LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tv met HDMI en HDCP-beveiliging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
m.ossekoppele
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2018 15:26

Tv met HDMI en HDCP-beveiliging

Ongelezen bericht door m.ossekoppele »

Ik heb een Philips-TV van ongeveer 8 jaar oud en die werkt prima. Sinds kort ben ik naar een andere provider overgestapt (youfone)
Sinds de overstap wordt mijn beeld geregeld verstoord en de laatste tijd steeds vaker (bijna elke 10 minuten). De kleuren worden dan "negatief". Hierover contact opgenomen en is mij uitgelegd dat dit ligt aan de HDCP beveiliging. Deze voorkomt dat je kunt kopieren vanaf je TV. De provider wil niet of kan niet aangeven hoe ik dit probleem kan oplossen, omdat dit kennelijk 'wettelijk' een probleem is.
Wat ik nodig zou hebben is een HDMI-splitter met HDCP-strip erop. Deze blijken alleen in het buitenland te verkrijgen, maar daarvan zijn reviews niet alleen positief. Een andere oplossing is om het HDMI signaal om te zetten naar scart. En een derde oplossing is om een nieuwe TV te kopen.
Als ik wil overstappen naar een andere provider moet ik het resterende abonnementsbedrag betalen, omdat ik mijn contract dan verbreek, terwijl zij (de provider) voor mij het probleem hebben veroorzaakt en niet vooraf hebben aangegeven dat ik een bepaald type TV nodig zou hebben.

Wat kan ik het beste doen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Tv met HDMI en HDCP-beveiliging

Ongelezen bericht door reggie2 »

Sowieso niet je contract verbreken, dat is zonde van het geld.

Volgens mij hoort je provider te zorgen dat je goed beeld hebt, maar ik heb er niet genoeg verstand van. Misschien de forumlid Bprosman.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv met HDMI en HDCP-beveiliging

Ongelezen bericht door 16again »

m.ossekoppele schreef:Wat ik nodig zou hebben is een HDMI-splitter met HDCP-strip erop.
Laat de provider die dan regelen !
Zie introduceren een beveiliging, met die stripper haal je die er weer af.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tv met HDMI en HDCP-beveiliging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij moet de provider er voor zorgen dat er goed beeld binnenkomt. Hoe dat binnenshuis omgezet gaat worden, daar is men niet voor verantwoordelijk. Er zijn genoeg tv's die niet met bepaalde hardware of signalen van providers om kunnen gaan. Dat is vooraf even kijken.

HansieZant

Re: Tv met HDMI en HDCP-beveiliging

Ongelezen bericht door HansieZant »

m.ossekoppele schreef:Ik heb een Philips-TV van ongeveer 8 jaar oud en die werkt prima. Sinds kort ben ik naar een andere provider overgestapt (youfone)
Sinds de overstap wordt mijn beeld geregeld verstoord en de laatste tijd steeds vaker (bijna elke 10 minuten). De kleuren worden dan "negatief". Hierover contact opgenomen en is mij uitgelegd dat dit ligt aan de HDCP beveiliging. Deze voorkomt dat je kunt kopieren vanaf je TV. De provider wil niet of kan niet aangeven hoe ik dit probleem kan oplossen, omdat dit kennelijk 'wettelijk' een probleem is.
Wat ik nodig zou hebben is een HDMI-splitter met HDCP-strip erop. Deze blijken alleen in het buitenland te verkrijgen, maar daarvan zijn reviews niet alleen positief. Een andere oplossing is om het HDMI signaal om te zetten naar scart. En een derde oplossing is om een nieuwe TV te kopen.
Als ik wil overstappen naar een andere provider moet ik het resterende abonnementsbedrag betalen, omdat ik mijn contract dan verbreek, terwijl zij (de provider) voor mij het probleem hebben veroorzaakt en niet vooraf hebben aangegeven dat ik een bepaald type TV nodig zou hebben.

Wat kan ik het beste doen?
Wat is het typenummer van je tv? Wellicht is die HDCP-beveiliging er in de Instellingen vanaf te halen. En heb je al eens een andere HDMI-poort geprobeerd?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tv met HDMI en HDCP-beveiliging

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou eerste even kijken of je TV de nieuwste firmware draait. Dit soort problemen met wat de HDCP-handshake genoemd wordt, komt inderdaad wel eens voor, maar zijn erg specifiek voor bepaalde decoder+ (oudere)TV combinaties, en de firmware/software óp die TV.

Sluit je de TV hdmi<-->hdmi aan, of hdmi<-->dvi?

Wat betreft sommige niet werkende combinaties, die zijn relatief zeldzaam, en met elke jaar een nieuwe generatie TV (met eigen smaak firmware) is het voor providers ook niet echt doenlijk om ál deze combinaties te testen, en deze info aan potentiële klanten zo duidelijk te maken dat die het A uberhaupt snappen, en B zelf kunnen checken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tv met HDMI en HDCP-beveiliging

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef: Volgens mij hoort je provider te zorgen dat je goed beeld hebt, maar ik heb er niet genoeg verstand van. Misschien de forumlid Bprosman.
De televisie ondersteund de HDMI aansluiting niet. Alternatief is de SCART, hiermee voldoet de provider aan haar verplichting, immers is TS zijn TV niet geschikt voor de ontvanger. Dit is trouwens een echt Philips probleem en speelde bij KPN ook. De oplossing is heel simpel, koop de goedkoopste HDMI kabel bij de Action en gebruik die, deze kabel is van een lagere HDMI standaard dan de kabel die bij de ontvanger zit. De Philips TV schakelt dan wel goed terug.

Gesloten