LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste mensen,

Na vanaf juli 2004 met stukken heen en weer geschreven te hebben. Zou vandaag eindelijk een vonnis worden gewezen.
Toen ik vanmiddag rond 12:00uur belde waren ze nog bezig met de zaken te behandelen, goede hoop daar ik geen bericht van uitstel had gehad.
Toch werd me goede gevoel omstreeks 16:00uur toen ik weer belde de kop in gedrukt daar de zaak weer voor onbepaalde tijd is aangehouden worden, met als simpele reden dat er onlangs een “akte verzoek” (door Dexia) in gediend is worden voor uitstel (van alle Dexia zaken).
Enige positieve is dat a.s. woensdag 7 december 2005 overleg in Amsterdam is hoe nu om te gaan met de Dexia zaken, worden alle zaken individueel bekeken, worden vergelijkbare zaken samengevoegd, of volgt er anderszins een oplossing.

We wachten maar weer af wat 7 december uit de “besprekingen” komt, en zien wel weer verder.

Blijf het gewoon schandalig vinden dat je meer dan 1,5 jaar moet wachten op een uitspraak van een kantonrechter, in een zaak die waarin de meeste feiten en overtredingen al als een paal boven water staan!! :!:

m.v.g. justice man

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Met veel geduld wachten 2 echtparen ( 65 +) in onze vriendenkring in hun eegalease-zaak de uitspraak van de Kantonrechter in Amsterdam op 7 december a.s..De afgelopen 2 jaar ( !!!) werd aan Dexia steeds uitstel verleend.....
In deze 2 zaken werden de maandtermijnen keurig betaald en bleeft een restschuld over.
Gelet op alle uitspraken ( ook van het gerechtshof in den-bosch)lijkt het me niet zo moeilijk om ook in deze twee zaken een uitspraak te doen.Hoe langer Dexia wacht,hoe meer rente ze zullen moeten betalen over de betaalde maandtermijnen ( 36 x): de contracten zijn immers rechtsgeldig vernietigd!
We wachten af...

andre26
Berichten: 212
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:51

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door andre26 »

ik hoorde van iemand dat het bij leaseproces maar een paar maanden duurt lieg deze persoon of is het overal verschilend?

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door capellenaar »

Even een vraag! Wie vergadert 7 december met elkaar? En waar kunnen we dit soort informatie vinden?

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Heb deze informatie door te bellen met de rechtbank Amsterdam.
Ik belde om te vragen of er vonnis in mijn zaak was gewezen, dit was niet zo, en toen gaf de telefoniste bij doorvragen aan dat 7 december a.s. overleg was over hoe ze de Dexia zaken gaan behandelen in Amsterdam.

m.v.g. justice man

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door capellenaar »

En dit geldt dan alleen voor Amsterdam? Of gaan alle rechtbanken in NL hierin mee?

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

De stichting LL die voor een groep van een paar honderd man
de zaak behartigt zou begin januari een zitting in A'dam hebben.
Ik heb vernomen dat die ook de rechter hebben gevraagd alles gewoon door te laten gaan, ondanks het verzoek van Dexia tot uitstel.

Dexia spiegelt de Rechtsraad voor dat wanneer zij WCAM van toepassing vinden dat er dan meer eenheid in de uitkomsten is (Duisenbergformule, door Dexia zelf gedicteerd!!!!) en dat de rechters dan van al ons geprocedeer, op een enkele uitzondering na, af zullen zijn.
Het gaat er dus om of de rechters hierin geloven en hun verzoek tot stopzetting lopende zaken honoreren.

Hopelijk komen er van de kant van de advocaten voldoende protesten binnen om Dexia deze zet te laten verliezen.

