LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AshMax

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

AshMax

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Aangezien we hier nu iemand rond hebben lopen die (illegaal) reclameberichten post met betrekking tot een programma dat 'AshMax' heet - en ik hier nog nooit van gehoord had - heb ik me eens een beetje verdiept in dat programma.

Het filmpje van AshMax bevat lekker veel valse beloften, en is een mooi staaltje neuro-linguistisch programmeren. Uitspraken als 'You can make money or you can make excuses - but you can't do both', ondersteund met een lekker onheilspellend muziekje en snel bewegende beelden - onbegrijpelijk eigenlijk dat mensen daar nog intrappen. Dat komt toch al helemaal niet betrouwbaar over?

Daarnaast wekt het filmpje met haar claim over 'de hoogste inschrijfpremie's ter wereld' de indruk dat het hier wederom om een piramidespel gaat (als er namelijk geld wordt betaald puur en alleen over de inschrijving, dan is het geen MLM, maar een verboden piramidespel).

Ik kan verder niet heel veel vinden over AshMax - zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met dit programma? Zijn er mensen die de belofte van 22.300 dollar per maand ('for the rest of your life') al bewaarheid hebben zien worden?

janc63
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:15
Locatie: Erembodegem, Belgie
Contacteer:

Re: AshMax

Ongelezen bericht door janc63 »

In augustus kwam ik deze site tegen en in tegenstelling to wat bovengenoemde schrijver zegt vond ik wel redelijk wat informatie over Ashmax

Normaal gesproken zou ik eraan voorbij zijn gegaan maar iets hield me toch op die site. Enfin, een verhaal niet te lang maken. Ik heb me aangemeld en kan daarom wat meer vertellen over Ashmax.

Ashmax is niet meer of minder dan een concept om twee (bekende) internet bedrijven te promoten.

Het verdienmodel komt hierop neer:
Je sluit je (gratis) aan bij Ashmax. Daarna heb je zeven dagen om stap 1 en stap 2 ( er zijn 3 stappen) uit te voeren. Stap 1 is aansluiten bij GDI ( Global Domains Int.) en stap 2 is aansluiten bij Freeway To success, beide MLM bedrijven met overigens echte producten. Bij Global Domains koop je een domeinnaam ( .ws) en hosting voor een maandelijks bedrag van $10 en bij Freeway To Success koop je toegang tot o.a. e-books voor $5 per maand. Het komt er dus op neer dat je maandelijks $15 betaalt.

Hier staat tegenover dat je gebruik kan maken van de MLM structuren van beide bedrijven om mensen te werven in je zgn. downline. Dit over vijf lagen verdeeld. (Forced Matrix).

De verdiensten, zoals je kan lezen komen NIET van Ashmax maar via deze twee internet bedrijven die overigens volledig voldoen aan het MLM concept.

Ashmax is niet meer dan een gekozen strategie door een groep mensen om ervoor te zorgen dat men werkelijk actief aan de gang gaat met het uitbouwen van zijn/haar netwerk ( downline). Een pikant onderdeel is bijvoorbeeld dat je werkelijk maar een bepaalde tijd krijgt om stappen uit te voeren, anders wordt je uit de groep gezet. Dit laatste kan overigens nooit het gevolg hebben dat je je downline zou verliezen in de beide andere bedrijven.
Ashmax is dus een zogenaamde downline builder zoals er veel bestaan met een eigen concept.

Persoonlijke ervaring:

Jaren geleden heb ik me bij GDI al eens aangemeld maar het promoten wilde absoluut niet lukken. Ik kreeg simpelweg geen leden en toen ik zag dat GDI één van de bedrijven was die gepromoot werden was ik ook behoorlijk sceptisch. Toch is het me gelukt om met behulp van het Ashmax concept binnen nog geen twee weken WEL een team te werven zodat ik aan de Ashmax norm heb voldaan. Ik heb dus nu opeens wél leden in zowel GDI als FTS.

