LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ kuklos

Dat verbaast je niet, omdat je zelf niet de moeite neemt om een wegingstabel te maken en helaas voortijdig al een standpunt inneemt.

Neem eens de moeite om te vergelijken middels een wegings tabel en verbaas jezelf wederom niet als er verschillen zijn. Met name het risico, dat afhankelijk is van de persoonlijke inzet en bereidwilligheid.

Bewijs het voor jezelf.

kuklos
Berichten: 9784
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Dat verbaast je niet, omdat je zelf niet de moeite neemt om een wegingstabel te maken en helaas voortijdig al een standpunt inneemt.
Goed hoor, je weet niets van mij, maar weet wel dat ik nooit de afweging heb gemaakt. Welterusten.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:Wat inderdaad opvalt is hoe de kosten van het starten van een onderneming zwaar overschat worden en de kosten van mlm bewust laag ingeschat worden.

Waarom verbaast dat nu weer niet?

1. Wat wordt er volgens jou overschat bij kosten van opstarten onderneming ?

2. Wat wordt er volgens jou onderschat bij opstart MLM ?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:
HW007 schreef:Dat verbaast je niet, omdat je zelf niet de moeite neemt om een wegingstabel te maken en helaas voortijdig al een standpunt inneemt.
Goed hoor, je weet niets van mij, maar weet wel dat ik nooit de afweging heb gemaakt. Welterusten.

Natuurlijk heb jij een MLM afweging gemaakt. Anders was je niet zo duidelijk anti-mlm. Jouw signalen en mlm-kritiek verbazen mij ook niet.

kuklos
Berichten: 9784
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

1) Alles

2) Alles

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:1) Alles

2) Alles
Je hebt 100% gelijk in jouw denken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Jolijn »

Voor €20.000 heb je een compleet ingerichte winkel.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

Jolijn schreef:Voor €20.000 heb je een compleet ingerichte winkel.
100% Jolijn !

Dan gaan we verder.
Borg voor huur 2 maanden à € 600 = €1200 (eenmalig)
Huur maandelijks €600
Stel de inrichting €5000 ==> Goederen €15000 om te verkopen.
Sommige artikelen verkopen snel, andere langzaam. Huur gaat gewoon door.
Gas/water/electra
Verzekeringen
Boekhouding en administratieve kosten.

Risico: €20000+

MLM:

Investering in WIN, stel €200/€1000/€5000
Géén huur, géén verdere kosten.
Verkoop via internet of contant.
Commissie en provisie deels na inkoop, deels via directe e-commerce.
Risico: €200/1000/5000

Investering in Euphony: € 0,00
Géén huur, géén verdere kosten.
Afsluiten diensten: commissie, zonder inkoop.
Risico: €0,00


Dus is maar wat je fijn vindt. €20000 lenen van de bank of je spaargeld gebruiken om jezelf in een zwaar concurrerende markt te begeven. Ieder voor zich. Of in MLM €0-5000 investeren met een upline en seminars om je continu op weg te helpen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Jolijn »

HW007 schreef:
Jolijn schreef:Voor €20.000 heb je een compleet ingerichte winkel.
100% Jolijn !

Dan gaan we verder.
Borg voor huur 2 maanden à € 600 = €1200 (eenmalig)
Huur maandelijks €600
Stel de inrichting €5000 ==> Goederen €15000 om te verkopen.
Sommige artikelen verkopen snel, andere langzaam. Huur gaat gewoon door.
Gas/water/electra
Verzekeringen
Boekhouding en administratieve kosten.

Risico: €20000+
In mijn berekening zat de huur (= incl. energiekosten) + borg al in, tevens ook de ingekochte goederen.
Of de markt zwaar concurrerend is, is van te voren bekeken.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Jolijn

Wat mij betreft heb je 100% gelijk met jouw business.

Succes.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

HW007 schreef:
Jolijn schreef:Voor €20.000 heb je een compleet ingerichte winkel.
100% Jolijn !

Dan gaan we verder.
Borg voor huur 2 maanden à € 600 = €1200 (eenmalig)
Huur maandelijks €600
Stel de inrichting €5000 ==> Goederen €15000 om te verkopen.
Sommige artikelen verkopen snel, andere langzaam. Huur gaat gewoon door.
Gas/water/electra
Verzekeringen
Boekhouding en administratieve kosten.

