LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Henrice »

Dus je bent gevaarlijk,
Ik heb nog steeds geen uitzendconsutanten neergestoken.

Valt wel mee dus .

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door oxazepam »

plausibiliteit heeft toch een iets andere waarde dan geloofwaardighied.
Heb je het al opgezocht in het woordenboek?

Als je moeilijke woordjes wilt gebruiken moet je wel de betekenis kennen natuurlijk.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Ik kan geheel meegaan in wat Frankkk zegt.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Ik heb nog steeds geen uitzendconsutanten neergestoken
.
Houden zo

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Heb je het al opgezocht in het woordenboek?

Als je moeilijke woordjes wilt gebruiken moet je wel de betekenis kennen natuurlijk.
Ik ken je inmiddels iets beter, en denk dat het niet wenselijk is dat ik met jou over betekenissen van woordjes ga redetwisten.

Je interpreteert mijn woorden op een voor jou wenselijke manier, en maakt de betekenis die jij er aan toekent absoluut.
Dat is dan jou absolute beleving van dat wat ik zeg, het zij zo.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Henrice »

Houden zo
Ik zal je wijsheid in gedachten houden.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door S. »

@ Frank,

Mijn reactie is één van de meest steekhoudende uit deze tread.
Noem mij een aantal redenen waarom een ambtenaar er bewust op uit is om zijn cliënten te treiteren. Wat heeft zo'n iemand er voor baat bij om te dwarsbomen en betalingen te frustreren.

Kom eerst eens met een rationele uitleg ipv emotionele en subjectieve uitlatingen.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Langhaar »

S,

Geld, dat is één van de redenen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door S. »

Langhaar, een ambtenaar krijgt een salaris conform de cao-schalen. Het is geen ondernemer die door oplichting of creatief boekhouden zichzelf kan verrijken.
Of de ambtenaar nu op goede of slechte voet staat met zijn cliënten, zijn salaris blijft hetzelfde.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door donn@ »

Toch krijg ik hier de indruk dat Dilbert het eigenlijk wel ok vind dat mensen gedwongen worden in onveilige omstandigheden te werken.
Als je het zo gaat bekijken vallen er toch een hoop banen af. Bij voorbeeld, sociale dienst, uitzendbureau, ambulance medewerkers enz. enz.
Waar gaan we naartoe als je iedereen, die niet naar je zin praat of handeld maar neersteekt of schiet. :cry:

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Langhaar »

S,

Er zijn bepaalde dingen waar ze aan moeten voldoen
en een schaal hoger is natuurlijk fijn.

De politieman die onterecht een bon uitschrijft
die moet ook aan bepaalde dingen voldoen.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Langhaar »

S,

Ik wordt op mijn wenken bediend.
......................................................................................................
Sociale dienst


Een gewonde wordt afgevoerd na een steekpartij bij de Sociale Dienst in Zeist.

AMSTERDAM - Na aanleiding van de ingezonden brief van D.J. Peters (Tel. 11/10) wil ik ook de aandacht vestigen op de handelwijze van de sociale dienst. Als eigenaar van een bedrijf krijg ik zo nu en dan met de sociale dienst te maken, en ik moet zeggen hun manier van werken is vaak stuitend.

Een voorbeeld: In 2005 nam ik een langdurig werkeloze in dienst, helaas kon de man in kwestie (42 jaar) niet aan de verwachtingen voldoen. Ik heb dan ook het contract niet verlengd en de man moest weer een uitkering aanvragen. Dit duurde maar liefst drie maanden. Op de vraag waar hij dan van moest leven antwoordden ze meneer doodleuk dat dat niet hun probleem was.



Ads door Google
Luchtverkeersleider
Toe aan het hoogste niveau? Doe de test op de site van LVNL.
www.luchtverkeersleider.nl
Thuiswerk vacature(s)
Gratis nieuwsbrief met thuiswerk. Verdien tot 500,00 Euro per week!
www.thuiswerknieuws.nl
Banen offshore industrie
Wilt u graag in de offshore, olie of scheepvaart werken?
www.hrc-srs.nl

Het moge duidelijk zijn dat er geen sprake was van enige financiële reserve voor deze persoon gezien zijn verleden als werkeloze voordat hij dit baantje kreeg. Na een maand werd ik dan ook door zijn 13-jarige dochter benaderd, de situatie thuis was ernstig, er was nauwelijks geld om te eten, maar door schaamte wilde de man niet om hulp vragen. Om een lang verhaal kort te maken, na een gesprek heb ik besloten om gedurende de wachttijd tot de uitkering rond was dit gezin financieel te ondersteunen.

