LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door kiz »

antileugens schreef:@Kiz: Jawel omdat de wet nu eenmaal zo in elkaar zit. Het zijn GEEN inkomsten onder de inkomstenbelasting. Hooguit moet je aan het einde van het jaar je vermogen opgeven maar dat hoeft dus niet als je het opmaakt en geen vermogen hebt.
Moeilijk te begrijpen voor iemand die zich er niet in verdiept maar daarom niet minder waar.
Inkomsten uit freelance werk zijn weldegelijk belast als "inkomsten uit overige arbeid".

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door antileugens »

Sorry Kiz, maar je hebt het helaas voor je helemaal aan het verkeerde einde: http://tinyurl.com/66mtdwz

Wat is er overigens mis met die advertentie voor freelance managers? Freelance is volgens mij duidelijk zat.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door kiz »

Interessant dat het zelfs tot aan de Hoge Raad gekomen is. Onvoorwaardelijk is het allemaal niet... zodra je je zelf met verkoop gaat bezighouden vervalt het beroep op de beschreven regeling.
Ook interessant is de beschouwing van de Hoge Raad voor wat betreft de inkomsten die d.m.v. gegenereerd (kunnen) worden:
Het hof concludeert dan dat de mogelijkheid
om als deelnemer in het WIN-systeem royalty-inkomsten te verwerven in het
algemeen zozeer afhankelijk is van onvoorspelbare factoren, die bovendien niet door
de distributeur zelf te beïnvloeden zijn, dat een eventueel gunstig resultaat van die
deelname speculatief is.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door kuklos »

kiz schreef:Dit soort ads bedoel ik, deze komen via LinkedIn.

Vinden jullie het niet misleidend om MLM voor te stellen als "regulier" werk en te werven onder werkzoekenden?
Mensen worden ook benaderd als ze hun cv op een vacaturesite zetten.
Doch misleidend is niet het woord wat ik ervoor in gedachten heb. Ik zou liever iets sterkers en zwaarders willen gebruiken daarvoor. En het soort mensen wat dit doet? Ook de termen daarvoor zijn niet toegestaan op dit forum.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door kiz »

antileugens schreef:Sorry Kiz, maar je hebt het helaas voor je helemaal aan het verkeerde einde: http://tinyurl.com/66mtdwz

Wat is er overigens mis met die advertentie voor freelance managers? Freelance is volgens mij duidelijk zat.
Wat daar mis mee is zie je als je op de website kijkt waar naar wordt verwezen (ik ga 'm hier niet posten, maar "google is je vriend" dus beproef je geluk zou ik zeggen) duidelijk wordt dat het om MLM gaat. En dat het dus "freelance" is, wat de stelling over "onbelast inkomen" dan weer op de helling zet.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door antileugens »

Wat is jouw definitie van freelance?

En ik had al eerder gezegd (maar daar had je blijkbaar over heen gelezen) dat inkomen uit team geen belastbaar inkomen is. Het schijnt dat ook een beperkte hoeveelheid eigen verkoop, mits noodzakelijk om het team inkomen te verkrijgen (het zogenaamde auto-ship) vrijgesteld is omdat het noodzakelijk is voor het verkrijgen van dat vrijgestelde team inkomen. Dat is echter een beetje een grijs gebied. Omdat het niet om grote bedragen gaat zou ik dat gewoon opgeven.

Het is overigens geen onbelast inkomen maar GEEN inkomen in de zin van de inkomstenbelasting. Dat is juridisch iets heel anders.

Ook het UWV doet niet zo moeilijk als je doet voorkomen omdat zij als doelstelling hebben mensen uit een uitkering te krijgen en zolang het je sollicitatie plichten niet belemmerd schijnt er over het algemeen niets aan de hand te zijn. Dat is echter een individuele beslissing van je UWV case manager.

@MLMvoorstanderNL: Wat is er fout en misleidend aan? Ik zal hem nog ff bekijken maar ik zie er niks mis aan. Er word je volgens mij niets voorgespiegeld dat niet waar is. Zo zie ik het woordje "regulier" helemaal niet voorkomen in de tekst die gepost is.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zie er heel veel mis aan. Nergens wordt vermeld dat je geen inkomsten krijgt, maar dat je enkel betaald krijgt als je zelf verkoopt.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door antileugens »

@Kuklos: Hoezo geen inkomsten. Hooguit geen inkomsten die onder de inkomstenbelasting vallen. En bij een normale "freelance" baan krijg je ook niks als je niks presteert.

Volgens mij is het hier een gevalletje van iets zien wat er niet is omdat het over MLM gaat. Sterker nog, kiz maakt duidelijk dat als je op de link klinkt je zelfs ziet dat het over MLM gaat.
Laatst gewijzigd door antileugens op 14 jun 2011 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door antileugens »

Adverteren werkt wel maar is niet dupliceerbaar. Je moet namelijk heel snel een relatie op kunnen bouwen en dat kan niet iedereen waardoor de duplicatieregel niet nageleefd word.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door kuklos »

antileugens schreef:@Kuklos: Hoezo geen inkomsten. Hooguit geen inkomsten die onder de inkomstenbelasting vallen. En bij een normale "freelance" baan krijg je ook niks als je niks presteert.
Bij een normale freelance baan krijg je betaald per uur dat je werkt. Hier dus niet. Dit is een advertentie voor verkopen volledig voor eigen risico
antileugens schreef:Volgens mij is het hier een gevalletje van iets zien wat er niet is omdat het over MLM gaat. Sterker nog, kiz maakt duidelijk dat als je op de link klinkt je zelfs ziet dat het over MLM gaat.
Jouw mening over mij boeit me helemaal niets. En ik wil niet eens de discussie aangaan over op de link klikken. In de advertentie dient men al duidelijk te maken dat dit mlm betreft en de verdiensten niet gegarandeerd zijn (als je iets doet).

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door kuklos »

Je weet in elk geval dat als je dat in de advertentie vermeld dat de mensen die reageren serieus zijn en er over nagedacht hebben en de rest de moeite niet zal nemen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door antileugens »

Bij een normale freelance baan krijg je betaald per uur dat je werkt. Hier dus niet. Dit is een advertentie voor verkopen volledig voor eigen risico
BS: Freelance verkopers werken NIET op uurtje factuurtje basis maar volledig op eigen risico. En wat voor soort mensen word hier gezocht?

Als we het dan toch over misleiding hebben.....

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Freelance verkopers werken NIET op uurtje factuurtje basis maar volledig op eigen risico. En wat voor soort mensen word hier gezocht?
Dat ligt maar net aan het soort afspraken dat er tussen opdrachtgever en freelancer bestaan.. Het kan wel degelijk uurtje/factuurtje zijn.. ( maar hoeft niet per se )

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat kan maar dat hoeft niet. Een freelancer weet dat dus die heeft echt geen problemen met dit soort advertenties. Er word namelijk NIET misleid. Dat het niet is wat je zoekt is iets heel anders.
Ook hier weer geen enkel verschil met het reguliere bedrijfsleven. Ook dat worden advertenties geplaatst voor bijv. freelance verkopers die puur op commissie werken. Zijn die dan ook misleidend? Of niet omdat die geen MLM zijn?

Gesloten