LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Mediabox in de vernieling

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Ron58 »

zelf betaal ik nu nog 9,76 permaand voor de kabel van UPC.
Dan heeft jouw gemeente de poot stijf gehouden, wij betaalden in Weesp (nu wonen we in Almere) ook zoiets, en dat ging naar het landelijk tarief van dik 15 euro. Onze gemeente heeft zich met een eenmalige fooi af laten schepen.

Overigens, als jij digitale tv zou nemen gaat je basistarief dus ook eerst tot dat bedrag omhoog en komt de digitale tv dáár weer bovenop.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ron58,

klopt helemaal wat je zegt, dit is dan ook een van de redenen dat ik die box absoluut niet wil hebben.

Ook de kwaliteit valt vies tegen zeker op een wat oudere philips TV die ik heb. ( ben ikoverigens nog zeer tevreden mee)

Kennisen van mij hier hadden dus wel zo'n box; wat vaak blokjesbeeld te zien gaf. (zware compressie) Ze hadden alles vernieuwd kabels etc. en niets hielp, van ellende hebben ze dat onding er maar weer tussenuit gesloopt, en zij zijn niet de enige die ik ken met die fijne digitale tv beelden van UPC.

Wat Hellevoetsluis e en kabeltarief betreft is het natuurlijk nog afwachten maar ik vrees het ergste voor de toekomst.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door agro »

en dat ging naar het landelijk tarief van dik 15 euro
Hier in de regio kost het analoge abo op dit moment € 16,05 per maand.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Agro,

volgens mij is de regio rijnmond nog een van de weinige gebieden in Nederland waar de diverse gemeentes de verhogingen nog hebben weten tegen te houden voor hoelang nog is de vraag. Ik dacht dat ze op dit moment aan het onderhandelen zijn en voor 1 juli moet dit bekend zijn.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hier in de regio kost het analoge abo op dit moment € 16,05 per maand.
Dat is het hier nu ook, en dan 3 maanden vooruit.

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door ech wel »

Weduwe Rost van Tonningen is heen, nu UPC nog en de wereld zal weer een stuk leefbaarder zijn.

Jessica, met alle respect ga, eens.....

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Jessica79 »

dat noem je respect?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Mevrouw,

gezien uw nickname en uw berichten neem ik aan dat u een vrouw bent en als werkneemster bij de klanten"service" werkt van UPC.

Ik wil u er alleen maar even aan herinneren hoe UPC op een schandalige manier samen met een corrupte politica heeft geprobeerd om niet alleen AT5 om zeep te helpen maar ook om tegen een bedrag van 1 euro !! het monopoly heeft proberen te verkrijgen op het glasvezelnet dat Amsterdam zelf wil aanleggen.

Ook hebben wij als consumenten over de schandalige prijsverhogingen gelezen die UPC kabelkijkers door de strot probeerde te duwen terwijl er nog afspraken lagen dat dit niet zou gebeuren.
Gemeenten moesten zelfs naar de rechter om UPC te dwingen die gemaakte afspraken na te komen.

Waar wij ons ook gruwelijk aan ergeren dat UPC de Guust Flatermethode gebruikt voor de binnenkomende post van KLANTEN !!
De methode om de binnengekomen post elke dag een beetje te laten opschuiven waarna het aan het eind van de week in de papierversnipperaar verwijnt kennelijk.

Immers, op geen enkele brief wordt gereageerd! Ook niet op brieven gericht naar uw "Klantenservice".

Ik ben opgevoed waarin grove taal en hard optreden als ongewenst gedrag werd beschouwd.
Welnu mevrouw, de enige manier; IK ZEG DE ENIGE MANIER om UPC echt wakker te krijgen zijn keiharde woorden en schelden.

Ik heb dit zelf een drietal keren uiteindelijk dan maar moeten doen.

1 x om te melden dat iemand al drie jaar dood was en er niets af te sluiten viel.
1x om duidelijk te maken dat van een duplexwoning = 1 woning begane grond en 1 woning 1-e etage nu 1 (één) woning was gemaakt en er dus geen bovenbewoner meer bestond. Ik heb de directie moeten dreigen om ze over hun bureau te komen trekken als zij toch zouden afsluiten omdat die niet meer bestaande bovenbewoner niet meer betaalde!!!

En 1x omdat een zwaar hartpatient met een weigerend UPC-alarmsysteem kwam te zitten en nergens ook maar een daarvoor geschikt nummer beschikbaar bleek te zijn!!

