LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chaos na zenderwisseling Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Alsof ik erom heb gevraagd dat zij fuseren met UPC en ik dan voor de kosten op moet draaien als er iets niet werkt????????
Als er een paar zenders uitvallen dan heb je in het verleden gewoon geluk gehad dat het wel werkte en is je kabel inderdaad niet goed.
Bij mij deed een tijd terug op 1 TV FOX het niet goed, alle andere zenders waren prima, kabel vervangen en probleem was weg. Neem in ieder geval goede kabel (Hirschmann Koka 799 oid) ipv die bouwmarkt rommel.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Egmondaz schreef: Als je alles in 1 hebt, krijg je van Ziggo ook een gratis versterker, die de 12 meter makkelijk kan hebben.
Die versterker krijg je pas de laatste tijd gratis en ook alleen als je door een monteur laat installeren. Met een slechte kabel heb je overigens niets aan die versterker.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Egmondaz schreef:
sjohie schreef:
bullseye180 schreef:2 weken geleden ging alles op zwart. Na opnieuw installeren bleken 3 zenders weg. (FOX, 24 kitchen en sbs9.
Volgens ziggo lag het aan de kabel. Ziggo heeft me een nieuwe kabel gestuurd van 2 meter.
Vervolgens met nieuwe kabel geinstalleerd en nog steeds bovengenoemde zenders weg. Ziggo gebeld deze stuurden een monteur, deze heeft een nieuw kastje geplaatst, zenders weer ok, maar de monteur deelde mee dat de kabel die naar de slaapkamer ging niet goed was. Dus in de huiskamer weer alle zenders en op de slaapkamer geen zenders.
Ziggo weer gebeld dat ik op de slaapkamer geen zenders had omdat de kabel niet goed zou zijn, waarop ziggo antwoorde,"dan moet je maar een nieuwe kabel aanschaffen". Ik vroeg of hun me de kabel konden bezorgen, die 12 meter lang moest zijn. Dat deden ze niet ze konden hooguit een kabel sturen van 5 meter. Dus als je je tweede TV meer als 5 meter van je aansluitkastje hebt staan moet je maar zelf een nieuwe kabel kopen. Alsof ik erom heb gevraagd dat zij fuseren met UPC en ik dan voor de kosten op moet draaien als er iets niet werkt????????
Als het de fysieke installatie van/naar een 2e TV is, is dat volgens mij inderdaad voor eigen rekening. Ziggo levert de hardware voor 1 tv, en zeggen ook duidelijk dat bij lengtes coaxkabel >10m, er een versterker voor moet zitten, en die heb je zo te lezen niet?

Installatie binnenshuis is voor eigen rekening.
Als je alles in 1 hebt, krijg je van Ziggo ook een gratis versterker, die de 12 meter makkelijk kan hebben.
Wij hebben een alles in een abonnement, al een paar jaar trouwens, en op geen enkel moment heb ik van Ziggo een versterker ontvangen?

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Egmondaz »

Barre Barry schreef:
Egmondaz schreef: Als je alles in 1 hebt, krijg je van Ziggo ook een gratis versterker, die de 12 meter makkelijk kan hebben.
Die versterker krijg je pas de laatste tijd gratis en ook alleen als je door een monteur laat installeren. Met een slechte kabel heb je overigens niets aan die versterker.
Ik heb mijn installatie al jaren, dus niets van de laatste tijd.
Deze versterkers verstrekt Ziggo.
Ik heb trouwens een Tratec

https://www.google.nl/search?q=ziggo+ve ... 20&bih=922

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Slechte kabels kunnen weldegelijk roet in het eten gooien. Door de fusie is Ziggo meer zenders gaan leveren en daardoor gebruiken ze nu een andere hoofdfrequentie op het coax netwerk. Deze frequentie kan meer zenders herbergen maar is ook storingsgevoelig omdat andere systemen ook op die frequentie werken.

Als je voorheen een coax kabel had die niet goed was afgeschermd was sowieso het beeld niet optimaal maar had je in ieder geval beeld omdat die frequentie minder stoorde. Als je nu in de nieuwe situatie een niet goed afgeschermde kabel gebruikt zal het beeld heel slecht zijn waardoor de tv op zwart springt voor die zender.

Dit is dus inderdaad een intern probleem met de bekabeling en niet iets dat Ziggo moet oplossen. Ziggo heeft altijd kabelkeur spullen geleverd en deze zullen geen problemen opleveren. Dus koop een kabel met het kabelkeur en je probleem is opgelost.

