LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jackpot

Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door jackpot »

Telegraaf, 17 februari 2005
ARNHEM, donderdag

Alle aandelenleasecontracten van Dexia die dateren van vóór 12 april 2003 – en dat doen ze vrijwel allemaal – zijn ongeldig. Dat valt op te maken uit een vonnis van de rechtbank in Arnhem.
De Arnhemse rechtbankvoorzitter J.D.A. den Tonkelaar stelde gisteren dat Dexia tot de bewuste datum ten onrechte niet over een zogeheten ’Wck-vergunning’ beschikte om kredieten te mogen aanbieden. En leasecontracten vallen te beschouwen als kredieten, zo stelt de rechtbank, zich daarbij baserend op een Europese richtlijn. Het vonnis in kwestie heeft betrekking op een klant van Dexia die weigerde voor haar leaserestschuld van € 6.700 op te draaien. Dexia sleepte de klant vervolgens voor de rechter om betaling af te dwingen. Gisteren werd zij echter vrijwel geheel in het gelijk gesteld. Als gevolg van de nietigverklaring, haar geringe inkomen en het ontbreken van enige beleggingservaring, schold de rechtbank de volledige restschuld kwijt.

Dexia spreekt van een verdeeld beeld in de rechtspraak op dit punt: „In Deventer besliste een rechter dat wij juist níét vergunningplichtig zijn”, aldus een zegsman, die aankondigde tegen het vonnis in beroep te gaan. Volgens Dexia druist het Arnhemse vonnis in tegen de Nederlandse wetgeving én uitspraken van minister Zalm (Financiën). „Het vonnis stelt in feite dat de Nederlandse wetgever een wanprestatie heeft geleverd bij het implementeren van de Europese richtlijn. Daar mogen wij geen slachtoffer van worden, vandaar dat wij inmiddels de verantwoordelijkheid van de staat der Nederlanden op dit punt onderzoeken.”

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door shamyrah »

Geen wonder dat Dexia wil bemiddelen en schikken, dit vonnis gaat ze veel meer geld kosten dan € 922 miljoen.

Bestaat er dan toch nog gerechtigheid ?

't Duurde even maar het komt er nu toch aan.

De dag kan niet mooier beginnen.

Groetjes A3

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dexia is een onbetrouwbare bank.

In de media zeggen ze steeds dat ze wat aan de schrijnende gevallen willen doen en dat ze de mensen die in financiele problemen zijn gekomen willen helpen en wat doen ze in deze rechtszaak?

Het gaat om iemand zonder ervaring en een laag inkomen.
Ze gaat in hoger beroep.
Zij gaat de verantwoordelijkheid van de staat der Nederlanden op dit punt onderzoeken. want Dexia wil niet de dupe worden.

Wat een zielige argumentatie.
Dat ze hiermee de gedupeerde met nog meer advocaatkosten opzadelt interesseert ze niet blijkbaar.
Als ik rechter was zou ik Dexia in hoger beroep wegens haar opstelling tevens veroordelen tot teruggaaf van de inleg en vergoeding advocaatkosten.
Hopelijk heeft de advocaat dit in zijn aanklacht opgenomen.

gr. O.D.

ps. Wat valt er nu nog te bemiddelen door Duisenberg ???????

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door thoompy »

En vergeet vooral niet de worden van Dexia over de europese regels.
En daar ben ik al de hele tijd zo bang voor is dat je straks naar brussel
moet voor je gelijk en :evil: weet je wat dat kost

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Dexia gaat straks de Nederlandse Staat verantwoordelijk stellen, althans ze gaan dit onderzoeken. Dit zal Zalm niet leuk vinden.
Tjonge tjonge, wat gaat de heer Duisenberg doen?

De bal is echt aan het rollen en er is geen stoppen meer mogelijk.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door Idaho »

Arrogantie van Dexia ten top, lukt het niet bij de rechterlijke macht, gaan ze het snel gooien op de verantwoordelijkheid van de regering.
Wat een minne mennekes moeten daar toch aan het hoofd staan.

DEXIA, JIJ BENT HET SCHRIJNENDE GEVAL GEWORDEN, HELP JEZELF SNEL DOOR ONS TE VERGOEDEN EN DAN SNEL OPMIETEREN UIT DIT LAND.

Nef
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2005 21:04

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door Nef »

Hallo mensen,

Mijn zaak is ook door mij gewonnen met dezelfde reden, geen vergunning om consumptieve kredieten te mogen afsluiten volgens de wet WCK. Ik heb nog geen uitspraak gehoord van Dexia met betrekking tot het laatst genoemde. Naar verwachting zullen ze wel in hoger beroep gaan tegen de uitspraak van mijn zaak.

Deze is uitgesproken door het Kanton gerecht te Utrecht.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door willy59 »

Dexia spreekt van een verdeeld beeld in de rechtspraak op dit punt: „In Deventer besliste een rechter dat wij juist níét vergunningplichtig zijn”,
Wie kent deze uitspraak want in Almelo vinden ze van wel buiten de nog andere rechtbanken die dat ook vinden.
Dexia wil nog steeds tegen de meerderheid (stroom) inzwemmen.
(kost veel energie en geld en is zinloos)

willy

Suus
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2005 10:12

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door Suus »

Kan iemand mij vertellen of ik mij nog in kan schrijven tegen de Dexia Bank. Wij hebben in 1998 een aantal leaseproducten afgenomen en hebben daar niets van teruggezien.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door woest »

Wat een gekronkel van die dexia!

