LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

MLM is een goede manier om je geld te verdienen.

Ja, ik zet graag mijn vrienden en famillie af.
5
28%
Ja, het is DE nieuwe manier van marketing voor het millenium
4
22%
Nee, het zijn piramide spelen waabij mensen worden opgelicht
8
44%
Nee, want MLM is het werk van de duivel. SATANSKINDEREN !! WHahahaha
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 18

stop

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door stop »

nogmaals info heeft geen ënkele ervaring
het zijn mensen die een opel rijden en ZEGGEN dat een renault kloten rijdt maar ze hebben er nooit in gereden alleen van horen zeggen.

verder is info een tros medewerker "'grootste familie van leugenaars

ik raad iedereen aan om hier niet over goede mlm bedrijven te spreken,
want de media maakt altijd hun EIGEN verhaal van.

Dit forum is alleen voor piramidespelen,dus illegaal.

Voor goede mlm's stop hier berichten te plaatsten, dit ia alleen voor mensen die steeds denken dat mlm een spel is en graag de advocaat de jong en lier willen inschakelen of ik bel de consumentbond op hoor.

dus voor patatvolk.

stop /laatste bericht

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door stop /laatste bericht »

A message from The Prime Minister The Rt Hon Tony Blair MPto the Direct Selling Association
"I'm delighted to offer my support to the Direct Selling Association and to point out to you how big a part direct selling is of our domestic market in the sale of goods and services.We've got something like 13% of the entire home shopping market done by direct selling, almost half a million people are involved in direct selling and 40,000 of those are doing it full time. So there are tremendous opportunities for women who want to combine family responsibilities and work. It also shows how, in a changing economy and changing labour market, there are great new opportunities out there. I want to say to you both that this is a good thing to be involved in and that we, as a Government, recognise the tremendous contribution that people who are taking up direct selling opportunities can make to the overall prosperity of the economy. So it is well worth doing, well worth being involved in and I wish those of you who are engaged in it, the very best for the future". The above is the text of a video message given to members of the Direct Selling Association on the occasion of the DSA's Annual Conference held at Hinckley, Leicestershire on 5 - 6 May 1999.

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Info »

Beste MarcoS/Stop,

U weet in een paar posts werkelijk zoveel waanzin ten toon te spreiden dat het gewoon moeilijk is te beslissen welk ' argument' ( en ik gebruik de term in de breedste zin van het woord) ik het eerste aan ga pakken.

Laten we bij het begin beginnen.
Confrontatie ?!
Ja, u vroeg om een confrontatie. Weet u nog, uw eerste post ? Of is het korte-termijn geheugen niet meer wat het geweest is ?
Het is duidelijk dat u niets begrijpt van MLM !
Waar blijkt dat dan uit ? Argumenten, aub.
Ik heb een goed idee, stap eens in een MLM bedrijf en doe dan eens een ervaring op!

U bent namelijk nu bezig te praten over datgene wat u gehoord heeft van etc... Wat de boekjes erover schrijven....
Dit is echt een pareltje...Om de argumenten te weten waarom je in zou moeten stappen in MLM, moet je eerst instappen in MLM. Wow ! Dat ik daar zelf niet opgekomen ben ! Ik heb hier nog een doos te koop, trouwens. Voor 10.000 euro. Wat erin zit weet je pas als je hem koopt . Interesse ?
En met uw laatste statement dat als mijn directie geen 60 uren per week of meer werken niet ok zou zijn.......

Hiermee geeft u nog duidelijker aan NIETS te snappen van Multi Level Marketing !!!
Nee, dit was mijn reactie op uw stelling ( eerste post, wederom) dat de directie ' niets doet en meer verdient'. En toen gaf ik aan dat als u bij een bedrijf werkt waarbij de directie niets doet, u beter een ander bedrijf kan zoeken. Dat u dat betrekt op de directie in een MLM organisatie zegt denk ik meer over u dan over mij.
Maargoed, de founders hoeven niet meer te werken, maar hebben nog steeds dromen !!! En dromers hebben de wereld tenslotte in een revolutionaire voorwaardse spiraal gebracht.....

Henry Ford was een dromer, Bell (Ja van de telefoon ja!) was een dromer, Gebr Wright met hun vliegtuig ook dromers, ja dromers ja, coca cola, Mc Donalds ga maar door
U zegt hier dus inderdaad dat de directie van een MLM organisatie niks doet. Ik ben bang dat u niet helemaal begrijpt hoe een MLM bedrijf werkt. Er moet namelijk nog altijd leiding geven worden. De richting bepaald, verantwoordelijkheden genomen, beslissingen. Ook in een MLM bedrijf. En de directie draagt daarvoor de verantwoordelijkheid.

