LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proef periode Essent kanelcom 1 maand?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Proef periode Essent kanelcom 1 maand?

Ongelezen bericht door timefa »

Wij werden per telefoon benaderd door een verkoper welke met digitale TV van Essent kabelcom aan het leuren was. Voor €30,00 zouden wij de digi-box ontvangen. Leek mij wel iets, in de toekomst wordt alles toch digitaal dus waarom niet! Wij ontvingen dan ook het pakket en ik moet toegeven dat het heel wat leek. We zouden een maand gratis alle zenders ontvangen, na anderhalve week verscheen er een text: "De proefperiode is voorbij". Nu hebben wij tegen de verkoper duidelijk aangegeven dat Essent-kabelcom nooit meer één cent van onze rekening kan afschrijven vanwege eerdere problemen. Wij hebben onze bank toe opgedragen om essent-kabelcom permanent voor autoatische incasso te blokkeren. Ook internet wordt door ons zelf vooruit betaald aan Essent-kabelcom en dat verloopt voortreffelijk en omdat TV-digitaal idem door deze wordt geleverd, de verkoper mocht ons de aanbieding van TV-digitaal doen omdat wij zo netjes waren met betalen aldus de verkoper, mag ik er redelijkerwijs van uit gaan dat dit eveneens geen probleem oplevert. Volgens de verkoper was dit geen enkel probleem.
Maar wat schetst ons de verbazing, Essent kabelcom wil alleen automatische incasso terwijl wij duidelijk hebben aangegeven dat niet te willen en via de factuur-online betalen zoals altijd. Op het klantenformulier hebben wij om deze reden ons rekeningnummer niet vermeld maar in de toelichting aangegeven wat er aan de hand is.
Enkele dagen nadat wij het formulier te hebben verzonden ontvingen wij wederom een formulier met het verzoek om het rekeningnummer, als verplicht veld en de handtekening, alsnog in te vullen. Welnu, ik heb daaraan voldaan. De handtekening is geen machtiging of vrijbrief en verklaarde dan ook niet als zodanig dus ben benieuwd.
Wij ontvangen de gewone TV ook prima en de zelfde zenders ook digitaal dus dat heeft geen enkele waarde voor ons.
Wij hebben daarom voor een uitgebreid pakket gekozen.
ik ben benieuwd hoe of dit allemaal afloopt.

Gesloten