LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jorge001
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2015 10:19

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door jorge001 »

Ik denk niet dat dit vuil is of vlekken op of achter de glasplaat...
Na een 4 jaar de tv te hebben kreeg ik van vandaag op morgen 2 grote grijze wolken te zien toen ik de tv afzette, voorheen waren deze me niet opgevallen, zeker op een donkere achtergrond. Deze lopen bijna van boven tot onderaan. Zeker als de tv nu uitstaat is dit iriterend omdat je echt rare vlekken ziet lopen van boven naar onder, je zou haast zeggen dat het beeld ingebrand is....
Hoe dit komt ??, ik weet het niet maar als ik voorgaande berichten lees ( ondertussen van een paar jaren geleden ) met die vingerafdrukken, geloof ik niet dat het daardoor komt, ik denk dat dit gewoon toeval is geweest om juist op dat moment die vlekken in het beeld te krijgen. Mijn vlekken op het scherm zien er net zo grijs uit, maar deze lopen mij nu van boven naar onder toe, zou het kunnen dat dit een inbranding is op het scherm ?

jorge001
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2015 10:19

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door jorge001 »

Ik denk niet dat dit vuil is of vlekken op of achter de glasplaat...
Na een 4 jaar de tv te hebben kreeg ik van vandaag op morgen 2 grote grijze wolken te zien toen ik de tv afzette, voorheen waren deze me niet opgevallen, zeker op een donkere achtergrond. Deze lopen bijna van boven tot onderaan. Zeker als de tv nu uitstaat is dit iriterend omdat je echt rare vlekken ziet lopen van boven naar onder, je zou haast zeggen dat het beeld ingebrand is....
Hoe dit komt ??, ik weet het niet maar als ik voorgaande berichten lees ( ondertussen van een paar jaren geleden ) met die vingerafdrukken, geloof ik niet dat het daardoor komt, ik denk dat dit gewoon toeval is geweest om juist op dat moment die vlekken in het beeld te krijgen. Mijn vlekken op het scherm zien er net zo grijs uit, maar deze lopen mij nu van boven naar onder toe, zou het kunnen dat dit een inbranding is op het scherm ?

jjs
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jul 2011 21:21

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door jjs »

Inbranding zou kunnen, maar dan zou een bepaald beeld heel lang weergegeven moeten worden.(al waren er modellen met glimmend lcd en zonder glasplaat die binnen een kwartier al inbrandde en kon je teletekst gewoon blijven lezen terwijl iets anders aan het kijken was.) Sommige toestellen laten het beeld zelf iets verschuiven of zetten het uit als er lang tijd niets gebeurt.
Toch kan het vuil zijn en stof ook na langere tijd, ik vind het precies van die typische vlekken. Het kwam vaker voor dat dit pas na langere tijd tevoorschijn kwam. Om te checken of het geen ingebrand beeld is, moet de glasplaat eraf, lcd panel schoonmaken en dan aanzetten. En dat is nu het lastige want dat hele ding moet uit elkaar, dan proberen om de lcd panel aan te sluiten zonder dat die in de glas plaat zit en dan op z'n rug leggen en aanzetten met een wit beeld ofzo. Op de achterzijde van de glasplaat zit een metalen frame geplakt waar het lcd panel precies inpast en deze wordt dan met metalen klemmetjes vast gezet. Maar na 5 jaar kunnen idd andere klachten optreden dan met een toestel die pas een paar maanden is. De meeste klachten met dit lcd panel toendertijd was eerder het displaybordje wat achterop het scherm zit waar de lvds kabel aangesloten zit, bijv een half beeld links en rechts helemaal zwart. Als je een beetje kan schroeven dan leg je hem plat op een tafel op een doek of kleedje, alles losschroeven met torx10, dan achterkap eraf, kabeltjes voorzichtig loshalen van het lcd panel(let met vergrendelingen) dan klemmetjes loshalen rondom het schermframe, dan het frame wat achterop zit los halen zodat je alleen het lcdpanel nog op het glas hebt liggen, dan panel eruit halen en beide schoonmaken met speciale badstof achtige doeken en lcd reinigingsvloeistof, geen glassex ofzo. Want het moet anti-statisch zijn. Dan weer omgekeerd dichbouwen en kijken wat je dan ziet. Op de binnenzijde van glasplaat kan een BER laag zitten(lijkt op getint glas) en deze kun je beschadigen als je het verkeerd doet. Maar dat weet ik niet meer of dat bij deze toestellen ook was. Succes!

willemwriter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2004 11:19

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door willemwriter »

Bij mij ontstond spontaan en op onverklaarbare wijze een grote vlek in het Philips t.v. (flat)scherm. In de vorm van een borst, en bijna op de helft van het scherm zichtbaar, vooral bij een lichte achtergrond. Het scherm is altijd met een droog doekje en voorzichtig van stof ontdaan, dus daar kan het niet aan liggen. Aan de buitenzijde niet te verwijderen, dus het moet wel in het scherm zelf zitten, of erachter.
Laatst gelezen dat fabrikanten de levensduur van hun producten -of belangrijke onderdelen ervan- dusdanig afstellen, dat deze vaak al kort na de garantietermijn problemen vertoont. Mogelijk is dit er een gevolg van...

jjs
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jul 2011 21:21

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door jjs »

Als jouw tv hetzelfde type is als in het onderwerp, dan heeft het niets met een afstelling of iets dergelijks te maken wat de fabrikant of zo zou hebben gedaan.
Die glasplaat moet aan de binnenzijde gereinigd worden en anti-statisch worden behandeld door o.a. schone perslucht met ionen om alles stofjes weg te blazen nadat dit gereinigd is. Het reinigen moet met speciale doeken en een cleaner (geen glassex of alcohol vanwege de zogenoemde BER laag, dat is een soort van tint). Naar een ge-authoriseerde Philips-hersteller brengen en laten reinigen (nee niet naar een tussenhandelaar zoals een winkel).

Gesloten