LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een positief re-integratie verhaal

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Cynt
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2006 13:12

een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door Cynt »

Beste Allemaal,

Ik las een hoop negatieviteit rond het onderwerp re-integratie, graag wil ik er een positieve draai aangeven.


Mijn ervaring met re-integratie. Een persoonlijk verhaal (Cynthia )

Als je al vier jaar op en af in de WW zit wordt je daar natuurlijk niet echt vrolijk van. Ja, ik heb wel wat gewerkt tussen door maar dat waren altijd tijdelijke functies. Maar goed, op een gegeven moment wordt je zo wanhopig dat je alles aanpakt. Geloof me ik pakte echt alles aan. Van koekjes inpakken tot uien sorteren en dat terwijl mijn hart ligt bij telefoniste/receptioniste en administratief medewerkster. Dit had ik jaren geleden, voor ik kinderen had gekregen, altijd met veel plezier gedaan.

Het UWV zend mij een brief waarin staat dat ik een re-integratie traject “moet” doen, en als ik dit niet zou doen zou ik gekort worden. WAUW! dat was niet de vriendelijkste brief die ik ontvangen had.
Maar prima, ik was gemotiveerd en bereid alles te proberen.
Twee weken later komt er iemand bij mij opbezoek van een re-integratiebureau, waar ik de naam niet van zal noemen (is het ook niet waard). Het klonk allemaal positief maar er gebeurde helemaal niks. Ik heb regelmatig gebeld maar ze wisten niet eens van mijn bestaan, Ongelofelijk, mijn motivatie om met een re-integratiebureau in zee te gaan zakte beneden peil dat begrijp je natuurlijk wel.
Weken gingen voorbij UWV en het re-integratiebureau waren mij blijkbaar vergeten.

Moedeloos en totaal nutteloos ben ik zelf gaan bellen met het UWV waarom ik niks meer had gehoord omtrent mij re-integratietraject. Hadden wij u die aangeboden dan? Was de reactie van het UWV. Nou aangeboden was niet direct de juiste omschrijving het was zelfs zo dat als ik het niet zou doen ik akelig gekort zou worden, melde ik de betreffende medewerker van het UWV. Ik vertelde haar dat ik graag een traject zou willen volgen en wel zo spoedig mogelijk. De reactie was Tja, ik moet eerst kijken of u daarvoor in aanmerking komt. Je begrijpt dat mijn broek terplekke afgezakt was.
Mevrouw zou mij binnenkort een brief zenden en hier uitgebreid op terug komen.

Na een week kreeg ik een uitnodiging bij “mijn casemanager”. Ik wist niet eens dat ik die had.
Vol goede moed en toch voorzichtig ga ik naar mijn afspraak en daar gaat een wereld voor mij open. “Mijn casemanager”zegt dat ik in aanmerking kom, vraagt wat ik wil en reageert meteen door een re-integratiebureau te bellen die tevens een telefoniste/receptioniste nodig hebben.
Laat mevrouw maar bellen was de reactie aan de andere kant van de telefoon.
OKE, dat ging in sneltrein vaart, Zo, zegt mijn casemanager, hier is het nummer van K-A-N-S Reïntegratie BV in Lelystad, meneer de Meij verwacht een telefoontje van jou.
Goed zei ik totaal perplex en vol ongeloof, doe ik.

Ik ben naar huis geracet, wist niet dat ik zo snel kon fietsen trouwens. Eenmaal thuis aangekomen gelijk met K-A-N-S Reïntegratie gebeld en gevraagd naar meneer de Meij.
Zo vriendelijk, hij stelde mij meteen gerust en nodigde mij uit voor een gesprek bij K-A-N-S.
Toen ging de zogenaamde bal hard aan het rollen. In de hemel was ik.
Ik kreeg een consulent met wie ik diverse gesprekken had over wat ik graag wilde en uiteindelijk was de conclusie dat ik wat opfris cursussen moest doen en dan gereed zou zijn weer aan het arbeidsproces deel te nemen.
De cursussen in vijf weken zeer positief afgerond en na een aantal maanden kon ik beginnen met mijn proefplaatsing bij K-A-N-S Reïntegratie BV.
Onwennig en vol zenuwen begin ik aan mijn proefplaatsing, ik wordt hartelijk ontvangen en iedereen is bereid mij een helpende hand toe te steken.
Geheel uitgeput was ik de eerste weken, alleen al door het feit dat er zoveel informatie op je afkomt en dat ik dom weg niet meer gewend was mijn grijze massa zo intensief te gebruiken. Alles ging vrij voorspoedig en nog voordat mijn proefplaatsing was afgelopen gaf K-A-N-S mij een half jaar contract. Ik had het voor elkaar eindelijk iets wat ik graag doe en met fantastische mensen om mij heen.
Toch was ik nog sceptisch omdat ik gehoord had dat veel bedrijven na een half jaar de mensen toch weer op straat zetten en uiteraard weer in de WW terecht komen. Ik heb dit niet onder stoelen of banken gestoken en dit overlegt met de directeuren van K-A-N-S Marcel Hofman en Aart de Meij, zij begrepen mijn zorg maar zeiden meteen dat dit niet de bedoeling is. Na een half jaar kreeg ik een vervolg contract en nu bijna weer een half jaar later is mijn contract weer bijna afgelopen, maar als het dan niet verlengd wordt zal het niet aan K-A-N-S liggen maar aan mijn functioneren want K-A-N-S reïntegratie BV heeft mij zeker kansen gegeven.


