LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

He he, dat werd tijd.
Zodra de Hoge Raad duidelijkheid heeft gegeven, zullen veel zaken geschikt kunnen worden
Dit bevestigt maar weer eens waar Leaseproces op uit is. Schikkingen, schikkingen en nog eens schikkingen. Het is nu wel zo goed als zeker dat er geen nieuwe rechtszaken door Leaseproces worden opgestart zolang zij nog geen reactie van de P-G hebben ontvangen.

Als Leaseproces immers in de tussentijd wel allerlei zaken bij de rechtbank zou aanbrengen en er daarna blijkt te kunnen worden geschikt, kost dit Leaseproces alleen maar onnodig veel geld (dagvaardingskosten, griffierecht - dat de klanten van Leaseproces nota bene al 2 jaar geleden vooruit hebben betaald, etc.).

Ik dacht dat ik Leaseproces opdracht had gegeven om namens mij een rechtszaak aan te spannen tegen Dexia, maar dat heb ik kennelijk verkeerd begrepen. Leaseproces meent opdracht te hebben gekregen om haar uiterste best te doen een schikking te treffen met Dexia.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Ze timmeren goed aan de weg daar bij Leaseproces.
Als Leaseproces immers in de tussentijd wel allerlei zaken bij de rechtbank zou aanbrengen en er daarna blijkt te kunnen worden geschikt, kost dit Leaseproces alleen maar onnodig veel geld (dagvaardingskosten, griffierecht - dat de klanten van Leaseproces nota bene al 2 jaar geleden vooruit hebben betaald, etc.).
Ze zijn wel commercieel Jeroen dus vanuit dat gezichtspunt is het allemaal niet zo vreemd.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Je leest niet goed, Eyedaho.

Ik heb opdracht gegeven om Dexia te dagvaarden en niet om te schikken.

Leaseproces voert mijn opdracht nu dus niet uit, met al dan niet commercieel zijn heeft dit niets te maken. Voor overeenkomsten met commerciële rechtspersonen gelden dezelfde regels als voor overeenkomsten met non-profit rechtspersonen (waaronder ook overheidsinstellingen).

Strikt formeel bekeken is dat wanprestatie. Ik zou op grond daarvan mijn overeenkomst met Leaseproces kunnen ontbinden en terugbetaling van de reeds betaalde bedragen kunnen eisen. Voor de andere klanten van Leaseproces geldt hetzelfde.

Dus zo goed doen ze het daar niet bij Leaseproces.

Martinvdm

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dus zo goed doen ze het daar niet bij Leaseproces.
Dat je ooit met Leaseproces in zee bent gegaan zeg....

Als ik jou was zou ik zeker het contract beeindigen wegens wanprestatie, en een echte advocaat zoeken ...

RinusVH003

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

JeroenEUR komt bij mij over als een bijzonder eigenwijze paniekzaaier, die de zaak van de gedupeerden bij Leaseproces geen goed doet.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door jll »

@jeroenEUR,

Dexia-contracten zijn huurkoopovereenkomsten, u kunt dus zonder advocaat zelf naar de kantonrechter stappen. Zoals u zelf schreef op 23 oktober jl. heeft u daar volop ervaring mee.
Op dezelfde wijze als ik dat zelf ook altijd doe, wijsneus. Even een dagvaarding opstellen, inschrijven op de rol van de rechtbank en daarna laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder aan het adres van Dexia.
Trouwens, het is de plicht van een advocaat om ook een eventuele schikking te beproeven.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Eyedaho »

RinusVH003


Geplaatst op 25 Okt 2007 12:10 door RinusVH003


--------------------------------------------------------------------------------

JeroenEUR komt bij mij over als een bijzonder eigenwijze paniekzaaier, die de zaak van de gedupeerden bij Leaseproces geen goed doet.
Volgens mij kan RinusVH003 niet zo goed tegen open discussies, dat was al bekend bij al z'n vorige aliassen, maar bij iedere nieuwe alias denk je toch dat zo iemand weer wat wijzer is geworden, ijdele hoop in dit speciale geval.

Nou verder maar weer......

Trouwens, het is de plicht van een advocaat om ook een eventuele schikking te beproeven.
Geldt dit ook voor juristen, jll?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door peewee »

JLL,

Dexia contracten zijn inderdaad huurkoopcontracten en dus aardzaken. Maar dit geldt alleen wanneer het huurkoopaspect daadwerkelijk tegen Dexia in stelling gebracht kan worden. Voor iemand die ongehuwd was of geen geregistreerd partner had bij het aangaan van de overeenkomst, geldt het hele huurkoopelement niet en dient men z'n zaak aanhangig te maken bij de sector civiel van de Rechtbank (met verplichte inschakeling van een advocaat/procureur) tenzij de schade minder is 5.000,-- euri, dan kan men weer wel zelf bij de kantonrechter terecht.

