LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEXIA/Leaseproces

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
hvdgraaff
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 15:11

DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door hvdgraaff »

Volgens een schrijven van Dexia van voor de kerst gaat men uitbetalen 2e week
januari, heeft iemand een betaling ontvangen

iwan1401
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2012 10:39

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door iwan1401 »

eerst zien...........toch

wendyarthur
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2012 18:46

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door wendyarthur »

hallo,
Ja wij hebben een betaling ontvangen van dexia, maar nu moeten wij aan leaseproces ongeveer 30% gaan betalen.
We hebben daar al een factuur over gehad, maar ben het er niet mee eens want, zonder hun had ik dat bedrag ook van dexia teruggehad.
Zijn er nog meer mensen die een factuur ontvangen hebben?
Mijn man heeft ook een mail gestuurd naar leaseproces en we kregen er een terug met de mededeling om binnen een week te betalen met een link erbij die niet werkt.
Wij vertrouwen het niet en willen daarom weten of er nog meer mensen zijn die dit gehad hebben, en we willen weten of we verplicht zijn het te betalen.
gr wendy van der zalm

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door juwita »

@WendyArthur,
Dat zal, lijkt me, bepaald worden door de (algemene) voorwaarden die tussen u en Leaseproces gelden en waarover u kennelijk destijds met Leaseproces een overeenkomst bent aangegaan. Leest die voorwaarden eerst goed door !

Het was toch destijds al duidelijk dat Leaseproces een commerciele organisatie is ? Net als ruim 95% van de organisaties en bedrijven in Nederland !

Edwin121267
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2012 15:37

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door Edwin121267 »

Hallo.

Ik heb de betaling van Dexia gehad.
Deze was niet hoger dan de DBregeling.
Het bedrag is zonder dat leaseproces dit weet uitbetaald.
Leaseproces wil nu geld zien voor het werk ( wat ze niet hebben gedaan ).
Zelf ben ik nog steeds met hun bezig omdat het bedrag is ontstaan uit
het bedrag dat Dexia moest terug betalen plus de rente daar bovenop.
Dit is geen behaalde resultaat zoals leaseproces dit ziet.
Ze blijven een bedrag eisen over het bedrag dat Dexia heeft uitbetaald.
Zelf heb ik hun het volgende voorgesteld, het bedrag min het bedrag dat ik betaald had om een zaak aan te gaan tegen Dexia, maar ze gingen hier niet op in.
Volgens mij komt het dan hier op neer dat leaseproces het bedrag dat je betaald hebt voor de zaak,
vast houd en misschien over een paar jaar terug betaald als er niks meer te halen valt bij Dexia.
Het gaat om het bedrag van 125.00 euro en 196.00 euro. Samen dus 321.00 euro.

Leaseproces blijft van alles proberen om hier dan geld uit te slaan.
Het volgend gebeurt nu.
Als je op het moment van afsluiten bij Dexia een PL had willen ze hier iets van op papier hebben zodat ze dan kunnen proberen ( duidelijk proberen ) om nog meer geld voor je terug te halen bij Dexia.
Het bedrag dat je dan nog meer krijgt moet je ook een deel van afstaan aan hun.


Groet,

:o

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door peewee »

@Edwin121256,
Wanneer het door jou afgesloten aandelenleaseproduct de naam Winstverdriedubbelaar heeft, of de naam Koers Extra heeft of een zg. certificaatproduct is, dan zou Leaseproces inderdaad veel méér uit jouw zaak moeten kunnen halen. Van belang is dan wel dat Leaseproces eindelijk eens begint om adequaat te gaan procederen tegen Dexia of Varde. Want daaraan schort het vooral .

Verder zou Leaseproces, via zg. forumshopping, rechters in Amsterdam (Rechtbank en Gerechtshof) moeten vermijden, want die zijn m.i. vooringenomen in de aandelenlease-affaire. Elders in Nederland vermoedelijk overigens ook een deel van de rechters.

Edwin121267
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2012 15:37

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door Edwin121267 »

Hallo Peewee,

Bedankt voor je reactie.
Wat je schreef heeft geen betrekking op dat gene wat ik had afgesloten bij Dexia.
Voor mij is het duidelijk dat Lease proces meer geld wilt hebben van alle mensen die aandelen hebben gekocht bij Dexia.
Dexia heeft inderdaad een bedrag uitbetaald.
Dit bedrag komt overeen met de DB regeling maar valt hoger uit door de rente.
Leaseproces heeft geld gehad van alle die met hun in zee gingen.
Als er geen rechtzaak komt omdat er niks meer te halen valt moeten ze het bedrag dat je betaald hebt ( zie eerste bericht ) terug betalen.
Hier doen ze ook heel erg moeilijk over.
Leaseproces denkt namelijk nog steeds dat ze meer geld binnen kunnen halen terwijl dit niet meer mogelijk is omdat, het proces al een paar jaar stil ligt.
Mvg :o

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door jll »

Het lijkt er toch sterk op dat Edwin121267 zich voor de tweede keer door Dexia in het pak heeft laten naaien.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door jll »

Nog nieuws van het Dexia front?

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door Chris G »

Dexia krijgt toestemming voor nieuwe steun

Aandeelhouders van het ontmantelde Belgische financiële concern Dexia hebben ingestemd met de nieuwe kapitaalinjectie van 5,5 miljard euro waarmee de Belgische en Franse overheid de onderneming voorlopig overeind willen houden. Daarmee wordt voorkomen dat Dexia niet langer aan zijn verplichtingen kan voldoen.
(....)
Lees verder

De Nederlandse tak van Dexia is al geheel ontmanteld en de moedermaatschappij in België lijkt dit proces ook niet te ontlopen!!
Ik denk dat er maar weing Nederlanders zijn die daar rouwig om zullen zijn.

Blackbird
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2003 16:43

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door Blackbird »

Hoe is het mogelijk dat het kabinet steeds zit te slapen 1000 miljard en veel meer zomaar aan die banken betalen, Dexia heeft al ruim van te voren laten zien hoe het niet moet, help de mensen eens een keer die banken was en is een grote beerput meer niet, de deksel kan nu echt niet meer dicht, alles komt er nu wel uit!

Dat het zover is gekomen en wat een ellende nemen ze ons mee, ik heb het nog niet eens gehad over die bonussen die ze er toch uit weten te slepen een groot schandaal en nog liggen ze te slapen in het kabinet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door bprosman »

@Blackbird,

Het gaat in dit geval wel over de Belgische en Franse overheid.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: DEXIA/Leaseproces

Ongelezen bericht door B17 »

EU geeft toestemming voor steun aan Dexia


BRUSSEL - De Europese Commissie heeft toestemming gegeven voor de financiële steun waarmee de Belgische en Franse overheid het bankconcern Dexia overeind willen houden.

Foto: ANP

Dat is vrijdag bekendgeworden. Met de steun willen de landen voorkomen dat Dexia niet langer aan zijn verplichtingen kan voldoen en een ordenlijke ontmanteling van het concern mogelijk maken.

Dexia krijgt een kapitaalinjectie van 5,5 miljard euro. :oops: Daarnaast is er ook sprake van een kapitaalgarantie van 85 miljard eu :oops: ro. De bankactiviteiten van Dexia zijn gedeeltelijke overgegaan in de Belgische bank Belfius, die met het geld zal worden geherstructureerd.

Gesloten