LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] storing KPN 20-11-2015

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Gebr.namentekort
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2015 15:33

storing KPN 20-11-2015

Ongelezen bericht door Gebr.namentekort »

Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november heeft KPN een landelijke storing op Interactieve TV en internet. Die storing duurde ruim 24 uur.

Twee dagen later ontving ik van KPN een excuusmail, met daarin de aankondiging dat ik één week programma's terug zou kunnen zien en drie films zou 'krijgen'.

Ik heb direct een mail teruggezonden met daarin de herinnering dat een gemist etmaal vanzelfsprekend op de volgende rekening zichtbaar moet zijn en men beter over een compensatie moet nadenken.

(ik heb geen idee hoe ik programma's terug moet zien en zit er niet op te wachten en de 'gratis' films zijn o.a. een Sinterklaasfilm (toepasselijk voor een 45 jarige klant), een SF film en een romance)

Nog een mail naar KPN, maar die verschuilen zich achter de algemene voorwaarden. Blijkbaar staat daarin dat elke vorm van storing (lees: niet leveren) niet gecompenseerd zal te worden. Klantvriendelijk!

Ik schreef terug:

"U gaat naar de bakker, bestelt een gesneden volkoren, betaald en
moet zonder brood vertrekken.

Dat zou ook bijzonder eigenaardig vinden en u zal van mening zijn
ernstig tekort gedaan te zijn door de bakker, ook al staat het in zijn
algemene voorwaarden.

De situatie bij KPN inzake de storing is niet anders."


Daar heeft men nog niet op gereageerd. Het voormalige staatsbedrijf heeft nog steeds geen enkele interesse in hun klanten. Klantonvriendelijk en beslist niet klantgericht.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: storing KPN 20-11-2015

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik sta er keer op keer van te kijken..... Kom op zeg, het was maar 1 dagje zonder tv!! Ik vind dat KPN, en in ons geval Telfort, het keurig heeft opgelost. Nee, wij kijken die films ook niet. Maar het gebaar is aardig en hadden ze niet hoeven doen. Storing kan nou eenmaal af en toe gebeuren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: storing KPN 20-11-2015

Ongelezen bericht door sjohie »

Gebr.namentekort schreef:Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november heeft KPN een landelijke storing op Interactieve TV en internet. Die storing duurde ruim 24 uur.

Twee dagen later ontving ik van KPN een excuusmail, met daarin de aankondiging dat ik één week programma's terug zou kunnen zien en drie films zou 'krijgen'.

Ik heb direct een mail teruggezonden met daarin de herinnering dat een gemist etmaal vanzelfsprekend op de volgende rekening zichtbaar moet zijn en men beter over een compensatie moet nadenken.

(ik heb geen idee hoe ik programma's terug moet zien en zit er niet op te wachten en de 'gratis' films zijn o.a. een Sinterklaasfilm (toepasselijk voor een 45 jarige klant), een SF film en een romance)

Nog een mail naar KPN, maar die verschuilen zich achter de algemene voorwaarden. Blijkbaar staat daarin dat elke vorm van storing (lees: niet leveren) niet gecompenseerd zal te worden. Klantvriendelijk!

Ik schreef terug:

"U gaat naar de bakker, bestelt een gesneden volkoren, betaald en
moet zonder brood vertrekken.

Dat zou ook bijzonder eigenaardig vinden en u zal van mening zijn
ernstig tekort gedaan te zijn door de bakker, ook al staat het in zijn
algemene voorwaarden.

De situatie bij KPN inzake de storing is niet anders."


Daar heeft men nog niet op gereageerd. Het voormalige staatsbedrijf heeft nog steeds geen enkele interesse in hun klanten. Klantonvriendelijk en beslist niet klantgericht.

Eeuh wel dus. Je vergelijking zou nog een beetje werken als je bij de bakker op 1 januari een contract afsluit voor het afnemen van 1 brood per dag gedurende elke dag, en op 1 van de 365 dagen is er door brand in de oven geen brood om je die dag te leveren.

Maar goed, de verwijzing naar de algemene voorwaarden klopt, daarin staat dat KPN zich zal inspannen om je een betrouwbare dienst te leveren, die zo veel als praktisch mogelijk beschikbaar is. Daar staat expliciet geen gegarandeerde uptime in vermeld.

Dat laatste is wel zo bij zakelijke contracten, die voornamelijk daarom dan ook vaak veel duurder zijn dan een consumenten equivalent.

