LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acceptatieformulier dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Jammer dat die man uit Zwolle (Lelystad) alsnog 50% van de niet bestaande restschuld moet betalen aan Dexia, gelukkig krijgt deze man nog iets van zijn centen terug, maar hoe klein ook, een bedrag moeten betalen aan restschuld wat niet bestaat blijft merkwaardig.
Vraag me af of deze mensen wel opnemen in hun dagvaarding dat ze betwisten dat Dexia de aandelen ook daadwerkelijk op aankoopdatum heeft gekocht volgens het contract en heeft verkocht volgens het pro forma afschrift. :roll: :?:

m.v.g. justice man

(Piet weet jij hier meer van?)

andre26
Berichten: 212
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:51

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door andre26 »

wij zitten in leiden als wij gaan procederen moeten wij dan naar amsterdam waar die stengers zit?

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Andre,
normaal gesproken kom je, als je zelf dagvaardigt, in het arrondissement terecht ( A'dam) waar Dexia zit. Dagvaardigt Dexia, dan vindt zitting plaats in je eigen arr.

andre26
Berichten: 212
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:51

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door andre26 »

ok bedankt we kijken het nog wel een paar weken aan anders kunnen ze altijd nog gebruik maken van de eegalease regeling.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door Elias »

(Idaho:)
niemand gunt zijn advocaat zijn zuurverdiende centen.
Wat is dat nu voor boute uitspraak / gedachtegang.
Als iemand zijn geld zuur verdient heeft ( er hard voor heeft moeten werken/knokken en zijn uiterste best heeft gedaan) dan is hem dat toch gegund !!!

Geldt ook voor je advocaat. Van tevoren een duidelijke prijsafspraak gemaakt !
Laatst gewijzigd door Elias op 14 nov 2005 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Inderdaad André,

Als je Dexia dagvaardigd dan moet je ze dagvaardige bij de Rechtbank Amsterdam sector kanton en daar zit o.a. onze “grote vriend” dhr. mr. Strengers.

Als ze jou dagvaardige gebeurt dat in je eigen woonplaats Lieden.

m.v.g. justice man

p.s. zelfs als dhr. mr. Strengers via een rare en/ of slecht onderbouwde gedachte kronkel je meer wilt laten betalen dan de gemiddelde rechter vonnist, dan kun je alsnog in Hoger Beroep. Wanneer hij eenmaal door een hogere rechter van het Hoge Gerechtshof wordt “teruggefloten” dient hij alsnog zijn visie bij te stellen anders kan hij echt vrezen voor zijn baan.

Zie ook de topic: rechtbank Roermond vond dat aandelenlease géén huurkoop was, betrokkene zijn in Hoger Beroep gegaan bij het Hoge gerechtshof in ’s Hertogenbosch en kregen alsnog gelijk: aandelenlease is huurkoop, en vanaf dat moment wordt ook door de rechtbank Roermond stee vast gevonnist: aandelenlease is huurkoop!

Zie ook topic: Hoger Beroep DSI van 27 januari 2005.

Betrokkene kreeg in eerste instantie te horen zijn gehele inleg kwijt te zijn en moest alsnog 50% van zijn restschuld betalen aan Dexia, Dexia vond dit kennelijk nog niet genoeg, ging bij het DSI in hoger beroep en werd prompt veroordeeld om de gehele restschuld kwijt te schelden en tevens de inleg terug te geven, waarbij Dexia naar staven van redelijkheid en billijkheid wel nog een percentage mocht aftrekken waarmee de AEX in de leaseperiode was gezakt. Dit verlies werd als eigen risico beschouwd voor de belegger c.q. als eigen schade.

P.s. de kern is duidelijk: Hoger Beroep aantekenen hoeft zo slecht niet te zijn!
m.v.g. justice man

Mirthe
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2005 14:41

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door Mirthe »

Ook ik ben ingegaan op de Duisenberg regeling om maar van het gedonder af te zijn. Nu heb ik onlangs het acceptatieformulier thuis gekregen maar het klopt niet. In het kort mijn situatie: na een Winstverdriedubbelaar met een restschuld blijven zitten, aangemeld bij LegioLease en een afbetalings regeling met Dexia getroffen. In mei van dit jaar was de restschuld volledig afgelost maar op het acceptatieformulier staat dat ik, na terugbetaling van 67% door Dexia nog steeds in de min sta met mijn persoonlijk saldo. Volgens een dame van het telefoonteam van Dexia staat er in de computer wel dat mijn persoonlijk saldo 0,- is maar kunnen ze dat niet op de formulieren invullen. Dit lijkt mij toch sterk, ook omdat zij als reden gaf dat Dexia niet voor iedereen apart een berekening kan maken. Ik kan me niet voorstellen dat er nog veel meer mensen zijn met precies dezelfde restschuld als ik. Dat zou erg toevallig zijn. In de Toelichting staat dat de terugbetaling verrekend wordt met een eventueel negatief persoonlijk saldo. Als ik dit formulier nu onderteken zeg ik eigenlijk dat ik nog een openstaande schuld heb bij Dexia en dat voelt niet echt lekker. Maar de dame aan de telefoon zei dat ik geen nieuw aangepast formulier kon krijgen en als ik dit niet onderteken krijg ik helemaal niks!! Wat moet ik nu doen? Kan iemand mij helpen? Misschien zie ik wel spoken maar ik vertrouw die lui ondertussen echt niet meer.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Maar de dame aan de telefoon zei dat ik geen nieuw aangepast formulier kon krijgen en als ik dit niet onderteken krijg ik helemaal niks!! Wat moet ik nu doen? Kan iemand mij helpen? Misschien zie ik wel spoken maar ik vertrouw die lui ondertussen echt niet meer.
Ik zou nog maar eens goed alles overwegen voor ik zou tekenen,
of aan een jurist voorleggen.
Want dexia vertrouwen is hetzelfde als je ziel aan de duivel verkopen.

succes!!

