LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door B17 »

Dexia denkt boven de wet te staan, omtrent de Duivelsberg Regeling wordt nog steeds aangeboden ondanks passeren van deadline.

Bljkbaar probeert het opperhoofd het toch nog opnieuw het ons door de
strot te krijgen.

Ik weet het enige recht wat de gedupeerde heeft is het onrecht,
althans dat denkt men.

b17

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

NIET mee eens! De termijn voor vernietiging begint te lopen op de datum dat aan degene, die de vernietiging inroept, dit middel ter beschikking kwam te staan. Hiervoor wordt als datum de dag van de uitspraak in de zaak Stichting Eegalease tegen Dexia aangenomen, dus februari 2003. Hierover is inmiddels voldoende jurisprudentie, o.a. van het gerechtshof te Amsterdam d.d. 1 maart 2007, LJN: AZ9721.
Helaas heb je hier nu een verkeerd voorbeeld gebruikt. In bovengenoemde zaak gaat het om 6 aandelenleaseovereenkomsten die op 5 juli 2000 zijn ondertekend en op 21 februari 2003 door de partner zijn vernietigd. Dat is dus binnen de termijn van 3 jaar, in dit arrest wordt de uitspraak van de Stichting Eegalease ook helemaal niet genoemd.

Dit is dus geen jurisprudentie waaraan je in dit geval rechten kunt ontlenen.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door cornelis »

jeroenEUR,wat een energie steek je erin terwijl je geen eegaleaser bent,ook spijt zeker dat de duisenbergregeling door je strot ids geduwd.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

De Duisenberg regeling is niet door mijn strot geduwd, want ik heb een opt-out verklaring ingestuurd.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door CvdH »

Als hij/zij straks over auto's begint dan wordt het dubioeus :lol:

leguaan
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 apr 2007 19:23

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door leguaan »

Vraag:ben niet zo goed op de hoogte met dit hele gebeuren maar wil graag weten wat er kan gebeuren in mijn situatie 2 contracten afgesloten eind augustus 2000.
deze zijn door mijn echtgenote via vernietigingsbrief per 8 februari 2003 bij dexia vernietigd dus binnen 3 jaar na aanvang van contracten we hebben wel via leaseproces de opt out ingediend.
de contracten zijn wel na drie jaar verlengd omdat ik het geld voor de toenmalige restschuld niet had.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door aert0001 »

jongens en meisjes, a,u.b. wat staat er nou in de wet?

in geval van een andere vernietigingsgrond: drie jaren nadat de bevoegdheid om deze vernietigingsgrond in te roepen, aan degene aan wie deze bevoegdheid toekomt, ten dienste is komen te staan.
2.
Na de verjaring van de rechtsvordering tot vernietiging van de rechtshandeling kan deze niet meer op dezelfde vernietigingsgrond door een buitengerechtelijke verklaring worden vernietigd


wat is hier niet duidelijk?

Ton

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door cornelis »

De Duisenberg regeling is niet door mijn strot geduwd, want ik heb een opt-out verklaring ingestuurd.
Naar boven
Zeker na drie jaar vernietigd,en nu ben je heel onzeker.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

leguaan: je hebt de overeenkomst binnen 3 jaar vernietigd en hoeft je dus geen zorgen te maken.

aert0001 (Ton): lid 2 is niet relevant, blijft over: "vernietiging is mogelijk binnen drie jaren nadat de bevoegdheid om deze vernietigingsgrond in te roepen, aan degene aan wie deze bevoegdheid toekomt, ten dienste is komen te staan". Voor degenen die het niet begrijpen: de bevoegdheid om de vernietigingsgrond in te roepen is het ondertekenen van de aandelenleasecontracten. Dus na ondertekening van de aandelenleasecontracten heb je drie jaar de tijd om deze alsnog te vernietigen.

Maar dat wisten we al.

cornelis: ik ben geen eegaleaser dus het moment waarop ik mijn overeenkomst heb vernietigd is helemaal niet relevant.