Risico: €20000+

MLM:

Investering in WIN, stel €200/€1000/€5000
Géén huur, géén verdere kosten.
Verkoop via internet of contant.
Commissie en provisie deels na inkoop, deels via directe e-commerce.
Risico: €200/1000/5000

Investering in Euphony: € 0,00
Géén huur, géén verdere kosten.
Afsluiten diensten: commissie, zonder inkoop.
Risico: €0,00


Dus is maar wat je fijn vindt. €20000 lenen van de bank of je spaargeld gebruiken om jezelf in een zwaar concurrerende markt te begeven. Ieder voor zich. Of in MLM €0-5000 investeren met een upline en seminars om je continu op weg te helpen.
1) Het is niet eerlijk om bij WIN alleen de laagste inkoopmogelijkheden neer te zetten. Als men de hoogste inkoopkorting wil, dient men €100.000+ in te leggen.

2) Hoe zit het met de bijkomende kosten waar MaisterJB aan refereerde?
MaisterJB schreef:Nadat u eerst 3-4 maanden geheel vrijblijvend en gratis de mogelijkheid heeft gehad om u te oriënteren binnen het bedrijf, worden er 'onderhoudskosten' gevraagd. Deze bedraagt plusminus € 34,- per maand, vanaf dat u een positie bereikt binnen het compensatieplan zal dit bedrag oplopen naar (afhankelijk van welk kantoor\trainingscentrum) plusminus € 100,- per maand. Daarbij is eenmaal per maand een hotel afgehuurd voor een landelijke training, als distributeur betaalt u hier € 25,- voor.
MaisterJB schreef:Daarbij dient er eenmalig € 99,- (excl. BTW) betaald te worden voor de website inclusief webshop en registratie (jaarlijks terugkomende fee).
a) U vergeet dus minimaal zo'n 135 euro per maand mee te rekenen in het geval van WIN.

b) Aangezien u deze kosten vergeet, wie zegt ons dan dat u niet nog meer kosten vergeten bent.

3. Hoe rendabel zijn de investeringen? Ik investeer liever 20.000 euro in een zaak waarmee ik een redelijke kans op winst maak, dan 5000 euro (of zelfs 0 euro en een heleboel tijd) in een zaak waar ik 3% kans maak om zelfs ooit maar iets van mijn investering terug te zien!

4. Volgens u is de 'gewone' markt dus competitiever dan de MLM-business? Kunt u deze zeer onwaarschijnlijke aanname (ivm allemaal exact hetzelfde product, voor dezelfde - niet marktconforme - prijs en - door gebrek aan marktbescherming - wellicht zelfs allemaal in dezelfde postcode trachten te verkopen bij MLM) ook maar op enige manier onderbouwen?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Niels

Het volledige compensatieplan van WIN is denk ik bij WIN zelf te verkrijgen. Hier zou dat direct als SPAM gemeld worden (je weet wel door wie).

De bijkomende maandelijkse kosten zijn in mijn optiek vele malen lager dan bij die €20000 onderneming.

Aangaande vergeten kosten wil ik geen spijkers op laag water zoeken. Ook bij de €20000 onderneming zijn lang niet alle kosten opgenoemd, slechts aangegeven dat je met een kale €20000 niet klaar bent. Bij WIN zit je ook langs de weg, pakje sigaretten, koffie, benzine, broodje kaas. Je koopt een pak, stropdas etc. Ik ben die kosten niet vergeten, maar dat wijkt voor mij te veel af van de hoofdlijn.

Dat je liever traditioneel onderneemt, prima. Je bent het meest succesvol, in het vak waar je jezelf thuis voelt en waar je hart ligt. Blijft wel staan dat de spannende dingen juist buiten je comfortzone plaatsvinden. Voor mij beter met €0 investeren dan €20000 om buiten mijn comfortzone wijs te worden.

