LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duisenbergregeling - NOOIT meer procederen?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
MdeW
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2007 14:58

Duisenbergregeling - NOOIT meer procederen?

Ongelezen bericht door MdeW »

Even een vraagje m.b.t. het volgende:
Mijn ouders zijn 2x opgelicht door Dexia. Eerste keer inleg kwijt en moesten 'maar' 1500 euro bijbetalen (alles is teveel naar mijn mening). Toen kwam duisenbergregeling tot stand, door alle media aangeprezen en gezegd dat men dit beter kon doen dan procederen etc. Dus hebben ze ondertekend en uiteindelijk voor zover mogelijk goedgekomen.

jaar later komt er zo'n :evil: gast van SpaarSelect. Met overwaarde van het huis beleggen etc.etc. bekend verhaal.
GARANTIE dat de inleg veiliggesteld was, etc.etc. Mijn ouders hebben de contracten van Dexia er nog bijgepakt onder het mom van: met HEN willen we niet meer in zee en dergelijke deals willen we niet meer! "nee meneer, mevrouw, dit is iets heel anders, dit is Bank Labouchere, heel betrouwbaar, want 'dat stelletje oplichters' dat kennen we. Dat zijn we absoluut niet... " (etc.etc.)

In ieder geval komt er op neer dat ze nu na afloop nog zo'n 20.000 euro open hebben staan... rentekosten...
Met procederen zouden ze redelijke kans hebben om iig gedeelte terug te krijgen, maar ze hebben al een keer Duisenbergovereenkomst ondertekent. Hierin word je het recht ontnomen om te procederen tegen Dexia. Geldt dit (zoals ik heb gehoord) voor altijd?????

Dan is de Duisenbergregeling dus DE vrijwaringsbrief voor Dexia om mensen tot in het einde der dagen op te lichten????
Wie zit in een zelfde situatie of weet hier meer over te vertellen?

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Duisenbergregeling - NOOIT meer procederen?

Ongelezen bericht door pewi »

MdeW

Vraag eens aan je ouders hoe het nou precies zit:
GARANTIE dat de inleg veiliggesteld was, etc.etc. Mijn ouders hebben de contracten van Dexia er nog bijgepakt onder het mom van: met HEN willen we niet meer in zee en dergelijke deals willen we niet meer! "nee meneer, mevrouw, dit is iets heel anders, dit is Bank Labouchere, heel betrouwbaar, want 'dat stelletje oplichters' dat kennen we. Dat zijn we absoluut niet... "
Hier klopt namelijk iets niet, want de overname van Dexia was het einde van Labouchere.

Vrgr pewi

MdeW
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2007 14:58

Re: Duisenbergregeling - NOOIT meer procederen?

Ongelezen bericht door MdeW »

wat je zegt klopt helemaal: het klopt NIET.
Zoals ik het hierboven typte is het ook gegaan, des te schandaliger, aangezien Bank Labouchere dus al overgenomen was door Dexia. Feit is alleen dat DAT er niet bij werd verteld. De papieren die ze hebben gehad waren inderdaad van Bank Labouchere, maar het contract is dus inderdaad wel door Dexia opgesteld.

Mijn vraag is of er ook andere mensen dubbel zijn opgelicht door Dexia, die door de Duisenbergregeling (van het eerste contract) niet in staat zijn om te procederen. Ik (en mijn ouders) zouden graag met hen in contact willen komen. Mailen kan ook, op: [email protected]

Gesloten