Overigens was er een wettelijke compensatieregeling in de maak, maar tot die wetgeving vigerend is, is dit aanbod van KPN waar je het mee moet doen. Overigens zal die wetgeving zo te zien de Telco wel de ruimte geven om zélf te bepalen hoe die vergoeding er uit dient te zien. Dat kan bij 1 dag storing 1/30e deel abonnementsgeld crediteren zijn, maar ook extra beltgoed oid. Grote kans dus dat dit de invulling van KPN is voor die wet. Dat artikel is uit 2013, mogelijk is deze al in werking getreden.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: storing KPN 20-11-2015

Ongelezen bericht door tijger1 »

En dan komt u bij de bakker de volgende dag en dan krijgt u een taartje als compensatie, omdat het brood verbrand was. En dan is het nog niet goed.

Misschien dan maar eens even uitvinden op uw tv hoe u een eventueel gemist programma van die vorige avond alsnog kunt zien? Wel zo handig

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: storing KPN 20-11-2015

Ongelezen bericht door tenormin »

snuffel1 schreef:24 uur geen tv en de hoofdprijs willen kan wel maar dan zou u het beste een letselschade advocaat in de arm kunnen nemen want in mijn optiek heeft u door het geen tv kunnen kijken psychische schade opgelopen.
Kennelijk een echte "verslaving". Is juist heerlijk om eens "gedwongen" niet ergens naar te kijken. Moet men eens weten hoeveel tijd er over blijft om echt leuke dingen te doen. Vraag me af of ontevredenheid toeneemt bij "niet vermaakt te kunnen worden door een ander", de TV in dit geval. Vind dat KPN heel correct heeft gehandeld. Maar moet toegeven: ben niet zo'n TV-aanhangster/kijker.

robinflikkema
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 aug 2015 12:41

Re: storing KPN 20-11-2015

Ongelezen bericht door robinflikkema »

Volgensmij is het heel simpel. Internet lag er op sommige plekken uit, maar dat duurde niet langer dan 12u. En iTV lag er meer dan 12u uit waardoor KPN dit heeft afgerond naar 24u en is dus verplicht om 1/30e van het iTV deel van je abonnementsgeld (ongeveer 17 cent) te vergoeding. Dit mag in allerlei vormen en dit heeft KPN gedaan door gratis terug kijken van veel programma's en 3 gratis films

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: storing KPN 20-11-2015

Ongelezen bericht door GJvdZ »

1 dag geen TV betekent een availability van ruim 99,7% op jaarbasis. Alleen in hele dure SLA's van zakelijke gebruikers worden hogere availability cijfers als clausule opgenomen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: storing KPN 20-11-2015

Ongelezen bericht door olaf79 »

Gebr.namentekort schreef:Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november heeft KPN een landelijke storing op Interactieve TV en internet. Die storing duurde ruim 24 uur.

Twee dagen later ontving ik van KPN een excuusmail, met daarin de aankondiging dat ik één week programma's terug zou kunnen zien en drie films zou 'krijgen'.

Ik heb direct een mail teruggezonden met daarin de herinnering dat een gemist etmaal vanzelfsprekend op de volgende rekening zichtbaar moet zijn en men beter over een compensatie moet nadenken.

(ik heb geen idee hoe ik programma's terug moet zien en zit er niet op te wachten en de 'gratis' films zijn o.a. een Sinterklaasfilm (toepasselijk voor een 45 jarige klant), een SF film en een romance)

Nog een mail naar KPN, maar die verschuilen zich achter de algemene voorwaarden. Blijkbaar staat daarin dat elke vorm van storing (lees: niet leveren) niet gecompenseerd zal te worden. Klantvriendelijk!

Ik schreef terug:

"U gaat naar de bakker, bestelt een gesneden volkoren, betaald en
moet zonder brood vertrekken.

Dat zou ook bijzonder eigenaardig vinden en u zal van mening zijn
ernstig tekort gedaan te zijn door de bakker, ook al staat het in zijn
algemene voorwaarden.

De situatie bij KPN inzake de storing is niet anders."


Daar heeft men nog niet op gereageerd. Het voormalige staatsbedrijf heeft nog steeds geen enkele interesse in hun klanten. Klantonvriendelijk en beslist niet klantgericht.
OK, je had dus 0p 0,28% (!) van de tijd een storinkje. Wat wil je nu met die compensatie. 2 euro terug op je rekening?

Gesloten