Mevrouw,
U moest u schamen om bij zo'n schofterige werkgever te werken en hun maffia-achtig gedrag nog te proberen goed te praten!!

En uw baan?

Het zal niet al te lang meer duren of dat hele kabelgebeuren zal veroudert blijken.
Nu heeft UPC, die deze bui natuurlijk allang ziet hangen, dmv een schofterige opdringaktie van hun digitale box een poging gedaan om toch nog klanten te behouden met een nieuwere techniek.

Gelukkig zijn er nu al alternatieven.
Gelukkig gaat de techniek razendsnel en zal het hoogstwaarschijnlijk het glasvezelnet ,Wi-Fi punten door de steden en sateliet (zonder die schotel)zijn die UPC totaal van de markt zal gaan vegen.

Ik zou maar eens uit gaan kijken voor een andere baan.
Een baan ook waarbij u werkelijk klanten een service kunt verlenen want tot voor kort toen ik nog met UPC te maken had was het bar en boos.

En die boosheid heb ik (uitzonderlijk genoeg) wat UPC betreft nog steeds.

Grootvader

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Jessica79 »

ik schaam me nergens voor wat ik doe. Blijkbaar weet niemand van jullie hoe het er binnen upc echt aan toe gaat. Gelukkig maar, bl;ijft het tenminste leuk

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Ron58 »

ik schaam me nergens voor wat ik doe.


Je hoeft je niet te schamen dat je werkt voor de kost.
Op het imago van je werkgever zou ik echter niet echt trots zijn.
Blijkbaar weet niemand van jullie hoe het er binnen upc echt aan toe gaat
Sorry, maar hoe het er binnen UPC aan toe gaat interesseert geen enkele klant, het gaat om het gezicht wat UPC naar buiten toe laat zien.
Gelukkig maar, bl;ijft het tenminste leuk
Gelukkig dat wij de rottige buitenkant zien en jij de "leuke" binnenkant?
Wat kan er leuk aan zijn dat je continu boze klanten aan de lijn hebt en het beleid van je werkgever moet verdedigen?
Tenzij je daar op kickt natuurlijk en met je collega's veel lol hebt om wat die en die klant nu weer overkomen is of hoe je een andere klant in zijn hemd heb laten staan en de telefoon er lekker op geknald hebt??

Sorry, maar ik kan me niet veel lol voorstellen aan het werken bij UPC, althans niet op de klantenservice.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Nog 1 keer dan UPC en tegen Jesica 79.

Kijk mevrouw,

U slaat de spijker op z'n kop.
WIJ als klant weten niet hoe het er nu bij UPC intern aan toe gaat.
Dat is ook precies waarom alles ook steeds fout gaat!

Weleens gehoord van een transparante organisatie?
Vast niet!
U en uw "klantenservice"blijken niet in een glazen huis te zitten maar in een bunker en UPC, zo blijkt uit uw uitspraken, kiest medewerkers die al van nature een bord voor hun kop hebben. Wat zeg ik, wel tien borden voor hun kop.

Maar ja, bij U is het tenminste een vrolijke boel!
Al die klanten die klagen omdat ze door UPC al jarenlang belazerd kunnen worden omdat UPC in een groot deel van Noord-Holland in ieder geval nog het monopoly over het kabelnet hebben.

Maar............ wie het laatst lacht, lacht toch het best!!

Grootvader
die verder maar niet meer zal reageren op die dommigheid van de nog maar enkele voorstanders van UPC.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Grootvader,

Hulde voor uw wijze woorden, u heeft volkomen gelijk.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Anastasia »

Beste Grootvader (kanovaarder)

Zowel via de oude telefoonlijn van KPN als de TV kabel, bijde koperen draden, is 3 producten aanbieden mogelijk!

1 Telefoon is een klein pakket en kan altijd.
2 Internet afhankelijk van afstand.
3 TV ook afstand en kabel afhankelijk, en voor HD is glasvezel noodzakelijk!

Dus matige TV of korte kabels dus meerdere tussen centrales zouden we de huidige normale 50 Hrz. TV's kunnen aansturen, de 100 Hrz. en TFT schermen, ook de plasma's hebben meer nodig!

Door het koperdraadje aan te passen is er meer mogelijk!