RinusVH003

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Eyedaho, ik heb maar EEN alias. In tegenstelling tot jou, die er tientallen hebt of hebt gehad.
Door anderen werd jij onder meer een gefrustreerde ex-gedupeerde genoemd, die nu spijt heeft dat hij akkoord is gegaan met de Duisenbergregeling omdat de opt-outers er in de uitspraken stukken beter af komen. Ik kan niet anders dan die mening over jou hartgrondig onderschrijven.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Eyedaho, ik heb maar EEN alias.
:lol: Je hoeft hier niet te bevestigen dat je een notoire leugenaar bent, dat is inmiddels bij iedereen wel zo'n beetje bekend.

Arme drommel, ik zou eigenlijk medelijden met je moeten hebben.
Maar helaas, ik kan het niet, er zijn grenzen.

RinusVH003

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Met mij hoef jij geen medelijden te hebben, Eyedaho. Ik krijg binnenkort de gehele inleg terug van twee contracten. Met rente.

Voor jou is die kans verkeken! Had je maar niet zo stom moeten zijn om akkoord te gaan met die nep-Duisenbergregeling.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

JeroenEUR komt bij mij over als een bijzonder eigenwijze paniekzaaier, die de zaak van de gedupeerden bij Leaseproces geen goed doet.
Dat je ooit met Leaseproces in zee bent gegaan zeg....

Als ik jou was zou ik zeker het contract beeindigen wegens wanprestatie, en een echte advocaat zoeken ...
Och gut hoor, je levert even gefundeerde kritiek op Leaseproces (dit is toch het forum van TROS Radar, waar consumenten altijd alleen maar lopen te zeuren over bedrijven?) en direct komen er allemaal totaal nietszeggende reacties. Ik begrijp dat het moeilijk is om een bedrijf waaraan je je financiële belangen hebt overgedragen kritisch te beoordelen, maar probeer wel even helder te blijven en verlaag je niet direct tot het bekritiseren van de persoon die de kritiek levert.
Trouwens, het is de plicht van een advocaat om ook een eventuele schikking te beproeven.
Waar staat dit in de wet dan?

Overigens is Leaseproces geen advocatenkantoor, als advocaten deze plicht al hebben geldt deze dus niet voor Leaseproces.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Had je maar niet zo stom moeten zijn om akkoord te gaan met die nep-Duisenbergregeling.
Ik geniet er nog iedere dag van en dat doet blijkbaar pijn bij sommigen, aangezien deze mensen het blijkbaar maar niet kunnen verkroppen dat er ook nog mensen op deze aardkloot rondlopen die tevreden zijn met wat ze hebben.
:wink:

Ik zit me net te bedenken, stel nu dat ik ook voor de opt-out had gekozen, zou ik dan ook zo zijn geworden als bepaalde types op dit forum?

Indien het antwoord op deze vraag ja zou luiden, dan ben ik dubbel zo blij dat ik een andere weg gekozen heb.

Martinvdm

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Martinvdm »

je levert even gefundeerde kritiek op Leaseproces
@Jeroen: Je doet niks anders dan kankeren op Leaseproces. Ontbind het contract wegens wanprestatie en ga 'echte' hulp zoeken...
Indien het antwoord op deze vraag ja zou luiden, dan ben ik dubbel zo blij dat ik een andere weg gekozen heb.
@Eyedaho: Vandaar dat je 24 uur per dag op dit forum zit mee te lezen... :wink:
Als je zo blij bent met jouw schikking, en daar geniet je iedere dag van als ik jouw woorden mag geloven tenminste, vraag ik mezelf toch af wat dit forum voor jouw zo interessant maakt...

RinusVH003

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Ik ben ook blij: dat ik de inleg van de contracten terugkrijg. En dubbel blij dat dit voor jou niet geldt, Eyedaho. :lol:

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

@Martinvdm

Kankeren?

Tss, ik had jou toch wel wat slimmer ingeschat.

Martinvdm

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Nou vooruit, ouwehoeren dan.. :wink:

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Eyedaho: Vandaar dat je 24 uur per dag op dit forum zit mee te lezen...
Hoe vaak denk je deze vraag nog te stellen Martinvdm? Ik heb je al eerder verteld, ik ben klaar met het geheel maar vind de verdere ontwikkelingen dusdanig interessant dat ik daar nog graag in participeer op dit forum.

Of heb je alleen maar recht om op dit forum te komen als je een gefrustreerde gedupeerde bent?

Nee toch?
Precies, dacht ik ook niet.

Fijne avond verder jongen.

Martinvdm

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Het is geen vraag, maar een veronderstelling, zit toch wel wat verschil in...

De reacties van jouw kant gezien en gelezen, en dan gemiddeld genomen, denk ik dat er meer achter zit dan alleen maar het volgen van de verdere ontwikkelingen op het leasevlak...

Maar dat is eveneens een veronderstelling van mijn kant.. :wink:

Toch ben je van harte welkom op dit forum...

Jij ook een leuke avond toegewenst... :D

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Leaseproces vraagt arrest Hoge Raad aandelenlease

Ongelezen bericht door peewee »

Een beetje aandoenlijk is het wel om keer op keer te moeten constateren hoe snel bij sommige forumdeelnemers het eigenlijke onderwerp uit het vizier raakt en men terugvalt in elkaar voor rotte vis uitmaken. Mijn advies: houd je bij het (forum)onderwerp.

Gesloten