LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
teejee
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:20

Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door teejee »

Ook wij hebben vandaag vaststellingovereenkomst ontvangen. Betreft Eega-lease.
In overzicht geeft Dexia aan dat in oude contracten 3.500 euro koerswinst gemaakt is. Persoonlijk saldo +3.500 euro.
In WV3 is een koersverlies van 4.500. Hiervan wordt echter gezegd dat hier geen restschuld meer is, terwijl wij deze toch echt niet betaald hebben. Volgens Dexia wordt restschuld kwijtgescholden. Hieruit vloeit voort dat er een persoonlijk saldo van -1.000 euro is. Men geeft aan dat we dit te ontvangen hebben, en dat dit op korte termijn, als we tenminste tekenen, door Dexia wordt overgemaakt :lol:

Ben ik nou gek, of is dit nou weer een slinkse manier om mensen over te halen te tekenen. Mij bekruipt het vreemde gevoel dat na ondertekening Dexia een eindafrekening gaat versturen waarbij wij dan toch weer worden verzocht om de restschuld van 4.500 euro te voldoen.
:twisted:


Wie kan hier iets meer over vertellen.

Martinvdm

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Het enigste wat ik kan vertellen:

KIJK UIT MET DEXIA EN WAT JE TEKENT !!

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door Feydakin »

Indien op het te ondertekenen formulier expleciet staat dat je 1.000 euri terugkrijgt dan kan je indien je het daarmee eens bent, gewoon tekenen, wel even een kopietje maken he!

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door mali »

Pas wel op dat er bijstaat dat nog openstaande vorderingen worden verrekend ... dat is je openstaande inleg.
Daarnaast lijkt het mij onzinnig voor dexia om mensen dit soort overeenkomsten toete stuen als zij toch gaat voor algemeen verbindendverklaren van de DuisenbergRegeling. Waarom alle moeite doen als straks volgens Dexia alles automatisch gaat? Waarom niet wachten op de uitspraak WCAM.

Waarschijnlijk omat Dexia zelf weet dat in de WCAM uitspraak dingen aan de orde zullen komen die haar in een nadeliger positie brengen. Vóór die tijd moeten nog zo veel mogelijk mensen "hangen"door af te zien van alle rechten en aanspakelijkheid jegens Dexia. Een andere verklaring is er niet voor deze haast ... nadat Dexia eerst zelf de boel jarenlang traineert en alle rechtzaken een halt heeft toegeroepen.

Advies: niet tekenen. Als DB algemeen wordt krijg je alsnog je geld, en anders kun je procedren en meer krijgen (of de regeling wordt verruimd).

teejee
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:20

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door teejee »

Openstaande vorderingen in de zin van inleg zijn er niet. Alleen de restschuld is niet betaald.

Ik vind het vreemd dat Dexia een niet betaalde restschuld aftrekt van koerswinsten uit vorige kontrakten waarna een negatief saldo ontstaat, en dit saldo vervolgens wil betalen zonder de niet betaalde restschuld in te vorderen :?: :!: :?:

Slaat Dexia nou in 1 keer door naar de andere (goede) kant of is dit een list... om toch zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken zodat in ieder geval de inleg niet terugbetaald hoeft te worden.

Ik overweeg nog om Dexia hierover te bellen en te vragen hoe de uiteindelijke eindafrekening eruit zal zien na ondertekening. Als ze deze nou gewoon hadden bijgevoegd was dit een stuk duidelijker geweest.

Ik kan uit het toegezonden voorstel echt niets anders opmaken dan dat ze de restschuld kwijtschelden, dit meenemen in het persoonlijk saldo dat vervolgens negatief word, en dat ze dit vervolgens uit willen betalen.

Als ze nou achteraf toch de restschuld willen invorderen kan ik me voorstellen dat velen hier in trappen. Dan is er mijn inziens sprake van misleiding.

Ik denk dat ik nog maar eens rustig afwacht.

