LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
DianaSmeets
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2018 13:42

Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door DianaSmeets »

Ik heb vorige week op 8 febr.een kastje van IPTV ontvangen.Nu wil ik het terug sturen.
Nu wordt er gezegd dat ik nog maar 95 Euro terug krijg ipv 175 euro.In de voorwaarden staat dat je 14 dgn bedenktijd hebt.
Nu wil persoon die het heeft aangesloten ineens 50 euro uurloon en hij wil 30 euro voor het kastje.In het eerste contact zei bij dat hij het voor 20'euro zou brengen en aansluiten.Heeft hier iemand ervaring mee.Want op de website van Ip tv staat geen telefoonnummer en op mails wordt niet gereageerd.
De persoon die het hier heeft aangesloten reageert niet op mijn appjes

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Over welke website heeft u het? Uw omschrijving klinkt meer als een hobbiest die dit erbij doet. Op internet vind ik wel een iptv box, maar alleen met een abonnement.

Verwijderd

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door Verwijderd »

DianaSmeets schreef:Ik heb vorige week op 8 febr.een kastje van IPTV ontvangen.Nu wil ik het terug sturen.
Nu wordt er gezegd dat ik nog maar 95 Euro terug krijg ipv 175 euro.In de voorwaarden staat dat je 14 dgn bedenktijd hebt.
Nu wil persoon die het heeft aangesloten ineens 50 euro uurloon en hij wil 30 euro voor het kastje.In het eerste contact zei bij dat hij het voor 20'euro zou brengen en aansluiten.Heeft hier iemand ervaring mee.Want op de website van Ip tv staat geen telefoonnummer en op mails wordt niet gereageerd.
De persoon die het hier heeft aangesloten reageert niet op mijn appjes
Het klinkt alsof u van een particulier iets gekocht heeft. De 14 dagen bedenktijd (WKOA) geldt overigens alleen voor zaken die u op internet hebt besteld.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee hoor. Hier geldt 14 dagen bedenktijd, omdat dit in de algemene voorwaarden staat!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:Nee hoor. Hier geldt 14 dagen bedenktijd, omdat dit in de algemene voorwaarden staat!
Normaal bent u van de feiten. Zo lang er geen website bekend is, is niets zeker.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door olaf79 »

JohnTheBassist schreef:Het klinkt alsof u van een particulier iets gekocht heeft. De 14 dagen bedenktijd (WKOA) geldt overigens alleen voor zaken die u op internet hebt besteld.
Nee ook voor telefonische bestellingen.

DianaSmeets
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2018 13:42

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door DianaSmeets »

IP tv heeft gewoon een website op internet.
En in de voorwaarden staat 14 dgn bedenktijd.Maar je kunt ze alleen mailen en niet bellen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door grun »

DianaSmeets schreef:IP tv heeft gewoon een website op internet. En in de voorwaarden staat 14 dgn bedenktijd.Maar je kunt ze alleen mailen en niet bellen.
Het scheelt een stuk als u dan ook meteen de link naar de website vermeldt, dat praat wat makkelijker en krijgt u sneller het juiste advies. Als ik ga googelen naar 'iptv nederland' dan krijg ik een pagina met verschillende aanbieders.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

DianaSmeets schreef:IP tv heeft gewoon een website op internet.
IPTV is een techniek, geen aanbieder. Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag welke aanbieder dit betreft?

stofzuigertje

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie geen link maar.....
Een website zonder telefoon is steeds vaker mogelijk.
Ik heb ook voorheen een webshop gehad.
Wegens andere werkzaamheden vaak geen tijd of scheldpartijen.

Dan verwijder je het telefoon nummer en alleen mail.
Als iemand het dan terug stuurde van waardeloze rommel maar batterij zit verkeerd en werkt gewoon goed...
Hij eiste een andere en dat doe ik niet bij beschadigde verpakking dus onverkoopbaar.

Na deze ervaring telefoon nummer verwijderd... en kreeg ik rust.
De kopers van mijn winkel hebben dit zo gehouden.

Ook geen klachten meer over niet bereikbaar, maar naast inkoop en afhandelen garantie claims kan ik niet hele dag beschikbaar zijn op elke tijd.
7 dagen 24 uren open betekend gewoon overdag alles afhandelen als het mijn uitkomt.

Dat vergeten vele en per mail weet je gelijk alle gegevens omdat de ontvangstbevestiging ook via deze kwam.

Verder is IP TV ook elders, dus geen Nederlandse winkel veel voordeliger te koop, maar ik zal geen link zetten omdat reclame hier verboden is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef:Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag welke aanbieder dit betreft?
Op google wordt de zoekterm 'iptv nederland' in een aantal gevallen gekoppeld aan het woord 'illegaal'. Ik zeg niet dat dat bij TS ook het geval is, maar in dat geval heeft ze geen reden om terughoudend te zijn met haar leverancier. Integendeel, dat zou mooie reclame voor hem zijn.

stofzuigertje

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor IP TV zijn legale boxen voor buitenlandse zenders te krijgen die ook soms NL pakken....
De NL boxen is andere verhaal en vele zijn illegale voor gratis kijken dat normaal hier betaald moet worden.

Ik weet dat er vele zijn en mag mijn webshop voor maar €29,95 incl porto niet noemen, 4 weken levertijd!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De software die gebruikt wordt zal illegaal zijn.

stofzuigertje

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je voor €29,95 een kastje met Encryptie software voor een bepaald Arabisch land kocht.... is dat legaal.

Dat bepaalde zenders hier niet goed beveiligen en ook geopend worden is niet strafbaar maar matige beveiliging.
Zolang je het niet verkoopt voor kraken van betaalde diensten, maar waarvoor het oorspronkelijk gemaakt is.......

Deze zijn en blijven legaal verkrijgbaar, en deze IP~TV kastjes werken prima, maar geven geen garantie als bepaalde kanalen op andere
coderingen overgaan dus niet meer werken.

De melding dat je geen garantie geeft op enkele betaalde diensten die tot nu toe vrij te ontvangen was.... mag wel.
Dat betekend dat bij een betere beveiliging of overstap op andere deze komen te vervallen zonder dat er iets te claimen is.
Zolang je het maar niet verkoopt als alternatief voor bepaalde ontvangsten tot nu toe.

De hoofdzaak is dus die enkele Arabische kanalen en dat mag en is dan niet illegaal.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ik wil IPTV-box terugsturen en krijg niet al mijn geld terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Als je voor €29,95 een kastje met Encryptie software voor een bepaald Arabisch land kocht.... is dat legaal.
Nee dat is niet legaal, maar de pakkans is nihil. Je betaald voor het gebruiksrecht en die is gebonden aan een regio/land. Net zoals het gebruiken van een Kodi kastje met een plugin erop om alle films te kunnen kijken, dit is illegaal maar de pakkans voor de consument is nihil.

Gesloten