LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door kuklos »

Opmerking: de cijfers uit de link slaan enkel op Quixtar en dan op 400.000 distributeurs. Mijn berekening is gebaseerd op heel Amway, met 3,6 miljoen distributeurs.
MLMvoorstanderNL schreef:http://www.amquix.info/amway_statistics.html Cijfers na wat googlen, dt is alleen amway:
  • One in 1810 IBOs make $65K/year
    One in 7,009 IBOs make $73K/year
    One in 14,432 IBOs make $87K/year
    One in 31,635 IBOs make $136K/year
    One in 227,946 IBOs make $173K/year
    One in 254,065 IBOs make $997K/year
Dank je. Als je nu de berekening eens doortrekt. Of wacht, ik doe het wel voor je.
Er zijn 3,6 miljoen distributeurs. 1 op de 254.065 verdient $ 997k per jaar. Dat zijn dus 14,17 distributeurs per jaar. (3,6 miljoen gedeeld door 254.065)

Zie onderstaande tabel:

Totaal # Wat zij Zij
Totaal # distr. 1 per # in die groep verdienen inkomsten

3.600.000,00 254.065,00 14,17 $997.000,00 $14.127.093,46
227.946,00 15,79 $173.000,00 $2.732.226,05
31.635,00 113,80 $136.000,00 $15.476.529,16
14.432,00 249,45 $87.000,00 $21.701.773,84
7.009,00 513,63 $73.000,00 $37.494.649,74
1.810,00 1.988,95 $65.000,00 $129.281.767,96

Totaal 2.895,78 220.814.040,20

Conclusie: slechts 2900 distributeurs (afgerond) verdienen $65.00 per jaar of meer. Op een totaal van 3,6 miljoen distributeurs is dit dus 0,08%.

Sorry, layout is niet goed leesbaar te krijgen.
Laatst gewijzigd door kuklos op 14 jun 2011 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door kuklos »

Aanvulling, ik zie dat men ook daar (die link) is gaan rekenen. Mijn cijfers geven een wat somberder beeld dan de cijfers op de link, ik ga mijn cijfers nog aanvullen hier.

De website gaat enkel uit van een bepaalde groep, schijnbaar het deel wat onder Quixtar valt, dat zijn volgens deze site 400.000 distributeurs. Waar blijven de overige 3,2 miljoen Amway distributeurs dan vraag ik me af.

Nog een andere opmerking:
Quixtar reported it paid out $143 Million in fiscal year 2000. This is public knowledge from their press releases.

If the Quixtar claim of $88/month earnings for average "active" IBOs is correct, and there were 41% active IBOs out of 400,000 total IBOs, then Quixtar would have paid out $173,000,000 instead of $143,000,000. This is a 20% discrepancy.
Dit is slechts 1 voorbeeld wat men aanhaalt. De link van MLMvoorstanderNL is een zeer goede. Ik zou eenieder willen aanraden deze te lezen. Dan hoeven we hier ook niet al te veel te quoten.

Het beeld wat die site geeft is niet positief. Nog slechter dan de berekeningen die hier gedaan zijn eigenlijk.
Laatst gewijzigd door kuklos op 14 jun 2011 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door Jolijn »

MLMvoorstanderNL schreef:Begin post wat toegevoegd:

Veel gestelde vragen
De volgende antwoorden komen misschien van pas en zijn van toepassing op jou vraag.

Is beginnen in MLM voor mij een garantie dat ik er winst of een goed inkomen uithaal?

Nee, dit is onder andere afhankelijk van je eigen prestaties en dus zal elk persoon een ander resultaat halen. Er zijn wel mensen die garantie beloven maar je bent sterk afhankelijk van onder andere je eigen wilskracht. Je bent van meerdere factoren afhankelijk.

Graag hulp met de aanvulling
Graag gedaan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door Jolijn »

MLMvoorstanderNL schreef:Begin post wat toegevoegd:
Veel gestelde vragen
De volgende antwoorden komen misschien van pas en zijn van toepassing op jou vraag.

Wat verdien je per uur?
Er is niet te berekenen wat je per uur verdient en zo werkt het ook niet. Als je met MLM begint wil je juist af van het uurtje factuurtje model.
Je kan rekenen volgens de wet van de gemiddeldes en verder wordt er altijd gezegd:

Praat je met niemand dat verdien je niks
Praat met een beetje mensen en je verdient een beetje
Praat met veel mensen en je verdient veel.

Netwerkmarketing is een numbers game.

Praten alleen brengt geen geld op. Kopen motten ze! :P Je hebt met mensen te maken, geen machines.
Graag hulp met de aanvulling
Graag gedaan

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door Jolijn »

MLMvoorstanderNL schreef:Begin post wat toegevoegd:

Veel gestelde vragen
De volgende antwoorden komen misschien van pas en zijn van toepassing op jou vraag.