Geschreven door:
Cynthia

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Gefeliciteerd, hoeveel krijg je betaald om deze onzin op dit overigens theekransforumpje neer te zetten?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door S. »

Hmmm, niet direct zo wantrouwend, ed. Geef het een kans.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

deze onzin
Opdringerige reclame door een reintegratiebureau is inderdaad makkelijk te herkennen....

Cynt
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2006 13:12

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door Cynt »

Nou nou probeer het als een positief bericht te zien rond alle negativiteit op dit forum rondom re-integratie.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Nee, sorry. Niet "jou verhaal".

janrad
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 sep 2005 12:22

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door janrad »

Cynt een goed verhaal hoor. Ik heb zelf ook goeie ervaringen en ook slechte. Het zijn nu eenmaal een hoop negativo's op dit forum. Het is in ieder geval geen knip en plakwerk zoals Langhaar dit altijd doet.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Of een inhoudelijk no no reactie zoals die van janrad alias aanhetwerk alias jan jurk.

Cynt
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2006 13:12

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door Cynt »

Ik probeer alleen te helpen verder niks. Wat jullie ermee doen is geheel aan jullie :lol:

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Ik probeer....aan jullie
Fijn zo, je sluikreclame is voor kennisgeving aangenomen en zal ik voor zover mij bereft naast me neerleggen.

Cynt
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2006 13:12

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door Cynt »

Zeg Koetjeboe, ben jij altijd zo negatief? Je noemt je waarschijnlijk niet Koetje... Boe Boe voor niks. Als je alles zo bekritiseerd in het leven en nergens voor open staat zal je het vast niet ver geschopt hebben. Oke schoppen kan je goed dat is waar, tegen alles wat bedoeld is als goed advies. Jammer hoor je zou het ook ver kunnen schoppen in plaats van ertegen aan te schoppen.

Cynt
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2006 13:12

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door Cynt »

Janrad, bedankt voor je positieve reactie. groet :D

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

alles zo bekritiseerd in het leven
Dit weet je helemaal niet.
Oke schoppen kan je goed dat is waar, tegen alles wat bedoeld is als goed advies
Ook dit weet je niet.
Sorry maar vergeef even mijn slechte geheugen, tegen welk goede advies heb ik volgens jou ook al weer aangeschopt?

Cynt
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2006 13:12

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door Cynt »

slecht geheugen

Als je hulp wilt bij het zoeken van werk i.s.m. een goed re-integratiebureau, want daar hebben wij het tenslotte over (oke ik) raad ik je aan: Ja wel kans! Werk jij Koetje? Ik val je niet persoonlijk aan begrijp mij a.u.b. niet verkeerd, ik probeer echt alleen te helpen.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Ik had inderdaad begrepen dat je een reintegratiebureau aan het aanprijzen was.
Helaas moet ik je teleurstellen, ik ben niet op zoek naar een reintegratiebureau.
De term "goed reintegratiebureau" is een contradictio in terminus gezien de vele, vele negatieve ervaringen.
Dat jij een bureau goed vind mag natuurlijk, maar je verhaal overtuigt mij niet.

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: een positief re-integratie verhaal

Ongelezen bericht door karinknol »

Cynt,

heb jij die brief nog waarin je gesommeerd wordt om het traject te moeten doen? Ik heb heel veel ervaring met REA bureau's, maar dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt. Sorry dat ik het zeggen moet, maar dit is klink klare onzin wat je hier post! Ook omdat je al zegt, had ik een Casemanager dan?
Of jij bent dom, of je schat ons heel dom in. Wat ik zie op de website, is dat ze op 1 Sebtember 2005 een loket geopend hebben in Zwolle, voor die tijd vind ik niets terug, ook niet via Google. Er staat onder de website, sinds 1998, tja dat kan ik ook plaatsen onder mijn website.
Wat mij tegen de borst stuit, het is een BV, een onderneming die uit is op winst! Kan er naast zitten, maar ik zou met deze bv, niet in zee willlen gaan, maar das mijn mening!

Gesloten