Het kan door vervangen door dure en breekbare glasvezels, of goedkoper door Digitaal!

Gezien de beperkte levensduur van de Digitale decoder en de energie kosten zowel tijdens gebruik als standby is Glasvezel op termijn goedkoper!

Het UPC kastje is dus maar een tijdelijke tussen oplossing!

Als KPN + Kabel TV samen het zouden aanleggen is het sneller betaalbaar, maar helaas ook in nieuwbouw in aanleg worden nog goedkope koper draden getrokken!

Stuur de verantwoordelijke ministers eens een mail en vraag om aanpassing bouw besluit.

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door ech wel »

dat noem je respect?
Jessica, met alle respect, maar ik wens niet door een UPC mens getutoyeerd te worden.

deethan
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:41

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door deethan »

Jessica, met alle respect, maar ik wens niet door een UPC mens getutoyeerd te worden.
Als een mens respectloos omgaat met andere mensen en dan zelf gerespecteerd wenst te worden dan zet ik daar zeer grote vraagtekens bij.

Misschien is het handig om minder grove vergelijkingen te maken en eens te leren wat echt respect is.
Ik kan u alvast verklappen dat zoiets niets met tutoyeren te maken heeft.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Shine »

Het vervelende van callecenters zoals UPC en de vele anderen is dat de mederwerkers op deze afdeling (helpdesk) de klant slechts binnen een bepaald kader daadwerkelijk van dienst kunnen zijn. Gaan ze daarbuiten, worden ze hierop afgerekend, ten nadele. De klant dan wel geholpen zijn, maar dat is niet het beleid van zo'n bedrijf met haar callcenter opzet. Het moet snel, sneller, snelst, vastgelegd binnen bepaalde grenzen en verplichtingen die de desbetreffende callcenter medewerker moet uitvoeren. Doet ze dit niet krijgt ze strafpunten met ventueel gevolg van een ontslag.
De mensen die een dergelijke verplichtte werkwijze bedenken zijn managers die zelf nog nooit een minuut op zo'n afdeling gewerkt hebben.
Als callcenter medewerker neem je de klacht van de consument in behandeling en stuurt een weropdracht de deur uit naar..... juist een andere afdeling. Daarmee houdt het voor de 1e lijns callcenter medewerker op. Alle zicht of controle is daarmee verloren en is ook zij afhankelijk van die andere afdeling dat de opdracht naar behoren uitgevoerd wordt.
Blijkt dit niet, dan belt de klant weer.... juist met diezelfde helpdesk (callcenter med.) die alle 'stront' over zich heen krijgt.
Hoe dacht je dat zo'n mederwerker zich voelt als blijkt dat een uitgestuurde opdracht -weer- niet naar behoren is uitgevoerd?
Natuurlijk heb je hier en daar vervelende en brutale medewerkers, maar schaar deze niet onder de meerderheid. Daar komt bij dat fatsoen nog altijd meer oplevert dan onfatsoe
Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden.

De reden waarom ik het voor deze medewerkers opneem is omdat enkele vrienden in deze sector werkzaam zijn en ik meer dan regelmatig hun frustraties en wanhoop hoor. Ze willen ozo graag, maar zijn verschrikkelijk aan handen en voeten gebonden.

Dan ga je er toch niet werken, denk je dan. Maar hoe komt erdan brood op die plank? De banen liggen nou eenmaal niet voor het oprapen, dus een dergelijke uitlating vind ik dan ook een dooddoener.

De grofheid waarmee Jessica hier door sommigen benaderd wordt is werkelijk buiten alle perken en zelfs ontoelaatbaar. Voor deze gasten hoop ik alleen maar dat ze eindeloos veel upc problemen blijven behouden.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door kanovaarder »

UPC problemen

Dat die Jessica door mij en anderen zo wordt aangevallen heeft zij niet aan ons te danken maar aan haar eigen werkgever!!

Immers, die schijnt het die klantenservice te verbieden kort en krachtig het juiste (gratis) telefoonnummer te geven van diegene binnen die UPC -organisatie die voor een klacht aanspreekbaar moet zijn.

Bovendien schijnen die medewerkers van hun hoogste bazen ook het verbod te hebben gehad om een adres te geven waar een bepaalde klacht naar toe moet worden gespeeld omdat elke andere mogelijkheid tot communiseren met UPC op een muur afstuit met maar één gaatje; het nu zo beruchte 0900 nummer!

