LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief van Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Verita
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2006 12:02

Brief van Dexia

Ongelezen bericht door Verita »

Hallo,

Mijn oudoom was een van de vele gedupeerde klanten van Dexia. Aangezien hij vorig jaar is overleden en wij erfgename's zijn, kregen wij afgelopen zaterdag een brief waarin stond dat Dexia geprobeerd had geld terug te betalen (via de Duisenbergregeling) maar het rekeningnummer niet klopte, of wij het juiste rekeningnummer wilde doorgeven. Nu ben ik zelf niet echt op de hoogte van de Duisenbergregeling en vraag me dan ook het volgende af:

Er staat nergens een bedrag vermeld, als wij nu het rekeningnummer doorgeven en het geld wordt op de rekening gestort, wil dat dan automatisch zeggen dat wij akkoord gaan?

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Brief van Dexia

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Hallo, Ik heb vorige week ook zo een brief gehad.
Bij mij ging het wel over een klein bedrag wat op een rekening zou worden bijgeschreven.
Maar na goed lezen moest ik mijn rekening nummer opgeven het formulier beide ondertekenen en een kopie van een legitimatiebewijs bijvoegen.
En het bij te schrijven bedrag zou verrekend worden met een eventueel openstaande restschuld.
Jaren terug heb ik alle contracten al vernietgd en heb deze brief dus ook in mijn dossier ongewenste post bijgevoegd. Ze kunnen van mij aan het gas daar.
Want er zitten weer addertjes onder het gras.
Als je niet weet wat te doen mail dan even met PAL.
Gr FG.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Brief van Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Verita,

Je kunt Dexia een kopie vragen van het door je oudoom getekende Acceptatieformulier Vaststellingsovereenkomst Duisenberg regeling.
Hierin staat welk bedrag wordt teruggestort.
Als blijkt dat het formulier inderdaad getekend is, dan kun je het rekeningnummer geven zoals gevraagd in de brief en het terug te ontvangen bedrag accepteren.


Daarnaast heeft Dexia, zoals F J Goetheer in zijn posting hierboven heeft aangegeven een brief verstuurd naar alle rekeninghouders met de volgende tekst:
Dexia Bank Nederland
Aantekenen met bericht van ontvangst
Amsterdam. 18 augustus 2006 REF:. .
Betreft:beëindigingovereenkomst Beleggingsrekening*

Geachte heerXXX Dexia Bank Nederland N.V. (Dexia) heeft besloten om haar bancaire activiteiten in Nederland af te bouwen. Een van de gevolgen van deze strategische beslissing is dat Dexia.alle overeenkomsten opzegt met betrekking tot de Beleggingsrekeningen die bij Bank Labouchere of Legio Lease waren afgesloten. Dexia zal dit kostenneutraal uitvoeren, hetgeen betekent dat eventuele beëindigings-en transactiekosten voor rekening van Dexia komen. Uit onze administratie blijkt dat gedurende de laatste. maanden ononderbroken minder dan X –op uw rekening heeft gestaan. Conform de Bijzondere Voorwaarden Labouchere Rekening zegt Dexia de betreffende overeenkomst op en wordt de Beleggingsrekening met het rekeningnummer X opgeheven.Deze beëindiging geldt uitsluitend voor de Beleggingsrekening.Mocht u nog andere overeenkomsten met Dexia zijn aangegaan, zoals effectenlease-overeenkomsten, dan blijven deze overeenkomsten bestaan. Dexia gaat uw (eventuele) saldo en de verschuldigde rente daarop overboeken naar de bij ons bekende tegenrekening, te weten X als dit rekeningnummer niet correct is. verzoeken wij u een wijzigingsformulier in te vullen en binnen vier weken naar ons terug te zenden. U kunt dit formulier opvragen via de afdeling Klantenservice. Begin 2007 ontvangt u van Dexia een laatste jaaropgave over 2006. Als u voordien gaat verhuizen, verzoeken wij u om door middel van het bovengenoemde wijzigingsformulier uw nieuwe adres tijdig door te geven. Verrekening Conform artikel 19 van de Algemene Voorwaarden heeft Dexia de bevoegdheid om het tegoed op de Beleggingsrekening te verrekenen met vorderingen op de cliënt Uitsluitend indien daarna nog een bedrag resteert van het tegoed op de Beleggingsrekening zal Dexia dat overboeken overeenkomstig de hierboven beschreven procedure. Dexia is voornemens om gebruik te maken van haar verrekeningsbevoegdheid.
Vragen Heeft u nog vragen, belt u dan met Dexia Klantenservice. Onze medewerkers zijn op Werkdagen van 9.00uur tot 17.00uur bereikbaar via telefoonnummer 0900 -339 4222 (€ 0,15 per minuut). Met vriendelijke groet, Dexia Bank Nederland N.V.
Al eerder had Dexia laten weten Nederland te zullen verlaten:

Dexia ziet af van nieuwe activiteiten
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/02082004.htm

Nederlandse afdeling sterfhuis voor Dexia
http://www.platformaandelenlease.nl/Nie ... 2004VK.htm

Gekweld Dexia gooit in Nederland handdoek in de ring
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/04082004.htm


Heb je vragen, [email protected]

Groeten,
Piet

Verita
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2006 12:02

Re: Brief van Dexia

Ongelezen bericht door Verita »

Vanmorgen toch maar even getelefoneerd met
Dexia en het blijkt te gaan om 2 rekeningen die opgeheven zijn en waar nog een klein bedrag van teruggestort wordt. Als ik inlog op de site van Dexia zie ik 6 rekeningen en bij alle 6 staat geschreven dat de aanvraag voor de Duisenberg regeling al is aangenomen en mijn oom daar al bericht van gekregen zou hebben. Dat hebben we dus nog niet!! Ik zie door de bomen het bos niet meer. Krijd ik van de andere rekeningen nu ook nog bericht?

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Brief van Dexia

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Ja, daar krijg je nog bericht over en van Zalm een lintje voor het lange
wachten en van Donner en Beatrix een gratis reis naar de Bahama's.

Verita
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2006 12:02

Re: Brief van Dexia

Ongelezen bericht door Verita »

Echt super dejongh1, daar heb ik tenminste wat aan!! Een lintje wordt saai, die heb ik al, een reisje naar de bahama's kan ik wel waarderen. Hartstikke bedankt!!!! (maar heb toch liever dat je óf een nuttig antwoord geeft....óf iemand anders gaat vervelen! :arrow:

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Brief van Dexia

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Snap je het niet helemaal Verita?

Heb je vragen, [email protected]

Het blijven boeven daar en zullen altijd blijven proberen om beter van de gedupeerden te worden.

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: Brief van Dexia

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Of gewoon even een belletje met dhr. Koremans, dan zijn alle vragen zo opgehelderd.

marit
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:54

Re: Brief van Dexia

Ongelezen bericht door marit »

Verdwenen uit Nederland!
Nu nog uit Belgie.

:twisted: :evil:

Gesloten