LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Beste allen,

Omdat mijn favoriete zender uit het basispakket verdween wou ik mijn contract graag ontbinden. Tot op heden gaat dit niet zoals het zou moeten. De klachtenbrief die ik hun gestuurd heb maakt wel duidelijk wat er mis gaat. Deze zal ik in mijn volgende post invoegen gezien het maximale aantal tekens..

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Naar aanleiding van een zenderwijziging kan ik mijn favoriete zender niet meer ontvangen. Op basis hiervan ben ik in contact getreden met Online.nl en van hieruit zijn enkele klachten ontstaan. Hierbij wend ik mij tot u met deze klachten, betreffende de algemene voorwaarden, veel te late kennisgeving omtrent zenderwijzigingen, het niet wijzen van de consument op zijn/haar rechten, het onterecht weigeren om mijn huidige contract te ontbinden en een gebrekkige dienstverlening. Deze klachten worden hierna stuk voor stuk behandeld.

1. Mijn klacht inzake de algemene voorwaarden, is dat Online.nl hierin aangeeft het recht te hebben om het zenderaanbod te wijzigen. Dit is onjuist en misleidend voor de consument, dus Online.nl zou deze voorwaarden moeten wijzigen. De Telecommunicatiewet stelt in artikel 7.2 namelijk het volgende:
Ten minste een maand voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst of een openbaar elektronisch communicatienetwerk de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

2. Zoals in artikel 7.2 van de Telecommunicatiewet eveneens te lezen valt, dient een wijziging in het zenderaanbod een maand van tevoren doorgegeven te worden. Hierover gaat mijn tweede klacht. Online.nl gaf op 26 juli door dat het kanaal 13th Street per 1 augustus vervangen zou worden door het kanaal FOX. Dat is slechts vijf dagen voor de voorgenomen wijziging en daarmee was Online.nl veel te laat met de kennisgeving. Online.nl moet haar klanten eerder informeren over een zenderwijziging, zodat zij de mogelijkheid hebben om op de wijziging te anticiperen.
3. Voor wat betreft mijn derde klacht beroep ik mijzelf eveneens op het eerder genoemde artikel uit de Telecommunicatiewet. Hierin wordt aangegeven dat Online.nl de consument op genoegzame wijze op de hoogte moet stellen over de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen. Online.nl heeft de consument hier in geen enkel opzicht over geïnformeerd en heeft hier dan ook in geen enkel opzicht aan voldaan. Online.nl zou dit alsnog moeten doen.
4. Vanwege het bovenstaande wou ik mijn abonnement opzeggen, waar vanuit mijn vierde klacht voortvloeit. Op 29 juli 2014 heb ik het contract telefonisch proberen te beëindigen, maar dat werd mij geweigerd. Hierbij werd verwezen naar de algemene voorwaarden, welke dus onrechtmatig zijn. Online.nl mag mij op deze grond niet weigeren om het contract te ontbinden en moet mijn verzoek alsnog inwilligen.
5. Mijn vijfde en laatste klacht gaat over de klantenservice van Online.nl, deze is niet in staat om mij een genoegzaam antwoord te geven. Toen ik de medewerker waarbij ik het contract wou laten ontbinden wees op de onrechtmatigheid van de algemene voorwaarden, werd mij mede gedeeld dat zij het al enkele keren had nagevraagd, maar haar verteld was dat zij dit antwoord moest geven. Zij kon mij inhoudelijk niet verder helpen, waarop ik heb geprobeerd om het via www.klachtenkompas.nl op te lossen. Ondanks dat ik in mijn bericht uitdrukkelijk aan gaf wat mijn rechten waren, werd hier niet verder op ingegaan. Wederom kreeg ik het onvolledige antwoord dat er in de algemene voorwaarden staat dat Online.nl het recht heeft om zenderwijzigingen door te voeren. De klantenservice van Online.nl zou in staat moeten zijn om haar klanten genoegzaam te woord te staan.