Is dit een haalbare zaak? Kan je dus die 22.300 dollar halen. In alle eerlijkheid gezegd: Ja, dat kan je. Het concept zegt: Vind vijf mensen die net als jij ervoor willen gaan en laat die mensen ook vijf mensen vinden ( tot vijf lagen diep), dan haal je in principe binnen 100 dagen het doel.
De eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat er heel wat tijd en energie in gaat zitten om iemand net zo enthousiast te houden als je zelf bent. Je kan best mensen aansluiten in dit concept, maar als ze sceptisch zijn of onzeker of.....ze gewoon niet weten waar ze aan beginnen dan haal je het niet. Er wordt dan ook stellig geadviseerd om enkel serieuze mensen te werven en op te nemen in je team.

Ik denk dat we het in het algemeen met elkaar eens kunnen zijn dat MLM een goed verdienmodel kan zijn.

Nog in 2005 heeft de Hoge Raad uitspraak gedaan inzake MLM versus piramidespel en is duidelijk komen vast te staan waar de grens ligt.

Conclusie: Ashmax is een legaal product dat bestaat uit een concept om twee internet bedrijven te promoten via één link, gebruik makende van een tijdsgerichte strategie waarin doelen moeten worden gehaald.

Jan

Disclaimer: Hoewel ikzelf actief lid ben van de Ashmax groep is bovenstaand artikel geen uiting van promotie op welke wijze dan ook. De successen of tegenslagen door gebruik te maken van het Ashmax concept zijn volledig afhankelijk van de acties van ieder individu die met dit concept aan de gang gaat.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: AshMax

Ongelezen bericht door kuklos »

Maandelijks 10 euro betalen voor een domeinnaam? Veel te duur.

janc63
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:15
Locatie: Erembodegem, Belgie
Contacteer:

Re: AshMax

Ongelezen bericht door janc63 »

Misschien heb ik dat onderdeel niet goeg genoeg omschreven.

Nee, het is ook niet alleen de domeinnaam maar ook het hostinggedeelte en als je dat vergelijkt met een gemiddeld hostingpakket dan is 10 dollar per maand opeens helemaal niet meer zoveel geld, toch?

Jan

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: AshMax

Ongelezen bericht door Niels2010 »

janc63 schreef:Ashmax is niet meer of minder dan een concept om twee (bekende) internet bedrijven te promoten.
Dus als ik het goed begrijp, vind je via Ashmax distributeurs voor de twee MLM-bedrijven waar je het over hebt?
janc63 schreef:Het verdienmodel komt hierop neer:
Je sluit je (gratis) aan bij Ashmax. Daarna heb je zeven dagen om stap 1 en stap 2 ( er zijn 3 stappen) uit te voeren. Stap 1 is aansluiten bij GDI ( Global Domains Int.) en stap 2 is aansluiten bij Freeway To success, beide MLM bedrijven met overigens echte producten. Bij Global Domains koop je een domeinnaam ( .ws) en hosting voor een maandelijks bedrag van $10 en bij Freeway To Success koop je toegang tot o.a. e-books voor $5 per maand. Het komt er dus op neer dat je maandelijks $15 betaalt.
Wat is stap 3 dan? Ik zie alleen stap 1 en 2.. Sorry, maar ik zie de echte producten niet. Domeinnaam + hostingpakket is een service en toegang tot e-books? Waarschijnlijk e-books waarin wordt uitgelegd hoe je zelf een dergelijke scam kunt opzetten? Riekt toch wel erg naar een piramidespel hoor..
janc63 schreef:Hier staat tegenover dat je gebruik kan maken van de MLM structuren van beide bedrijven om mensen te werven in je zgn. downline. Dit over vijf lagen verdeeld. (Forced Matrix).
Waar wend je die mensen nou voor aan? Je kunt zo'n grote downline niet hebben, als je niets aan ze verdiend, heb je er niets aan? Waar dient die downline voor? Puur om een commissie te pakken over hun $15 per maand aan hostingskosten en toegangskosten tot e-books? Zonder twijfel een piramidespel in dat geval - niets wordt verkocht aan mensen buiten het concept.
janc63 schreef:De verdiensten, zoals je kan lezen komen NIET van Ashmax maar via deze twee internet bedrijven die overigens volledig voldoen aan het MLM concept.
Dat is dus nog maar zeer de vraag. Onderbouw maar eens op welke punten deze twee bedrijven hieraan voldoen. (Frappant detail overigens: op de contracten van beruchte piramidespellen uit eind jaren '90/begin 21e eeuw stond bovenaan vaak Freeway to Success).
janc63 schreef:Ashmax is niet meer dan een gekozen strategie door een groep mensen om ervoor te zorgen dat men werkelijk actief aan de gang gaat met het uitbouwen van zijn/haar netwerk ( downline).
Opnieuw: ten behoeve van wat? Wat wordt er verkocht? Welke service wordt verleend?

