LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combinatie TV-Internet-Telefonie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Combinatie TV-Internet-Telefonie

Ongelezen bericht door Josien80 »

Mijn ouders wonen achteraf waar geen kabel ligt. Daarom zijn zij aangewezen op de schotel. Omdat zij dat eigenlijk geen gezicht vinden aan hun boerderij, zouden zij graag een combinatie aanschaffen van digitale televisie, internet en telefonie.

Er zijn hartstikke veel van dit soort pakketten te verkrijgen wanneer je beschikt over de kabel, maar in de situatie van mijn ouders lijkt het haast niet te doen. Bijkomend probleempje: in huis ligt een ISDN-centrale van KPN. Het blijkt dat pakketten van KPN (met digitenne) en van Tele2 echter alleen aangeschaft kunnen worden in combinatie met een analoge lijn. Echter, die ligt er dus niet.

Kan iemand van jullie me vertellen of er misschien toch een oplossing is? De reden dat mijn ouders een ISDN-centrale hebben liggen is dat ook mijn grootouders in hetzelfde huis wonen, maar een eigen telefoonnummer hebben. Deze situatie zouden ze graag zo handhaven.

Ik hoop dat jullie hen kunnen helpen met jullie antwoorden!

Alvast vriendelijk bedankt,
Josien

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: Combinatie TV-Internet-Telefonie

Ongelezen bericht door willemo »

Josien80,

Dit lijkt mij géén probleem te zijn.
Op de Experiabox van KPN kunnen meerdere telefoonnummers beschikbaar worden gemaakt.

Oplossing 1.
InternetPlusBellen en TV van KPN (Digitenne) met twee telefoonnummers.
U hebt dan Internet, Telefoon (2x) en Televisie met rond de 22 kanalen.

Oplossing 2.
Een tweede mogelijkheid is InternetPlusBellen met twee telefoonnummers en Mine TV van KPN.
U hebt dan Internet, Telefoon (2x) en TV met meer dan 50 kanalen.

Bij beide oplossingen bent u met name qua internet snelheid afhankelijk van de afstand van de centrale tot uw woonhuis.

Het beste is informatie in te winnen bij een telefoonwinkel van KPN.

Of Digitenne goed werkt is afhankelijk van het gebied waar u woont.
Op Internet is wel ergens een kaartje te vinden van de dekkingsgebieden.

Met vriendelijke groet,
Willem

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: Combinatie TV-Internet-Telefonie

Ongelezen bericht door johandevries »

Josien80 schreef:
Omdat zij een schotel eigenlijk geen gezicht vinden aan hun boerderij

Waarom zetten ze de schotel niet in de tuin?

Jan

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Combinatie TV-Internet-Telefonie

Ongelezen bericht door Marssjo »

Zet die schotel inderdaad in de tuin. De beeldkwaliteit via Digitenne en IP-tv is altijd slechter dan via de sateliet. Via sateliet ontvang je ook nog veel meer zenders.
Internetplusbellen van KPN raad ik je om diverse redenen totaal af. KPN maakt namelijk overal een zooitje van en is veel te duur.
Heel goede ervaringen heb ik met Tiscali ADSL (helaas ook al van KPN) + telefonie. Volgens mij ook mogelijk met 2 telefoonnummers, althans hun ADSL modem heeft 2 aansluitingen voor telefoon.
Tele2/Versatel biedt 20Mbit/s ADSL + IP-televisie + telefonie. Zoals ik al zei vind ik het beeld via sateliet beter en zappen gaat veel sneller. Ook dit ADSL modem heeft 2 aansluitingen voor een telefoon.
Heel belangrijk is de afstand naar de telefooncentrale. Na een paar km gaat de bandbreedte nml aardig teruglopen.
Kijk eens op www.internetten.nl voor meer info.

Gesloten