En over het 'dromen' verhaal ? Leuk dat al die mensen dromers waren. En dan ? Wat wilt u daar mee zeggen ? Oh, en over Bell...u weet dat zijn patent to in de Supreme Court is aangevochten ? En dat hij zijn patent welgeteld een paar minuten voor Grey (geloof ik, of Edisson) had aangevraagd en dat hij daardoor bekend staat als de uitvinder van de telefoon, terwijl de ander eigenlijk eerder was ? En dat er nog steeds het gerucht gaat dat Bell zijn uitvinding had gestolen ? Net zoals MLM dus nogal omstreden, grappig dat u dat voorbeeld aanhaald.
En de kracht van de MIND is zo sterk dat alle doelen bereikt kunnen worden!!! Het geheim is dus GELOOF hebben in jezelf en in de mogelijkheden van een mens, dan komen de ingevingen vanzelf !
Dank, Emille Ratelband.
U bent duidelijk een ROTTE APPEL !
Blijkbaar kunt u zelfs u beledigingen niet in de juiste context gebruiken. De spreekwoordelijke rotte appel zit namelijk TUSSEN een groep ' goede appels'. Wie is er hier dan de groep goede appels ? De MLMers ? Maar daar hoor ik niet bij, dus kan ik niet de rotte appel zijn. De NIET-MLMers ? Dan zou ik de rotte appel zijn tussen deze groep en dus een MLMer. en dat ben ik niet. Voordat u dus concludeerd wat ik duidelijk ben, raad ik u aan even een spreekwoordenboek te raadplegen.
nogmaals info heeft geen ënkele ervaring
het zijn mensen die een opel rijden en ZEGGEN dat een renault kloten rijdt maar ze hebben er nooit in gereden alleen van horen zeggen
Hoe weet u dat ik geen ervaring heb, trouwens ? Verder verwijs ik weer naar punt 3.
verder is info een tros medewerker "'grootste familie van leugenaars
Hoe komt u toch aan het beeld dat ik bij de TROS zou werken ? Ik snap denk ik de redenatie wel : Info is kritisch op MLM, Info =slecht. TROS is kritisch op MLM, TROS= slecht. Conclussie: Info = TROS. Heb ik zo een beetje samengevat hoe uw brein ( wederom in de breedste betekenis van het woord) functioneerd ?
Voor goede mlm's stop hier berichten te plaatsten, dit ia alleen voor mensen die steeds denken dat mlm een spel is en graag de advocaat de jong en lier willen inschakelen of ik bel de consumentbond op hoor.

dus voor patatvolk
Definieer ' patatvolk' ? Bedoelt u hiermee uw potentiele klanten ? Gezien de constructie van een MLM organisatie zal u elke man, vrouw en kind in nederland nodig hebben wil iedereen tot laag 5 nog genoeg mensen kunnen werven ( zie voor meer info mijn berekening elders in dit forum). Ik zou dus maar niet zo denegerend doen over dit 'patatvolk' .

En dan nog het bercht van Blair. Ten eerste betwijfel ik sterk dat dit daadwerkelijk zo heeft plaatsgevonden ( zie het ' Trump' verhaal), maar zelfs als het al zo heeft plaatsgevonden gaat het hier om een toespraak aan de DSA. De engelse versie van onze Vereniging Directe Verkoop. Een belangenvereniging voor MLM bedrijven met een stricte gedragscode. Er zijn dus ook maar weinig MLM bedrijven bij aangesloten, ACN dus niet. Dus als Blair dit al gezegd heeft, had hij het in ieder geval NIET tegen of over ACN en andere niet-aangesloten bedrijfjes. ( FLP, EUREXCEL en whatever...allemaal NIET aangesloten en dus ook NIET gebonden aan de gedragscode.....)

Kortom, voordat u de volgende keer om een confrontatie verzoekt, wees dan ook voorbereid. En loop niet meteen bij de eerste tegenslag huilend met de staart tussen de benen weg. Om u te helpen hierbij (gratis en voor niets) een aantal cursussen die u zouden kunnen helpen:
1 Begrijpend lezen voor beginners.
2 Correct nederlands schrijven voor beginners.
3 Discusieren voor beginners
4 Schelden voor gevorderden

Schrijft u zich in voor bovenstaande cursussen en komt u terug als u ermee klaar bent. Test volgt.