Ik wil het geweld zoals in Zeist niet goed praten, maar ik kan mij wel voorstellen dat als de financiële situatie dermate ernstig wordt en je steeds met een kluitje in het riet wordt gestuurd je op een keer je beheersing verliest. Kortom er moet iets gebeuren aan de wachttijden op uitkeringen. Gas, licht en huur gaan gewoon door. Je kan niet zeggen tegen die instanties ‘sorry ik wacht op mijn uitkering, ik betaal maar even niet.’

Karl van Voorst, Nieuwegein

Ingezonden brief Telegraaf 11/10:

Het zou mooi zijn als jullie naar aanleiding van de steekpartij bij de Sociale Dienst in Zeist ook eens zouden kijken hoe de cliënten van de S.D. worden behandeld. Het geweld tegen overheidspersoneel loopt de spuigaten uit zeggen ze, maar de andere kant blijft totaal onbelicht. Ik heb zojuist een klachtenprocedure gewonnen en toch willen ze me niet betalen, daar moet een wethouder aan te pas komen. Ze lachen je uit, vernederen je enz. Begrijp me goed, zo'n incident is afschuwelijk, maar de manier waarop hier in Zeist en omstreken mensen worden behandeld door de s.d., is ook echt schokkend.

D. J. Peters












HUISREGELS
Voor reageren op artikelen bij telegraaf.nl en haar subsites gelden huisregels. Klik hier om die regels te lezen.

1 | 2 | volgende >>

Ik heb jaren geleden een keer een uitkering gehad en je voelt je niet goed als je daar met je kindje staat omdat manlief je zonder geld achterlaat. Een uitkering aanvragen is een probleem want die mensen achter de balie doen net of ze het uit met hun eigen geld moeten betalen. Daarna heb ik altijd gewerkt maar in mijn omgeving toen kende ik jonge mensen die gewoon een uitkering hadden en de hele dagen lekker de dingen deden die ze wilde doen. Dat heeft me veel pijn gedaan. Hoe kan dat he?
Louise, Amsterdam di 17/10, 10:40

Het is duidelijk dat de ambtenaren hier de macht hebben ten koste van de klant. De manier van omgaan is uitsluitend gebaseerd op de gedachte dat de klant frauduleus is, het aan zich zelf heeft te danken, lui is, en er op uit is uit de staatsruif te eten.... Het feit dat gewezen SD ambtenare die nu bij de belasting dienst werken dezelfde benadering ook daar toepassen is kortgeleden al in de krant uit de doeken gedaan. De ambtenaren moeten werken op een wijze die we de duitsers hebben verweten: befehl ist befehl.
Claassen, Veghel di 17/10, 10:48

Beste heer van Voorst, uw verhaal zal ongetwijfeld kloppen en natuurlijk moet ook het functioneren van uitkerings instanties regelmatig worden gecontroleerd. Maar niets, maar dan ook niets kan een steekpartij vergoeilijke.
Bert G., Alkmaar di 17/10, 10:49

Het is algemeen bekend dat S.D. het zich geen reet kan schelen dat je je vaste lasten geen drie maanden kan uitstellen.
Wouter, Den Haag di 17/10, 11:04

Gezien deze reactie's kan ik me geheel inleven in de actie's van de dader van deze steekpartij .De sociale diensten in nederland zijn een toonbeeld van asociaalgedrag tegenover de de burger. Ik persoonlijk ben er van overtuigt dat men liever gaat werken en voor zich zelf wil zorgen en niet met een handje open gaat staan als een bedelaar maar als men door onvoorzien omstandigheden daar aan moet kloppen wordt men na mijn inziens behandeld als een crimineel de mensen worden tot het uiterste gedreven.Actie reactie
mark van der velde , Spoordonk di 17/10, 11:18