OD.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door capellenaar »

Kan me niet voorstellen dat de meerderheid mee gaat in die massaschikking. Er blijft toch een aanzienlijk aantal mensen over die een behoorlijke restschuld hebben en dat in die massaschikking ook nog houden. Dus die zullen dan allemaal wel bezwaar tegen deze schikking aantekenen en vrolijk door procederen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Hangt er vanaf.
Voor kleine restschulden met 2 handtekeningen is Duisenberg een redelijk alternatief.
Als deze groep de meerderheid van alle gedupeerden vormt kan de rest het wel schudden.
Ik heb geen idee over de verhoudingen, vermoed dat de meesten een
relatief kleine restschuld hebben.
Dexia weet het precies en ik verdenk Dexia er dus van dat ze met de truuk WCAM de mensen met een grotere restschuld of 1 handtekening
wil dwingen de Duisenbergoplossing door de strot te duwen door naar de meerderheid te verwijzen, is Dexia lekker goedkoop van hen af.
OD.[/quote]

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door capellenaar »

En is hier al wat van bekend hoe ze er mee om zullen gaan?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door Piet »

Misschien staat morgen hierover wel een stukje in de krant, b.v het FD.

Wil je niet meedoen met de Duisenberg regeling dan is het wel belangrijk dat je:
- schriftelijk het vertrouwen opzeg in Leaseverlies of Eegalease. Hiermee voorkom je dat zij als representatief kunnen worden beschouwd voor de aandelenlease gedupeerden door het gerechtshof in Amsterdam.
http://www.platformaandelenlease.nl/Ver ... rloren.htm

- je aansluit bij één van de belangenbehartigers (zoals PAL) die gezamenlijk een verweerschrift gaat indienen tegen het verzoek tot verbindendverklaring.

- ga procederen

- Wordt jouw rechtszaak geschorst door de rechtbank tot het gerechtshof een uitspraak heeft gedaan over het verzoek tot verbindendverklaring, neem contact op met je advocaat en dien een verzoek in om je zaak weer op de rol te plaatsen, verwijzend naar art 1015 van de Wcam (http://www.platformaandelenlease.nl/DeWcam.htm ) en het gegeven dat je niet onder de Duisenberg regeling valt omdat je eist dat je contract nietig/nietigbaar wordt verklaard door de rechter of omdat je contract valt onder de volgende catagorie:
Alle contracten die voor 1 mei 2005 zijn beëindigd en waarbij het Dexia Aanbod is getekend (waarvan nog steeds moet worden vastgesteld of dit rechtsgeldig is)
Alle contracten waarbij het Dexia Aanbod is getekend en gekozen is voor call opties
Alle contracten die voor de minimumlooptijd zijn beëindigd, maar wel na 1 mei 2005
Alle contracten die vallen onder de categorie aflossings- of garantieproduct en die na de maximumlooptijd zijn beëindigd
Alle contracten die vallen onder de categorie aflossings- of garantieproduct en die (voor 1 mei 2005) na de minimum looptijd, maar voor de maximum looptijd zijn beëindigd
Alle contracten die op basis van depotlease zijn afgesloten
Alle contracten, getekend door minderjarigen, waarbij geen van de ouders heeft mee getekend
Alle contracten afgesloten door ingezetenen buiten Nederland
Alle contracten waarbij eerdere winsten bij andere contracten het bedrag overstijgen van teruggave (behalve bij vergoedingen van 10% en 33,33%)
Alle contracten van aangeslotenen van Leaseleed
Alle hoger beroep zaken
Alle contracten die zonder restschuld zijn beëindigd

- Gebruik maken van de opt-out mogelijkheid mocht de verbindendverklaring wordt aangenomen.

Niets doen en verwachten dat anderen het wel opknappen gaat niet (meer) op.
We zullen zelf ook in actie moeten komen om ons recht te krijgen en te behouden.


Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door Piet »

In het Financieele Dagblad van vandaag staat het volgende artikel:
Rechter schort schadeclaims tegen Dexia op

Wat kan het volledige artikel op het forum zetten?

Groeten,
Piet

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het blijft speculeren.

Om te voorkomen dat iedereen gaat denken dat je bij de rechter ALTIJD beter af bent dan met Duisenberg zullen de rechters wel alles stilleggen, een pas op de plaats.
Als de rechters vervolgens ruim de tijd nemen op Duisenberg te bestuderen kan Dexia in die tijd zoveel mogelijk mensen overhalen vrijwillig met Duisenberg accoord te gaan.
Als de rechters dan uiteindelijk WCAM afwijzen is er voor Dexia en de rechtbank nog maar een kleine groep over, die kunnen ze wel aan.