De competitie is de gewone markt is duidelijk voor mij. In de horeca klagen exploitanten steen en been en leven van evenement naar evenement om hun lasten te kunnen blijven betalen. Bij MLM is geen locatie-beperking en je kunt de producten overal aanbieden. Die €20000 betrof een winkel zoals Jolijn aangaf, dus locatie gebonden. Wat als de buurman dezelfde spullen verkoopt, beter en goedkoper..... Met MLM ga je naar de klant, en er zijn 100000 adressen waar je kunt kiezen om heenn te gaan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Een winkel huren voor 600 euro per maand, dat moet wel in een buitenwijk van een klein dorpje zijn... :mrgreen:

Sorry hoor, maar je hebt geen idee waar je over praat

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door brokkel »

Die €20000 betrof een winkel zoals Jolijn aangaf, dus locatie gebonden. Wat als de buurman dezelfde spullen verkoopt, beter en goedkoper..... Met MLM ga je naar de klant, en er zijn 100000 adressen waar je kunt kiezen om heenn te gaan.
Het is bekend dat als er teveel verkooppunten zijn van hetzelfde product de marktwerking zal zorgen dat alleen diegene die onderscheidend vermogen hebben het zullen overleven.

Nee, MLM is echt beter. Daar verkoopt je buurman exact dezelfde spullen, tegen exact dezelfde prijs, met exact dezelfde service. Je hebt dus niet eens de mogelijkheid om je te onderscheiden van je buurman. Jij verkoopt diezelfde potjes als elke andere WIN-distributeur, exact dezelfde contracten als die andere Euphony-BC. En die 100.000 adressen worden ook door die exact zelfde Distributeur en exact diezelfde Euphony-BC bezocht. En je probeert niet alleen je producten daar te verkopen maar vraagt nog aan ze om ook precies hetzelfde te gaan doen als jij. En uiteindelijk heb je dus nog een concurrent erbij die weer op exact dezelfde plaats als jij exact diezelfde potjes probeert te verkopen voor exact dezelfde prijs.

En jij vraagt je af wat er mis is met MLM?

kuklos
Berichten: 9784
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

@HW007, blablabla. Niels2010 heeft een goed punt. Jij maakt een vergelijking tussen een traditionele winkel en WIN mlm. Doch de kosten waarvan jij als WIN distributeur weet dat ze er zijn die neem je niet mee. WAAROM NIET?

kuklos
Berichten: 9784
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

Brokkel, je hebt gelijk. Zelfde spullen, zelfde service, zelfde prijs, aan ongeveer hetzelfde netwerk. De kracht van mlm. En een paar maanden later kan je alles op marktplaats kopen tegen hoge kortingen. Allemaal "kanjers" met een goede sponsor die het toch niet gered hebben. Als we HW007 mogen geloven hebben deze mensen geen doorzettingsvermogen, en is het systeem in orde.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Jolijn »

Leo The Emperor schreef:Een winkel huren voor 600 euro per maand, dat moet wel in een buitenwijk van een klein dorpje zijn... :mrgreen:

Sorry hoor, maar je hebt geen idee waar je over praat
Ik wel.
En ik heb het niet over een buitenwijk in een klein dorpje.
Ook niet over €600 trouwens ( minder zelfs ),soms heb je mazzel .... maar dat niet alleen natuurlijk, met alleen mazzel kom je d'r niet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Jolijn schreef:
Leo The Emperor schreef:Een winkel huren voor 600 euro per maand, dat moet wel in een buitenwijk van een klein dorpje zijn... :mrgreen:

Sorry hoor, maar je hebt geen idee waar je over praat
Ik wel.
En ik heb het niet over een buitenwijk in een klein dorpje.
Ook niet over €600 trouwens ( minder zelfs ),soms heb je mazzel .... maar dat niet alleen natuurlijk, met alleen mazzel kom je d'r niet.
Dan feliciteer ik je hiermee.

Een winkel in het centrum van een provinciestad kost algauw tussen de 400-800 eur huur per vierkante meter per jaar

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dankjewel...ik zal het doorgeven.
Ook buiten de grote/provincie steden, is er geld te verdienen.
8)

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

Leo The Emperor schreef:Een winkel huren voor 600 euro per maand, dat moet wel in een buitenwijk van een klein dorpje zijn... :mrgreen:

Sorry hoor, maar je hebt geen idee waar je over praat

Als ik op FUNDA.NL zoek naar winkelpanden, kom ik in Einhoven bedragen tegen van €60-€200 per m2. minimale oppervlaktes van 55m2.

Het muggeziften heeft dus helemaal geen zin. Dit toont weer aan dat het niet uitmaak of ik nu €600 of €6000 noem, altijd is er commentaar.

Gesloten