Dat komt ervan als je de gaat korten op de uitvoering maar de mensen in de waan wilt laten dat er niets veranderd. Verder zou het enorm schelen als we niet voor iedereen uitzonderingen gaan creeren. Laat de wetgever maar weer simpele wetten gaan maken die gemakkelijk uit te voeren zijn en controleerbaar. Scheelt enorm in de uitvoering en de mensen die de wetten uitvoeren worden ook weer gemotiveerd.
Dirk, Dordrecht di 17/10, 11:18

Eindelijk wordt hier eens aandacht aan besteed! Niet te geloven wat een incompetente zelfingenomen medewerkers, er tegenwoordig bij een sociale dienst rondlopen. Heb zelf ook alleen maar negatieve ervaringen met dit soort instanties. Alleen al de gesprekken met hun. Wordt men daar even geintimideerd door een "jochie" van begin 20, welke mij wel even zal vertellen, wat er mis is met mijn houding c.q. CV. Deze lieden hebben zelf vaak nog nooit wat gepresteerd, laat staan levenservaring opgedaan. één groot moloch!!
Piet, Deventer di 17/10, 11:21

Kunnen we hier geen real-life tv van maken?
essie, groningen di 17/10, 11:23

Klopt helemaal. De G.S.D.'s zijn 1 pot nat. Alsof ze je uitkering uit hun eigen portomonnee moeten betalen. Een aanvraag duurt al gauw 3 maand!!! Hoe moet je dat overbruggen? Laat uw stem horen op 22 november. Stem niet op CDA of VVD.
Henk de V., Utrecht di 17/10, 11:23

Schrijnend wat ik lees.De Sociale diensten werken dus overal hetzelfde, het werkt niet dus!De meeste medewerkers geven geen zier om de clïent en hoe je zonder geld rond komt is hun helemaal een worst. Ik keur elk geweld af maar wie controleert de Sociale diensten of men netjes en correct fungeert?? Tja de regering zal het een worst zijn en de gemeentes denken meer geld voor hun zelf.
kitty, di 17/10, 11:25

Een heel juist stukje! In mijn werk heel vaak voor zeer oude mensen in bej. tehuizen die hun omroepbijdrage niet konden betalen omdat ze in hun tehuis maar 100 gulden p/maand overhielden waarvan hun eten moest worden betaald + kleding etc. bij de SD geweest. Antwoord was steevast: sluit hun TV maar af! Je werd daarbij als een hond behandeld, alsof je voor jezelf kwam! Mijn handen hebben vaak gejeukt bij de antwoorden die ik kreeg.
Ruud, Rotterdam di 17/10, 11:26

Het is niet goed te praten, maar je kan er op wachten, ze maken je leven tot een hel!!! , onze ervaring is met het UWV, na 35 jaar te hebben gewerkt, bedrijf failliet!!, ik heb 3 maanden geen geld gehad, zolang erop moeten wachten en, en toen 650 euro in de maand!!! Mijn vrouw heeft met zelfmoord moeten dreigen en zelfs de ombudsman ingeschakeld, wordt er nog verdrietig ervan. En ze lachen je vierkant uit, die UWV! onkundig personeel, jong en onervaren, maar nogmaals, hier kan je op wachten, dit gaat vaker gebeuren
1 Van de velen, moordrecht di 17/10, 11:29

Het met geweld oplossen van wat dan ook is door niets goed te praten. Maar let wel! Ik kan mij voorstellen dat het badinerende gedrag van medewerkers van de sociale dienst kan leiden tot agressie. Er mogen dan wel regels zijn maar de mensen die de regels moeten uitleggen zijn vaak degene die het onmenselijk of erger onbeschoft brengen en weinig of geen empathie kennen. Het zijn de mensen die het doen en niet de regels!
Ronald, Amsterdam di 17/10, 11:37

Zou de lange wachttijden misschien kunnen liggen aan het feit dat er massaal wordt gefraudeerd met uitkeringen en dat de controle nu terecht opgevoerd is? Trouwens als je je toevlucht neemt tot geweld laat je zien dat je dus echt tot het gepeupel behoort.
Jan Verbeek, Voorschoten di 17/10, 11:42