Hoe herken ik netwerkmarketing?

Eigenlijk is hierboven al gezegd dat er geen geld kan worden verdiend als er geen producten of diensten worden verkocht, dit is het geval in netwerkmarketing.
In Nederland is de wetgeving zo dat als je betaald krijgt voor het 'werven' van mensen je te maken hebt met het illegale piramide spel. In Netwerkmarketing krijg je betaald over de omzet en de verkochte diensten.
O.a. Aan de mooie voorstelling van zaken, waarbij je denkt 'als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat ook' (geleerd van ervaringen oa op dit forum), de voorbeelden van de enkeling die het helemaal gemaakt heeft in MLM.

Graag hulp met de aanvulling
Graag gedaan

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

One in 1810 IBOs make $65K/year
One in 7,009 IBOs make $73K/year
One in 14,432 IBOs make $87K/year
One in 31,635 IBOs make $136K/year
One in 227,946 IBOs make $173K/year
One in 254,065 IBOs make $997K/year

Dank je. Als je nu de berekening eens doortrekt. Of wacht, ik doe het wel voor je.
Er zijn 3,6 miljoen distributeurs. 1 op de 254.065 verdient $ 997k per jaar. Dat zijn dus 14,17 distributeurs per jaar. (3,6 miljoen gedeeld door 254.065)
Over de cijfers die ontbreken kun je dus niks stellen. Maar nou eens de berekening voor de rest.. Hoeveel er daarvan geld verdienen.. 1 op 1810 verdient dus meer dan 5.000 per maand en dat is meer dan boven modaal.

Dus dat dit mogelijk is kan je bij deze dan dus ook als bewezen stellen, Je kan wel een conclusie trekken dat niet iedereen bij de topverdieners komt maar dat is door mij nooit beweerd.

Dus we kunnen wel negatief doen, ik trek enkel de conclusie dat er wel wat te halen valt voor veel mensen

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:Dus dat dit mogelijk is kan je bij deze dan dus ook als bewezen stellen, Je kan wel een conclusie trekken dat niet iedereen bij de topverdieners komt maar dat is door mij nooit beweerd.

Dus we kunnen wel negatief doen, ik trek enkel de conclusie dat er wel wat te halen valt voor veel mensen
Dat het mogelijk is heb ik nooit ontkend. Wat ik en anderen hier gezegd hebben is niet dat het onmogelijk is, want de voorbeelden bewijzen dat het mogelijk is.

Dat er voor veel mensen wel wat te halen valt is ook niet echt iets waarover de meningen hier verschillen. Doch, hoeveel is wat? En wat is de investering in tijd en geld daarvoor? Daar draait het om, niet of er iemand is die goed verdient in mlm.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:Dus dat dit mogelijk is kan je bij deze dan dus ook als bewezen stellen, Je kan wel een conclusie trekken dat niet iedereen bij de topverdieners komt maar dat is door mij nooit beweerd.

Dus we kunnen wel negatief doen, ik trek enkel de conclusie dat er wel wat te halen valt voor veel mensen
Dat het mogelijk is heb ik nooit ontkend. Wat ik en anderen hier gezegd hebben is niet dat het onmogelijk is, want de voorbeelden bewijzen dat het mogelijk is.

Dat er voor veel mensen wel wat te halen valt is ook niet echt iets waarover de meningen hier verschillen. Doch, hoeveel is wat? En wat is de investering in tijd en geld daarvoor? Daar draait het om, niet of er iemand is die goed verdient in mlm.
Ik ben blij dat dit helder is, bedankt nu weet ik iets beter je standpunt. Hoeveel mensen dit zijn weet ik zelf ook niet, ik zou een % kunnen noemen maar dat zegt niks want hoeveel % van hoeveel mensen?

De tijd die je erin investeerd is te realiseren naast een normale baan dus dat geeft je wel een indicatie toch? geen 40 uur.

Hypothese: misschien een riskante stelling maar als je ervan overtuigd was dat je na 2 jaar zeker 10k kon verdienen, wat maakt die tijd investering dan uit?

Mij geen ruk in ieder geval

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:De tijd die je erin investeerd is te realiseren naast een normale baan dus dat geeft je wel een indicatie toch? geen 40 uur.
Het geeft een indicatie, maar er zijn twee vragen die beantwoord dienen te worden:
1) Hoeveel tijd kost het me? En daarmee heb ik die tijd?
2) Wat levert het me na al die tijd op? Ben je bereid er nu 10 uur per week in te steken (dat komt neer op 520 uur per jaar en dus 13 werkweken) om er straks een bedrag mee te behalen wat minder is dan je huidige uurtarief?

