LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
possam
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2006 13:09

Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door possam »

Het contact met de medewerkers van het bureau waar ik heen moest .gaat niet lekker .Ik ben gedeeltelijk afgekeurd en werkloos omdat mijn werkgever geen aangepast werk had . Ik ben zelf flink aan het solliciteren maar moet bij de gesprekken toch melden dat ik binnenkort nog minimaal 2 operaties nodig heb. Hierna hoop ik dan weer helemaal hersteld te zijn . Maar ik krijg bijv. doorverwijzingen van C>W>I. en het reintegratie bureau over bijrijder p een verhuiswagen en of havenwerker. (ik ben een vrouw van 45jaar met pas geopereerde schouder en nek en mag niet meer tillen . )Ik moet nu ook verplicht sollicitatiecursus volgen terwijl ik dit werk zelf heb gedaan.Als ik een telefoontje krijg van dit bureau raak ik meteen depressief ik wordt behandeld als een tiener in de brugklas. enz.. kan ik naar een ander bureau of kan ik gewoon stoppen?

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Hoi Possam,

Als je een traject volgt via het UWV dan heeft het re-integratiebureau een klachtenprocedure. Ik raad je aan om je klacht kenbaar te maken bij je contactpersoon van het UWV (waarschijnlijk een arbeidsdeskundige als je nog steeds gedeeltelijk arbeidsongeschikt bent) en een klacht in te dienen bij het re-integratiebureau.

Denk alleen niet dat het erg veel zin heeft als je klacht alleen zou inhouden dat je het niet leuk vind of dat je niet wilt etc. Probeer bij je contact persoon bij het re-integratiebureau aan te kaarten dat deze manier van communiceren je niet aanstaat.

Ik wens je erg veel succes,
Groeten Lotte

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo Possam,

Je kan naar een ander bureau.

Kijk op www.kiesjereintegratie.nl

Daar vindt je alle informatie.

Bijt ook maar flink van je af bij dat bureau waar je nu zit.

Die rotgeintjes flikken ze heel vaak. Etterbakken

Groet Langhaar

Johan7
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2006 22:24

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door Johan7 »

niet doen! ik zat zelf bij een bureau van kiesjereintegratie ofwel de bestemming. het gaat daar alleen maar om geld en zakken vullen.
zeer dubieus allemaal!

possam
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2006 13:09

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door possam »

deze kwestie heeft zich voor mij opgelost.
Ik werd namelijk opeens gebeld door iemand van het reintegratiebureau om mij te vertellen dat de gehele kwestie stopgezet werd omdat de voormalige werkgever niet meer wil betalen . KLAAR.

STAMPERTJE5982
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:02

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door STAMPERTJE5982 »

Hallo ,

Ik ben een slechthorende loodgieter en uit mijn ervaring heb ik inmiddels vernomen dat de meeste bedrijven geen zin of geen moeite willen doen om iemand met beperkte mogelijkheden in dienst te willen nemen.Het gaat hier ook om bereidwilligheid van het bedrijf die jou in dienst wil nemen , je moet samen met de reintegratiebedrijf het ook zo aantrekkelijk mogelijk maken voor je toekomstige werkgever , zodat er hierover valt te praten , en dan praat ik op financieel gebied .
Een voorbeeld : als een werkgever je graag in dienst wil nemen , kan de werkgever een tegemoetkoming krijgen op jou , maar daar tegenover staat wel dat de werkgever jou minimaal 6 tot 12 maanden in dienst nemen .

In de wereld van installatietechniek is hard maar laat je niet kleineren door deze bedrijven en ga hulp zoeken,samen kom je er wel uit.
Je kunt niet zomaar stoppen met je traject,indien je wilt stoppen moet je eerst kontakt nemen met de UWV en dan samen de situatie bespreken,anders kan dit gevolgen hebben voor je uitkering.Elke reintegratiebedrijf heeft een geheimhoudingsplicht.
Je hebt recht op inzage in de gegevens die zij voor u hebben laten registreren.Deze kun je schriftelijk opvragen bij de UWV.

De brancheorganisatie van reintegratiebedrijven heet Borea.Zij hebben een eigen site met informatie : www.borea.nl


Als u vragen heeft , vraag gerust.

Met vriendelijke groet

Stampertje.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door Henrice »

Ik ben een slechthorende loodgieter en uit mijn ervaring heb ik inmiddels vernomen dat de meeste bedrijven geen zin of geen moeite willen doen om iemand met beperkte mogelijkheden in dienst te willen nemen
Als je niets aan je handen mankeerd zie ik het probleem van de installatiebranche niet.


als een werkgever je graag in dienst wil nemen , kan de werkgever een tegemoetkoming krijgen op jou
Maar hier zal het ze wel om te doen zijn.