Voor meer info en zeer duidelijke uitleg:
Klik hier

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Egmondaz schreef: Ik heb mijn installatie al jaren, dus niets van de laatste tijd.
Deze versterkers verstrekt Ziggo.
Ik heb trouwens een Tratec

https://www.google.nl/search?q=ziggo+ve ... 20&bih=922
Ik heb hem ook al jaren en zelf geïnstalleerd. Nog nooit een aanbod van Ziggo gehad voor een versterker.

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Egmondaz »

Barre Barry schreef:
Egmondaz schreef: Ik heb mijn installatie al jaren, dus niets van de laatste tijd.
Deze versterkers verstrekt Ziggo.
Ik heb trouwens een Tratec

https://www.google.nl/search?q=ziggo+ve ... 20&bih=922
Ik heb hem ook al jaren en zelf geïnstalleerd. Nog nooit een aanbod van Ziggo gehad voor een versterker.

Ik heb geen aanbod van Ziggo gehad, maar ik toen ik alles voor 1 heb gekozen, zat deze versterker in het installatie pakket.
Ook zelf geinstallerd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Egmondaz schreef:
Barre Barry schreef:
Egmondaz schreef: Ik heb mijn installatie al jaren, dus niets van de laatste tijd.
Deze versterkers verstrekt Ziggo.
Ik heb trouwens een Tratec

https://www.google.nl/search?q=ziggo+ve ... 20&bih=922
Ik heb hem ook al jaren en zelf geïnstalleerd. Nog nooit een aanbod van Ziggo gehad voor een versterker.

Ik heb geen aanbod van Ziggo gehad, maar ik toen ik alles voor 1 heb gekozen, zat deze versterker in het installatie pakket.
Ook zelf geinstallerd.
Wanneer heb je dat pakket van ze gehad als ik vragen mag? De laatste keer dat ik een installatiepakket van ze kreeg was ~5 jaar geleden, en daar zat geen versterker bij.

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Egmondaz »

Heb het moeten opzoeken, het was op 3-3-2010

Rianne195309
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2015 13:26

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Rianne195309 »

Ik heb een vergelijkbaar probleem: na de zenderwissel mis ik boven een aantal zenders maar dat stoort me niet echt. Wat me wel stoort is dat er vaak - en dan bedoel ik meer dan een keer of 10 per dag - de zenders (en het maakt niet uit welke zender) wegvalt en dat er even opnieuw gezocht moet worden naar de zender. Heeft iemand anders daar ook last van?
Als je over dit soort zaken contact hebt met Ziggo is het altijd de binnenbekabeling maar voor de zenderwissel hadden we dit probleem niet.

Ander probleem: we hebben altijd bijna altijd bij de BBC de Engelse ondertiteling meelopen. Na de zenderwissel werkt die alleen als je rechtstreeks kijkt; op het moment dat je de uitzending even stopt, dan krijg je alleen nog ondertiteling via teletekst.
Bekend probleem of alleen hier bij mij?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Rianne195309 schreef:Ik heb een vergelijkbaar probleem: na de zenderwissel mis ik boven een aantal zenders maar dat stoort me niet echt. Wat me wel stoort is dat er vaak - en dan bedoel ik meer dan een keer of 10 per dag - de zenders (en het maakt niet uit welke zender) wegvalt en dat er even opnieuw gezocht moet worden naar de zender. Heeft iemand anders daar ook last van?
Als je over dit soort zaken contact hebt met Ziggo is het altijd de binnenbekabeling maar voor de zenderwissel hadden we dit probleem niet.