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Naar aanleiding van het bovenstaande verzoek ik u de volgende verzoeken in te willigen. Allereerst wil ik een genoegzaam/volledig antwoord op bovenstaande punten/klachten. Indien Online.nl toch het recht heeft om, via een voor mij onbekende en consument-onvriendelijke wet- en regelgeving, op de manier te handelen waarover ik klaag, moet dit uit het antwoord blijken.
Indien Online.nl dit niet aan kan tonen en blijkt dat Online.nl inderdaad onrechtmatig heeft gehandeld, wil ik dat mijn contract met Online.nl met terugwerkende kracht per 1 augustus 2014 kosteloos ontbonden wordt. Door het doen en laten van Online.nl word ik sinds deze datum gedwongen om een abonnement af te nemen waar ik geen interesse in heb. Tevens dient Online.nl de in de klachten benoemde punten alsnog recht te zetten tegenover al haar klanten.
Ik verwacht binnen vier weken een volledige reactie op deze klachtenbrief. Indien deze reactie uitblijft of niet genoegzaam is, zie ik mijzelf genoodzaakt het geschil aan de geschillencommissie voor te leggen.


Mijn advies is: Ga niet in zee met Online.nl!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door berndv »

Weet zo niet of het artikel uit de telecommunicatiewet op een zenderwijziging van toepassing is. De geschillencommissie weet dat wel:
http://www.degeschillencommissie.nl/home
Kost 50 euro, maar krijgt u terug als u in uw gelijk gesteld wordt. Heel wat goedkoper dan een gang naar de rechter, mocht u ongelijk krijgen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Har06 »

berndv schreef:Weet zo niet of het artikel uit de telecommunicatiewet op een zenderwijziging van toepassing is. De geschillencommissie weet dat wel:
http://www.degeschillencommissie.nl/home
Kost 50 euro, maar krijgt u terug als u in uw gelijk gesteld wordt. Heel wat goedkoper dan een gang naar de rechter, mocht u ongelijk krijgen.

zenders schrappen kan zonder inspraak van klant door gevoerd worden

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
berndv schreef:Weet zo niet of het artikel uit de telecommunicatiewet op een zenderwijziging van toepassing is. De geschillencommissie weet dat wel:
http://www.degeschillencommissie.nl/home
Kost 50 euro, maar krijgt u terug als u in uw gelijk gesteld wordt. Heel wat goedkoper dan een gang naar de rechter, mocht u ongelijk krijgen.

zenders schrappen kan zonder inspraak van klant door gevoerd worden
Zeker omdat 1 januari jongstleden de programmaraden ook gestopt zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door berndv »

sjohie schreef:
Har06 schreef:
berndv schreef:Weet zo niet of het artikel uit de telecommunicatiewet op een zenderwijziging van toepassing is. De geschillencommissie weet dat wel:
http://www.degeschillencommissie.nl/home
Kost 50 euro, maar krijgt u terug als u in uw gelijk gesteld wordt. Heel wat goedkoper dan een gang naar de rechter, mocht u ongelijk krijgen.

zenders schrappen kan zonder inspraak van klant door gevoerd worden
Zeker omdat 1 januari jongstleden de programmaraden ook gestopt zijn.
Klopt, maar als ts zo stellig is dat hij vindt dat hij gelijk heeft moet die naar de geschillencommissie stappen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Har06 »

zenders schrappen kan zonder inspraak van klant door gevoerd worden[/quote]

Zeker omdat 1 januari jongstleden de programmaraden ook gestopt zijn.[/quote]
Klopt, maar als ts zo stellig is dat hij vindt dat hij gelijk heeft moet die naar de geschillencommissie stappen.[/quote]


ja ja ja dat wordt allemaal ontvankelijk verklaard, mooi niet en de € 50 is ook foetsie :lol:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door berndv »