Mitchell
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 mei 2004 17:26

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door Mitchell »

"vernietiging is mogelijk binnen drie jaren nadat de bevoegdheid om deze vernietigingsgrond in te roepen, aan degene aan wie deze bevoegdheid toekomt, ten dienste is komen te staan".
Volgens mij is er nog geen definitieve invulling omtrent de uitleg van het onderstreepte.
Kan namelijk (zoals zo vaak al gezegd), ook betekenen het moment dat de echtgenoot/echtgenote erachter komt dat er een contract is.
Niet dus enkel de uitleg die jij er aan geeft Jeroen.
Anders zou er in diverse zaken niet zijn toegewezen na meer dan 3 (of 3,5 jaar) na ondertekenen contract.


Mitchell

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Oke, dan betekent dit dat in ieder geval de bewering van Procesvoerder dat hierover wel jurisprudentie zou zijn onzin is.

Technisch gezien kan een partner de overeenkomst vernietigen vanaf het moment dat deze tot stand is gekomen. Vanaf dat moment kan er immers iets vernietigd worden.

Maar we zullen zien of de rechtspraak mee gaat in dit standpunt.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xxx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 12 aug 2007 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door CvdH »

Dubio blijft het oneerlijk vinden dat eegaleasers er goed vanaf kwamen...maar zal dat met de huidige maatstaven wel zo blijven :roll:

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Procesvoerder, je verwijst opnieuw naar een vonnis van de rechtbank Amsterdam waaruit juist het tegendeel blijkt. Als je een onderdeel uit het vonnis citeert, moet je wel het volledige onderdeel citeren.

De uitspraak:
De termijn vangt aan op het moment dat degene aan wie de bevoegdheid tot vernietiging toekomt bekend wordt met de overeenkomst.
Wordt in dit vonnis namelijk gevolgd door:
De bekendheid van de echtgenoot met de lease-overeenkomst zal onder meer kunnen worden afgeleid uit betalingen van op grond van die overeenkomst verschuldigde bedragen die hebben plaatsgevonden vanaf de en/of-bankrekening die op naam van beide echtgenoten stond. Indien zodanige betalingen hebben plaatsgevonden moet ervan worden uitgegaan dat de echtgenoot op de hoogte was van de lease-overeenkomst, met ingang van de ontvangstdatum van de bankafschriften waarop die betalingen staan vermeld. Dan is 3 jaar later het beroep verjaard.
Uit deze uitspraak blijft overduidelijk dat de vernietigingstermijn van 3 jaar dus ingaat binnen één maand na ondertekening van de aandelenleaseovereenkomst, zodra de eerste maandbetaling van de bankrekening van één van beide partners wordt afgeschreven!!

Opnieuw raakt het verhaal van Procesvoerder dus kant noch wal.
Laatst gewijzigd door jeroenEUR op 11 aug 2007 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door pewi »

JeroenEUR,
Lees onderstaand stuk maar eens aandachtig door:
Het gaat over de verjaringstermijn bij vernietiging van een aandelenlease-overeenkomst door de partner
http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2727

Vrgr pewi

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Pewi, dit is een standpunt van een advocatenkantoor en dus geen officiële rechtsbron. Het zegt ook helemaal niets: alleen dat er verschillende rechters zijn die allemaal verschillend hebben geoordeeld.

Uit het artikel van Jurofoon blijkt ook duidelijk dat de haalbaarheid van een procedure waarin te laat is vernietigd beslist niet kan worden gegarandeerd.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door pewi »

Jeroen,
Tis jouw mening, is goed hoor.

Vrgr pewi

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xxx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 12 aug 2007 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Als het antwoord wat je geeft niet in het straatje van Procesvoerder (een PALjas) past dan gaat hij krijsen als een varkentje.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Uitspraken rechtbank Amsterdam na voorbeelduitspraken

Ongelezen bericht door CvdH »

Geplaatst op 11 Aug 2007 21:12 door Procesvoerder


--------------------------------------------------------------------------------

En opnieuw slaat jouw commentaar als een tang op een varken, JeroenEU.


Ik kan natuurlijk alleen maar over mijn eigen zaak spreken,
Ja dat is een verloren zaak natuurlijk :lol:

Gesloten