Ander probleem: we hebben altijd bijna altijd bij de BBC de Engelse ondertiteling meelopen. Na de zenderwissel werkt die alleen als je rechtstreeks kijkt; op het moment dat je de uitzending even stopt, dan krijg je alleen nog ondertiteling via teletekst.
Bekend probleem of alleen hier bij mij?
Het kan inderdaad zijn dat na de zenderwisseling er zenders niet meer gevonden kunnen worden. Dat ligt bijna altijd aan de dinnen bekabeling. Deze is dan niet van KabelKeur kwaliteit. Voor de zenderwisseling kan het gewerkt hebben maar dan heb je gewoon geluk gehad. Ik had hier zelf ook last van, maar in mijn geval was het vervangen van 2 coax stekkers (met die plastic kapjes) door kabelkeur versie's van een paar euro al voldoende.
De oorzaak is dus niet de zenderwisseling maar het gebruik van niet goedgekeurde bekabeling.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Egmondaz schreef:Heb het moeten opzoeken, het was op 3-3-2010
Voor zover als ik weet kreeg je standaard een versterker in het intallatie pakket als je gebruik maakt van een Cisco interactieve HD recorder. Dat moest omdat deze recorder voor het retour signaal van interactieve televisie gebruik maakt van een intern modem via de kabel aansluiting. Deze had dus een eigen antenne aansluiting nodig en om problemen te voorkomen kreeg je dus een versterker met 3 aansluitingen, waarvan er een voor je modem was en 1 voor de Cisco ontvanger. Andere interactieve ontvangers gebruiken (via een dongle of kabel) je internet aansluiting. Dan kreeg je geen versterker maar een AOP verdeler UMU-1006/T met een TV en data aansluiting.
De andere manier waarop je een versterker kreeg/krijgt is als je de installatie door een monteur laat verzorgen en die tijdens de installatie merkt dat het signaal te zwak is om je modem en ontvanger van goed signaal te voorzien.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik had net een klachten procedure van Ziggo beeindigd. Het heeft 7 maanden geduurd en mij zeker 400 euro gekost (op advies van Ziggo nieuwe kabels, nieuwe kasten etc etc) voordat Ziggo stopte met mij ten onrechte de schuld te geven en het daadwerkelijke probleem (een stekker in hun kast) op te lossen.
Een paar weken later gingen de zenders over en u raad het al.. Het oude probleem is terug, maar dan nog erger!!

Ik had nog het mail adres van mijn de directe afdeling. Tot 2x aan toe daar naar gemaild en u raad het al.. Totaal geen reactie meer..

Ze hebben wel hun prijzen verhoogd en dus is het beter en voordeliger om over te stappen. Onze beslissing is gemaakt. Wel jammer dat ik al dat geld aan Ziggo kwijt ben voor niets. Ik ga kijken of ik dat nog kan verhalen.

Ziggo zou overgegaan zijn op de frequenties van UPC, terwijl het van te voren al bekend was dat die frequentie gevoelig is voor 4G en P2000 interferentie. Onbegrijpelijk..

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door mschapink »

Aansluitend op bovenstaand commentaar , ook ik heb na de migratie met UPC storing op verschillende kanalen gehad ( kennissen hadden hier ook mee te maken ).

Ik heb zoals in de brief beschreven toegezonden door Ziggo alle instellingen goed staan, echter trad er digitaal storing op in de vorm van blokjes en strepen.

Een email gestuurd richting klantenservice, antwoord het probleem zit aan uw kant verander de Coax kabel zelf, ik heb dit gedaan met rechtstreeks een kabel van het kastje op de digitale ontvanger aan te sluiten.
Gevolg kwaliteit is goed, nadeel ik heb mijn verbinding naar boven met een spliter maar verwijderd. Daar keek ik al geen analoge tv meer i.v.m. de droevige beeldkwaliteit. Digitene voldoet daar voor mij nu.

Een ander probleem die zich voordoet dat men lukraak maar zenders wijzigt en toevoegt.
In een email van de klantenservice staat quote ' Wij begrijpen dat het vervelend is dat een aantal zenders verdwijnt, maar deze zenders ( waaronder Ria Uno en France 2 ) maar deze zenders zijn niet beschikbaar bij UPC en op basis van zenderwaarderingsonderzoek hebben wij gekozen om UPC te volgen en deze zenders te verwijderen. Voor France 2 zijn voldoende Franse zenders aanwezig in ons zenderpakket' einde quote.

Ik tel op dit moment een Franse zender TV5Monde, Arte zoals beweert wordt is Duits bij ons.

Jammer dat we hiervoor in de plaats baggerzenders terug hebben gekregen zoals RTV7 , 2MMonde , Mediaset Italia , CCTV news , Tic .

Weer een marketing truc van een kabelbedrijf die volgens mij niet goed uitpakt, zenderpakket veranderen die op andere frequenties komen met als gevolg storingen. Mensen lossen dit maar zelf op.

Hoe klant onvriendelijk kan je zijn, de grote investeerder Liberty Global wil geld verdienen met de nieuwe overname gedaan, ik moet maar kijken hoe ik in de toekomst verder ga. Aangezien er vorig jaar een glasvezel aansluitpunt heb gekregen is er meer keuze. Ziggo wordt langzamerhand steeds minder interessant.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

ik heb dit gedaan met rechtstreeks een kabel van het kastje op de digitale ontvanger aan te sluiten.
Gevolg kwaliteit is goed,
Dat geeft toch aan dat het binnenkomend signaal ok is ? :? En het blokjesprobleem binnen zit ? Een splitter levert zowiezo signaalverlies op.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door mschapink »

bprosman schreef: Dat geeft toch aan dat het binnenkomend signaal ok is ? :? En het blokjesprobleem binnen zit ? Een splitter levert zowiezo signaalverlies op.
Het binnenkomend signaal blijkt achteraf inderdaad niet het probleem te zijn met een directe kabel van de binnenkomst van het kabelsignaal richting decoder.