Ouburg84 schreef: 5. Mijn vijfde en laatste klacht gaat over de klantenservice van Online.nl, deze is niet in staat om mij een genoegzaam antwoord te geven. Toen ik de medewerker waarbij ik het contract wou laten ontbinden wees op de onrechtmatigheid van de algemene voorwaarden, werd mij mede gedeeld dat zij het al enkele keren had nagevraagd, maar haar verteld was dat zij dit antwoord moest geven. Zij kon mij inhoudelijk niet verder helpen, waarop ik heb geprobeerd om het via http://www.klachtenkompas.nl op te lossen. Ondanks dat ik in mijn bericht uitdrukkelijk aan gaf wat mijn rechten waren, werd hier niet verder op ingegaan. Wederom kreeg ik het onvolledige antwoord dat er in de algemene voorwaarden staat dat Online.nl het recht heeft om zenderwijzigingen door te voeren. De klantenservice van Online.nl zou in staat moeten zijn om haar klanten genoegzaam te woord te staan.
Jaja, volgens u zou de klantenservice u een antwoord moeten kunnen geven dat u wilt horen.

Zoals ik al zei, geschillencommissie, en inderdaad, is even een investering om terecht gewezen te worden, maar nog altijd goedkoper dan een advocaat inhuren.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door encore »

Dus volgens TS is het verdwijnen van "je favoriete tv-zender" (wat ik overigens ge7u7 van de eerste orde vind) een geldige reden om een contract te ontbinden?
Hmm, er zijn al een paar sites uit de lucht waar ik me uitstekend mee vermaakte. Mijn favoriete sites, zeg maar. Mag ik nu UPC om een schadevergoeding vragen? :mrgreen:

PieterenJoke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2014 11:54

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door PieterenJoke »

Beste Dames en Heren ;
Bij deze wil ik even duidelijk maken dat jullie het 100 % vertrouwen wat ik in jullie bedrijf heb, naar 0 % terug gebracht. Wij hadden 15 juni 2014 onze kinderen op bezoek en daar kwam ter sprake dat ze zich bij een lokale prefeider met Alles-in-1 hadden aangesloten.
Toen zei ik tegen de kinderen dat wij al jaren met tevredenheid bij online zijn aangesloten . Wij zijn voor jaren terug met de internet bij Wanadoo begonnen ,waar we later ook de telefoon bij hebben gekregen . En dat later ook weer eens gevraagd of ze bij Oranje ook TV konden leveren , omdat wij iedere avond naar Duitse zenders kijken .Toen zei mijn schoonzoon ik kijk wel even op internet voor jullie, en wat gebeurd er hij komt terug met de mededeling . Bij Online Alles-In-1/internet 30mb,s tot 50 mb ,s /.geen datalimiet met overstapservice./inclusief interactieve TV en Bellen ./Alles-In-1 vanaf 36 per maand./Actie; twee maanden gratis. Toen zei ik daar bel ik morgen vroeg direct achter aan . Ik belde 16-6-2014 s morgens rond 10,00 uur en binnen 10,00 minuten was alles klaar werd nog gezegd dat 14-7-2014 de tv in ging ,ook werd gezegd dat we nog 7 dagen bedenktijd hadden . Toen heb ik Ziggo tv direct opgezegd .Ik wil even duidelijk maken dat het ons niet om die 36,00 euro goedkoopte ging. De oplevering datum van maandag 14 juli 2014 was aangebroken en s avonds na 17,30 kwamen de programma’s er door en wat bleek de Duitse zenders NDR WDR RTL SaT 1 waar wij zo aan gehecht zijn kon ik er niet voor krijgen. Dinsdag het maar weer proberen en nog maar een keer, Toen heb ik maar even weer met jullie gebeld en legde jullie medewerker uit dat ik de Duitse zenders niet kon krijgen toen zei deze dame dat deze zenders niet in mijn pakket zaten . nou mevrouw zei ik zou u dan willen proberen dat ik ze dan nog kan krijgen ,nee ze die zenders kunnen wij niet leveren. En dat wij niet naar die lokale zenders boven Zwolle kijken Toen zei ik tegen die mevrouw dat wij zo aan die Duitse zenders zijn gesteld en dat ik deze aankoop dan maar weer binnen die zeven dagen wou annuleren . Dat kan niet zei die mevrouw dan had ik het voor 24 juli 2014 moeten doen. Wat blieft zei ik ja zei ze die 7 dagen zijn vanaf de eerste gesprek en niet vanaf de oplevering en zei ze ook nog dat ik mij meer hat moeten laten informeren via internet en dat ik er nu voor twee jaar aan vast zat. Ik bleef rustig maar ik voelde mij echt bedrogen. Mevrouw zei ik dan heeft u 2 jaar verplicht iemand als klant die jullie overal slecht maakt. terwijl ik jullie zo hoog in mijn gedachten had.
Daar vraag ik als iemand die jaren met trots klant van jullie bedrijf is geweest en die zich nu echt bedrogen voelt de Directie of jullie deze opdracht willen ontbinden . Zodat wij met de helle pakket naar een andere prefeider die wel de Duitse zenders in haar pakket hebben .
Vriendelijke Groet
Pieter Niezen
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2014 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ouburg84 schreef:Naar aanleiding van een zenderwijziging kan ik mijn favoriete zender niet meer ontvangen. Op basis hiervan ben ik in contact getreden met Online.nl en van hieruit zijn enkele klachten ontstaan. Hierbij wend ik mij tot u met deze klachten, betreffende de algemene voorwaarden, veel te late kennisgeving omtrent zenderwijzigingen, het niet wijzen van de consument op zijn/haar rechten, het onterecht weigeren om mijn huidige contract te ontbinden en een gebrekkige dienstverlening. Deze klachten worden hierna stuk voor stuk behandeld.

