LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Incasso

Ongelezen bericht door Mary »

Mijn contract loopt af in juni en Dexia heeft mij een brief gestuurd dat ik mijn schuld van E 14.000 moet betalen of de aandelen over kan nemen.
Ik ben met een advocaat bezig en heb nu 3 maanden niet betaald. Hierover is door mijn advocaat een brief geschreven aan Dexia (ondertussen al 5 keer verstuurd) dat hij mij aan heeft geraden niet meer te betalen. Nu krijg ik een acceptgiro van Dexia dat ik een achterstand in de betaling heb en dat ik hier bovenop ook nog eens E 130,00 aan incassokosten moet betalen. Als ik deze niet binnen twee weken betaal nemen zij andere stappen. Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee aan moet. Ík ben bang dat ik binnenkort een incassobureau voor mijn deur heb staan. Ook snap ik niet dat Dexia een beeindigingsbrief stuurt terwijl die uitspraak van Duisenberg is geweest. Wanneer ben je nu precies een eegaleaser (alleen als je getrouwd bent of ook als je samenwoont met een samenlevingscontract c.q. testament. :oops:

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Incasso

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Mary, je geeft niet aan of je eegaleaser bent, of je het contract hebt vernietigd en om welk produkt het gaat. Te weinig info dus om een goed antwoord op te verwachten.
Je hebt een advocaat, zie ik, dus vraag het aan hem/haar!

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Incasso

Ongelezen bericht door Job68 »

Om voor eegalease in aanmerking te komen, moet er sprake zijn van een huwelijk of een geristreerd partnerschap. Belangrijk bij eegalease is de verjaringstermijn. Volgens Dexia gaat deze termijn in op het moment dat de overeenkomst is getekend. Veel advocaten zijn van mening dat deze datum pas ingaat op het moment dat de partner die niet getekend heeft ontdekt dat er sprake is van een overeenkomst waarvoor geen toestemming is gegeven.

Een incassobureau kan alleen maar dreigen. Pas wanneer de rechter uitspraak heeft gedaan kan via de deurwaarder actie ondernomen worden. Zolang er geen uitspraak door de rechter is gedaan, kan een incassobureau of deurwaarder niets ondernemen, dan alleen maar brieven versturen. Dexia zal dus eerst moeten dagvaarden.

Het is handig om alle correspondentie met Dexia en/of een incassobureau via de advocaat te laten lopen.

Met vriendelijke groet,
Hans Aartsen

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Incasso

Ongelezen bericht door Elias »

Hans,

Dat is zeker handig en normaal wordt het spel ook zo gespeeld.

Alleen Dexia meent het juist anders te moeten doen en dat al jaren, zoals ik uit diverse reacties op het forum mag concluderen.

- Op brieven van de gedupeerden met vragen reageren ze bot door te verwijzen naar hun site, waar geen (duidelijke) antwoorden te vinden zijn,
- Op de (vernietigings-)brief e.d. daarna van de advocaat reageren ze niet,
- Om daarna juist weer de gedupeerden op te gaan bellen (nu met de mededeling dat het op band wordt opgenomen) om zogenaamd eventuele vragen te beantwoorden, de emoties even op te laaien, ze op stang je jagen ect.
- Daarna gaan ze dan weer ontvangstbevestigingen sturen naar de gedupeerden, dat de (inmiddels achterhaalde) brieven, waarop ze al dat botte antwoord hadden gegeven, in behandeling worden genomen, maar dat dat nog lang kan duren...
- Dan de afboekingen van de rekening, aanmaningen... en dreigen met incasso...
- Dan als toetje de acties van de incasso zelf,
- En dit kan dan nog eens lang doorgaan, omdat Dexia een normale vlotte rechtsgang frustreert,
- om daar, samen met de overheid, nu de gedupeerden weer de schuld van te geven

Is dit een smerige tactiek of niet !!! Ik heb daar geen woorden voor.
En dat doet Dexia dus kennelijk al jaren.....

Hiervoor zou de rechter Dexia onderhand eens zwaar voor op de vingers moeten tikken.

Maar voor velen zal de wraak zoet zijn.........

We strijden door !!!!!

Elias.

Gesloten