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door Feydakin »

Ik overweeg nog om Dexia hierover te bellen en te vragen hoe de uiteindelijke eindafrekening eruit zal zien na ondertekening
Gewoon even bellen, ze bijten niet hoor.

Martinvdm

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dan is er mijn inziens sprake van misleiding.
Zal niet de eerste keer zijn... :wink:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door faeks »

Gewoon even bellen, ze bijten niet hoor.
Ze weten aan de andere kant van de telefoon dan ook vaak niet helemaal precies waar het om gaat, is mijn indruk :wink:
Weinig reden tot bijten.

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door mali »

Dexia zegt: je krijgt dus 1.000,- euro.
Dat is het saldo van kwijtgescholden verlies en ontvangen winst.
Maar hiervan heb je al die 3.500 ontvangen: dus je hebt eigenlijk 2.500 te veel gehad.
Zodra je getekent hebt, gaan ze die 2.500 bij je vorderen.
Dexia ten voete uit ... pas nou eens op met die lui! Ze betalen nooit wat en incasseren alleen maar. En dat noemen ze "schadevergoeding".

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door pewi »

teejee,
Hieruit vloeit voort dat er een persoonlijk saldo van -1.000 euro is. Men geeft aan dat we dit te ontvangen hebben, en dat dit op korte termijn, als we tenminste tekenen, door Dexia wordt overgemaakt
Hoe kan dexia nou -(min) 1000 euro overmaken :cry:

vrgr pewi

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door faeks »

- 1.000 voor Dexia = + 1.000 voor teejee?

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door pewi »

persoonlijk saldo van -1.000

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door faeks »

Hieruit vloeit voort dat er een persoonlijk saldo van -1.000 euro is. Men geeft aan dat we dit te ontvangen hebben
Zijn we terug bij af. Uitkijken dus!
Laatst gewijzigd door faeks op 01 jun 2006 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door pewi »

juist

teejee
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:20

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door teejee »

Met persoonlijk saldo bedoelt Dexia wat je koersresultaat is.
+ is koerswinst
- is koersverlies

Saldo was -1000.

Dit gaan ze vergoeden volgens hun schrijven.

Ik zal inderdaad dit zwart op wit op de eindafrekening moeten hebben alvorens ik iets teken.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door faeks »

Dat lijkt me een heel goed idee! Sowieso moet je nadenken of je wilt tekenen ervoor. Als je tekent is het een eindafrekening, ik denk dat je daar goed op moet letten! Niet dat er achteraf nog iets kan komen, wat je niet verwacht.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door pewi »

Goed advies Faeks (gewijzigd)

Vrgr pewi
Laatst gewijzigd door pewi op 01 jun 2006 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door faeks »

:lol: Jouw voorstel toch? Je hebt gelijk denk ik!
Faeks is het trouwens. Niet Feaks. :wink:
Maar als dat niet duidelijk is, teken je toch niet? :shock:

teejee
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:20

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door teejee »

Morgen eerst maar eens even bellen met Dexia.

Kom hier terug met de reactie van Dexia.

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Vaststellingsovereenkomst Eega-lease

Ongelezen bericht door mali »

Eigenlijk is het van de zotte dat dexia nooit eens klip en klaar kan zeggen wat zij bedoeld ... altijd is alles versluierd, altijd zitten en adders onder het gras en angels en voetklemmen.
Misselijk makend een bank die niet eens meer anders kan dan misleiden, zo gedeformeerd zijn ze geraakt, zo lijkt het wel.

Dat er een hele topic gewijd wordt aan wat dexia nou kan bedoelen met "we betalen -1000,- aan u" zegt genoeg over hoe slecht dexia communiceert ... en altijd in het nadeel van de klant. En dan zijn er toch nog mensen die bewren dat je had kuinnen weten waar je aan begon met aandelenlease ..... nou, met de informatie van dexia dus niet!!!!

Gesloten