Nu proberen ze de verantwoordelijkheid weer af te schuiven op de regering. Niet dat die zo jofel is, integendeel!, maar daar gaat het niet om, waar het het wangedrag van dexia betreft en het eindelijk erkennen daarvan.

Die laffe houding wordt door honderdduizenden opgemerkt en afgestraft.

Dexia moet met de billen bloot.

Wat dat 'verdeelde beeld' van de Nederlandse rechtsspraak betreft: daar heeft menig gedupeerde ook van 'mee mogen genieten'. En inderdaad wordt het tijd voor meer eensgezindheid daarin; ook dat gebeurt steeds meer.
Alleen zint het dexia niet dat er ook tegen hen wordt gevonnist, en dat steeds vaker! Dexia voelt de strop steeds strakker trekken en wijst beschuldigend naar anderen.

Dexia: neem je verantwoordelijkheid! Dat vragen wij niet: dat eisen wij!

Woest

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door impact »

Suus, kijk op de sites van PAL www.platformaandelenlease.nl of PB www.pay-back.nl .

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Dexia gaat straks de Nederlandse Staat verantwoordelijk stellen, althans ze gaan dit onderzoeken. Dit zal Zalm niet leuk vinden.
Tjonge tjonge, wat gaat de heer Duisenberg doen?

De bal is echt aan het rollen en er is geen stoppen meer mogelijk
.

Wie durft hier te beweren dat de Nederlandse staat onschuldig is aan dit debacel?

Als zij de wetten handhaven en uitvoeren,!!!!!!!!!!!!!
Dan was dit gehele probleem nooit ontstaan.
Dus in die zin is de Nederlandse Staat wel verantwoordelijk!!!!!!!!!

Als ik zonder licht rijd voeren ze de wet ook uit, en terecht.
Dan ook in Financièle zaken. Net zogoed als de bouwfraude.
Waar de aannemer betaald. Dus nu degene die verantwoordelijk zijn voor dit betreurenswaardig geheel.

Janny

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Een beetje eenzijdig verhaal dat Zalm heeft gezegd dat de Wck niet van toepassing is.

Op 26 november 2001 heeft Minister Zalm een brief geschreven aan de Tweede Kamer.
Deze brief is geregistreerd als:
28 122 Hervorming van het toezicht op de financiële marktsector
Op pagina 29 van deze nota staat o.a.:
Zo valt een product als aandelenlease onder de Wck

Het volledige artikel is te lezen op www.platformaandelenlease.nl onder Documenten.

Groeten,
Piet

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door tabjane »

Alle aandelenleasecontracten van Dexia die dateren van vóór 12 april 2003 – en dat doen ze vrijwel allemaal – zijn ongeldig. Dat valt op te maken uit een vonnis van de rechtbank in Arnhem.
Alle aandelenleasecontracten?
Geldt het dan ook voor bijv OVERWAARDECONSTRUCTIES??

Overigens ben ik het met de vorige schrijvers bijna steeds eens.
Ik vind dat Dexia eerst maar eens een eind moet maken aan alle ellende; niet alleen financieel, maar ook geestelijk, emotioneel, gaan velen er onder door, ondanks alle positieve berichten.

Handel eerst maar eens de zaken af; ga daarna je recht maar halen in Europa en zet Zalm en de verantwoordelijke bewindsvoerders in vorige regeringen voor paal. ZIJ proberen hun (wan-)daden te verbloemen door Duitenberg op te trommelen; pak HEN maar aan! Wij kunnen met onze steeds minder waard wordende inkomens niet langer de strijd aan; de hoge heren bedelen zichzelf goed genoeg, daar zijn ze meer mee bezig dan het welzijn van de gewone man.

Kom over de brug Zalm c.s., neem je verantwoordelijkheid, draai alles terug, dan maar ten koste van de BV Nederland (waar we tegenwoordig bakken vol geld aan doneren middels allerlei uitmelkregeltjes). Laat de regering in de eerste plaats denken aan het WELZIJN van haar onderdanen; geef de mensen het vertrouwen in de politiek terug, door de verantwoordelijkheid te nemen. Verschuil je niet achter allerlei lapmiddelen, zoals compromissen en bemiddelingspogingen.

Zet Nederland weer eens positief in het beeld; de economie draait weer wat beter, er komt meer belastinggeld binnen. Van een kale kip krijg je geen belasting binnen; geef ze hun geld terug en je zult zien dat via bestedingen er vanzelf heel wat meer geld terugkomt!!
Laat de economie weer draaien, laat de mensen overLEVEN.

(Zo dat lucht op.)

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door zoex »

Zalm kan zoveel vinden. het feit dat hij minister is wil nog niet zeggen dat
hij dan ook alle kennis heeft van het wetboek van strafrecht of heeft hij ook een rechtenstudie gedaan soms.
Volgens mij moet hij zich hier helemaal niet mee bemoeien want daar hebben wij in Nederland mensen voor die hier meer vanaf weten.

Gast

Re: Rechtbank zet streep door leasecontracten van Dexia

Ongelezen bericht door Gast »

rechtbank zet knuppel in dexia's aars !!

.cheers.

:o

Gesloten