LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volume verschillen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Wallieanw
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:50

Volume verschillen

Ongelezen bericht door Wallieanw »

Beste forummers,

Sinds enige tijd nu hebben wij te maken met ongewenste en vervelende volume verschillen tussen programma's en bijv. de reclame blokken. Ook de reclames in de reclame blokken zelf verschillen onderling vaak behoorlijk tot enorm v.w.b. het volume waarmee alle goed bedoelde rotzooi je kant uit geschreeuwd wordt.

Ik was begonnen om de publieke en commerciële omroepen hiervan te verwittigen evenals mijn provider Delta en de Ster.
U zult het waarschijnlijk al begrijpen, van het kastje naar de muur wordt je gestuurd. Het heeft te maken met de wijze waarop reclames worden 'gemaakt' aangaande het volume (de Ster), wij hebben daarop geen invloed maar geven signalen alleen door (Delta) terwijl ik had aangegeven dat ik met Delta een contract heb en niet met de doorgegeven zenders dus ik Delta eigenlijk in actie had willen zien komen.
Verder heb ik diverse omroepen een email gestuurd maar ik kan nu gaan constateren dat er gewoon niet gereageerd wordt of dat men duidelijk poogt te maken in 2 woorden dat het niet aan hen ligt.
Enige kleine sprankje hoop kreeg ik telefonisch van de provider (de medewerker dan) want die ondervond thuis hetzelfde vervelende probleem.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
En kan Tros Radar misschien hier, als onderdeel van de publieke omroep, niet een balletje over opgooien?
Het is werkelijk te zot voor woorden dat je thuis van fluisterzachte programma's plotsklaps wordt overvallen door schreeuwende reclames of voor aankondigingen van programma's of zo. Of dat één reclame heel zacht is en de volgende spijkerhard. Dit is de wijze om ruzie te krijgen met je buren.
Je zit 'ontspannen' met de afstandsbediening in de hand 'tv te genieten' hoor.
Maar niet heus.

Anno 2011 moet het toch technisch mogelijk zijn om dit te voorkomen?
Via de belasting of een lidmaatschap betalen we dacht ik toch genoeg om niet op deze wijze verrast te worden lijkt me.

Wie oh wie ondervind dit schrikbewind van de omroepen en Ster ook als storend?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door bprosman »

Anno 2011 moet het toch technisch mogelijk zijn om dit te voorkomen?
Bij moderne TV's zit die mogelijkheid inderdaad op.

En er gaat verandering in komen :
http://www.joop.nl/media/detail/artikel ... t_zachter/

Wallieanw
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:50

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door Wallieanw »

bprosman schreef:Bij moderne TV's zit die mogelijkheid inderdaad op.

En er gaat verandering in komen :
http://www.joop.nl/media/detail/artikel ... t_zachter/

Die verandering laat wel heel lang op zich wachten dan.
Je merkt juist nu doordat sommige reclame filmpjes wel en andere niet aan de nieuwe eisen voldoen juist nog veel erger die volume verschillen.
En bij moderne tv's houdt in dat in de huidige crisis tijden meer en meer mensen dus last zullen blijven houden van dit volume gedoe....er is geen of weinig geld/animo om een modernere tv aan te schaffen enkel vanwege iets wat je aan gedaan wordt door derden.
Buitenom de huidige crisis zou dat overigens ook geen overweging moeten zijn.

Maar er gloort dus nog een sprankje hoop aan de horizon.
Nu maar afwachtend of reclame makend maar zeker ook omroepen zelf, zich zullen gaan houden aan al dat opkrikken van de volumes.
Ik heb er niet zo heel veel vertrouwen namelijk in.
De omroepen zelf bedienen zich her en der ook van aankondigingen van programma's die volgende uitgezonden gaan worden die op een volume je huiskamer ingeblazen worden waar je toch even de wenkbrauwen bij fronst.
Zover fronst dat de gehooringang wordt afgesloten.
Nadeel: krijg je rimpels van.
Afijn, humor is er nog.....afstandbediening vreet zo wel batterijen hoor!
:lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door bprosman »

Als nu veel mensen een nieuwe TV aanschaffen is dat goed voor de middenstand en de TV fabrikanten en komen we ook weer uit de crisis :wink:

Wallieanw
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:50

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door Wallieanw »

Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk :wink:
Ga morgen de spaarpot uit elkaar peuteren......