De splitter geef ik toe geeft wel signaalverlies, vandaar dat ik bij de test deze maar losgekoppeld heb en de kabel 1 op 1 aangesloten heb, indien ik boven nog een redelijk signaal zou willen hebben zal ik toch een versterker moeten plaatsen om het signaal goed te houden.

Ik heb echter geen zin meer in al dit gedoe, de kabelboeren bedenken elke keer weer wat anders, ik ga of over op alleen Digitene en gooi Ziggo eruit of neem ik een All-in one pakket via een glasvezel leverancier ( nadeel: ik heb ook nog via de kabel analoog signaal richting mijn Hifi op zolder, die zou dan wegvallen ).

Blijft een feit dat door het samengaan van UPC met Ziggo en uiteindelijk te kiezen voor het UPC zender aanbod er zenders qua frequentie veranderd zijn met alle gevolgen van dien. Ik kan me voorstellen voor mensen die niet zo handig zijn dit gevolgen heeft en hulp moeten vragen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

of neem ik een All-in one pakket via een glasvezel leverancier ( nadeel: ik heb ook nog via de kabel analoog signaal richting mijn Hifi op zolder, die zou dan wegvallen ).
Plus dat je andere (Cat5/6) kabel moet trekken naar je andere toestellen.
de kabelboeren bedenken elke keer weer wat anders,
Het is meer dat er steeds meer op die zelfde kabel gepropt wordt en dan valle de zwakke broeders er tussenuit. Jaag het A2 verkeer over een 5 baans geasfalteerde snelweg en er is niet zoveel aan de hand , jaag die zelfde hoeveelheid verkeer over een zandpad en het gaat fout. Die goedkope bouwmarkt coax die veel mensen in huis hebben voldeed over de afgelopen jaren wel met die paar zenders. Nu er steeds meer HD zenders bijkomen, er QAM256 gecodeerd wordt ipv QAM64 worden er steeds meer eisen gesteld aan de kabel.
Digitenne vs Ziggo/UPC HD is toch wel een wereld van verschil, zeker op de grotere toestellen. Dat is echt appels met pruimen vergelijken.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door mschapink »

Digitenne vs Ziggo/UPC HD is toch wel een wereld van verschil, zeker op de grotere toestellen. Dat is echt appels met pruimen vergelijken.
Mee eens, maar aangezien ik boven maar een 26 inch LCD Tv heb staan in de slaapkamer en daar alleen af en toe nieuws kijk is dit voor mij voldoende. Kwaliteit van digitenne valt me 100 % mee ( moet er geen scooter voorbij rijden :) )

Beneden is de kwaliteit van de zenders in HD van Ziggo/UPC uitmuntend mits de kabel die het signaal binnen doorgeeft van goede kwaliteit is en er geen matige splitters tussen zitten.

Ook de andere kabel richting mijn Hifi installatie in de huiskamer zou vervangen moeten worden in hoogwaardige nieuwe kabel mocht ik daar overgaan op glasvezel signaal. Het punt is dat wij in de jaren 70 met veel moeite in spouwmuren en kruipruimtes de Coax kabels aan hebben gelegd en die zouden weer een upgrade moeten krijgen.

Maar ik dwaal af met het onderwerp van dit topic: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Mijn 'probleem' van slechte ontvangst heb ik zelf kunnen oplossen, toch wel apart hoe Ziggo het veranderen van hun zenderpakket behandeld in een brief met de aankondiging hiervan. Heeft U hulp nodig:
Vraag uw buren, vrienden of familie voor hulp of kom bij onze servicepunten langs
Jammer voor al die mensen die a-technisch zijn en zich geconfronteerd zien met de zoveelste verandering van hun pakket.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

de overschakeling is prima verlopen, hulde aan UPC/Ziggo, wij krijgen er ook nog ongevraagd extra zenders bij

roel61
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:59

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door roel61 »

Na de provider wissel UPC/ Ziggo, vastgesteld dat er programma's die eerst in ons UPC pakket(Standaard) zaten niet meer in het Ziggo pakket zitten..Voor 10 Euro extra...wel weer te zien. Naar +pakket.
Had al diverse briefjes gekregen dat er voor mij niets zou veranderen...jammer dus..
wederom genaaid door monopolie positie van de kabel aanbieder..
Groetjes Roel Bakker.... :oops: :oops:

Gesloten