Voorbeeld is Amway. Men schermt ermee dat mensen gemiddeld 88 dollar per maand verdienen. Op zich een leuke aanvulling, maar hoeveel uur ben jij bereid erin te steken om die 88 dollar te verkrijgen? En dan nog geen rekening houdend met de tijd die het je daarna nog kost.
MLMvoorstanderNL schreef:Hypothese: misschien een riskante stelling maar als je ervan overtuigd was dat je na 2 jaar zeker 10k kon verdienen, wat maakt die tijd investering dan uit?

Mij geen ruk in ieder geval
Daarin verschillen we. Voor die 10k zou ik wel degelijk willen weten hoeveel tijd het me kost. Tenminste, als die 10k gegarandeerd is. En die garantie is er dus niet. Waarmee mijn 2 bezwaren verwoord zijn: er is geen garantie dat het inderdaad 10k oplevert en de tijdsinvestering om dit te bereiken is ook nog eens onbekend.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door antileugens »

En daar gaan we weer. Terwijl we niet weten hoeveel distributeurs niets doen omdat ze enkel en alleen inkoopkorting willen of al aan het rentenieren zijn probeert Kuklos weer zijn onzin berekening door te douwen. Hij kan het maar niet loslaten. Zonder die cijfers kan je geen zinnige berekening maken.

Kortom, we kunnen net zo goed stellen dat 2600 personenen meer dan 65000K/jaar verdienen zonder iets te doen. Dat is net zo onzinnig als de berekening die net is losgelaten.

Het schijnt bij Kuklos niet door te dringen dat als er niets te verdienen valt dat in verhouding staat tot de inspanning, Amway onmiddellijk als een pudding in elkaar zou zakken. Maar blijkbaar gelooft hij dat 3.6 miljoen mensen graag voor niets werken. Dat klinkt heel logisch.

In mijn ogen is een berekening uitvoeren waarvan je weet dat je daar geen conclusies kunt verbinden omdat niet alle gegevens beschikbaar zijn misleidend. En Angel1978 zei in een ander topic dat misleiding tegen de forumregels was. Dus ik ben benieuwd of hij de posts van Kuklos nu gaat melden bij de moderator. Ik denk het niet.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

Het geeft een indicatie, maar er zijn twee vragen die beantwoord dienen te worden:
1) Hoeveel tijd kost het me? En daarmee heb ik die tijd?
2) Wat levert het me na al die tijd op? Ben je bereid er nu 10 uur per week in te steken (dat komt neer op 520 uur per jaar en dus 13 werkweken) om er straks een bedrag mee te behalen wat minder is dan je huidige uurtarief?
Je bouwt een passief inkomen op he, dus stel je werkt dus die 13 werkweken en dan staat dat inkomen maandelijks en dan kun je die 13 werkweken daarna en langer lekker op je gat gaan zitten en niks doen, dat compenseerd toch lekker?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door Niels2010 »

antileugens schreef:En daar gaan we weer. Terwijl we niet weten hoeveel distributeurs niets doen omdat ze enkel en alleen inkoopkorting willen of al aan het rentenieren zijn probeert Kuklos weer zijn onzin berekening door te douwen. Hij kan het maar niet loslaten. Zonder die cijfers kan je geen zinnige berekening maken.[...]

[...]In mijn ogen is een berekening uitvoeren waarvan je weet dat je daar geen conclusies kunt verbinden omdat niet alle gegevens beschikbaar zijn misleidend.
Je weet dat ik het met je eens ben dat je geen berekening aangaande de rendabiliteit van MLM kunt maken als je niet beschikt over cijfers over de inzet van de distributeurs. Echter, de informatie van amquix.info bevatten wel degelijk cijfers hierover - er wordt namelijk gesteld dat binnen Amway/Quixtar 41% van de distributeurs kan worden beschouwd als zijnde 'actief'.
Approximately 41% of all IBOs were found to be active.
Actief wordt in deze gedefinieerd als a) het trachten een product aan de man te brengen of b) het presenteren van het business model of c) het ontvangen van bonussen of d) het bijwonen van een bedrijfs- of 'IBO'-meeting.
Based upon an Independent Survey in 1994-1995, "active" means an IBO attempted to make a retail sale, or presented the Independent Business Ownership Plan, or received bonus money, or attended a company or IBO meeting in the month surveyed.

antileugens schreef:In mijn ogen is een berekening uitvoeren waarvan je weet dat je daar geen conclusies kunt verbinden omdat niet alle gegevens beschikbaar zijn misleidend.
Naar mijn mening is dit alleen misleiding als men het doet voorkomen alsof deze berekening iets zegt, wat de berekening niet daadwerkelijk zegt (bijvoorbeeld omdat bepaalde cijfers daarvoor ontbreken).