Ik zou eigenlijk graag willen weten wat de reden was dat die man niet voldeed, waren jouw eisen en verwachtingen misschien niet te hoog.
Stressland, Schagen di 17/10, 11:44

Precies, het mes snijdt aan twee kanten! Maarja, heel Nederland vindt dat iedereen moet werken en geen uitkering mag krijgen, totdat ze zelf een uitkering moeten aanvragen! De meeste mensen in Nederland hebben een BORD VOOR HUN KOP!
D, Amsterdam di 17/10, 11:49

leve de geus
w, a di 17/10, 12:34

Ik ben door een reorganisatie van de een op de andere dag mijn baan kwijt geraakt, dus ik moest ook een uitkering aanvragen. 3 maand lang van het bekende kastje naar de muur gestuurd!!!! Ik moest zelfs geld lenen bij familieleden om mijn simpele kosten zoals huur te kunnen betalen. De sociale dienst is er toch om mensen te helpen?? Ik heb er echt niet om gevraagd om werkloos te worden hoor!
J, E'de di 17/10, 12:37

Ik kan hier niet echt mijn mening verspreiden, want ik werk gewoon voor mijn geld.
Michiel Schipper, Amsterdam di 17/10, 12:38

Als medewerker van de sociale dienst maak ik dageljks mee hoe er met klanten wordt omgegaan. als medewerker mag ik geen uitkering toekennen omdat alle risico's uitegevlakt moeten worden. Het recht op bijstand moet 100 % vast staan. Daar komen erg veel mensen mee in de problemen en dat is waarik mee worstel, enerzijds de politiek die wil dat wij zo streng mogelijk zijn en geen extra personeel mogen aannemen, en anderzijds de mensen die gewoon hartstikke in financiele problemen komen.
peter, Amsterdam di 17/10, 12:41

Vreemd je kan geen kenteken krijgen in dit land met ss bergrijpelijk maar de afkorting van sociale dienst mag wel s.d. zijn zou het dan toch het een met het ander te maken hebben ............. vreemd blijft vreemd................
Casper , Leiden di 17/10, 12:43

Sociale Diensten opheffen: Iedereeen een basisinkomen via de Belastingdienst. Probleem opgelost. Besparing: 20 miljard euro per jaar aan nutteloze ambtenaren en ellende.
P. van Groeningen, Arnhem di 17/10, 12:44

Het lijkt alsof ze het uit eigen zak moeten betalen? Ja, deze medewerkers hebben hart voor hun zaak. Dit is een gevolg van al uw medemensen die keer op keer de boel geflest hebben.!! P.S. Heb nooit een uitkering gehad en geniet nu van een riant pensioen en door dit soort medewerkers bij de sociale dienst hoop ik het nog lang vol te kunnen houden.
Broertjes, Rotterdam di 17/10, 12:44

maar 3 mnd gewacht? Dat is snel. Ik woon in Leiden en door onverziene toestanden moet ook ik aan een uitkering. Wacht hier trouwens al op vanaf 02-05-2006 en tot op heden nog géén euro ontvangen. Wat ik wel al gedaan heb: div. sollicitaties, div. trainingen, div. testen, ieder week naar het UWV enz.
Robin Hood, Leiden di 17/10, 12:44

Voorschot.......is het sleutelwoord. Geef die mensen een voorschot...... Want echt het duurt verschrikkelijk lang. In mijn geval van ontslag door reorganisatie heeft het zelfs een half jaar geduurd voordat ik een WW-uitkering kreeg. Gelukkig stonden bij mijn voormalige werkgever nog ruim 200 vakantiedagen open dus kon ik alle rekeningen en de alimentatie betalen.. Toen ik eindelijk toch een WW-uitkering met terugwerkende kracht kreeg kon ik ook meteen mijn lening inlossen van 13.000 euro.
Boeddha, Amersfoort di 17/10, 12:50

De opstelling van organisaties als de sociale dienst (nooit mee te maken gehad) , maar ook het uwv gak (eenmaal na 17 jaar arbeidsverleden 7 weken werkloos) en de ind (na remigratie met mijn partner) is in mijn ervaring hufterig te nomen. Buitengewoon frustererend me te realiseren dat dit schorem (de goede niet te na gesproken) van mijn belastinggeld wordt betaald..
Jasper, Almere di 17/10, 12:51

