LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

overheidsbedrog
Naam: alexander blaak
Sinds de invoering van het woord reintegratie, inzake de werkloosheidsproblematiek, wordt er door de regering en de minister van SZW, de Geus in het bijzonder, al jaren gedaan alsof het werkloosheidsprobleem nu echt wordt aangepakt.........
Diezelfde overheid heeft de werkloosheid al tientallen jaren niet weten op te lossen en geeft daarvoor iedereen de schuld, behalve zichzelf.
Reintegratiebedrijven moeten mensen nu aan een baan helpen en krijgen daarvoor geld uit de overheidspot, (en niet zo'n klein beetje ook) dus een werkloze betaald mee aan eigen reintegratie.........
De bevolking wordt met dit reintegratieverhaal gigantisch voor de gek gehouden, getuige het voortbestaan van de werkloosheid in Nederland.
De enigen die door de Geus (aan)gepakt worden zijn de werkende mensen en de mensen zonder werk.
Wat er verslechterd is op het gebied van de WW, WAO, enz., onder het mom van aantrekkende economie, eigen verantwoordelijkheid, terugtredende overheid, concurrentiepositie en meer van die smoezen, wordt het er voor werknemers en werklozen qua rechtspositie, inkomen en perspectief steeds slechter op.
Praatjes die moeten aantonen dat Nederland vergeleken met andere landen een lage werkloosheid heeft, doen niets af aan het feit dat er al tientallen jaren, honderduizenden mensen in de problemen zitten, geen werk en dus onvoldoende inkomsten hebben om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen of in aanmerking te komen voor pensioenrechten, enz.
Dit is eigenlijk een schandalige vorm van discriminatie die door de overheid, SER, werkgevers, vakbonden en nog wat van die clubs in stand gehouden wordt.
Economische discriminatie met gevolgen die verder gaan dan weinig geld hebben, het tast mensen aan op allerlei gebied en leidt tot sociale uitsluiting!
Het wordt de hoogste tijd dat de Liegende Overheid en haar aanhang, door de politieke partijen die daar de mogelijkheden toe hebben, wordt aangepakt.

janrad
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 sep 2005 12:22

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door janrad »

Werken met behoud van uitkering, dus je wordt dik onderbetaald? Dat is in strijd met de mensenrechten, ik hoop dat je daarvan op de hoogte bent?
Stage lopen is leren en werkervaring opdoen met een grotere kans op betaald werk. Het is beter dan in je luie stoel gaan zitten kankeren.

polka
Berichten: 131
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:02

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door polka »

Ik heb bij het UWV en bij het WAA nagevraagdt of ik reiskostenvergoeding kon krijgen maar beiden zeggen dat ik bij de ander moet zijn.
@janrad,
Natuurlijk blijf ik daar stage lopen om werkervaring op te doen om zodoende een grotere kans te hebben op een betaalde baan.

janrad
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 sep 2005 12:22

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door janrad »

Kijk dat is de juiste houding om werk te vinden. Veel mensen vinden het vanzelfsprekend dat de juiste banen voor het opscheppen liggen. Wat ik in de praktijk mee maak is dat veel mensen niet snappen wat solliciteren nu eigenlijk inhoudt. Brieven en CV's die er niet uit zien en sollicitanten die onderuit gezakt in hun stoel een sollicitatiegesprek denken te kunnen voeren.

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Als je een WW uitkering hebt (en dat zal want je vraagt reiskosten aan het UWV) dan is het reintegratie bureau verplicht!!! om je reiskosten te betalen!!!

Verder Wel goed dat je doorgaat, je kans op werk neemt enorm toe, als je inzet toont en motivatie heb jij snel een goede baan.

Gesloten