Ik denk dat soort overwegingen bij DExia/Rechtsraad/Overheid een grotere rol speelt dan het recht van duizenden lastige gedupeerden,
"hoe houden we de meute in toom".

Wat een land, we zijn toch geen kleine kinderen?

OD.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door capellenaar »

Al met al weten we nog niet of dit voor alle rechtbanken geldt. Hoorde wel net van mijn advocaat dat het goed mogelijk is dat alle rechtzaken voor minstens een jaar uitgesteld zullen worden en dat zelfs de advocaten hier niets aan kunnen doen. Kwestie van kijken wie het langste geduld heeft.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Een jaar?

Dat is niet te geloven, dan ben ik bang dat ik gelijk had :
"We zullen de meute wel klein krijgen".

Ben Knuppe voorop, gevolgd door Jurgen Lemstra en Donner heft zich blijkbaar bij hen aangesloten.

Wat een zooi.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Maar als ze denken mij op die manier klein te krijgen vergissen ze zich.

Al zou ik een jaar op een houtje moeten bijten, het gaat nu om het principe. Liever een heel jaar wachten op een eerlijk proces dan NU met als ging het maar om 1 Euro minder genoegen nemen.

OD is boos over zoveel ongerechtigheid, 't is niet te geloven dat Dexia zo in alles haar zin krijgt.
Wie zitten hier allemaal achter?

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door capellenaar »

Geloof niet dat er speciaal iemand achter zal zitten. Zo is de rechtsgang nou eenmaal in Nederland. Rechters zijn ook al bepaalde zaken gebonden en soms zijn de dingen niet anders. En wie weet worden we wel extra beloond door de rechters omdat we zo lang hebben moeten wachten, :lol:

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Soms denk ik ook wel eens dat de rechters wel anders zouden willen maar dat ze niet kunnen en nu dus het Dexia-spelletje mee moeten spelen.
En dat het uiteindelijk goed gaat komen.
Maar ook dat zal Dexia een worst zijn, als ze eerst maar van de overgrote meerderheid af zijn (Duisenberg).
De hele administiratieve rompslomp kost hen nu meer dat straks aan een paar mensen de inleg terugbetalen.
OD.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door capellenaar »

Dexia speelt een hoog spel. Proberen er zo goedkoop mogelijk vanaf te komen en dat is, vanuit hun kant gezien, ook logisch natuurlijk. Bij iedere regeling vallen er wel een aantal uit de lopende rechtszaken en dat is voor hen mooi meegenomen. Geloof maar dat hier lang over nagedacht is. En natuurlijk zullen er rechters zijn die mee gaan met hun denkwijze maar vast niet elke rechter. Er zijn tenslotte al uitspraken waarin de rechter aangaf geen rekenschap te houden met de Duisenberg regeling maar meer zoiets had van u heeft de moeite genomen te procederen dus moet dat ook beloond worden. Wet is nou eenmaal wet. Dus uiteindelijk zullen veel mensen winnen maar ja dan moet je wel een erg lange adem hebben. En dat hebben we toch? Want, afgezien van het feit dat het lang duurt, hebben we er toch niet zoveel last van? Ik niet in ieder geval. Ik wacht en wacht en wacht. Maar ja dat kost weinig en als ze uiteindelijk moeten betalen komt er een leuk centje aan rente bovenop. Mooi meegenomen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 7 december 2005 overleg rechtbank Amsterdam over Dexia.

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik moet nog 8 jaar lang 1800 euro per maand betalen.
Als de beurs zo zou blijven stijgen als nu heb ik straks dikke winst.
Alleen, waar haal je de maandtermijnen vandaan?
Ben nu al 1 1/2 jaar achter, ze krijgen geen cent meer van mij.
Dexia weet dat en probeert me nu de Coulance-regeling door de strot te duwen.
Maar op die manier neem ik geen cent van die lui aan,
Ben benieuwd met wat voor wapens ze straks gaan komen.
Ben op alles voorbereid en geef geen krimp.
Het wordt dus winst voor degene die de langste adem heeft.
En dat is OD.

Gesloten