Als kind van 12 stond ik bij de SD al te pleiten voor een stofzuiger voor mijn net weduwe geworden moeder. Ging mooi niet door want ze verdiende maar liefst ¿ 4,50 (let op gulden!!!) per maand teveel. Mijn hele leven heb ik zulke botheid nooit meer vergeten. Er is in 40 jaar dus nog niets veranderd. Niets onmenselijks is hun vreemd.
Nederlands, belastingbetalende burger di 17/10, 12:51

Deze actie valt niet goed te praten,maar wel eens gehoord van het bloed onder je nagels vandaan halen? Nou dat is dus precies wat er bij de sociale dienst gebeurd,tergend,Den Haag doe er eens iets aan!
Joke, Opmeer di 17/10, 12:52

Ik weet dat er vaak problemen zijn met sociale diensten. Ik woon en werk in Tilburg en toen ik daar een uitkering genoot kan ik niets anders zeggen dan dat ik uiterst vriendelijk en keurig ben geholpen. Ik had bij mijn tweede aanvraag al binnen 2 weken mijn geld op de bankrekening. Ook was er veel begrip voor mijn problemen. De enige voorwaarde die ze stelden was dat ik wel met mijn problemen aan de slag moest, maar dat vond ik niet meer dan redelijk. Voor de therapie kreeg ik zelfs bijzondere bijstand.
xxx, tilburg di 17/10, 12:53

Zowel de sociale dienst, het cwi als het uwv zijn instanties die alleen maar mooie cijfers willen laten zien aan de buitenwereld (vooral richting de politiek). Minister (cda) wil scoren! Idem organisaties werken niet vanuit het oogpunt van de klant, maar om hun eigen belangen te behartigen. Ze zijn erg goed in creatief boekhouden en geven de puinhoop af op de wetgeving en dat systemen uitvallen. Ze vergeten de eigen bedrijfscultuur die vnl. er voor zorgt dat de boel disfunctioneert.
ad, amsterdam di 17/10, 12:56

Ik ben het met de schrijvers eens. De treiterijen door mensen in functies bij de overheid die met uitkeringen van doen hebben zijn tergend en vernederend. Niet echter alleen SD-en.Het is voorstelbaar dat mensen uit hun dak gaan. Het heeft geen zin mensen die bij de diensten een uitkering aanvragen te confronteren met hun slechte persoonlijke eigenschappen. De ambtenaren zijn er bijna altijd op uit zichzelf in het schone daglicht te zetten om een goed profiel te krijgen ten koste van mensen die een uitkering aanvragen
repepeet , groningen di 17/10, 12:58

Er zijn 2 soorten uitkeringstrekkers. Serieuze mensen die van alles proberen om aan het werk te geraken en mensen die alles doen om vooral niet aan het werk te geraken. De laatste groep is omvangrijker als de eerste maar ze moeten niet verward worden. De eerste groep moet men goed helpen en de tweede groep moet men snoeihard aanpakken. Een goede ambtenaar weet het verschil.
Marco, Eindhoven di 17/10, 12:58

Men moet het hele ambtenaren apparaat eens goed gaan reorganiseren want het zijn niet alleen de ambtenaren van de sociale dienst die dwarsliggen. Als je om een bouwvergunning of wat dan ook komt stuit je bijna altijd op onwil. Kijk ook eens naar de missers in de strafzaken,ze zijn meer bezig om hun gelijk te halen dan dat ze aan waarheidsvinding doen.
Peter, Anna Paulowna di 17/10, 13:00

