LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] proces starten of niet

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
alblas
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:12

proces starten of niet

Ongelezen bericht door alblas »

Hallo Allemaal,

Ik zou graag reactie willen ontvangen over het feit dat ik op het punt sta naar de rechter te stappen of niet. Mijn advocaat heeft de voor en tegens uitgelegd. Wij zijn eegaleasers en mijn man heeft dus niet getekend, volgens onze advocaat kunnen we dit proces met 80% winnen. Die andere 20% zou de overwinning voor dexia zijn. Ze hebben ons aangeboden de zaak met gesloten beurs te beeindigen. Graag zou ik mijn inleg toch terug willen hebben en moet ik besluiten een proces te starten. Als we de zaak verliezen is de kans groot dat we dexia 23000 euro verschuldig zijn en dat kunnen we echt niet betalen. Wat is jullie advies......

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Lavi »

Hoe groot is de inleg geweest?

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door jll »

Alblas, het contract buitengerechtelijk vernietigen (voor zover nog niet gedaan), ieder voor zich een opt-out brief sturen, daarna rustig afwachten...

Martinvdm

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Zoals Lavi ook aangeeft, wat is de inleg..?

De kans om te verliezen is klein als egaleaser maar doorprocederen hangt, naar mijn mening af van de betaalde inleg.

Als die inleg klein is, en dexia scheldt de restschuld kwijt van 23.000, zou ik niet gaan procederen met alle kosten en ellende die dit met zich mee kan brengen (spanningen e.d.)

groet,
martin

alblas
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:12

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door alblas »

Beste allemaal,

Mijn inleg is 7000.00 euro.

Bedankt voor jullie reacties.

Gr. Alblas

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Alblas,

Gezien de uitspraak van het gerechtshof Amsterdam over huurkoop op 1 maart is het aannemelijk dat de rechtbank Amsterdam in soortgelijke zaken op dezelfde manier vonnist.
Dat betekent inleg terug met de wettelijke rente en kwijtschelding restschuld.
Hoe een advocaat dan kan inschatten dat Dexia 20 % kans heeft deze zaak te winnen is voor mij een vraagteken.
Wanneer is het contract afgesloten en wanneer is het contract vernietigd?
Misschien dat die periode voor de advocaat reden kan zijn om Dexia kansen toe te schrijven.

Over de kosten.
Heb je recht op subsidie op de advocaatkosten of moet je zelf de kosten betalen?
Heb je recht op subsidie dan hoef je m.i. helemaal niet te twijfelen
Als je het zelf moet betalen, heb je een prijsafspraak gemaakt voor de kosten voor een complete rechtszaak t/m de uitspraak van de rechter?
Dit voorkomt vervelende ervaringen tijdens de procedure.
Alleen als de advocaatkosten in de buurt van je 7000 euro inleg komen, dan zou ik er nog eens over nadenken.

Gezien de uitspraken van de gerechthoven Den Bosch en Amsterdam en de meeste rechtbanken over huurkoop en toegewezen schadevergoeding ben ik optimistisch over een goede afloop.

Als je de aangeboden schikking accepteert dan ben je de inleg en je advocaatkosten kwijt.
Hoe sta je geregistreerd bij het BKR, met een A-codering ?
Wat gebeurt er met je BKR registratie als je de schikking accepteert?

In een gerechtelijke procedure wordt complete verwijdering van de BKR registratie geeist.

Succes met je beslissing.

Groeten,
Piet

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Math »

Alblas, heb je vernietigingsbrief gestuurd, heb je je contrat uitgediend, is er een DR aangeboden ?
In ieder geval als je als Eegaleaser gaat procederen hoef je echt niet bang te zijn dat je je restschuld moet betalen van zoals je zegt 23000 euro. Als je wint krijg je je restschuld kwijtgescholden en je inleg helemaal terug of een groot gedeelte daarvan. Bij verlies gaat de rechter niet onder de DR, dus restschuld kwijtgescholden maar niet de inleg terug. Je moet wel aan o.a.de voorwaarden bovengenoemd voldoen. Ga naar Piet/Pal voor verdere hulp. Gr. MATH

alblas
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:12

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door alblas »

Beste Piet en Math,


We hebben destijds het contract vernietigd. Ik heb het contract niet uitgediend, we zijn gestopt met betalen. Dexia wilt de maandelijkse niet betaalde termijnen kwijtschelden en de restschuld. De beslissing is erg moeilijk omdat het ons financieel en emotioneel zwaar valt. Het kostte ons veel moeite om de inleg te betalen en nu moeten we het laten gaan.

Bedankt voor jullie reacties.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Alblas,

Je hoeft niet alles op het forum te vertellen.
Je kunt ook via e-mail contacten om jullie situatie te bespreken.
De antwoorden op de vragen die gesteld zijn, zijn belangrijk om te weten en om goed te kunnen bekijken wat de diverse mogelijkheden zijn in jullie specifieke situatie
Klik hierboven op het envelopje naast mijn naam.
Het hoeft niet, het mag.
Dexia wil graag dat je breekt en toegeeft, wij willen steun en kracht geven om weerstand te bieden tegen Dexia en te voorkomen dat je al je geld definitief kwijtbent.
De mogelijkheden zijn er en samen kunnen we een goed resultaat bereiken.
Je schrijft:
De beslissing is erg moeilijk omdat het ons financieel en emotioneel zwaar valt. Het kostte ons veel moeite om de inleg te betalen en nu moeten we het laten gaan.
Daarom is steun van anderen zo belangrijk en je niet alleen staat in deze slopende periode voor jullie.