De deelsom omzet/distributeurs zegt wel degelijk dat het niet zo is dat als alle distributeurs in MLM ook daadwerkelijk met hun business bezig zijn, zij hiervoor een redelijk inkomen ontvangen. Het zegt niet direct iets over de rendabiliteit van MLM, omdat inzetcijfers ontbreken.

Als we zouden gaan rekenen met de 41%, wordt het plaatje iets positiever, maar nog niet bijzonder positief. Desalniettemin blijf je dan ook weer zitten met distributeurs die net starten en die dus nog geen downline (en daardoor waarschijnlijk ook niet veel inkomsten) hebben. Daarom brand ik er mijn handen niet aan..

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

KIjk ik weet wel wat jullie willen weten, je wil weten of het jou ook zou lukken.

Je wil graag een % van het totaal aantal mensen dat MLM en die goed verdienen weten. Want als dat % voor jezelf groot genoeg is dan denk je dat je er nog bij past en als je het te weinig vind dan durf je het niet aan.

Daarbij vergeet je echter dat dit % volgens mij grotendeels hetzelfde zal blijven maar dat het totaal aantal mensen wel groeit. want 20% van 10.000 is meer mensen dan 20% van 1.000 mensen.

Echter heb je niks aan die informatie, helemaal NIKS 0 nada!

Want al was het 70%, als je niet werkt dan hoor je bij die andere 30%

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door Niels2010 »

MLMvoorstanderNL schreef:KIjk ik weet wel wat jullie willen weten, je wil weten of het jou ook zou lukken.
Kuklos heeft al vaker aangegeven geen interesse te hebben om te starten in MLM, dit geldt ook voor mij. Ik kan niet voor Kuklos spreken, maar wat ik graag zou willen weten is waarop succes in MLM gebaseerd is en of dit voor iedereen mogelijk is. Er wordt vaak gesteld - ook hier op het forum - dat MLM de weg is naar financiële onafhankelijkheid en ik vraag me dus af of dit ook daadwerkelijk zo is. Dat is pure nieuwsgierigheid. Ik heb dit van nature, ook bijvoorbeeld bij reclames op televisie. Als men iets stelt, ben ik benieuwd of dit ook zo is.
MLMvoorstanderNL schreef:Je wil graag een % van het totaal aantal mensen dat MLM en die goed verdienen weten. Want als dat % voor jezelf groot genoeg is dan denk je dat je er nog bij past en als je het te weinig vind dan durf je het niet aan.
Rare uitspraak, die eerder op een piramidespel zou slaan. Jij slaat hier veelvuldig om je heen door te stellen dat wij niets van MLM begrijpen, maar soms heb ik de indruk dat je er zelf ook nog niet bijster veel verstand van hebt.

En nogmaals, geen interesse om zelf te gaan MLM-en, ook niet al zou iedereen die zich fatsoenlijk inzet miljonair worden, gewoon (en zeer zeker op dit moment) geen behoefte aan. Dat wil echter niet zeggen dat MLM niets is, en ik ben benieuwd of het nou daadwerkelijk zo fantastisch is als sommige voorstanders beweren, of dat het daadwerkelijk zo slecht is als sommige tegenstanders beweren, of dat de waarheid - zoals meestal het geval is - gewoon ergens in het midden ligt.
MLMvoorstanderNL schreef:Daarbij vergeet je echter dat dit % volgens mij grotendeels hetzelfde zal blijven maar dat het totaal aantal mensen wel groeit. want 20% van 10.000 is meer mensen dan 20% van 1.000 mensen.
Als je hiermee bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, dan ga je behoorlijk de mist in. Het zou in MLM - in theorie - zo moeten zijn dat je alleen verdient als je anderen ook laat verdienen. Als er maar een vast aantal mensen is dat iets kan verdienen, dan kom je serieus in de problemen.
MLMvoorstanderNL schreef:Echter heb je niks aan die informatie, helemaal NIKS 0 nada!

Want al was het 70%, als je niet werkt dan hoor je bij die andere 30%
Maar als je wél werkt, kom je dan ook bij die '70%'? Of zijn er andere factoren die daar een rol in spelen? Is er voldoende potentieel om voor 70% van de mensen een fatsoenlijk inkomen te realiseren? Dat zijn - mijns inziens - de relevante vragen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door angel1978 »

En Angel1978 zei in een ander topic dat misleiding tegen de forumregels was.
Waar heb ik dat gezegd ?
Linkje graag..

Overigens heb ik enkel gezegd dat de 3 regels die MLMvoorstanderNL daar neergezet heeft mij misleidend voorkwamen.. Beetje slap van je dat je dit nu misbruikt voor je eigen zaken..

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic is gesloten door de moderator i.v.m. het herhaaldelijk overtreden van de gedragsregels.

Gesloten