Misschien was mijn vorige reactie te lang,daarom nog maar eens: Ik ben in Tilburg erg goed geholpen door de sociale dienst. Binnen 2 weken had ik mijn geld en kreeg ook bijzondere bijstand voor therapie-kosten omdat ik een hoop problemen had. Inmiddels ben ik weer aan het werk. Ook dankzij het traject wat ik van de sociale dienst aangeboden heb gekregen. Niets dan lof dus.
Matthieu Schriek, Tilburg di 17/10, 13:01

ja mensen en dit allemaal komt de het cda en de vvd. dus ik zou zeggen denk na op welke partij je stemt anders krijgen we nog eens 4 jaar ellende met de solliale dienst en zullen de voedselbanken als paddestoelen uit de grond gaan schieten. en er zullen vele mensen uit hun huis worden gezet omdat ze de huur niet kunnen betalen. kijk niemand wil zomaar een uitkering aanvragen maar als het moet dan moet het maar effe want het is er voor noodgevallen!!!
hasan, haarlem di 17/10, 13:02

Heb 2 weken geleden een programma gezien over de Sociale Dienst in Rotterdam, alle rechthebbenden ten spijt maar wat een asociaal volk kwam daar binnen om een uitkering te vragen, onbeschoft, neem een vriendin mee want die voert het woord; "Zij wil gewoon geld", mobiele telefoons opnemen tijdens gesprekken, geen moeite doen om nederlands te praten. Ze hebben daar een project, ik geloof dat het de Roteb heette, uitkering aanvragen omdatje er recht op hebt brengt ook plichten met zich mee, elke dag papiiertjes prikken
Hans, Arnhem di 17/10, 13:03

Helemaal me eens, de wachtijden op en uitkering bedragen minimaal 8 weken. Deze moet en kan veel korter. Veel gezinnetjes komen hierdoor in de problemen maar vaak blijft dit probleem verborgen omdat men zich ervoor schaamt. Verder natuurlijk wel solliciteren om aan de slag te komen. ( zie andere brief )
dulion, a di 17/10, 13:05

vooer een periode van 3 maanden, maar nee, daar voelden z zich te goed voor. Petje af voor de medewerksters van de sociale dienst. Heb begrip voor hun situatie en werkwijze en de manier waarop ze deze losers aanpakten. Moeten ze in meer gemeenten doen dan kunnen diegene die wel recht op een uitkering hebben en wel willen werken eerder en beter geholpen worden.
Hans, Arnhem di 17/10, 13:05

Mijn naam is Loes. Ik wil even doorgeven dat er ook goeie sociale diensten zijn. Ik woon ik woon in Tilburg en daar zijn ze erg vriendelijk en goed. Ik volg nu een traject met baangarantie. Als alleenstaande moeder is ook de kinderopvang goed geregeld. Kortom: klasse sociale dienst Tilburg
Loes de Vries, Tilburg di 17/10, 13:06

In plaats van te vertrouwen op de overheid als sociale zekerheid, moeten mensen weer leren om uit het hart elkaar te helpen. Families. Vrienden. Kerken en moskeeen. Vakbonden. Er zijn landen waar hulp niet onder overheidsdwang gebeurt... Wij hebben het dan vaak over "hartelijke culturen".
Istrilyin, Amsterdam di 17/10, 13:11

@Dhr. Verbeek:zeker nooit het water aan de lippen gehad? Nee het is niet goed te praten maar "een kat in het nauw..". Als je na 26 jaar werken door onkunde van je werkgever onvrijwillig op straat komt te staan moeten ze mij dan aanpakken of degene die wanbeleid heeft gevoerd(werkgever)? Nee, het gepeupel is makkelijker aan te pakken en met het afnemen geld kun je iedereen straffen dat kan zelfs een 20 jarige.
John, Zoetermeer di 17/10, 13:12

Precies, men klaagt nu wel over de ambtenaren dat die *zomaar aangevallen* worden maar een reactie heeft altijd een reden en dat is dus SozaWe. Mensen verschuilen zich achter procedures,houden zich niet aan afspraken en sterker nog betreden je rechten als burger en zeggen dat dat *normaal* is. Begin eerst de wijze hoe men de regels naleefd aan te pakken. Begin eerst de mensen niet als mongolen te behandelen. Dan pas zul je zien dat je geen agressie-training oid nodig hebt maar gewoon menselijk inzicht!
Daniel Blok, Capelle ad IJsel di 17/10, 13:12