Wallieanw
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:50

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door Wallieanw »

Maar.....het moet dan ook gezegd worden dat ik inmiddels van het hinderlijke volume verschil vrijwel af ben!
En geen nieuwe tv gekocht........ :D

Na contact met diverse organisaties die met reclames e.d. te maken hebben en ook de nodige omroepen en daar allemaal nul op het rekest te hebben gekregen (je bent dan ook als burgertje/klant maar een nul natuurlijk) heeft mijn provider wel een aantal zaken opgepakt en is er mee aan de slag gegaan!
Hulde dus aan Delta!
Daar had ik ook een mail naar toe gestuurd en mijn ergernis uitgesproken. Ontvangstbevestiging gekregen en de mededeling dat ook Delta afhankelijk was van het geleverde signaal. Dat werd eigenlijk één op één doorgegeven.
En als de omroep dan grote verschillen uitzend dan krijg je die als kijker/luisteraar voor den kiezen.
Achter de schermen is Delta schijnbaar gewoon verder gegaan met of contact leggen of het aanpassen van de eigen apparatuur maar zonder enig verder contact is de boel nu al enige weken een stuk verbetert.

Dus wat mij betreft een pluim voor de Delta die als kabel exploitant me eigenlijk nog niet eerder in de kou hebben laten staan.
Gaat ook op voor Zeelandnet overigens.

Soms lijkt het 'wat langer te duren' en moet je geduld hebben maar e.e.a. wordt wel geregeld. Gezien de commentaren overal op kabelaars is dat niet geheel vanzelfsprekend!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door ronald g »

Delta heeft in deze niets met het geluidsvolume van doen die geeft enkel signaal door, je gaat toch de postbode niet afschieten als die een slecht bericht in de brievenbus doet?. Feit is dat er een paar maanden geleden is afgesproken het geluidvolume van reclames in lijn te brengen met de reguliere uitzendingen, daar is jaren over gesteggeld. Niet alle commerciële zenders doen daar aan mee Discovery/Nat geo hanteren het geluidverschil nog wel, zij het dat het iets is bijgesteld. De meeste moderne tv schermen hebben de optie volume aanpassen al.

stofzuigertje

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het extra hoge reclame geluid vind ik juist prima....
Zo word hun duur betaalde rotzooi juist een zap moment dus kijkt niemand meer de soms wel leuke reclame dus ze jagen de klanten die ze zo graag willen vangen juist weg!

Koop nooit meer iets bij een firma of product die zo reclame maakt en binnen enkele jaren zullen ze het niet eens meer durven!
Zo stuur ik wegens irritante Energie verkopers ook meestal weg.

Ik winkel dus het liefst bij Lidl en Aldi want zo boycot ik de reclame terreur!
Steun mij en U eigen geld en dan moeten ze wel.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast niets meer kopen bij bedrijven die zo reclame maken mag je natuurlijk ook bij die firma zelf gaan klagen.
E mail box kan dan flink vol worden met boze klanten waardoor hun echte klanten die wel een vraag hebben er niet meer doorkomen.

De macht van de Consument is dat je een bedrijf met hinderlijke reclame kunt negeren en zo straffen voor deze terreur.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Volume verschillen

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik vraag me af wie er nog van deze tijd is, het is al een paar maanden geleden dat het geluidvolume in reclames is bijgesteld.Muggenziften om het muggenziften en de tv provider de schuld geven is echt MUGGENZIFTEN.

Gesloten