Mvg.
Info

Gast

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Gast »

Info waarom ga je geen baan zoeken :?: :?: :roll:

info medewerker t.r.o.s

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door info medewerker t.r.o.s »

weer een leugen, niet aangesloten kijk maar naar www.directeverkoop of www.dsa.org. acn is mooi lid

bedrijfjes ook al een leugen als je bijna een 1 miljard dollar draait.

info jij zit op de hele forum berichten te plaatsten. hoezo overal verstand van. nee? dan kun je geen mening geven.en als ik al je berichten leest dan probeer je steeds een zinnetje tussendoor te zetten om de discussie aan de gang te houden

mooie berichten met rotte opmerkingingen tussendoor om zodoende mlm een verkeerd beeld te geven.

journalist !



Gast

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Gast »

alle onafhankelijke business magezines zijn bij info tros medewerker niet geloofwaardig en alle stukken van tegenstanders zijn bij hem wel waar. Meestal komen die stukken van instellingen die geen enkele verstand hebben van mlm zoals de consumentenbond , radar /info tros medewerker cq journalist.

Info wil je met eigen ogen het een keer zien wat er op een hoofdkantoor
van een mlm bedrijf gebeurt. Durft jij die uitdaging aan? ja dan schrijf jij het woord bedrijfjes niet meer. :D

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Info »

weer een leugen, niet aangesloten kijk maar naar www.directeverkoop of www.dsa.org. acn is mooi lid
Ok, excuus. Dan geldt bovenstaand argument niet tegen ACN. Maar natuurlijk nog wel tegen alle niet-aangesloten bedrijfjes.
alle onafhankelijke business magezines zijn bij info tros medewerker niet geloofwaardig en alle stukken van tegenstanders zijn bij hem wel waar. Meestal komen die stukken van instellingen die geen enkele verstand hebben van mlm zoals de consumentenbond , radar /info tros medewerker cq journalist.
Kom dan ook een keer met een bronvermelding ! Dan kan ik het controleren. Er wordt hier altijd wel van alles geroepen over Forbes, Trump ed. ,maar NOOIT met een deugdelijke bronvermelding. Ik geloof inderdaad alleen informatie als ik kan controleren waar deze vandaan komt. Ik slik niks voor zoete koek, zou u ook eens moeten proberen.

En nogmaals: Ik ben geen journalist ( wel 2 jaar school voor journalistiek gedaan) en werk NIET bij de TROS of RADAR. De mening die ik hier uitdraag is van mij persoonlijk en op geen enkele wijze die van de TROS of RADAR. Ja ? Duidelijk ? Of moet ik even een diagrammetje tekenen ?

En inderdaad probeer ik de discussie gaande te houden. De discussie in deze thread was ook op een heel mooi punt aangeland, totdat er weer dezelfde kansloze rotzooi uitgebraakt werd door braindead MLMers die voorgeschotelde kost van hun sponsers herkauwen.

Dus als u nog iets zinvols heeft toe te voegen, iets wat nog NIET behandeld is in deze thread, wees welkom. Maar als u van plan bent telkens dezelfde onzin te herkauwen raad ik u aan dit te doen op een MLM bijeenkomst. Die zullen er van smullen. Ik word er zo ondertussen schijtziek van.

Mvg.
Info

Gast

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Gast »

Info je kunt beter gaan vissen misschien happen de vissen wel.

Gast

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Gast »

raak lekker aan de scheit

bron

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door bron »

een bronvermelding. inc500 www.inc500.com kijk onder het 1998

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Info »

een bronvermelding. inc500 www.inc500.com kijk onder het 1998
Nou heb ik gekeken, maar bij pagina 5 van de 500 lijst heb ik het opgegeven en zoeken naar ACN of MLM leverde niks op....Waar verwijs je nu precies naar ?????

Mvg.
Info

Mwabaw

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Mwabaw »

Terug naar een discussie en niet dat ge-emmer van ONtellectuelen.
Tja,...reklame maken kunnen we allemaal, dat is alleen niet de bedoeling. Dat stukje tekst van je is zo onder de tafel te vegen en daarmee schiet je niks op. Het is een mlm forum eaar gediscussieerd kan worden. Die discussie is lastig en de vraag is of je hem aan wilt gaan. Zelf vraag ik me af wat de bezwaren van mensen kunnen zijn om er niet aan mee te doen:
- financieel risico
- sociaal risico

Meer niet lijkt me.
- Financieel moet het je geen geld kosten.
- Sociaal wil je ook niet je vrienden verliezen met je geleur en wil je ook geen vrienden verliezen omdat zij hun geld wel kwijt zijn.