Groeten,
Piet

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door pewi »

Alblas,
Dexia wilt de maandelijkse niet betaalde termijnen kwijtschelden en de restschuld.
Dexia doet dit echt niet omdat ze zo'n compassie met u heeft hoor. Dexia voorziet, dat ze zeker bij eegaleasers aan het kortste eind gaat trekken, en probeert nu te redden wat er te redden valt. Wedden dat dit aanbod alleen geldt als u afziet van verdere juridische stappen. Mail Piet en succes met uw besluit.

Vrgr pewi

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Alblas, leg het hoofd niet zomaar op het hakblok van Dexia. Als je eegaleaser bent, leg je zaak dan eerst voor aan Leaseproces en laat je voorlichten over je kansen om je inleg terug te vorderen. Dat kost je niets, want ze willen alleen je zaak in behandeling nemen als de winstkans reëel is. Indien ze je zaak willen opnemen, vraagt Leaseproces slechts € 150,=. Wel moet je nog 30% afstaan van het bij Dexia teruggehaalde geld nadat je zaak voor je is gewonnen.
Dat lijkt me voor jullie een veel betere propositie dan je inleg bij voorbaat aan Dexia cadeau te doen! Dus morgen aan de telefoon en een afspraak maken bij www.leaseproces.nl . Tenslotte is tweederde van een ei nog altijd stukken lekkerder dan een lege dop!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Pieter »

Alblas,

Naast algegeven adviezen ter aanvulling volgende nog niet vermelde item.
Steek je licht eens op bij deze afvraag en beslismodule

Na het doorlopen van een aantal gerichte vragen wordt de uitkomst getoond met het verschil tussen de Duisenberg-regeling en wat een gerechtelijke procedure kost cq kan opleveren bij diverse rechtshulpverleners.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback


DoubleU
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 dec 2003 11:57

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door DoubleU »

Hoor op dit forum voor het eerst dat niet betaalde termijnen worden kwijtgescholden inclusief restschuld. Weet u dit zeker en heeft u dit zwart op wit?

Op zich zou dit een interessante ontwikkeling zijn...

m.vr.gr.

Martinvdm

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Het is erg naief om via dit forum iets 'Weet u dit zeker en heeft u dit zwart op wit? ' te willen verkrijgen...

Voor deze zekerheid en deskundigheid op dit niveau zou ik mezelf wenden tot een advocaat of belangenbehartiger...

Groet,
Martin

DoubleU
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 dec 2003 11:57

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door DoubleU »

Uiteraard heb ik deskundige hulp en zal tot de laatste snik procederen.

Ik ben echter alleen verrast over het feit dat blijkbaar restant betalingen en restschuld in sommige gevallen wordt kwijtgescholden.

Dexia zit ons al jaren op de huid met het claimen van niet betaalde termijnen. Als bovenstaande dus op waarheid berust begint Dexia zich blijkbaar echt zorgen te maken.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door anne_ »

DoubleU ,

Stel via je advocaat een persoonlijke schikking voor aan Dexia. Kwijtschelding van je restschuld en restant maandbetaling, BKR registratie verwijderen. Je inleg zal je kwijt zijn, dat is een keuze die je moet maken. De kosten tegen de baten afwegen, in ons geval is het goed uitgepakt.

Vriendelijke groet,
Anne.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste DoubleU otw W

Omdat DEXIA een regelrecht fiasco heeft gegenereerd is het zinvol om, mede vanwege de hoge kosten, het proces collectief te voeren om zo te voorkomen dat uw kosten hoger zijn dan de baten. Zodra het woordje proberen als toepassing in een rechtzaak voor komt trek ik succes in twijfel. Sluit u aan bij de kudde, zo luidt mijn advies ( het tweede serieuze advies in deze) en neem geen onnodig risico.

Chanmaster

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Chatmeester, u bent nòg dommer dan ik al vermoedde: DoubleU liet al weten "deskundige hulp te hebben en tot de laatste snik te zullen procederen" (07-04-2007 23:16 uur). Toch komt u met een volkomen overbodige raadgeving aan zijn adres. Begrijpend lezen hebt u nog steeds niet onder de knie, zo schijnt het.
Probeer eerst eens de eerste module van die cursus algemene ontwikkeling die u volgt bij NTI met succes af te ronden voor u zich tot mensen richt, die meer over de materie weten dan u ooit zult leren.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: proces starten of niet

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Procesvoerder maak dat u geen zondebok wordt.
Normen er waarden zijn mij heilig. Zou bij u ook zo moeten zijn.
Een goed voorbeeld doet goed volgen.

Gesloten