En neem mij niet kwalijk maar dat moet die Jessica toch ook zo langzamerhand wel weten??
Het lijkt mij dat zelfs één maand ervaring al meer dan voldoende is!!

Het is daarom dan ik van die Jessica juist begrip verlang en geen kop in het zand stekerij of erger....... ons als dwazen te beschouwen.

Grootvader

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door Shine »

Het is daarom dan ik van die Jessica juist begrip verlang en geen kop in het zand stekerij of erger....... ons als dwazen te beschouwen.
Dat zal ze best wel hebben, maar er is hier sprake van een omgedraaide wereld.
Eerst krijgt Jessica letterlijk hier ontoelaatbare stront naar haar hoofd gegooid en wordt ze aangemerkt als dwaas, omdat ze zo eerlijk is te zeggen bij UPC te werken en daarna wordt er nog eens alle begrip van haar gevraagd.
Zoiets als: Ik sla je éérst in elkaar en dan wil ik volledig begrip van je.
Als dit de wijze is om met iemand om te gaan die bij een dergelijk bedrijf werkt kun je op je vingers nagaan dat er een limiet is bereikt. Als iemand mij op een dergelijke manier in mijn dagelijks leven zou benaderen blijf ik ook niet vriendelijk of begripvol.
Het feit dat een werkgever er een zooi van maakt, betekent nog steeds niet dat je het recht hebt een persoon die aldaar werkzaam op zo'n wijze te behandelen, benaderen. Wees dan fair en richt je tot die managers. Daar waar je daadwerkelijk moet zijn aangaande het gevoerde beleid.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door kanovaarder »

UPC nog 1 keer en slot verder mijnerzijds.

Deze Jessica doet het zo verkeerd omdat zij ondanks de woede van zovele UPC- en exUPCers zo luchtigjes doet over het probleem UPC en ons eigenlijk daarmee als gebruikers en exgebruikers beschouwd die niets te klagen mogen hebben.

Wanneer zo'n meid gebeld wordt met een klacht dan mag zij toch wel eens begrip ervoor hebben dat daar in de hogere echolonen niets wordt gecommuniseerd naar de vele klanten die zo langzamerhand gefrustreerd zijn en dat wij alleen op haar zijn aangewezen.

En wat doet dan zo'n meid die hier UPC aan het ophemelen is? Zij verwijst alleen maar die klant naar het dure 0900 nummer.

Wie haar reacties z o r g v u l d i g leest zal inzien dat z i j het is die ons voor paal zet en dan is het zeker te verwachten van die vele duizenden die op zo'n schofterige manier door UPC behandeld is of nog wordt dat die vrolijke Jessica zelf die strontemmer daarmee heeft opgenomen, boven haar hoofd heeft opgetild en omgekeerd.

Nee, er is een hele grote groep die zo door dat UPC is getreiterd door op geen enkele brief ook maar te reageren maar wel binnen een week als het abonnementsgeld niet binnen is gekomen, terecht of niet terecht.
Zelfs doden krijgen nog van UPC daardoor het incassobureau op hun graf.

Nee hoor, laat die Jessica maar lekker verder werken in zo'n bedrijf!
Maar je moet wel een betonnen muur voor de kop hebben als je geen begrip kan opbrengen voor al die woedende klanten en exklanten van dat door en door verrotte UPC.
Een UPC die zelfs in Amerika in opspraak zou zijn gekomen zoals zij zich op de Nederlandse markt gedraagt.

En dit was dus mijn laatste bericht over het onderwerp UPC

Grootvader

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: UPC Mediabox in de vernieling

Ongelezen bericht door ech wel »

Groot respect voor grootvader, een zeer wijs man.
Neemt de tijd om zeer helder en zeer correct zijn visie weer te geven.

Zoveel geduld heb ik niet, daarom mijn kort door de bocht reacties.

Dat daar nog lieden als Deethan en Jessica over vallen... :D :lol: :wink:

Volgens mij vinden ze het gewoon lekker en specaal voor hen nog eentje:

Er was eens natie dat zocht naar een oplossing om van de, in hun ogen, Untermenschen af te komen. De manier waarop riep nogal wat discussies op.

Nu zitten we met het probleem van de UPCmensen. Zoals ik al eens eerder schreef ben ik bezig met een concept geheten Mijn Strijd. Het betreft hier de finale oplossing van het UPC vraagstuk

Gesloten