel veel over jezelf

Trouwens, w aarom moeten wij alles van de ingredienten kennen, Einstein had ook zo'n gezegde " waarom alles uit het hoofd leren als je het binnen enkele minuten kan opzoeken "

Denk je dat de grote baas van shell alles van het bedrijf kent, of dat een auto verkoper weet hoe de moter van een bepaald merk is gebouwd.

Vraag eens aan een dokter wat er in die pilletjes zit die hij verkoopt, hij zal dat niet weten, hij zal weten wat het pilletje doet en dat is bij ons precies hetzelfde.

Als je geen betere argumenten kunt aandragen om iets af te kraken zet dan geen berichtjes aub

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 11 Jun 2008 09:47 door Wellness
Is dat jou gedachte van mlm, sorry zegt heel veel over jezelf

Trouwens, w aarom moeten wij alles van de ingredienten kennen, Einstein had ook zo'n gezegde " waarom alles uit het hoofd leren als je het binnen enkele minuten kan opzoeken "

mlm heeft net zoveel met Einstein te maken als mijn k*nt met een viool. De gebruikersnaam Wellness is gewoon jou manier om maar haast wanhopig de wellnessprodukten aan te prijzen!.Trieste figuren die mlmérs soms.En nogmaals ,Leer Te Quoten!!!, je opmerkingen worden anders steeds onduidelijker.

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door Wellness »

En jahoor, daar gaan we weer met dat onzinnigge eindeloze ja en nee spelletje waar forums zo bekend om zijn.

Trouwens maak jij je druk om mijn gebruikersnaam en dat ik niet kan quoten Jor, heb jij nu echt niks beters te doen dan dat?

Man toch , get a life

Hierbij heb je gelijk weer wat voer om terug te reageren.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Welk recht heb je binnen een MLM Bedrijf

Ongelezen bericht door jor »

Quotes
Om de discussies overzichtelijk te houden, is het handig om een stuk tekst te quoten voordat u er op reageert. Kopiëer de tekst die u wilt quoten naar uw bericht, selecteer deze tekst en druk op de quote-knop.
Je maakt de berichten in ieder geval moeilijk leesbaar!.Lees anders de forumregels eens en zie de uitleg over de Quotes.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=366

Gewoon de forumregels volgen en alles komt goed.

Gesloten