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Wellicht dat je beter schriftelijk je vragen nog eens bij Dexia in kan sturen ( met de bevindingen van de telefoongesprekken ) en duidelijk zwart op wit je eindsituatie terug wil zien.

Misschien dat voor het zelfde geld(t), dat die juffrouw niet is/was geautoriseerd om de schaduwboekhouding te raadplegen....

Dit is niet alleen grappig bedoeld, maar ik wil maar aangeven, dat Dexia niet anders dan alleen zwart op wit met handtekening is te vertrouwen.

Elias.

elliot
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2005 18:15

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door elliot »

Hallo Mirthe

Bij mij staat ook het persoonlijke saldo in de min maar als je onder het kopje vergoeding kijkt (helemaal rechts van de pagina) staat de vergoeding. Dit staat bij mij in de plus, dus misschien ook op jouw brief.
Als je de brochure leest van duisenberg die je erbij hebt ontvangen, wordt dit uitgelegd hoe het werkt. Misschien weet je dit allemaal, maar ik dacht ik meld het even.

groetjes elliot

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door J Hopman »

Als je nu al die smerige brieven van DEXIA aan een goed doel geeft, als oud papier hebben die mensen er ook nog wat aan.

En anders in de kliko, e diegenen die het eens zijn met de Duisenberg regeling, ook in de kliko.

Want die hebben geen kloten om door te gaan, de lafaards.

whatafoolbelieves
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 okt 2005 23:04

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door whatafoolbelieves »

Want die hebben geen kloten om door te gaan, de lafaards.
Zeg gefrustreerd mannetje!!.

Hou je astublieft een beetje.

JIJ bent degene die deze topic aan het verzieken is, lees ff de eerste posting, DAAR gaat het over!!

elliot
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2005 18:15

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door elliot »

Dhr Hopman,

Moet ik hier nu op reageren, wat een frustratie. U kunt uw energie beter ergens anders in steken

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door Elias »

J. Hopman,

Er is wel degelijk een wezelijk verschil tussen degene die het met de D-Regeling an sich eens zijn en mensen, die om welke persoonlijke reden dan ook ( misschien wel met nadruk: moeten) kiezen daarvoor.

Het siert je niet je zo over mensen uit te laten, zeker niet over de laatste groep.

lopje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:21

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door lopje »

ik heb een vraag ik heb ook een aandelenlease maar nu blijkt dat er een hantekening op staat ,wat moet ik nu doen??? :?: :idea:

Mirthe
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2005 14:41

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door Mirthe »

Hoi Elliot,
Bij mij staat inderdaad ook de vergoeding in de plus maar omdat onder de regel terugbetaling staat dat het verrekend wordt met eventuele bedragen die je nog aan Dexia verschuldigd bent kreeg ik het idee dat wanneer je dit formulier tekent hun de eindafrekening gaan sturen waarop dan wel staat dat het persoonlijk saldo nog een keer van de vergoeding afgetrokken wordt. Wat ga jij doen? Heb jij nog een restschuld of niet? Ik vind het zo gek dat ze dus wel de juiste bedragen kunnen gebruiken bij koersresultaat maar bij persoonlijk saldo en restschuld niet gewoon 0,- kunnen zetten.

elliot
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2005 18:15

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door elliot »

hallo Mirthe,

Wij zijn wel accoord gegaan en hebben de brief al opgestuurd, omdat wij anderhalf jaar geleden een lening hebben afgesloten om het te beeindigen. Wij zijn voor minder dan 7000 euro het schip in gegaan, dus alles wat wij nu terug krijgen is voor ons meegenomen, om hier onze lening weer mee af te lossen.
Dat we de inleg kwijt zijn, tsja dat is het risico, maar om hier een rechtzaak voor te beginnen, geen zin meer in, alleen maar stress.

su6 met je beslissing

elliot

Mirthe
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2005 14:41

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door Mirthe »

Hoi Elliot,
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik ook maar accoord ga want ik heb de tijd gewoon niet om hier mee bezig te zijn. En daar komt nog bij dat ik ondertussen in een situatie zit dat alle kleine beetjes helpen. Als ik lees wat het kost om te procederen vergaat het lachen me toch wel. Zou je een berichtje willen doen als je de eindafrekening hebt gekregen? Ik ben zo benieuwd of ze toch nog gaan proberen een smerig geintje uit te halen met dat negatieve persoonlijk saldo.
En of je daardoor nog bij het BKR geregistreerd blijft.
Groeten en bedankt, Mirthe

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Vandaag gaat de ondertekende coulance regeling van depolease de deur uit.
Ik heb lang getwijfeld maar de uitzending van gisteravond bracht niets nieuws en om nu nog weer een maand te wachten op de uitspraken betreffende de aankoop van aandelen betekent weer een maand spanning.

EINDELIJK RUST!!!!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: acceptatieformulier dexia

Ongelezen bericht door Idaho »

Als je er 100% achter staat, dan wens ik je alle rust toe Janneke, in ieder geval een dapper besluit van je, succes met jouw schikking!

Gesloten