1. Mijn klacht inzake de algemene voorwaarden, is dat Online.nl hierin aangeeft het recht te hebben om het zenderaanbod te wijzigen. Dit is onjuist en misleidend voor de consument, dus Online.nl zou deze voorwaarden moeten wijzigen. De Telecommunicatiewet stelt in artikel 7.2 namelijk het volgende:
Ten minste een maand voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst of een openbaar elektronisch communicatienetwerk de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Je klacht gaat behoorlijk mank. Het zenderaanbod is geen beding in de zin des wets en dus hoeft deze niet aangepast te worden via de voorwaarden in de telecomwet. Als Online de zender zou schrappen en daarvoor niks in de plaats zou stoppen zou je nog een goede kans maken.
Het zenderaanbod is nou eenmaal iets dat regelmatig kan veranderen o.a. omdat zenders zelf niet meer doorgegeven willen worden, omdat er nieuwe interessante zenders bij komen, etc...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door olaf79 »

PieterenJoke schreef:Dat kan niet zei die mevrouw dan had ik het voor 24 juli 2014 moeten doen. Wat blieft zei ik ja zei ze die 7 dagen zijn vanaf de eerste gesprek en niet vanaf de oplevering en zei ze ook nog dat ik mij meer hat moeten laten informeren via internet en dat ik er nu voor twee jaar aan vast zat. Ik bleef rustig maar ik voelde mij echt bedrogen. Mevrouw zei ik dan heeft u 2 jaar verplicht iemand als klant die jullie overal slecht maakt. terwijl ik jullie zo hoog in mijn gedachten had.
Daar vraag ik als iemand die jaren met trots klant van jullie bedrijf is geweest en die zich nu echt bedrogen voelt de Directie of jullie deze opdracht willen ontbinden . Zodat wij met de helle pakket naar een andere prefeider die wel de Duitse zenders in haar pakket hebben .
Vriendelijke Groet
Pieter Niezen
Online heeft gelijk EN ongelijk. Ze heeft gelijk dat het zenderaanbod duidelijk op hun site staat en je deze inderdaad vtv had kunnen vinden en concluderen dat het niet is wat je zoekt.
Ze heeft ongelijk door te stellen dat de bedenktijd bij de bestelling ingaat. Deze gaat pas in op moment van (volledige) levering. Je kunt dus gewoon nog annuleren. Doe dat wel schriftelijk.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 aug 2014 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoegingen verwijderd

PieterenJoke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2014 11:54

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door PieterenJoke »

Aan de directie van Online

Datum; 11-8-2014
Betreft/onderwerp; Het schaden van vertrouwen die ik in jullie bedrijf had.