Helaas heb ik het na 20 jaar gewerkt te hebben ook moeten meemaken ' ik werd werkeloos ' op zich al een ramp en niet goed voor het zelfvertrouwen. Het probleem met de ziektekostenverzekering destijds. Ik was door mijn inkomen uit werk verplicht particulier verzekerd. Als je in de WW komt dan blijft dit nog een jaar lang zo. Je kon je dus niet verzekeren via het ziekenfonds. Alsof je inkomen met een uitkering een jaar lang wel gelijk blijft?? Gelukkig kreeg is snel weer werk.
Robby, Aalsmeer di 17/10, 13:14

Stem wederom op CDA en VVD: regeltjes, regeltjes en regeltjes. Daar worden die ambtenaren op afgerekend. En als het je niet bevalt sodemieter je maar op en de ambtenaar is een gewilde werknemer weten we allemaal. Dus wat doe je als ambtenaar: regeltjes, regeltjes en regeltjes toepassen en vragen om kogelvrij glas.
Willem, Breda di 17/10, 13:17

Het valt me op dat men de SD als een bedrijf ziet waar men service verwacht. Onterecht. Wil je teren op gemeenschapsgeld, dan zijn er voorwaarden. Je bent niet iemand waar men iets aan overhoudt, dus waarom service verlenen alsof je een belangrijke klant bent? Ik ben 42 en heb 1x een maand een uitkering gehad. Daarna NOOIT meer. Hoe dat kan? Ik heb altijd ALLE baantjes aangenomen die er voor handen waren. Ben nooit te trots om onder mijn niveau te werken. Niet klagen maar dragen!
, di 17/10, 13:19

Ik zie dat veel mensen het UWV verwarren met een sociale dienst. Het UWV is voor o.a. de WW. Het is bekend dat het UWV ontzettend lange wachttijden heeft.En heus dit komt ook wel voor bij sociale diensten. Maar als je je even verdiept waar een aanvraag om uitkering aan moet voldoen realiseer je dan ook dat ambtenaren veelal met handen en voeten gebonden zijn. Je wilt niet weten wat ambtenaren allemaal moeten pikken aan (verbaal) geweld. Een wonder dat er nog mensen willen werken. M. de Boer
M. de Boer, Drachten di 17/10, 13:20

De SD mag zelf de SD in weten ze meteen hoe het voeld om op de eerste plaats van 100x niks te moeten rondkomen id maand en hoe het is om opgejaagd te worden om maar weer snel aan de bak te komen.Je kiest er toch niet voor!Niksnutten daar gelaten dan.En trouwens je betaald er toch premie voor als werkende voor tijden als het tegen zit toch?
Toos Werkeloos, Werkt hard aan Werk di 17/10, 13:27

@ Wouter - Den Haag Deze mening ondersteun ik volledig maar dit laat echter niet onverlet dat er door de medewerkers, in bepaalde gevallen, omstandigheden worden gecreeerd, die emoties losmaken waardoor dit soort situaties kunnen ontstaan. Daarnaast denk ik ook dat betrokkene heeft gedaan wat heel veel mensen in soortgelijke omstandigheden vaak hebben gedacht te willen doen.
M@urice, Duiven di 17/10, 13:28

Ik wordt soms zo vreselijk kwaad op die mensen die hier hun mening geven en altijd vanuit zichzelf praten. "Ik heb ook altijd moeten werken voor mijn centen", en "Als je niet werkt dan ook geen geld". Komt het dan niet in deze sukkels op dat je ook wel eens ongewild in de SD terecht komt. Dat je na jarenlang je uitgesloofd te hebben voor een baas, je 100% te hebben ingezet gewoon aan de kant word geschoven? Dat je leeftijd tegen je gaat werken? Dat je met 35 jaar al te "oud" bent? Stelletje kortzichtige kloothommels!
Yvonne, Almere di 17/10, 13:29

Ik zou aan alle mesen die kritiek hebben op de ambtenaren van de sociale diensten willen zeggen, draai eens een weekje mee, dan kun je aan den lijve ervaren waar deze ambtenaren dagelijks mee geconfronteerd worden, en waar over het algemeen het klantenbestand van bijstandsconsulenten uit bestaat. Dan piep je denk ik wel anders.
GeJe, Groningen di 17/10, 13:30


1 | 2 | volgende >>



© 1996-2006 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
e-mail: [email protected]