Maar aan info en pino: (om de 2 namen uit linseys mail te gebruiken) als er op deze gebieden nou geen risico's zijn...is er dan nog een negatieve kant aan mlm?
Info, ik geef de bal ff aan jou,.. maar quote jouw eerder opmerking hierover niet.

Graag wil ik afsluiten met een bron, wat je ermee doet/info eruit haalt maakt me niet uit: http://www.inc.com/app/inc500/viewCompa ... Id=1995072
http://www.forbes.com/finance/lists/21/ ... pe=Company Een quote daaruit:
VarTec has its own switching and network infrastructure in the U.S. and Europe.
Duidelijk een ander bedrijf dan tele2, scarlet, acn en euphony dus.
http://www.seedlingsfoundation.org/excelteleglobe.htm
En deze is ook erg handy. http://users.myexcel.com/childersfamily ... xperts.htm
Genoeg lijkt me.

Mijn mening over mlm is een beetje gekleurd omdat het vooral gevoed wordt door ervaring met en de aanpak van Excel. Excel is naar mijn mening duidelijk anders dan vele mlm bedrijven. Ik zal proberen in de discussie een mening te geven die mlm breed van toepassing is.

bron

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door bron »

www.inc500.com

klik in het blauwe gedeelte op in500

ga naar search all lists (witte gedeelte)

het jaar 1998 invullen ,verder alles leeg laten

search knop drukken.

hele lijst en kijk bij nr 22

bron

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door bron »

geen in maar inc500 :D

bron

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door bron »

overigens staat het bedrijf niet als afkorting beschreven maar voluit.

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door Info »

Info, ik geef de bal ff aan jou,.. maar quote jouw eerder opmerking hierover niet
Sorry, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Doel je op mijn reactie op pagina 5 over de risico's ?

Iig. dank voor de bronnen, staat zeker een hoop interessants tussen. De enige waar ik dan weer mijn vraagtekens bij heb is de 'myexcel'site, maar dat komt gewoon omdat ik wantrouwend sta tegenover elke vorm van info die van een bedrijf afkomt. Hiermee dus niks negatiefs gezegd over Excel.

Ik betwijfel alleen of er voor een bedrijf als Excel, wat blijkbaar een grote amerikaanse jongen is, nog ruimte is op de nederlandse, misschien zelfs europese markt, ongeacht van welke vorm van verkoop of marketing ze gebruiken. De markt is verzadigd, er zijn erg veel spelers actief gezien het aantal inwoners en dan is er nog het specifieke MLM argument van het beperkte aantal inwoners. Dit zorgt ervoor dat het aantal mensen dat binnen nederland echt goed aan Excel zal kunnen verdienen nog veel beperkter is. Ik heb daar dus mijn twijfels bij.
Ik zal proberen in de discussie een mening te geven die mlm breed van toepassing is.
Lijkt me een zeer goede insteek, maar ik ben bang dat dat erg moeilijk wordt. Ik merk al dat ik mijn 'anti-MLM' argumenten erg moet nuanceren. Het verschil tussen de 'goede' MLM bedrijven en de ' oplichtertjes' is erg moeilijk te trekken omdat de werkwijzes zoveel op elkaar lijken. Dat maakt het voeren van een MLM-brede discussie nagenoeg onmogelijk. Als je een tegen-argument geeft voelen de 'oprechte' MLMers zich direct aangevallen en de voor-argumenten die zij vaak geven kunnen ook uit de koker van een 'oplichter' komen.

Mvg.
Info

EDIT @Bron: okee, dank voor de verdere uitleg. Ik heb hem gevonden ;-)

bron

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door bron »

jammer dat er geen foto's kunnen geplaatst worden anders kon je de advertentie zien die de abnamro bank in de telegraaf heeft geplaatst.
mlm bedrijf samen met een bank. ze zijn zeer blij met de visie van dit mlm bedrijf en natuurlijk een van hun grotere klanten.
\

uhh

Re: MLM, een goede manier om je geld te verdienen ?

Ongelezen bericht door uhh »

misschien kun je dat artikel ergens vinden op het internet, daar al aangedacht?

Gesloten