LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitaal of schotel?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door movieman »

@ Chima

De beste LNB's zijn mijns inziens die van MTI (microelectronics technology inc.). Verkrijgbaar bij o.a. Media Markt. Deze LNB's hebben een goede prijs/kwaliteitverhouding. Ik gebruik ze zelf al jaren en heb nog nooit problemen ondervonden. Ik meen ook dat ze 3 jaar fabrieksgarantie hebben. Dit zijn de types die ik bedoel:

Monoblock: MTI AP8-XT2B blueline 40mm single (€ 39,-)

Duoblock: MTI AP82-XT2B Blueline 40mm twin (€ 89,-)

Een uitermate goede schotel is de TRIAX DIGITAL (verkrijgbaar in antraciet of wit) 89cm (€ 99,-).

Als je een rotor (motor om de schotel te draaien) wilt dan adviseer ik een Jaeger DG 120 Antenne Rotor (€ 60,-).

Goede receivers zijn Humax, TechniSat, Nokia, Pace, Philips, maar ik zou persoonlijk voor de DreamBox (€ 499,-) gaan. Dat ding kun je compleet zelf programmeren, aanpassen, e.d.

P.S.: prijzen zijn onder voorbehoud.

Groetjes en succes.
:wink:

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

De beste LNB's zijn mijns inziens die van MTI (microelectronics technology inc.).
Smart en Inverto hebeen ook zeer goede (en betaalbare) LNB's(=ontvangstkop van schotel), voor alle satellietmaterialen geldt dat de prijzen sterk varieren per winkel. Goed rondkijken dus. Een Smart Titanium LNB met vijf jaar garantie heb je al voor 12,50.
Een uitermate goede schotel is de TRIAX DIGITAL (verkrijgbaar in antraciet of wit) 89cm (€ 99,-).
Er zijn meerdere goede schotels te krijgen, Triax heeft idd een goede prijs/prestatieverhouding. Wil je alleen de Astra satelliet ontvangen, dan is 60 cm met een enkele (of dual met tweentvangers) LNB genoeg. Maar hotbird erbij is een stuk leuker, dan heb je wel een 88/90cm schotel en single/twin monoblock (=dubbele LNB) nodig. Er bestaan zelfs quad monoblocks waar je vier ontvangers op kunt aansluiten.

Of de compacte Multytenne van Technisat, met deze kun je de 4 meest populaire satellieten in een keer ontvangen. Deze schotel kost inclusief de LNB('s) en ingebouwde switch tussn de 125 en 199 euro. Voordeel is dat hij erg klein is (45x45cm) Nadeel van deze schotel is dat je er maar een satellietontvanger op kunt aansluiten. Bij meerdere ontvangers heb je dan ook meerdere schotels nodig.
Goede receivers zijn Humax, TechniSat, Nokia, Pace, Philips, maar ik zou persoonlijk voor de DreamBox (€ 499,-) gaan. Dat ding kun je compleet zelf programmeren, aanpassen, e.d.
Persoonlijk zou ik daar voor mijzelf ook voor gaan, maar ik heb al meer dan 15 jaar ervaring met satellietontvangst. De DreamBox is vooral voor hobbyisten een schitterende ontvanger. Alleen de prijs is aan de stevige kant.

Qua ontvanger moet je je wensen kenbaar maken bij verschillende dealers. Wil je naar twee verschillende zenders tegelijkertijd kunnen kijken, dan heb je twee ontvangers/ontvanger met twintuner nodig. Op het internet zijn er legio sites die satellietontvangst uitleggen. Zoals hier, hier en hier.
Met de tweede site kom je er wel uit. Prijsvergelijk : www.satshopper.nl Er zijn echter zat winkels te vinden die goedkoper zijn.

Officieel heb je voor de Nederlandse zenders ook een abonnement nodig. Bij dit abo zit een kaart, waarmee je naar de zenders kunt kijken. Per ontvanger heb je zo'n kaart (en dus een abo) nodig. Gelukkig bestaan er slimme oplossingen waardoor je maar een kaart nodig hebt.

Gesloten