Geachte M Directie
17-7-2014 heb ik jullie een klachtenbrief gestuurd en dat ik mijn contract bij jullie wil beëindigen Omdat wij onze favoriete Duitse zenders niet meer kunnen zien . En nu mist ik de Teletekst waar ik iedere dag de uitslagen van de sport op zie ook nog eens . nu ik bij Tros Radar op de forum lees kom ik er achter dat jullie bij mij hebben verzwegen dat jullie de zenders hadden aangepast. Daarom vraag ik jullie nog eens om onze contract met jullie te ontbinden . Wat ik heel erg vind wanneer ik jullie een E-Mail stuur jullie niet kan bereiken wat hebben jullie wel voor een respectloze bedrijf dat jullie zo met je klanten omgaan . Graag een reactie Pieter Niezen
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2014 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoons- en adresgegevens verwijderd

PieterenJoke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2014 11:54

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door PieterenJoke »

Mensen van Radar hoe kan ik Noreply online bereiken ze zijn zo brutaal ik stuur mijn brief maar het komt er gewoon niet door ik hoor het graag

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Denk je nou echt dat je brief bij de directie aankomt omdat je een paar zenders mist die je eerst wel had. Veel succes.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Har06 »

PieterenJoke schreef:Mensen van Radar hoe kan ik Noreply online bereiken ze zijn zo brutaal ik stuur mijn brief maar het komt er gewoon niet door ik hoor het graag
Schotelantenne plaatsen en met CD in zee gaan :D

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door berndv »

PieterenJoke schreef:Aan de directie van Online

Datum; 11-8-2014
Betreft/onderwerp; Het schaden van vertrouwen die ik in jullie bedrijf had.

Geachte M Directie
17-7-2014 heb ik jullie een klachtenbrief gestuurd en dat ik mijn contract bij jullie wil beëindigen Omdat wij onze favoriete Duitse zenders niet meer kunnen zien . En nu mist ik de Teletekst waar ik iedere dag de uitslagen van de sport op zie ook nog eens . nu ik bij Tros Radar op de forum lees kom ik er achter dat jullie bij mij hebben verzwegen dat jullie de zenders hadden aangepast. Daarom vraag ik jullie nog eens om onze contract met jullie te ontbinden . Wat ik heel erg vind wanneer ik jullie een E-Mail stuur jullie niet kan bereiken wat hebben jullie wel voor een respectloze bedrijf dat jullie zo met je klanten omgaan . Graag een reactie Pieter Niezen
Sorry, maar dat is wel heel,selectief lezen. Zoals al door meer gezegd is ontbinden geen optie bij een zenderwijziging. De zenderwijziging betreft geen Duitse zender. De Duitse zenders waren al vooraf bekend. Als die zenders voor u zo belangrijk zijn, zou ik eens een hartig woordje met de kinderen gaan spreken. Die zouden toch moeten weten wat pa en ma willen, en daar een abonnement bij uitzoeken. En dat u aangeeft dat het u niet om de centen ging, kom op, wees een man en wees eerlijk. Dit is om de centen gebeurd.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door encore »

PieterenJoke schreef:Mensen van Radar hoe kan ik Noreply online bereiken ze zijn zo brutaal ik stuur mijn brief maar het komt er gewoon niet door ik hoor het graag
Je brief komt echt wel aan hoor,
en de klantenservice kun je mailen via het online-frommelier of via
[email protected]

Moeilijker kan ik het niet maken

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Har06 »

encore schreef:
PieterenJoke schreef:Mensen van Radar hoe kan ik Noreply online bereiken ze zijn zo brutaal ik stuur mijn brief maar het komt er gewoon niet door ik hoor het graag
Je brief komt echt wel aan hoor,
en de klantenservice kun je mailen via het online-frommelier of via
[email protected]

Moeilijker kan ik het niet maken
Nog althans blijkt het makkelijk genoeg te zijn :frommelier: wie zegt dat Online reageert op elk verhaal ????

Gesloten