Wel een beetje vreemd want loodgieters zijn schaars.



In de wereld van installatietechniek is hard maar laat
je niet kleineren door deze bedrijven en ga hulp zoeken

Kleineren is de strategie der dommen en heeft niets met hardheid te maken maar meer met kleinzieligheid , onzekerheid en voornamelijk met infantiliteit.
Wie niet past in dit wereldje moet zijn heil ergens anders zoeken.



De brancheorganisatie van reintegratiebedrijven heet Borea
En wat denken zij te kunnen ondernemen ?

Praten ? :lol:

RIB's en detacheringsburo's moeten afgeschaft worden , uitgebannen , verboden worden.

Het kan niet zo zijn dat een arbeidskracht moet werken voor de winst van de onderneming , voor de winst van een detacherings/uitzendburo om er uiteindelijk zelf geen moer aan over te houden.

STAMPERTJE5982
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:02

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door STAMPERTJE5982 »

Als persoon moet je passen in een organisatie , ze kijken ook naar jouw verleden en ervaring . Niet om wat je bent , ongeacht de kleine handicap die ik heb moet de communicatie onderling tussen collega`s en werkgever ook optimaal zijn,ze mogen daar geen misbruik van je maken.Binnen komen bij een bedrijf is op zich geen probleem maar blijven werken.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door Henrice »

Als persoon moet je passen in een organisatie
Als je werk goed is zou ik niet weten wat er verder voor probleem kan zijn.
Bij ieder bedrijf werken mensen van diverse pluimage.

Niet in het team passen is een argument van mensen die zelf op geen enkele manier flexibel zijn.
Het zijn vaak types die iedere keer maar weer een regeltje weten te bedenken waar een ander zich aan dient te houden.

Anders pas je niet in de organisatie.
, ze kijken ook naar jouw verleden en ervaring
Doen ze er ook wat mee ?

Ik ben bang van niet.

Zodra je personeels zaken bent gepasseerd gaan er hele andere regeltjes gelden.

De regeltjes van de werkvloer.
.Binnen komen bij een bedrijf is op zich geen probleem maar blijven werken
Je bent dus op de hoogte ,
maar ook blijven werken zou geen probleem moeten zijn.

Maar problemen creeren lijkt een grote hobby van de hedendaagse werknemer.
moet de communicatie onderling tussen collega`s en werkgever ook optimaal zijn
Ik heb zelf met doven gewerkt en de communicatie is nooit een probleem geweest.
Maar dat was in de tijd dat je aan wat simpele gebaren genoeg had om elkaar te begrijpen.

Tegenwoordig wil iedereen alleen nog maar gelijk hebben.

Ik zie niet wat loodgieters nou zo dringend met elkaar moeten bespreken als er een kraan aangesloten moet worden of een stuk afvoer.

Een beetje loodgieter buigt toch zonder er een woord aan vuil te maken een C.V. installatie in elkaar ?
ze mogen daar geen misbruik van je maken
En daarom afschaffen , opdoeken en weg er mee met de hele reintegratie en detacherings branche.

Het hele systeem werkt misbruik , uitbuiting en het niet tot ontwikkeling komen van werknemers in de hand.

STAMPERTJE5982
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:02

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door STAMPERTJE5982 »

[diverse pluimage. quote]

Het is geen kippenbedrijf..
En bovendien heb je x-tal verschillende loodgieters.
En ik ben geen all-round loodgieter.
En mensen die het beter weten als dat ze beweren,horen hier in deze forum niet thuis,je kunt maar beter niet reageren .[/quote]

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door Henrice »

Eigenlijk heb je helemaal gelijk.

:roll:

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

De brancheorganisatie van reintegratiebedrijven heet Borea.Zij hebben een eigen site met informatie
Laat dit nou net die club zijn waar je beter mijlenver vandaan kunt blijven.
Die branche organisatie behartigt de belangen van de branche, niet die van de werkzoekende....vergeet dat vooral niet.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Kan ik naar een ander re-integratie bureau

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

niet doen!..... bureau van kiesjereintegratie ofwel de bestemming. het gaat daar alleen maar om geld en zakken vullen.
zeer dubieus allemaal!
Zou je hier iets meer over willen vertellen, ik ben daar zeer benieuwd naar!?

Gesloten