Persoonlijke ervaring:
janc63 schreef:Jaren geleden heb ik me bij GDI al eens aangemeld maar het promoten wilde absoluut niet lukken. Ik kreeg simpelweg geen leden en toen ik zag dat GDI één van de bedrijven was die gepromoot werden was ik ook behoorlijk sceptisch. Toch is het me gelukt om met behulp van het Ashmax concept binnen nog geen twee weken WEL een team te werven zodat ik aan de Ashmax norm heb voldaan. Ik heb dus nu opeens wél leden in zowel GDI als FTS.
Gefeliciteerd! Doe je nog steeds mee? Hoeveel verdien je nu? Inmiddels zijn er wel 100 dagen voorbij toch? Dan zit je nu aan de 22.300 dollar per maand zeker? :)
janc63 schreef:Is dit een haalbare zaak? Kan je dus die 22.300 dollar halen. In alle eerlijkheid gezegd: Ja, dat kan je.
Dat hoor ik dus graag!
janc63 schreef:Het concept zegt: Vind vijf mensen die net als jij ervoor willen gaan en laat die mensen ook vijf mensen vinden ( tot vijf lagen diep), dan haal je in principe binnen 100 dagen het doel.
Hmm, heb je toch al snel 781 deelnemers nodig. Waar komt die 22.300 dan trouwens vandaan? 781 x $ 15 = 11715, dus zelfs al zou je 100% van alle 15 dollars die betaald worden onder je verdienen (dat is onmogelijk, want dan zou niemand iets over andere lagen krijgen), dan nog kom je nog maar aan de helft. Ik heb zomaar een vermoeden dat stap 3 bewust overgeslagen is.. Daar betalen we dan zeker $5000 inleggeld?
janc63 schreef:De eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat er heel wat tijd en energie in gaat zitten om iemand net zo enthousiast te houden als je zelf bent. Je kan best mensen aansluiten in dit concept, maar als ze sceptisch zijn of onzeker of.....ze gewoon niet weten waar ze aan beginnen dan haal je het niet. Er wordt dan ook stellig geadviseerd om enkel serieuze mensen te werven en op te nemen in je team.
Dat lijkt me ook beter. Ik vrees dat je er hier niet veel zult vinden..
janc63 schreef:Ik denk dat we het in het algemeen met elkaar eens kunnen zijn dat MLM een goed verdienmodel kan zijn.
Ik heb zomaar het vermoeden dat je niet veel gelezen hebt op dit forum..
janc63 schreef:Nog in 2005 heeft de Hoge Raad uitspraak gedaan inzake MLM versus piramidespel en is duidelijk komen vast te staan waar de grens ligt.
Klopt, en volgens die richtlijnen is AshMax absoluut een piramidespel.
janc63 schreef:Conclusie: Ashmax is een legaal product dat bestaat uit een concept om twee internet bedrijven te promoten via één link, gebruik makende van een tijdsgerichte strategie waarin doelen moeten worden gehaald.
Legaal? Lijkt er niet erg op..

Jan1957
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:48

Re: AshMax

Ongelezen bericht door Jan1957 »

d

Gesloten