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Martin1976 »

leuk om een heel artikel incl. commentaren van anderen uit de Telegraaf te kopiëren, maar je verwacht toch niet dat iedereen dit helemaal leest?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Langhaar »

Iedereen is wel erg veel.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Toch krijg ik hier de indruk dat Dilbert het eigenlijk wel ok vind dat mensen gedwongen worden in onveilige omstandigheden te werken.
Als je het zo gaat bekijken vallen er toch een hoop banen af. Bij voorbeeld, sociale dienst, uitzendbureau, ambulance medewerkers enz. enz.
Donn, ik meen je in staat te mogen achten het verschil toch wel te kunnen bevatten zeker?

@Dilbert
Ik wacht overigens nog op antwoord van je op mijn vraag of jij gedwongen tewerkstelling in een onveilige omgeving acceptabel vind.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

...nog steeds geen uitzendconsutanten neergestoken.
Drie mensen neergestoken bij uitzendbureau Zwolle
door JANINE STOUGIE


16 OKTOBER 2006 - ZWOLLE - Bij uitzendbureau Tempo Team aan de Sassenstraat zijn gisterochtend rond half twaalf drie mensen neergestoken.

Eén van hen, een 37-jarige man is zwaargewond geraakt in zijn buik. De andere twee, een 32-jarige vrouw en een 28-jarige man, liepen minder ernstige verwondingen op aan handen en hoofd. De politie, die binnen enkele minuten bij het uitzendbureau was, kon de 18-jarige dader uit Den Haag aanhouden. De agenten moesten de man wel met pepperspray plat spuiten, omdat hij zich hevig verzette.
De zwaargewonde uitzendbureaumedewerker is direct per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, waar hij onmiddellijk geopereerd is. Hij verkeert inmiddels buiten levensgevaar.
De 18-jarige Hagenaar kwam in het uitzendbureau langs om verhaal te halen. Hij meende namelijk nog geld van Tempo Team tegoed te hebben. Een bedrag dat hij onmiddellijk uitbetaald wilde krijgen. De woordenwisseling tussen de verdachte en de 37-jarige medewerker liep dusdanig uit de hand dat de man met een mes begon te steken. Twee medewerkers die probeerden hun collega te helpen werden bij de steekpartij eveneens geraakt.
Het is de eerste keer dat in Nederland uitzendmedewerkers lichamelijk worden mishandeld. Bij sociale diensten komt het vaker voor. Zo werden vorige week nog drie medewerkers van die dienst in Zeist neergestoken door een verwarde klant.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Henrice »

...nog steeds geen uitzendconsutanten neergestoken.
Sommige consultanten zijn in staat heel erg veel van je zelfbeheersing te vragen zonder dat ze het door hebben .


Zelfs als je opstaat met zweet in je handen en uiteindelijk maar wegloopt vragen ze nog doodleuk of het wel goed met je gaat.

Het zijn voor 90% zulke onvoorstelbare leeghoofden.

Ik was er niet verbaasd over toen ik het hoorde.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Tja het is dieptriest. We kunnen nog nauwelijks van een samenleving spreken.

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door oxazepam »

Het valt me op dat Koetjeboe en Henrice bijvoorbeeld de schuld van steekpartijen altijd bij de andere partij zoeken.

Het Plausibele (nou niet de echte betekenis, ik geef er zelf een betekenis aan hè Koetjeboe (hoewel de dikke vandale toch redelijk duidelijk is)) idee dat er sprake kan zijn van gekken komt niet in hun hoofden op.

De steekpartij in Zeist had als Plausibele
plau·si·bel (bn.)
1 geloofwaardig klinkend
Oorzaak volgens Koetjeboe het gedrag van soza.

En Henrice is niet verbaasd over de steekpartij en vindt dat 90% net zulke leeghoofden zijn als de uitzendconsultants die zijn neergestoken, waarmee hij de daad legitimeert.

Nee Samen is aan hen twee niet besteed.
Laatst gewijzigd door oxazepam op 18 okt 2006 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Henrice »

waarmee hij de daad legitimeert.
Ik ben ook voor de derde wereldoorlog.
Het liefst morgen.

Mits met legitieme argumenten begonnen.

Gesloten